Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Njit »

@dennis: 'Kan het forum doorzoeken' is een gebruikerspermissie. Dit kun je dus voor gasten afsluiten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

functies afsluiten gaat voor irritaties zorgen. Ik heb dat ook wanneer ik in de trein zit en wil even snel het forum bekijken en dan kan ik bepaalde dingen niet aanklikken omdat ik niet ben ingelogd. Enorm irritant... :mrgreen:

Ja waarom log je dan niet in? Daar gaat het niet om, het gaat om drempels opwerpen... :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ook in de trein moet je een kaartje kopen of inchecken met je OV chipkaart. Zwartrijders krijgen een boete..
Zoek de overeenkomsten :)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik rij graag zwart.

Ik doe alles voor een gezellig praatje met de conducteur!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

DejaVu schreef:Ik heb dat ook wanneer ik in de trein zit en wil even snel het forum bekijken en dan kan ik bepaalde dingen niet aanklikken omdat ik niet ben ingelogd.
Op je smartphone kun je het forum toch ook gewoon zo instellen dat je altijd bent ingelogd? :)
Ik ben eigenlijk nergens meer uitgelogd... Op mijn werk, op de smartphone, thuispc, op de laptop... ben overal automatisch ingelogd :D (ook de andere fora waar ik op zit, zijn allemaal automatisch ingelogd... )

Bedoel, waarom zou ik uitgelogd willen zijn?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:
tcoppers schreef:Snap ik helemaal niet wat is er nu op tegen om je gewoon automatisch in te loggen op het forum
wanneer je het bezoekt. :dontknow: :dontknow: die mogelijkheid heb je.
Ik wil inloggen wanneer ik dat wil en niet gedwongen worden om 'ingelogd' te blijven om de berichten te kunnen lezen. Wellicht voor jou geen probleem maar ik zou het zeker niet prettig vinden.

Er zijn in het verleden al te veel beperkingen ingesteld en misschien wordt het tijd daar eens bij stil te staan. Voor alles is wel een oplossing maar waar blijft je eigen vrijheid?
Het forum bied helemaal gratis en voor niks een mogelijkheid om nooit meer in te hoeven loggen. Dat is een service! Als jij niet van die service gebruik wenst te maken dan is dat inderdaad jouw keuze maar dan moet je ook niet zeuren naar mijn mening..

Of je moet allergisch voor koekjes zijn natuurlijk..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Het forum bied helemaal gratis en voor niks een mogelijkheid om nooit meer in te hoeven loggen. Dat is een service! Als jij niet van die service gebruik wenst te maken dan is dat inderdaad jouw keuze maar dan moet je ook niet zeuren naar mijn mening..
Prima, jij je zin. Houd ik wel op te zeuren.

Kennelijk mag je hier geen afwijkende mening meer hebben en indien wel dan ben je gelijk een zeur... :?

Zo'n dooddoener.... :roll:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je mag best een afwijkende mening hebben. Maar dan moet het wel ergens over gaan. En ik vind persoonlijk dat het wat ver gaat om moeten inloggen als een beperking van je vrijheid te bestempelen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Laten we het vriendelijk houden en on-topic blijven. Dank je wel! :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:En ik vind persoonlijk dat het wat ver gaat om moeten inloggen als een beperking van je vrijheid te bestempelen.
Hoe ik dat ervaar kun jij niet bepalen....

Dat is alles wat ik er nog over zeggen wil want jij en ik zullen het hier toch nooit samen eens over worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

SpaceAce schreef:
Bedoel, waarom zou ik uitgelogd willen zijn?
Stiekem weet ik mijn wachtwoord niet meer en op de pc staat die op "wachtwoord onthouden". Knopje "wachtwoord opvragen" kost me teveel energie :mrgreen:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Oh, daar heb jij dus ook al last van... :oops: :oops:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

DVDGuy schreef:Als ik in diverse topics steeds de zelfde vragen gesteld zie worden, vraag ik me wel eens af, wie van de nieuwelingen er überhaupt gebruik maakt van de zoekfunctie :wink:
Dat is ook wel waar. Misschien moeten dergelijke tips ergens in het topic speciaal voor nieuwe leden vermeld worden?
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

:offtopic:
Nou, op de zoekfunctie wil ik toch wel even reageren.
Ik ben nu 7½ jaar lid van dit prachtige forum, maar de zoekfunctie heeft voor mij nog altijd grote geheimen.
Ik kan er gewoon niet mee overweg en ik krijg nooit precies wat ik zoek.
Of ik nu 1 woord invul of een hele zin, het is me nog niet gelukt om zeer gericht of verfijnd te zoeken.
(maar het zal wel aan mij liggen)
16x USA / 30 staten
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik kan er gewoon niet mee overweg en ik krijg nooit precies wat ik zoek.
zelfde hier. Is niet specifiek voor dit forum, maar voor "alle" fora.
Gekke is dat Google de info meestal sneller vindt, dan de zoekfunctie van forum zelf.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik kan ook niet overweg met de zoekfunctie en ik denk dat dat voor nieuw leden nog lastiger is.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Liz schreef: (maar het zal wel aan mij liggen)
Ligt zeker niet alleen aan jou.
Zoeken op dit forum heb ik al opgegeven, is bijna onmogelijk.
(Voor mij dan)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik zal dit met de mods bespreken, maar volgens mij is de zoekfunctie ingebouwd in de forumsoftware en is er dus weinig dat we ermee kunnen doen.

Tip: gebruik de zoekfunctie eens via de hoofdsite; het forum wordt ook door die zoekmachine (van Google) geïndexeerd, dus het kan goed zijn dat je daar makkelijker informatie kunt vinden. (Ik weet dat dit de nieuwe leden niet echt helpt, maar voor jullie kan het misschien makkelijker zijn.)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wellicht de Google Site Specific Search integreren in het Forum? Zie http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1344605
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Sandy schreef: Maar zou je niet op de één of andere manier winst kunnen behalen aan het feit dat veel bezoekers (niet leden welteverstaan), gratis en voor niets beschikking hebben over heel veel waardevolle informatie. Door één vd berichten in het 'welkomsttopic' moest ik daaraan denken, daar schrijft iemand dus dat hij zoveel profijt heeft gehad aan alle waardevolle informatie hier (met name wat betreft diverse visa), dat hij het niet eerder nodig vond om zich aan te melden. Zou je niet een beperkt aantal fora of topics publiek toegankelijk kunnen laten en de rest alleen voor leden? Net voldoende info om te prikkelen, maar voor meer gedegen informatie is een lidmaatschap nodig. Volgens mij groeit het forum op deze manier enorm en kun je mogelijk meer reclame-aanbieders aan je binden of op een andere manier er je voordeel mee doen.

Waarom niet? Men is snel geneigd te denken dat wanneer een forum deels afgeschermd is, dat het een afstandelijk gebaar is naar bezoekers. Maar je kunt het toch ook anders brengen, benaderen.. als bezoekers iets zoeken of meer willen lezen, dat AA ze dan graag verwelkomt als lid..

Sowieso zou ik de zoekfunctie alleen voor leden bruikbaar maken. Ik weet niet of dat al zo is hoor.. Maar dat heeft mij vaak over de drempel getrokken om lid te worden op specifieke fora van mijn interesse (vaak fotografie gerelateerd).
Ik snap echt helemaal niets van dit voorstel. Als ik destijds niet opzoek was gegaan naar informatie op internet had ik dit forum misschien niet eens gevonden. En als ik wel het forum had gevonden maar nauwelijks bij de informatie had gekunt, dan was ik sowieso nooit lid geworden. Ik ben al helemaal niet zo'n forum-mens en ben eigenlijk alleen lid geworden van dit forum omdat er veel informatie is, mensen actief zijn en omdat de sfeer zo goed is.

Waarom zou je in vredesnaam allemaal barrières willen opwerpen? Wij hier delen met z'n allen een hoop informatie met de wereld. Daar verdienen we helemaal niets aan en we doen het vrijwillig en omdat we daar plezier aan beleven. Dat Dennis er graag z'n dagelijkse boterham mee wil verdienen is zijn groot recht, maar zonder ons allen was die mogelijkheid hem niet eens gegeven geweest (los van de inkomsten die de site hem opleveren). Moeten we daar nu ineens allemaal muren omheen gaan bouwen? In het kader van de winstmaximalisatie? Pas op met wat je daarmee kapot zou kunnen maken.

Bovendien moet ik zeggen dat ik de hele reclame- en donateursschap discussie een vreemde wending vindt hebben gekregen. Eerst was er puur de vraag of forummers, die tevens ook een eigen bedrijf runnen dat op de een of andere manier aan de VS-gerelateerd is, hun product onder de aandacht mochten brengen op het forum. Vervolgens staan er ineens overal reclame-banners, en mag je your-way-to-commercial-free-internet kopen door een donatie te doen, waarmee je dan zogezegd Dennis zou steunen het forum draaiende te houden (er is wel een verschil tussen kostendekkend maken en verdienen. De Moderators doen dit ook allemaal voor nop en die steken onwijs veel tijd in het forum. Bovendien roept Dennis al vergoeilijkt dat mensen die een ad-blocker gebruiken hem de mogelijkheid het forum draaiende te houden misschien wel ontnemen. :blink: ). Dan krijgen ineens alle mensen die gedoneerd hebben een ander kleurtje, waarschijnlijk in het kader van; 'als anderen zien dat die en die doneren dan trekt dat de rest vast ook over de streep', en vervolgens gaan forummers zelf opperen om grote delen van het forum af te schermen om mensen te triggeren lid te worden.

:shock:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer