Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen meenemen in of achterop een RV.
- salpeter1961
- Amerika-newbie
Fietsen meenemen in of achterop een RV.
Ik wil deze zomer samen met mijn vrouw en 2 zoons een tour maken door het zuidwesten van Amerika.
Om nu nog wat mobieler te zijn is ons plan om bij Walmart vier fietsen te kopen (ca. $100,- per stuk) en deze mee te nemen met de RV.
Heeft er iemand ervaringen mee?
Om nu nog wat mobieler te zijn is ons plan om bij Walmart vier fietsen te kopen (ca. $100,- per stuk) en deze mee te nemen met de RV.
Heeft er iemand ervaringen mee?
("\''/").__..--''" -._
`o_ o ) `-. ( ).`-.__.`)
(_Y_.)' ._ ) `._ `. ``-..-'
_..`--'_.-_/ /--'_.' .'
(il).-'' ((i).' ((!.-'
`o_ o ) `-. ( ).`-.__.`)
_..`--'_.-_/ /--'_.' .'
(il).-'' ((i).' ((!.-'
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Fietsen meenemen in of achterop een RV.
Achterop moet je een drager hebben.
In de RV kan ook maar is wat lastiger
In de RV kan ook maar is wat lastiger
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms kun je vooraf via de verhuurder een fietsendrager voor achterop de camper regelen. Vantevoren even navragen, want ze hebben ze niet altijd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Goed plan, zaten wij ook aan te denken
. Wij huren onze RV bij Road Bear, deze gaven aan dat zij rekjes hebben die je kan huren. Iemand ervaring met de fietsen rekjes van Road Bear?

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Geen ervaring maar ik heb ze vorig jaar wel in Denver zien staan.
Het is inderdaad wel een goed plan. Wij gaan dit ook overwegen.
Wat doen jullie aan het eind van de reis met de fietsen?
Het is inderdaad wel een goed plan. Wij gaan dit ook overwegen.
Wat doen jullie aan het eind van de reis met de fietsen?
- salpeter1961
- Amerika-newbie
Als er iemand is die op 9 augustus in San Francisco z'n RV komt ophalen en bij ons hotel de fietsen kan ophalen, dan kunnen de fietsen voor de helft van het aankoopbedrag worden over genomen. 

("\''/").__..--''" -._
`o_ o ) `-. ( ).`-.__.`)
_..`--'_.-_/ /--'_.' .'
(il).-'' ((i).' ((!.-'
`o_ o ) `-. ( ).`-.__.`)
_..`--'_.-_/ /--'_.' .'
(il).-'' ((i).' ((!.-'
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een collega van mij heeft eens fietsen meegenomen. Hier kun je hun reisverslag vinden. Ik geloof dat ze niet veel gefietst hebben, minder dan ze verwacht hadden.
Marianne
Marianne
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb één keer een fietsenrek moeten plaatsen in mijn tijd bij Road Bear; fietsenrekken worden (in ieder geval in Denver) erg weinig gevraagd, vandaar ook dat ze niet altijd voorhanden zijn (dit komt vaak door one way rentals).krone schreef:Goed plan, zaten wij ook aan te denken. Wij huren onze RV bij Road Bear, deze gaven aan dat zij rekjes hebben die je kan huren. Iemand ervaring met de fietsen rekjes van Road Bear?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
En kan je die rekjes ook reserveren?

Kan in dit verhaal hun ervaring met de fiets nergens lezen.Martin & Marianne schreef:Een collega van mij heeft eens fietsen meegenomen. Hier kun je hun reisverslag vinden. Ik geloof dat ze niet veel gefietst hebben, minder dan ze verwacht hadden.
Marianne

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even gekeken, er staat inderdaad niet veel in, maar toch wel iets. Ze hebben gehuurd bij Moturis, dat kun je er wel uithalen, dus blijkbaar was daar ook de mogelijkheid voor het huren van een rek. Als je goed leest zie je dat ze bij de Grand Canyon gefietst hebben, en ook in Moab, en bij Bryce. En zie je ons ook nog op de foto staan.
Voor kleine stukjes naar een winkel of restaurant etc is het wel handig. Als je echt een tocht wil maken kun je ook ter plekke huren want overal waar je redelijk kunt fietsen zijn ook verhuurmogelijkheden.
Marianne
Voor kleine stukjes naar een winkel of restaurant etc is het wel handig. Als je echt een tocht wil maken kun je ook ter plekke huren want overal waar je redelijk kunt fietsen zijn ook verhuurmogelijkheden.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mijn ouders hebben 2 maal fietsen gehuurd bij de camper.
Deze was van Moturis.
En ze hebben we ook veel gebruik van gemaakt.
Mijn vader is een fervent geocacher dus pakte hij vaak de fiets op de camping om te gaan cachen.
Ook fietste ze wel eens naar een dorpje of bezienswaardigheid.
Achter op de camper zat een rek voor de fietsen, maar wat ik heb gezien kunnen daar geen 4 fietsen aan hangen.
Dus ik denk dat je dat eerst moet navragen.
Deze was van Moturis.
En ze hebben we ook veel gebruik van gemaakt.
Mijn vader is een fervent geocacher dus pakte hij vaak de fiets op de camping om te gaan cachen.
Ook fietste ze wel eens naar een dorpje of bezienswaardigheid.
Achter op de camper zat een rek voor de fietsen, maar wat ik heb gezien kunnen daar geen 4 fietsen aan hangen.
Dus ik denk dat je dat eerst moet navragen.
Ik vind het een geweldig idee. Zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om een RV met fietsrek te huren lijkt me. In de RV zelf lijkt me geen goed plan. Wij hebben dat wel eens met 1 fiets gedaan, kleine stukjes, maar je beschadigt gauw iets en je fiets is ook een gevaarlijk projectiel als je ineens moet remmen. Vier fietsen lijkt me al helemaal niet te doen. Er bestaan zeker fietsendragers voor 4 fietsen, dus ik zou gewoon eens informeren. In Europa heb je ook campers met een garage (laadruimte onder stapelbed), waar je fietsen in kunt stallen, maar ik weet eigenlijk niet of zoiets in de VS ook bestaat.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals gezegd, neem vantevoren contact op met het verhuurstation om een fietsenrek te reserveren, want ze hebben er niet bijzonder veel (in ieder geval niet voor iedere camper één). Als je de gok neemt bestaat de kans dat er net geen voorhanden is op het moment dat jij je camper op komt halen.krone schreef:En kan je die rekjes ook reserveren?
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook twee fietsen bij de camper gehuurd, bij Moturis (Chicago). Met een fietsenrek erbij. Waren prima fietsen, regelmatig gebruik van gemaakt.
Het ligt er idd wel aan bij wie je huurt. In 2009 konden wij geen fietsen huren bij El Monte (Las Vegas).
Zelf kopen hebben wij toen ook aan gedacht, maar zonder fietsenrek leek het ons toch erg onhandig.
Het ligt er idd wel aan bij wie je huurt. In 2009 konden wij geen fietsen huren bij El Monte (Las Vegas).
Zelf kopen hebben wij toen ook aan gedacht, maar zonder fietsenrek leek het ons toch erg onhandig.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-expert
Walmart verkoopt ook goedkope bike hitch racks
http://www.walmart.com/ip/2-Bike-Hitch-Rack/3172641
Wellicht een goed prijsvergelijk voor de verhuur prijs.
Wij namen onze fietsen ook mee achter op. We gebruikten ze vaak op de campings zelf.
@Marja
Als je niet weet wat je met de fietsen moet naderhand, kun je ze ook doneren aan een paws for a cause thrift store. Dan gaat het vaak naar de shelters. Of een andergoed doel thrift store.
http://www.walmart.com/ip/2-Bike-Hitch-Rack/3172641
Wellicht een goed prijsvergelijk voor de verhuur prijs.
Wij namen onze fietsen ook mee achter op. We gebruikten ze vaak op de campings zelf.
@Marja
Als je niet weet wat je met de fietsen moet naderhand, kun je ze ook doneren aan een paws for a cause thrift store. Dan gaat het vaak naar de shelters. Of een andergoed doel thrift store.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb even op de website gekeken, zo te zien hebben ze alleen locaties in de buurt van Raleigh. Hoe zorg ik dan dat die fietsen eventueel bij hun terecht komen?@Marja
edit: ik heb er geloof ik een gevonden in Las Vegas
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in de zomer in het zuidwesten gaat fietsen zal dat zelden zijn. Veel te heet. Heuveltje op in 35-40 graden in het zonnetje? Veel plezier 

Ik ben al vaak met de RV in noordamerika geweest, maar om er ook te fietsen is nog nooit bij me op gekomen. Mooie aangelegde paden als in drenthe
hebben ze niet in noordamerika. In de parken e.d. zijn de afstanden en heuvels/bergen me echt te hoog. De meeste mensen die fietsen mee hebben genomen komen niet verder dan de camping is me opgevallen.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bushmaster
- Amerika-expert
wij hadden van Moturis ook onderstaande "bike rack" op de RV,
werkte perfect (fietsen waren ook van Moturis)

werkte perfect (fietsen waren ook van Moturis)

-
- Amerika-expert
Het is in de zomer inderdaad errug warm in sommige delen van Amerika. Wij wonen in Utah en er zijn zat dagen in de zomer dat de kinderen 's middags niet buiten kunnen spelen omdat het gewoon te heet is. Zelfs zo erg dat je je letterlijk kan branden aan de glijbaan in de speeltuin!
En fietsen in Amerika is niet te vergelijken met fietsen in Nederland. Zelfs in ons kleine stadje is het gevaarlijker op de fiets dan in Amsterdam. Automobilisten houden hier geen rekening met fietsers, ze denken er gewoon echt niet aan om over hun schouder te kijken voor ze rechtsafslaan enzo. Fietspaden zijn hier zeldzaam, in ons stadje is er geen enkel fietspad. Maar in Salt Lake (vooral rondom de universiteit) heb je wel fietspaden al zijn dat alleen maar strepen op de gewone weg en moet je er nog steeds van uitgaan dat auto's je geen cm ruimte zullen geven.
Bijkomend probleem is dat er soms alleen een snelweg tussen het ene gebied en het andere is. Van ons huis naar de Walmart bijvoorbeeld is een fluteindje, als we naar het eind van de straat lopen kunnen we de Walmart aan de andere kant van het veld zien maar er op de fiets naar toe is niet mogelijk, de achterafweg is geen snelweg maar door de slechte zijkant van de weg kan je daar niet veilig fietsen. Heb een keer meegemaakt dat een of andere Jan Doedel er toch fietse en onderuit ging. Godzijdank kon ik uitwijken naar de andere kant van de weg omdat er geen verkeer was maar anders was ik zeker weten over hem heen gereden...en dan nog z'n vinger opsteken als dank!
De andere weg richting Walmart is wel een snelweg dus helaas, daar mag je niet fietsen.
zucht...ik mis fietsen! Vond dat altijd zo heerlijk in Nederland en Duitsland. Helemaal met kleine kinderen, gezellig kletsen en zingen en alles wat je tegenkomt bespreken. Altijd maar in de auto stappen staat me soms echt tegen. Helemaal omdat het vaak om van die fluteindjes gaat.

En fietsen in Amerika is niet te vergelijken met fietsen in Nederland. Zelfs in ons kleine stadje is het gevaarlijker op de fiets dan in Amsterdam. Automobilisten houden hier geen rekening met fietsers, ze denken er gewoon echt niet aan om over hun schouder te kijken voor ze rechtsafslaan enzo. Fietspaden zijn hier zeldzaam, in ons stadje is er geen enkel fietspad. Maar in Salt Lake (vooral rondom de universiteit) heb je wel fietspaden al zijn dat alleen maar strepen op de gewone weg en moet je er nog steeds van uitgaan dat auto's je geen cm ruimte zullen geven.
Bijkomend probleem is dat er soms alleen een snelweg tussen het ene gebied en het andere is. Van ons huis naar de Walmart bijvoorbeeld is een fluteindje, als we naar het eind van de straat lopen kunnen we de Walmart aan de andere kant van het veld zien maar er op de fiets naar toe is niet mogelijk, de achterafweg is geen snelweg maar door de slechte zijkant van de weg kan je daar niet veilig fietsen. Heb een keer meegemaakt dat een of andere Jan Doedel er toch fietse en onderuit ging. Godzijdank kon ik uitwijken naar de andere kant van de weg omdat er geen verkeer was maar anders was ik zeker weten over hem heen gereden...en dan nog z'n vinger opsteken als dank!

zucht...ik mis fietsen! Vond dat altijd zo heerlijk in Nederland en Duitsland. Helemaal met kleine kinderen, gezellig kletsen en zingen en alles wat je tegenkomt bespreken. Altijd maar in de auto stappen staat me soms echt tegen. Helemaal omdat het vaak om van die fluteindjes gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4767 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties