Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Angels Landing of Observation point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Angels Landing of Observation point

Bericht door MacN »

Hallo,

Er is al veel geschreven over deze onderwerpen. Maar welke route is nu eigenlijk mooier? We zijn in 2011 in Zion geweest en hebben toen meerdere korte routes gelopen. We willen volgend jaar terug gaan om wat langere wandelingen te maken.

Angels Landing lijkt me echt geweldig maar die kettingen op het eind schrikken ons toch een beetje af. Is Observation Point dan een mooi alternatief?
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Angels Landing of Observation point

Bericht door Ceetje »

Ik heb nogal hoogtevrees en heb de Angels landing gedaan tot het stuk met de kettingen, ook een mooi uitzicht. Maar als ik ooit nog terug ga naar Zion wil ik Observation point doen. Lijkt me prachtig en zonder die enge kettingen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als de kettingen je afschrikken zou ik OP wandelen. :wink: Het is wel wat langer en misschien minder spectaculair, maar het is een leuke en afwisselende wandeling. Het uitzicht boven is fenomenaal. Je staat nog hoger dan bij AL.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Wij deden reeds observation point. Het pad stijgt en blijft stijgen tot je boven bent; het duurt een tijdje (2u dacht ik?) maar eens je boven staat, staat je leven eventjes stil..

Volgende week doen we hem opnieuw, en de andere dag Angels Landing. Wordt spannend.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Bedankt voor de reacties! :D

@Timbre,
Wil je me laten weten welke je mooier vond als je terug bent?
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben ze ook allebei gedaan, maar om nu te zeggen welke de mooiste is? Het uitzicht is in ieder geval beter bij OP. Je staat gewoon hoger en ziet de top van AL voor je liggen. Zie foto 85 hier: http://users.skynet.be/doockles/SimpleV ... index.html Maar de wandeling naar AL is natuurlijk spectaculair en daar boven op de top heb je natuurlijk ook een knap zicht omdat je naar alle richtingen kan kijken.

Moest ik opnieuw de keuze hebben zou ik voor OP gaan. Het is toch iets minder gevaarlijk, rustiger en mooier uitzicht over de canyon. ;-)
theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

Is dat heen en terug 2 uur lopen naar het observatiepunt,of moet je ook nog twee uur terug lopen .
We gaan in Oktober voor de eerste keer naar de westkust en blijven twee nachten in Springdale vandaar mijn vraag.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Het is 2u heen en ook nog eens 2u terug. Afhankelijk van je conditie, warmte, volk kan het ook langer zijn.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Denk dat beiden moeilijk te vergelijken zijn. Eerder het uitzicht van OP vs de uitdagende wandeling van AL.

MacN, zal het je zeker laten weten! Ben ook benieuwd.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Maar ik vond de wandeling naar OP ook erg mooi, hoor. Het eerste stuk switchbacks is wat saai, met uitzicht op de weg en de bushalte, maar daarna kom je door een slot canyon en nog een paar andere mooie landschappen. Ik weet niet hoe de wandeling naar AL is, maar ik vond die naar OP erg afwisselend!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij de info brochure van Zion staat 4 uur voor AL en 5 uur voor OP, beiden strenuous, ik weet niet of dat ruim gerekend is, hierboven las ik voor OP 2 uur heen en 2 uur terug, ik heb ook al eens een verslag gelezen van 3 uur totaal.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Wij hebben zowel AL als OP op een dikke 3 uur gedaan. Alhoewel ik hoogtevrees heb vond ik Angel's Landing best wel meevallen in dit opzicht, maar Observation Point was voor ons met voorsprong de mooiste hike.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

MacN schreef: @Timbre,
Wil je me laten weten welke je mooier vond als je terug bent?
Wellicht meest up2date antwoord ooit. :D
Net zo`n paar uurtjes terug van het hiken in Zion. Vanmorgen om 10u begonnen aan Angels Landing. Met een mooi tempo in precies 55minuten tot aan de kettingen gestapt, doch met oog voor omgeving en fotos nemen. Dan verder via de de smallere richels naar boven tot de top. Denk in een groot halfuur want we namen constant fotos van de steile dropoff. :thumbup:

Om in de topic te blijven; OP vs AL..

AL is goed doenbaar maar met absoluut meer risico in het laatste stuk dan Observation Point. Het is gevaarlijker omdat de gevolgen bij een misstapje catastrofaal kunnen zijn. Echt gevaarlijk vind ik het echter niet zo want je hebt steeds houvast waar nodig. Hou je verstand erbij en wees gewoon voorzichtig, thats it.. Wij maakten sprongetjes en liepen wat naar beneden maar toegegeven, velen bekeken ons nogal gek :) Het uitzicht op de top geeft een mooi 360gr view van de vallei en rotswanden.

Morgen doe ik nog eens OP. Zoals ik me herinner van 2j geleden geeft OP vooral een geweldige view in de vallei. Alsook vond ik de hike naar OP vermoeiender dan AL.

kortom:

AL; living on the edge (letterlijk en figuurlijk), geen hoogtevrees, redelijk wat schaduw in de ochtend, 360gr view, 3(a 4u) heen en terug

OP; veiligere hike, veel zon, schitterend uitzicht over Zion valley, 4u heen en terug

Dit is maar 1 mening natuurlijk maar wou het je zoals beloofd laten weten.

groetjes uit Zion NP
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Misschien morgen nog een up to date verslagje van OP, met tijden etc. :thumbup:
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Van tevoren dacht ik ook dat AL erg gevaarlijk zou zijn, maar als je ‘m loopt valt het echt mee met het ‘gevaar’. Zoals reeds gezegd hier, je hebt houvast waar nodig en als je gewoon voorzichtig doet is het prima te doen.

Timbre heeft het goed samengevat.
Gr, Gerben
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Ina, helaas, mn 2 kompanen gaven verstek voor observation point.. Nieuwe tijden kan ik je dus niet geven. We reden dan maar deze morgen ineens door naar Bryce ipv smiddags. Tijdens/na de Peekaboo hike werd mn broer ziek (was ie al voor een stuk) met als gevolg sinds 16u in het motel..domper!
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hallo,

Wij hebben vorig jaar Observation Point gedaan. Is echt een prachtige hike en wij (+/- 25 jaar) vonden het niet zo lastig. Enig nadeel is dat je 2 maal exact dezelfde weg doet (maar dat is neem ik aan bij Angels Landing ook zo).
Het uitzicht bovenaan OP is adembenemend! Een ideale stopplaats op je picknick te verorberen... Wij waren er vorig jaar in juli en veel mensen zijn we (gelukkig) niet tegengekomen. We zijn ongeveer 45min boven gebleven en hebben in al die tijd misschien 7-8 mensen gezien. Reken op een 2u stijgen en iets minder om te dalen.
Voor een verslag of foto's: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07/14/dag-3-zion/

Groetjes,
Elisa
Bijlagen
Zicht van boven op Observation Point met beneden Angels Landing
Zicht van boven op Observation Point met beneden Angels Landing
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wat een prachtig park is Zion toch! Dit is toch een subliem uitzicht op Angels Landing en de Zion-Vallei?
Linds
Amerika-ontdekker

Bericht door Linds »

Hey iedereen,

Fijn topic dit: binnen een 8-tal weken zitten wij in Zion dus ik volg even :wink:
Na enig opzoekwerk en jullie meningen te lezen, denk ik dat wij voor de Observation Point hike gaan.

Kan je dit eigenlijk op zelfstandige basis doen? En van waaruit vertrek je dan juist? Waar kan je je auto achterlaten?

Vele groeten van een (voorlopig nog!) Amerika leek
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Hoi,

Leuk dat je ook gaat. Zoek eens op de nationale park`site voor algemene info.http://www.nps.gov/zion/index.htm Je vindt je antwoorden heel snel maar om je nu toch maar op de goeie weg te zetten;

In het park is autorijden verboden. Parkeer aan het visiter centre en neem de shuttlebus tot halte Weeping Rock (zesde halte) voor Observation point, of halte The Grotto ( 5e halte)voor Angels Landing.

Tevens krijg je tijdens het binnenkomen van het nationaal park, aan de tolhuisjes, een handig informatiekrantje met tips, alle beschikbare hikes met uitleg en een kaartje. Geen zorgen dus.

Veel plezier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer