Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
Re: DV2012: Inge67
Ja en ik denk dat Inge het te ingewikkeld maakt. Voor residency wordt volgens mij gewoon gekeken naar in- en uitreis data. Als ik Inge was zou ik derhalve voorlopig alle boarding passen van de hele familie bewaren, mochten er onduidelijkheden zijn dan kunnen die als bewijs dienen. Een huis (koop of huur) adres is denk ik van minder gewicht want je kunt het bezitten/huren maar dat betekent niet dat je er ook daadwerkelijk woont. Residency kan voor IRS iets anders betekenen dan voor INS, overigens.
Inge. Er is in de US geen verschil tussen belastingaangifte en belastingafdracht. De US kent een pay as you go systeem, in principe moet je belasting al betaald zijn als je de aangifte doet. Vandaar dat de meeste USers rond 15 april geld terugkrijgen van de IRS en van de staat. Winst uit verkoop huis moet aangegeven worden op een van de schedules die bij de aangifte toegevoegd moeten worden, en het verschuldigde bedrag moet meteen meegestuurd worden. Het is in de US dus niet zo dat je aangifte doet, dat daar een aanslag op berekend wordt door de overheid, en dat die dan in je bus komt rollen. Je moet hier alles zelf opgeven, zelf uitrekenen, en ja meteen zelf betalen.
Verder:
You need to file Form 3520 as long as you bring money in excess of $100,000 from overseas; Form 3520 is due on the date of your income tax return, including any extensions of time to file. REMEMBER:the penalties for failure to file Form 3520, can be substantial. Penalties for not filing in a timely manner, or if the information provided is incomplete or incorrect, are assessed at 35 percent of the gross amount of the money from overseas.
Houdt er ook rekening mee dat als je meer dan $ 10.000 meebrengt de US in, je dat moet aangeven bij customs bij aankomst.
In de US moeten banken ieder transactie van $ 10.000 of meer doorgeven aan de overheid - en er kan je gevraagd worden waar het geld vandaan komt enz.
Inge. Er is in de US geen verschil tussen belastingaangifte en belastingafdracht. De US kent een pay as you go systeem, in principe moet je belasting al betaald zijn als je de aangifte doet. Vandaar dat de meeste USers rond 15 april geld terugkrijgen van de IRS en van de staat. Winst uit verkoop huis moet aangegeven worden op een van de schedules die bij de aangifte toegevoegd moeten worden, en het verschuldigde bedrag moet meteen meegestuurd worden. Het is in de US dus niet zo dat je aangifte doet, dat daar een aanslag op berekend wordt door de overheid, en dat die dan in je bus komt rollen. Je moet hier alles zelf opgeven, zelf uitrekenen, en ja meteen zelf betalen.
Verder:
You need to file Form 3520 as long as you bring money in excess of $100,000 from overseas; Form 3520 is due on the date of your income tax return, including any extensions of time to file. REMEMBER:the penalties for failure to file Form 3520, can be substantial. Penalties for not filing in a timely manner, or if the information provided is incomplete or incorrect, are assessed at 35 percent of the gross amount of the money from overseas.
Houdt er ook rekening mee dat als je meer dan $ 10.000 meebrengt de US in, je dat moet aangeven bij customs bij aankomst.
In de US moeten banken ieder transactie van $ 10.000 of meer doorgeven aan de overheid - en er kan je gevraagd worden waar het geld vandaan komt enz.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar boardingpassen die aantonen dat je 2 keer naar Amerika kwam dat jaar, en er telkens 3 weken bleef, zeggen ook niks, want je kan dat evengoed als toerist doen. Je zal daarnaast moeten aantonen dat je 'banden' hebt met de US. Die zijn moeilijker aan te tonen met de huur van een hotelkamer, dan met de huur van een woning.oortjes schreef: Ja en ik denk dat Inge het te ingewikkeld maakt. Voor residency wordt volgens mij gewoon gekeken naar in- en uitreis data. Als ik Inge was zou ik derhalve voorlopig alle boarding passen van de hele familie bewaren, mochten er onduidelijkheden zijn dan kunnen die als bewijs dienen. Een huis (koop of huur) adres is denk ik van minder gewicht want je kunt het bezitten/huren maar dat betekent niet dat je er ook daadwerkelijk woont. .
Boardingpassen: zijn de stempels in je paspoort ook niet makkelijker.

Geldt voor Noord-Amerika. Dit is om witwassen tegen te gaan, en dient dus niet voor de belastingen. Als men er al naar vraagt, dan kan je gewoon aantonen met de uittreksels van je bank dat dat geld al laaaang op je rekening stond (van lonen e.d.). Of bij de verkoop van je huis kan je die akte laten zien.oortjes schreef: Houdt er ook rekening mee dat als je meer dan $ 10.000 meebrengt de US in, je dat moet aangeven bij customs bij aankomst.
In de US moeten banken ieder transactie van $ 10.000 of meer doorgeven aan de overheid - en er kan je gevraagd worden waar het geld vandaan komt enz .
Ik weet niet of ze er trouwens veel mee doen, wij hebben al een keer enkele honderduizenden overgeheveld, en een paar keer bedragen boven de $10,000, en er is ons nog nooit gevraagd waar het vandaan kwam.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Nee, Inge heeft een G.K. ! Het gaat me er louter om dat als ze aanwezigheid moet bewijzen, boarding passes een goed bewijsmiddel vormen. Boarding passes werden ook geaccepteerd als bewijs door USCIS wanneer mensen thuiskwamen met de I-94 nog in het paspoort.
Je krijgt bij uitreis geen stempel in je pas, en ik dacht dat Ned/BE de pas van een staatsburger niet stempelen bij inreis.
Wat betreft een woonst, nergens vind ik dat een G.K. houder verplicht is een vast adres te hebben (wel dat hij/zij adreswijzigingen voortdurend moet doorgegeven aan USCIS). Waarom zou een G.K. houder niet "Onderweg/OntheRoad" kunnen zijn zoals Kerouac/Duluoz en Cassady ?!
Je krijgt bij uitreis geen stempel in je pas, en ik dacht dat Ned/BE de pas van een staatsburger niet stempelen bij inreis.
Wat betreft een woonst, nergens vind ik dat een G.K. houder verplicht is een vast adres te hebben (wel dat hij/zij adreswijzigingen voortdurend moet doorgegeven aan USCIS). Waarom zou een G.K. houder niet "Onderweg/OntheRoad" kunnen zijn zoals Kerouac/Duluoz en Cassady ?!
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 mar 2012, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons is de paar keer dat we een transactie in der buurt van $ 10.000 hadden, om verduidelijking gevraagd. Maar dat waren inderdaad transacties in de bank. Als je gewoon van rek. naar rek. hevelt merk je niets van de meldingsplicht.
Wat betreft (cash) geld binnen brengen, als je meer dan $ 10.000 bij je hebt, en je geeft het niet op, en het wordt gevonden, wordt het hele bedrag geconfiskeerd. Ik zei het maar even voor de volledigheid. Ik dacht dat het bedrag ook voor een hele familie gold.
Wat betreft (cash) geld binnen brengen, als je meer dan $ 10.000 bij je hebt, en je geeft het niet op, en het wordt gevonden, wordt het hele bedrag geconfiskeerd. Ik zei het maar even voor de volledigheid. Ik dacht dat het bedrag ook voor een hele familie gold.
Centrino. Je citeert uit een BE belastingverdrag met de US. Daar kun je dacht ik geen consequenties aan verbinden buiten die van belasting betalen in BE.
Voor IRS ben je resident - en belastingplichtig - als je een groene kaart hebt - en wel vanaf het moment dat die G.K. wordt toegekend. In het andere geval is er de substantial presence test. En daarbij kunnen een aantal dagen (max 10) als nominaal gezien worden, dwz. niet meetellen voor de substantial presence.
Maar de vraag is wanneer USCIS begint te tellen. En wat is de datum die op de G.K. komt ? Ik zie dat mijn G.K. een datum heeft in april van 2002, dat het moment waarop de aanvrage is goedgekeurd klaarblijkelijk. Maar wij zijn in mei op het consulaat geweest en eind mei pas ingereisd met de enveloppe, en we hebben de kaarten in juni met de post ontvangen. Dus de begin datum van je verblijf kan niet de datum op de G.K. zijn.
Voor IRS ben je resident - en belastingplichtig - als je een groene kaart hebt - en wel vanaf het moment dat die G.K. wordt toegekend. In het andere geval is er de substantial presence test. En daarbij kunnen een aantal dagen (max 10) als nominaal gezien worden, dwz. niet meetellen voor de substantial presence.
Maar de vraag is wanneer USCIS begint te tellen. En wat is de datum die op de G.K. komt ? Ik zie dat mijn G.K. een datum heeft in april van 2002, dat het moment waarop de aanvrage is goedgekeurd klaarblijkelijk. Maar wij zijn in mei op het consulaat geweest en eind mei pas ingereisd met de enveloppe, en we hebben de kaarten in juni met de post ontvangen. Dus de begin datum van je verblijf kan niet de datum op de G.K. zijn.
Volslagen of topic: rood is administrator, groen zijn de moderators, maar was is vet blauw ?
Misschien als iemand een donatie heeft gedaan? Er staat ook iets van supporter ofzo onder hun naam.
- Bandido
- Amerika-expert
Wat ik altijd heb gehoord is dat je je in de VS dient te vestigen binnen een half jaar nadat je je GC activeert. Dit heb ik bij mijn eigen emigratie ook aangehouden. Ik vond het ook wel logisch, want je bent "resident" als je ergens een half + een dag verblijft. En na het activeren van je GC ben je dus een "resident". Het wil niet zeggen dat je je GC meteen kwijtraakt als het langer duurt, maar er kan wel moeilijk over gedaan worden. Het is een grijs schemergebied waarin je je begeeft als je tussen zes maanden en twaalf maanden wegblijft.inge67 schreef:Wat ik hier van bij het begin gelezen heb (en wat nu dus is bijgesteld) is dat je binnen het jaar na het landen definitief moet emigreren.
"Keep Georgia On Your Mind"
Het door mij geciteerde artikel uit het verdrag geeft aan hoe België en de VS overeengekomen zijn wanneer een nonresident alien precies een resident alien wordt, namelijk vanaf het moment waarop hij hoofdzakelijk in zijn duurzame woonst in de VS verblijft. En het geval van een "green card holder" wordt expliciet in dat artikel vermeld, dus ik zie niet in waar er nog een probleem zou kunnen bestaan inzake de interpretatie ervan.oortjes schreef:Centrino. Je citeert uit een BE belastingverdrag met de US. Daar kun je dacht ik geen consequenties aan verbinden buiten die van belasting betalen in BE. Voor IRS ben je resident - en belastingplichtig - als je een groene kaart hebt - en wel vanaf het moment dat die G.K. wordt toegekend.
Ik citeer verder de IRS over "the effect of tax treaties", http://www.irs.gov/businesses/small/int ... 83,00.html
Dat wil dus zeggen dat de bepalingen van belastingverdragen voorrang hebben op de normale regels van de IRS, zoals de door jou geciteerde "green card test". En het door mij geciteerde artikel 4 paragraaf 2 was nu net een "tax treaty definition of residency".The rules given to determine if you are a U.S. resident do not override tax treaty definitions of residency.
Nu is niemand verplicht om aanspraak te maken op de voordelen die een belastingverdrag kan bieden. Als Inge de datum van de activatie van haar greencard wil gebruiken om te bepalen vanaf wanneer ze resident wordt voor de IRS, dan mag ze dat mijns inziens wel doen. Mijn vraag is dan wel tot wanneer ze voor de Belgische fiscus als Belgische inwoner zal worden beschouwd. Ik probeer het nu net zo aan boord te leggen dat ik één enkele datum heb waarin ik ophoud een Belgische rijksinwoner te zijn en begin een US resident alien te zijn.
Ik begrijp niet hoe je ertoe komt te stellen dat het belastingverdrag tussen België en de VS enkel gevolgen zou hebben voor hoe België belasting int, en niet voor hoe de VS belasting int.
-
- Amerika-expert
Verduidelijking? Wij moesten een heel papieren pakket ondertekenen bij het kopen van een auto met eigen geld. Volgens het teroristen act.oortjes schreef:Ons is de paar keer dat we een transactie in der buurt van $ 10.000 hadden, om verduidelijking gevraagd.
Bij het kopen van ons huis met eigen geld is de bank en de notaris uit NL benaderd om te verklaren dat het geld uit ons huis kwam en niet van een sjeik uit Verweggistan. Was best nog een gedoetje. Vooral de notaris vond het maar onzin. Maar een notaris uit Nl en een notary uit de USA is wel even andere koek. En dat begrepen ze hier nier zo.
Centrino, je hebt gelijk, er is iets weggevallen - er had moeten staan in BE en in de US.
Maar ik blijf erbij, deze verdragen gaan over belastingen. Hoe non-resident, resident, etc. daarin wordt gedefinieerd kan afwijken van hoe immigrant status is vastgelegd door USCIS, en welke uitzonderingen daarop eventueel gemaakt kunnen worden.
Ik lees: ".... is enkel inwoner indien de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is....." en niet: "....is enkel inwoner vanaf het moment dat de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is...."
(En als de G.K. houder niet "hoofdzakelijk in de US aanwezig is", dan is hij/zij binnen de kortste keren die G.K. kwijt...)
- Verder is het een wat vreemde tekst, als ik het mag zeggen, lees even mee:
Een natuurlijke persoon die onderdaan is van de Verenigde Staten of een buitenlander die een vergunning heeft gekregen voor duurzaam verblijf in de Verenigde Staten (een « green card holder ») is enkel een inwoner van de Verenigde Staten indien de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is in de Verenigde Staten of aldaar een duurzaam tehuis heeft of er gewoonlijk verblijft (...)
- Men heeft het over een natuurlijke persoon die onderdaan is, en over een buitenlander die vergunning heeft gekregen enz. - en dan gaat de tekst alleen verder over de natuurlijke persoon - niet over de buitenlander....
Ned./Be hebben andere beginselen als het gaat om belastingen dan de US. Mede daarom zijn de belastingverdragen zo belangrijk.
"Zowel Nederland als België hanteert het woonplaatsbeginsel. Dit betekent dat al het inkomen dat verdiend wordt belast wordt in het woonland. De Verenigde Staten daarentegen hanteert het nationaliteitsbeginsel. Dit betekent dat je altijd in de VS belastingaangifte dient te doen, als US citizen of permanent resident, zelfs als je er nooit gewoond hebt - of er niet meer woont (dit laatste toevoeging van mij.) Daarnaast gaan zowel Nederland als België uit van het wereldinkomen. Dit betekent dat elk inkomen waar ook ter wereld verdiend, aangegeven dient te worden. Maar dat geldt alleen als je in Ned. of Belgie woont (toevoeging van mij.)
Hieruit kun je afleiden dat een permanent resident belasting betaalt over al zijn/haar inkomen, ook als hij/zij niet in de US verblijft (nog) - of niet meer. (Vandaar dat ik op het consulaat een aantal maal mensen hun G.K.en zag inleveren, bedenk ik me nu.)
Maar ik blijf erbij, deze verdragen gaan over belastingen. Hoe non-resident, resident, etc. daarin wordt gedefinieerd kan afwijken van hoe immigrant status is vastgelegd door USCIS, en welke uitzonderingen daarop eventueel gemaakt kunnen worden.
Ik lees: ".... is enkel inwoner indien de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is....." en niet: "....is enkel inwoner vanaf het moment dat de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is...."
(En als de G.K. houder niet "hoofdzakelijk in de US aanwezig is", dan is hij/zij binnen de kortste keren die G.K. kwijt...)
- Verder is het een wat vreemde tekst, als ik het mag zeggen, lees even mee:
Een natuurlijke persoon die onderdaan is van de Verenigde Staten of een buitenlander die een vergunning heeft gekregen voor duurzaam verblijf in de Verenigde Staten (een « green card holder ») is enkel een inwoner van de Verenigde Staten indien de natuurlijke persoon hoofdzakelijk aanwezig is in de Verenigde Staten of aldaar een duurzaam tehuis heeft of er gewoonlijk verblijft (...)
- Men heeft het over een natuurlijke persoon die onderdaan is, en over een buitenlander die vergunning heeft gekregen enz. - en dan gaat de tekst alleen verder over de natuurlijke persoon - niet over de buitenlander....
Ned./Be hebben andere beginselen als het gaat om belastingen dan de US. Mede daarom zijn de belastingverdragen zo belangrijk.
"Zowel Nederland als België hanteert het woonplaatsbeginsel. Dit betekent dat al het inkomen dat verdiend wordt belast wordt in het woonland. De Verenigde Staten daarentegen hanteert het nationaliteitsbeginsel. Dit betekent dat je altijd in de VS belastingaangifte dient te doen, als US citizen of permanent resident, zelfs als je er nooit gewoond hebt - of er niet meer woont (dit laatste toevoeging van mij.) Daarnaast gaan zowel Nederland als België uit van het wereldinkomen. Dit betekent dat elk inkomen waar ook ter wereld verdiend, aangegeven dient te worden. Maar dat geldt alleen als je in Ned. of Belgie woont (toevoeging van mij.)
Hieruit kun je afleiden dat een permanent resident belasting betaalt over al zijn/haar inkomen, ook als hij/zij niet in de US verblijft (nog) - of niet meer. (Vandaar dat ik op het consulaat een aantal maal mensen hun G.K.en zag inleveren, bedenk ik me nu.)
Daar ben ik het dan weer volledig met jou eens. Ik reageerde dan ook enkel rond het fiscale aspect, en niet op de manier waarop Inge haar belastingaangifte wil gebruiken als één van de middelen om aan te tonen dat ze resident alien is.oortjes schreef:Maar ik blijf erbij, deze verdragen gaan over belastingen. Hoe non-resident, resident, etc. daarin wordt gedefinieerd kan afwijken van hoe immigrant status is vastgelegd door USCIS, en welke uitzonderingen daarop eventueel gemaakt kunnen worden.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Pfff die belastingen dat wordt nog een moeilijke materie voor mij. Deze namiddag afspraak met de 'belastingsexpert'. Ik zal hier melden wat hij te zeggen had ivm het moment waarop je belasting/aangifteplichtig wordt en waar hij dat dan op baseert.
Centrino, ik begrijp ook niet waarom de tax treaty die jij citeert iets zegt over wanneer iemand als inwoner van de US wordt gezien. Het maakt nl. voor een US citizen of resident niets uit voorover ik kan vinden:
If you are a U.S. citizen or resident alien, the rules for filing income, estate, and gift tax returns and paying estimated tax are generally the same whether you are in the United States or abroad. Your worldwide income is subject to U.S. income tax, regardless of where you reside.
Maar je hebt gelijk dat het voor Inge van belang is - waar het gaat om verschuldigde belastingen - wanneer de US begint te tellen voor mensen die voor permanent resident opteren. Op het moment dat ze voor de eerste keer naar de US gaat en haar kaart activeert ? Of het moment waarop ze definitief komt en haar leven hier begint met haar familie ? Of - en dat is het meest ongunstige scenario - vanaf het moment dat de groene kaart is toegekend ?
Wil ik nog toevoegen dat de mensen die een G.K. hebben gewonnen, van de US wellicht een ander, ietwat roziger, beeld hebben dan de mensen die jaren (en jaren en jaren) voor residency hebben moeten knokken. Ik heb geleerd dat je in dit land vnl. de vrijheid hebt om op je gezicht te gaan. Voor het dagelijks leven zijn er een groot aantal regels en regeltjes - vooral als je in CA gaat wonen/werken. In veel regelgeving is weinig logica te ontdekken - mn. waar het gaat om immigratie en om belastingen.
If you are a U.S. citizen or resident alien, the rules for filing income, estate, and gift tax returns and paying estimated tax are generally the same whether you are in the United States or abroad. Your worldwide income is subject to U.S. income tax, regardless of where you reside.
Maar je hebt gelijk dat het voor Inge van belang is - waar het gaat om verschuldigde belastingen - wanneer de US begint te tellen voor mensen die voor permanent resident opteren. Op het moment dat ze voor de eerste keer naar de US gaat en haar kaart activeert ? Of het moment waarop ze definitief komt en haar leven hier begint met haar familie ? Of - en dat is het meest ongunstige scenario - vanaf het moment dat de groene kaart is toegekend ?
Wil ik nog toevoegen dat de mensen die een G.K. hebben gewonnen, van de US wellicht een ander, ietwat roziger, beeld hebben dan de mensen die jaren (en jaren en jaren) voor residency hebben moeten knokken. Ik heb geleerd dat je in dit land vnl. de vrijheid hebt om op je gezicht te gaan. Voor het dagelijks leven zijn er een groot aantal regels en regeltjes - vooral als je in CA gaat wonen/werken. In veel regelgeving is weinig logica te ontdekken - mn. waar het gaat om immigratie en om belastingen.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens de belastingsadviseur ben je voor de US een resident vanaf het moment dat je je green card activeert en ben je dus verplicht een aangifte in te dienen. Zoals oortjes ook al zei maakt het voor de IRS niet uit of je ook werkelijk in de US verblijft. Vanaf het moment dat je een green card hebt (i.e. activeert) ben je voor de belastingen aangifteplichtig.
Hi - Even mee bemoeien:
Doe je aangifte in BE tijdig en laat het door een professional doen (als je het tot nu toe zelf deed). Bewaar alle bonnen, bewijsmaterialen. Rekeningen, bonnen etc. die kunnen verbleken, maak kopieën en voeg die bij. Maak overal nog eens een kopie van. Het is ook handig als er een Engelse samenvatting is van de aangifte. Neem het originale dossier mee in je carry-on bagage.
Zoek in de US ook een pro. Dat zijn niet diegenen die in store fronts in het voorjaar prof. bel. aangiftes doen. Die weten alleen van US taxes. Zelf had ik goede ervaringen met iemand van H&R Block Premium, die deed ook year round belastingen.
Doe je aangifte in BE tijdig en laat het door een professional doen (als je het tot nu toe zelf deed). Bewaar alle bonnen, bewijsmaterialen. Rekeningen, bonnen etc. die kunnen verbleken, maak kopieën en voeg die bij. Maak overal nog eens een kopie van. Het is ook handig als er een Engelse samenvatting is van de aangifte. Neem het originale dossier mee in je carry-on bagage.
Zoek in de US ook een pro. Dat zijn niet diegenen die in store fronts in het voorjaar prof. bel. aangiftes doen. Die weten alleen van US taxes. Zelf had ik goede ervaringen met iemand van H&R Block Premium, die deed ook year round belastingen.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Oortjes: we zijn ook van plan om het te laten doen door een professional. Wat bedoel je met bonnetjes enz? Daar heeft hij eigenlijk niks van gezegd. Kost wel zo'n €700. Dat vind ik wel serieus duur
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inge, die Belgische aangifte stelt 10 keer niks voor. Ik heb de indruk dat de Nederlanders het moeilijker hebben met hun M-biljet.
Ik heb welgeteld 50 euro betaald voor onze Belgische aangifte, en als het moest had ik het nog zelf kunnen doen ook.
Ik heb welgeteld 50 euro betaald voor onze Belgische aangifte, en als het moest had ik het nog zelf kunnen doen ook.
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar het gaat om de US aangifte toch?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging er van uit dat je die door iemand in de US liet doen. Vergissing van mijn kant.
Maar zelfs dan nog: wij moesten dus een 'specialist' vanH&R Block hebben omdat het over een immigrantenaangifte ging, kostte minder dan $150.
Maar geen probleem hoor Inge, die 700 euro is ontzettend veel, maar als ze dan hun job goed doen, dan is dat ook niet zo'n ramp he, het gaat er om dat je aangifte uiteindelijk correct is. Ongeacht wat je er voor betaalde.
Maar zelfs dan nog: wij moesten dus een 'specialist' vanH&R Block hebben omdat het over een immigrantenaangifte ging, kostte minder dan $150.
Maar geen probleem hoor Inge, die 700 euro is ontzettend veel, maar als ze dan hun job goed doen, dan is dat ook niet zo'n ramp he, het gaat er om dat je aangifte uiteindelijk correct is. Ongeacht wat je er voor betaalde.
Elke