Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Dit gaat off-topic, laten we deze discussie niet hier voeren. Dank je wel!
Dennis ik weet niet in welke mate dit in dit topic past. Maar zou je niet op de één of andere manier winst kunnen behalen aan het feit dat veel bezoekers (niet leden welteverstaan), gratis en voor niets beschikking hebben over heel veel waardevolle informatie. Door één vd berichten in het 'welkomsttopic' moest ik daaraan denken, daar schrijft iemand dus dat hij zoveel profijt heeft gehad aan alle waardevolle informatie hier (met name wat betreft diverse visa), dat hij het niet eerder nodig vond om zich aan te melden. Zou je niet een beperkt aantal fora of topics publiek toegankelijk kunnen laten en de rest alleen voor leden? Net voldoende info om te prikkelen, maar voor meer gedegen informatie is een lidmaatschap nodig. Volgens mij groeit het forum op deze manier enorm en kun je mogelijk meer reclame-aanbieders aan je binden of op een andere manier er je voordeel mee doen.
Waarom niet? Men is snel geneigd te denken dat wanneer een forum deels afgeschermd is, dat het een afstandelijk gebaar is naar bezoekers. Maar je kunt het toch ook anders brengen, benaderen.. als bezoekers iets zoeken of meer willen lezen, dat AA ze dan graag verwelkomt als lid..
Sowieso zou ik de zoekfunctie alleen voor leden bruikbaar maken. Ik weet niet of dat al zo is hoor.. Maar dat heeft mij vaak over de drempel getrokken om lid te worden op specifieke fora van mijn interesse (vaak fotografie gerelateerd).
Waarom niet? Men is snel geneigd te denken dat wanneer een forum deels afgeschermd is, dat het een afstandelijk gebaar is naar bezoekers. Maar je kunt het toch ook anders brengen, benaderen.. als bezoekers iets zoeken of meer willen lezen, dat AA ze dan graag verwelkomt als lid..
Sowieso zou ik de zoekfunctie alleen voor leden bruikbaar maken. Ik weet niet of dat al zo is hoor.. Maar dat heeft mij vaak over de drempel getrokken om lid te worden op specifieke fora van mijn interesse (vaak fotografie gerelateerd).
Sandy
Goed idee Sandy.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Een goed idee denkik. Ik kom regelmatig op een forum over de alpen http://www.alpenfreaks.be/. Daar kun je allerlei informatie over de landen krijgen, maar als je berichten op het forum wilt lezen moet je lid worden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op zich niet een onaardige gedachte maar betekent wel dat ook wij, de leden, alleen maar ingelogd bepaalde fora kunnen lezen. Op dit moment is het off topic gedeelte en Over AllesAmerika.com alleen toegankelijk als je ingelogd bent en dat vind ik best wel eens irritant omdat je niet altijd direct wilt inloggen maar even snel wilt zien of er interessante reacties zijn.
Ik zou er daarom dus geen voorstander van zijn en zou het als een beperking van de toegankelijkheid ervaren.
Roland
Ik zou er daarom dus geen voorstander van zijn en zou het als een beperking van de toegankelijkheid ervaren.
Roland
Sowieso de zoekfunctie. Ik heb zojuist uitgelogd en de zoekfunctie is gewoon beschikbaar voor gasten.
Met de geavanceerde zoekfunctie, wordt alle info wel heel makkelijk op een dienblad geserveerd ..
Met de geavanceerde zoekfunctie, wordt alle info wel heel makkelijk op een dienblad geserveerd ..
Sandy
Ik vind het ook een goed idee om het forum of delen ervan besloten te maken. Al is het alleen maar omdat Google alles indexeert en dus laat zien.
Het forum moet zeker toegankelijk zijn voor mensen die informatie zoeken maar het feit dat veel informatie gewoon opvraagbaar is maakt het voor een hoop mensen niet aantrekkelijk om lid te worden.
Het forum moet zeker toegankelijk zijn voor mensen die informatie zoeken maar het feit dat veel informatie gewoon opvraagbaar is maakt het voor een hoop mensen niet aantrekkelijk om lid te worden.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat je de boel open moet laten.
Ik vind ook wel eens een forum maar als ik dan lees dat ik eerst lid moet worden om wat te zien, dan denk ik laat maar.
De boel openhouden trekt ook juist een hoop nieuwe mensen aan
Ik vind ook wel eens een forum maar als ik dan lees dat ik eerst lid moet worden om wat te zien, dan denk ik laat maar.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kan ik ook wel begrijpen, maar langs de andere kant: als je dan ergens op wilt reageren moet je toch ook weer gaan inloggen, niet?Coyote schreef:Op zich niet een onaardige gedachte maar betekent wel dat ook wij, de leden, alleen maar ingelogd bepaalde fora kunnen lezen. Op dit moment is het off topic gedeelte en Over AllesAmerika.com alleen toegankelijk als je ingelogd bent en dat vind ik best wel eens irritant omdat je niet altijd direct wilt inloggen maar even snel wilt zien of er interessante reacties zijn.
In ieder geval laat ik mij thuis gewoon ingelogd staan.

Ik vind het ook zeker geen slecht idee om meer dingen af te schermen. Ik heb toch wel de indruk dat (vooral jonge?) mensen graag overal informatie vandaan halen, maar zonder er veel moeite voor te doen en zonder er iets voor terug te geven. Dit forum is zeer waardevol, met veel behulpzame mensen. Dan vind ik het jammer dat er mensen zijn die blijkbaar gewoon hier informatie komen verzamelen en dan weer weg zijn. Nu doet iedereen natuurlijk zijn eigen ding, maar het is toch een kleine moeite van je even te registreren en (actief) deel te nemen aan dit forum?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Snap ik helemaal niet wat is er nu op tegen om je gewoon automatisch in te loggen op het forumCoyote schreef:Op zich niet een onaardige gedachte maar betekent wel dat ook wij, de leden, alleen maar ingelogd bepaalde fora kunnen lezen. Op dit moment is het off topic gedeelte en Over AllesAmerika.com alleen toegankelijk als je ingelogd bent en dat vind ik best wel eens irritant omdat je niet altijd direct wilt inloggen maar even snel wilt zien of er interessante reacties zijn.
Roland
wanneer je het bezoekt.

Ik zie het voordeel niet van lezen op het forum zonder dat je ingelogd bent. Of wil je onzichtbaar
voor de rest mee lezen ?

Om te vermijden dat iedereen maar gewoon informatie, soms best wel waardevolle informatie van
het forum pikt ben ik er ook voor dat bepaalde fora afgeschermd zijn.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Weet ik niet of dat mensen aantrekt, wat is nu echt een meerwaarde om lid te worden als alles toch leesbaar en beschikbaar is... en met Advanced search al helemaal op maat aangeboden krijgt? Tenzij je een specifieke vraag hebt die niet al beantwoord is of de behoefte hebt aan contact met andere Amerikaliefhebbers. Maar m.i. als je niet alles beschikbaar stelt (of vrij gebruik van de zoekmachine), denk ik dat veel meer bezoekers zich zullen aanmelden. Als een forum helemaal afgeschermd is, kan ik inkomen dat je er niet snel lid van wil worden. Je weet immers niet of het de moeite waard is om die moeite van registreren te doen. Maar is een deel wel zichtbaar, dan kun je een forum wel een beetje op waarde inschatten. Ik ben zelf zo van diverse fora lid geworden.ned in MO schreef:Ik vind dat je de boel open moet laten.
Maar zoals ik al schreef zou ik zelf in ieder geval de zoekmachine niet beschikbaar stellen voor bezoekers.
Laatst gewijzigd door Sandy op 26 mar 2012, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Ik lees ook nooit zonder ingelogd te zijn... dat vind ik alleen maar irritant want dan weet ik niet waar ik gebleven ben 
Bovendien denk ik dat AA naast een forum met zeer waardevolle informatie over Amerika ook een community is waar mensen elkaar persoonlijk kennen en dus ook sneller geneigd zijn om meer persoonlijke dingen te melden. Met name dat laatste aspect zou wellicht een reden zijn om e.e.a. wat meer af te schermen?

Bovendien denk ik dat AA naast een forum met zeer waardevolle informatie over Amerika ook een community is waar mensen elkaar persoonlijk kennen en dus ook sneller geneigd zijn om meer persoonlijke dingen te melden. Met name dat laatste aspect zou wellicht een reden zijn om e.e.a. wat meer af te schermen?
@Ziva: Het off topic is daarvoor al afgeschermd...
Maar mijn suggestie was eigenlijk meer voor Dennis om op deze manier meer leden te werven en daardoor ook zijn voordeel te kunnen doen op het gebied van sponsors aantrekken of een andere vorm om winst te halen uit het forum. (mijn langste zin ooit!)
Maar mijn suggestie was eigenlijk meer voor Dennis om op deze manier meer leden te werven en daardoor ook zijn voordeel te kunnen doen op het gebied van sponsors aantrekken of een andere vorm om winst te halen uit het forum. (mijn langste zin ooit!)

Sandy
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil inloggen wanneer ik dat wil en niet gedwongen worden om 'ingelogd' te blijven om de berichten te kunnen lezen. Wellicht voor jou geen probleem maar ik zou het zeker niet prettig vinden.tcoppers schreef:Snap ik helemaal niet wat is er nu op tegen om je gewoon automatisch in te loggen op het forum
wanneer je het bezoekt.![]()
die mogelijkheid heb je.
Er zijn in het verleden al te veel beperkingen ingesteld en misschien wordt het tijd daar eens bij stil te staan. Voor alles is wel een oplossing maar waar blijft je eigen vrijheid?
Ik denk ook net als Mark dat het veel nieuwe forumleden, maar zeker ook huidige leden, zal afschrikken om 'even naar het forum' te gaan.
Hoewel ik de gedachte erachter wel begrijp denk ik dat je het op een ander manier moet aanpakken en dit zeker niet de oplossing zal zijn.
Roland
@Coyote, wat zou dan wel jouw oplossing zijn?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat weet ik op dit moment niet maar daarvoor is er dit forum.
Samen kunnen we vast wel andere manieren bedenken.
Roland

Roland
-
- Contacteer:
Dank jullie wel voor alle suggesties!
Ik wil niemand dwingen om lid te worden - het web is open en je moet ook informatie kunnen vinden zonder dat je je daarvoor moet registreren of betalen. De hoofdsite is net zo: als je wilt, kun je de informatie opzoeken die je nodig hebt en die tot je voordeel gebruiken om vervolgens nooit meer terug te komen. Niet wat ik wil, natuurlijk, maar het kan wel.
Voor het forum geldt hetzelfde. Inderdaad zijn twee delen van het forum afgesloten voor niet-leden, maar de rest moet - vind ik - open blijven. Ik ken zelf ook fora die vereisen dat je je registreert voordat je kunt meelezen en ik kan je melden dat ik heel hard van dat soort fora wegren. Er is immers vast wel een ander forum dat wél openbaar is.
Momenteel probeer ik niet-leden al een duidelijke hint te geven dat ze zich beter kunnen registreren, namelijk door dat grote blok met registratie-info dat bij elke pagina bovenaan staat. (Met daarin ook allerlei info over voordelen van lidmaatschap, trouwens.) Dit heeft al geleid tot een sterke toename van het aantal nieuwe leden. Ik denk dat iedereen die dit ziet en die zich toch niet registreert, ook écht niet lid wil worden.
En dan moet dat kunnen, denk ik!
Ik wil niemand dwingen om lid te worden - het web is open en je moet ook informatie kunnen vinden zonder dat je je daarvoor moet registreren of betalen. De hoofdsite is net zo: als je wilt, kun je de informatie opzoeken die je nodig hebt en die tot je voordeel gebruiken om vervolgens nooit meer terug te komen. Niet wat ik wil, natuurlijk, maar het kan wel.
Voor het forum geldt hetzelfde. Inderdaad zijn twee delen van het forum afgesloten voor niet-leden, maar de rest moet - vind ik - open blijven. Ik ken zelf ook fora die vereisen dat je je registreert voordat je kunt meelezen en ik kan je melden dat ik heel hard van dat soort fora wegren. Er is immers vast wel een ander forum dat wél openbaar is.
Momenteel probeer ik niet-leden al een duidelijke hint te geven dat ze zich beter kunnen registreren, namelijk door dat grote blok met registratie-info dat bij elke pagina bovenaan staat. (Met daarin ook allerlei info over voordelen van lidmaatschap, trouwens.) Dit heeft al geleid tot een sterke toename van het aantal nieuwe leden. Ik denk dat iedereen die dit ziet en die zich toch niet registreert, ook écht niet lid wil worden.

Begrijpelijk... maar de zoekfunctie wil je die ook openbaar houden?
Sandy
-
- Contacteer:
Ik weet het niet en eerlijk gezegd weet ik zo snel niet eens of ik die wel kan afsluiten van niet-geregistreerde leden. Ik zal dit eens met de mods bespreken.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als ik in diverse topics steeds de zelfde vragen gesteld zie worden, vraag ik me wel eens af, wie van de nieuwelingen er überhaupt gebruik maakt van de zoekfunctie