Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Bericht door SteViS »

Stel je komt aan en de bak die jij zou meekrijgen is net in de kreukels gereden dan krijg je iets anders mee.
Ja joh, bezorg me nog meer reserveringsstress :lol:. Heb ik zó mijn best gedaan om een plekje te bemachtigen...moet ik met zo'n formaat vrachtwagen alsnog buiten het park gaan staan.

Oh ja en onze camper is 28,5ft lang, dat zou dus moeten kunnen! :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik denk dat ze wel een extra bak hebben, maar goed het is maar hyothese.
28 of 31 maakt dan eigenlijk ook niet veel meer uit. Maar goed terug op je vraag. Ik zou met een 28,5 geen moeilijke dingen gaan uithalen als de plek voor 27 goed is; scheelt +/- 46 cm. Geen zorgen. Welk type hebben jullie besteld? Wij de 27-30ft Slide out. Dan weet ik ook hoe groot die van ons is misschien. :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Welk type hebben jullie besteld? Wij de 27-30ft Slide out.
Precies dezelfde! Wij vonden het wel lekker om de ruimte te hebben en qua prijs scheelde het niet veel met de 23-26ft camper.
Die slide out en de oven vonden wij wel fijn bij deze camper.

Begint nu wel op te schieten voor ons...en wanneer gaan jullie?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Oven zit ook in de andere. Wij vonden het prijsverschil ook niet zo groot en onze kids worden wat groter, misschien wil er 1 op de bank beneden slapen ipv samen boven de cab over. En in geval van even rust willen kan er iemand even achterin liggen.
Begint nu wel op te schieten voor ons...en wanneer gaan jullie?
zie ticker... nog ff voor jouw al eerder he?!! een maandje eerder.
Laatst gewijzigd door Isis op 22 mar 2012, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Aldie bij Roadbear blijft maar volhouden dat de 27-30 ft dezelfde camper is als de 26 - 28 ft van vorig jaar. Op mijn opmerking waar dat lengte verschil dan in zit, zegt hij dat het er niet is.
Ik ben dus ook wel heel erg benieuwd naar die nieuwe camper. Want de foto's van het interieur op de website zijn nog steeds de foto's van de 26 - 28 ft camper.

Dus bij deze: Wil de eerste van het forum welke op stap gaat met een 27 - 30 ft camper van Roadbear, direct foto's plaatsen? :mrgreen: :wink:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Isis, als ik bij de spec's kijk voor de 23-26 zie ik daar alleen de gas stove en de microwave staan. Alleen bij de 27-30 staat specifiek de oven vermeld.
Maar ja, het zal niet de 1e keer zijn dat specificaties niet juist of onvolledig zijn..

@Ko-Mar, we zullen de meetlat ernaast leggen :) en foto's nemen van de binnen- en buitenkant. Overigens heb ik zelf even op de site van Coachman zitten kijken, uit mijn hoofd de Freelander 26Q (of was het QB, dat weet ik niet meer). Want ik begreep inderdaad ook dat het oude foto's zijn, want ik vond de foto's van de 23-26 en de 27-30 wel errug veel op elkaar lijken. Wel bijzonder dat de lengte niet gewijzigd zou zijn, gezien het type van de camper. Ach, misschien moesten ze gewoon een nieuwe naam hebben en was de inspiratie ver te zoeken :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

als je bij roadbear op de site kijkt dan zie je dat bij de 27 - 30 feet de foto's van de buitenkant al wel nieuw zijn. De foto's van de binnenkant zijn zeker oud. Wij hebben al 3 jaar zo'n camper gehuurd, en dit is zeker weten de inrichting van vorig jaar.

Wat ik erg jammer vind is dat het grote raam achter bij de 'slaapkamer' weg is. Het was juist zo leuk/mooi om in bed te liggen en dan via dat gigantische raam zo de natuur in te kunnen kijken.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

zie ticker... nog ff voor jouw al eerder he?!! een maandje eerder.
:oops: :roll:
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Het komt nu wel erg kort bij hé :thumbup: nog een goei twee maandjes en off-we-go !!! Ik kan al bijna niet meer wachten, mijn ouders ook niet. Allemaal lekker samen aftellen.
Ik hoop dat het niet de laatste reis naar de VS wordt want vanaf volgend jaar moeten we in hoogseizoen gaan omdat de oudste dochter leerplichtig wordt. En of dat allemaal nog betaalbaar zal zijn met z'n vieren is nog maar de vraag.
Stiekem was ik al aan goedkopere alternatieven aan het denken dan met een camper maar of die er zijn ? Met de huurwagen en dan middenklasse hotels, een kleinere trip maken qua kms, een minder lange trip in tijd, ...
Maar goed, nu hebben we nog leuke vooruitzichten in elke geval !!
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je zou dan ook kunnen wachten op de jaren dat ze vroeg vakantie krijgt...

Wie gaat er nu als eerste met de RB 27-30??
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij in ieder geval niet :mrgreen:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Als ik het zo bekijk denk ik dat wij de eersten zijn. Christa en John gaan niet met RB, maar wel dezelfde periode (we gaan elkaar vast en zeker tegenkomen!)

Overigens heb ik nog reactie van RB gekregen over de lengte van de 27-30. Zij gaven aan dat ze het niet exact kunnen zeggen omdat ze 3 verschillende varianten hebben rijden voor dit type. Schiet lekker op dus :wink:

Ko-Mar (en misschien Isis ook), jullie hebben al Road Bear ervaring..Hoeveel handdoeken, theedoeken zitten er in het pakket? En zijn de slaapzakken/dekbedovertrekken van dat enorme synthetische spul? Dan weet ik hoeveel ik nog extra mee moet nemen of bij de 1e boodschappen mee moet nemen. Overigens neem ik altijd van die sneldrogende reishanddoeken mee; altijd handig voor onderweg, zijn licht en nemen geen plek in.
En zijn er nog meer zaken die je mist die we moeten aanschaffen? De koekenpan had ik al ergens op het forum gelezen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben qua keukengerij niks gekocht. Ik had wel wat eigen handdoeken mee (oude) en fleece dekentjes voor lekker om je heen in avond of over je bed. Vaatdoekjes (maar die hebben ze daar ook). Afwasborstel..
Nog wel grote limo bekers gekocht.
Hagelslag :D

Nou dan zien we wel hoe lang de RV is. WIj vertrekken 25juni dus dan zijn we ook een van de eersten.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je krijgt per persoon een grote handdoek, een kleine handdoek, een heel klein handdoekje wat je kunt gebruiken als washand oid. En een of twee keukendoeken en afdroogdoeken, en een vaatdoekje. Verder een sponsje en vaak staat er ook al afwasmiddel in en een keukenrol. Per persoon krijg je een dekbed en een hoeslaken (wij hebben nog niet van dat synthetische spul gekregen) 2 kussen en 2 kussenslopen. onze ervaring is dat je altijd bij kunt vragen en als ze genoeg voorraad hebben krijg je dat ook gewoon mee. Zelf kopen wij altijd 2 grote handdoeken erbij. Welke we eigenlijk bijna niet gebruiken omdat we ook redelijk vaak wassen. En we kopen keukendoeken en vaatdoekjes bij. Ik koop ook altijd een bus met glorix doekjes om snel even wat schoon te maken. Bij de eerste boodschappen haal ik ook altijd ziplock zakjes (om brood in te doen als we gaan wandelen) en vloeistof voor in het toilet. Tegenwoordig hebben ze hele handige blokjes daarvoor, net als voor in de vaatwasmachine.

Je kunt bij roadbear ook altijd kijken voor bijvoorbeeld peper en zout wat anderen hebben achter gelaten en koffiefilters staan er eigenlijk ook altijd wel. Vorig jaar hebben we zelf een paar stoeltjes gekocht ipv huren.

Kwa keukengerei kopen wij ook niets bij. Wat we ook kopen is een bbq rooster om op de bbq te leggen die je bijvoorbeeld in de parken ziet. Deze zien er vaak niet meer uit en zo ligt het vlees op ons eigen rooster.
christa&john
Amerikakenner

Ja, wij gaan met Cruise America met een 30ft en vorige ervaring leert ons dat we toch genoeg keukengerei en handdoeken ed meehadden van de verhuurder uit. We wassen ook wel regelmatig, met 2 kindjes is dat al vaker eens nodig. We gaan het liefst ginder in de winkel nog dingen kopen die we bij eventueel ontbreken bij de persoonlijke inventaris. Want anders zitten koffers toch snel vol. En je ziet beter als je alles vh inventaris hebt nagekeken wat er nog ontbreekt. Vorige keer echter niet goed gekeken want we hadden toiletpapier mee voor 10 !
Wat we dit jaar zeker aan aanschaffen is zo'n mini bbq stelletje, hadden we vorige keer niet maar lijkt me wel héél handig. (Tip van Rob)
Qua dekens had ik die in sommige gebieden vorige keer toch graag wat warmer gehad, maar een extra shirtje is dan ook een oplossing.
Ik zou niet teveel meenemen van thuis, alles is toch in de winkel verkrijgbaar.
De knuffeltjes van de zoon die mag je zeker niet vergeten natuurlijk ! :wink:
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Bedankt voor jullie reacties. Ik was ook echt niet van plan veel mee te zeulen, daar is inderdaad ook alles te koop. Op de hagelslag na(ja, ja, inderdaad Isis en laat mijn man nou net helemaal gek ervan. 'Hegelsleeg' kennen ze daar niet :lol: )

25 juni....dan zijn wij net 1 dagje terug...moet er nog niet aan denken hoor!
De knuffeltjes van de zoon die mag je zeker niet vergeten natuurlijk !
Nee, die is héél belangrijk. Maar daar zorgt hij ook zelf wel voor dat we die niet vergeten. Hij is gewend dat hij altijd 2 knuffels mag uitzoeken als hij uit logeren gaat. Dus als we zijn tas aan het pakken zijn, gaat hij al uitzoeken wie mee mag.
(om even het beeld te schetsen; zijn hoofeind staat helemaal vol met allerlei knuffels. Ze worden allemaal goedenacht gezegd, maar er zijn er toch wel een paar bij die een voorkeursbehandeling krijgen). Pfff moet er niet aan denken dat we die vergeten. Drama :sadcry: :sadcry:
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

SteViS schreef:Rob,

Bedankt voor je reacties. Kabouters zoeken zal hij vast geweldig vinden :thumbup:
Wij willen 26 mei vertrekken vanaf Amsterdam. Dat betekent dat we voor 15 juni door Death Valley zijn.
En dan maar hopen dat we weer laat genoeg in juni zijn zodat de Tioga-pass open is.

Fruita is alleen een first-come, first served camground toch? Is het handig om dan een campground achter de hand te hebben, mocht er op Fruita geen plaats meer zijn?
Tioga Pass: als je geluk hebt kun je in juni eroverheen. Zie openingen tabel van enkele late openingen:

Tioga Road Glacier Point
Opened
2011 June 18
2006June 17
2005June 24
1998July 1
1997June 13
1995June 30
1994July 1
1993June 3

Fruita: als je in die periode voor 11 uur komt, heb je een plek. De hoofdcamping loopt eerst vol, daarna de overflow ernaast, die minder leuk is.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als alternatief voor Fruita zijn er ik meen iig 2 campings in Torrey. WIJ hadden zelfs om 15 u nog plek (rond 20 aug 2010).

Hagleslag 3 pakken voor mij en de kids
Boterhamzakjes nemen geen plek in hup in de koffer,
Ducktape!!! mee van huis.
Deze keer een warme pyjama ip alleen wat shirts. Ik heb in USA nu een dunne jogging broek gekocht.
Paste allemaal makkelijk in 3 koffers ( met zijn 4-en!!) Deze keer 3 - 4 koffers mee.
Mini BBQ kreeg je al mee bij Moturis en bij RB ook. Wel kooltejs kopen en aanmaak spul.
Wij kopen gelijk bij de eerste wal mart ook hout voor de vuurtjs, bamboe stokjes en marshmellows!
Die vochtige doekjes koop ik ook; zitten in een soort plastic bus heel makkelijk voor de vloer en wc enzo. Ik koop ook maar 1 schoonmaak middel naast de afwas.

Ik heb trouwens een boodschappen lijst van wat ik die eerste dag moet kopen .. een waslijst.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Mini BBQ kreeg je al mee bij Moturis en bij RB ook
Wij hebben bij roadbear echt nog nooit een bbq meegekregen hoor!
christa&john
Amerikakenner

Die boodschappenlijst voor de eerste aankopen maken wij thuis ook al klaar en dat is inderdaad een hele waslijst vol. De mini BBQ heb ik op de site van de Walmart al gevonden, dat was een tip van Rob en bij Cruise America zit er sowieso zo geen BBQ stel bij. En dat hoort nu wel bij het buitenleven een BBQ aansteken :P
Ik heb ook voor Torrey een campground genoteerd (Thousand Lakes - goeie ervaring vorige keer, is ook een prima camping vind ik) daar willen we de eerste dag staan (kunnen de meisjes nog eens het zwembad induiken) en de volgende morgen melden we ons dan aan bij Fruita en hopelijk lopen de hertjes er dan rond die dag.
In Zion doen we het op dezelfde manier, eerste dag in Springdale op camping waar zwembadje/speeltuin is en de volgende dag op Watchman gereserveerd.
Op die manier probeer ik wat af te wisselen qua speelgelegenheid voor de kinderen, qua wasgelegenheden (douche/wasserette/ed) en toch ook even in het midden van de natuur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer