Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ipad 3

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ipad 3

Bericht door DVDGuy »

MattRob schreef:Sales tax kan je helaas niet terugkrijgen hoor .... :cry:
The United States Government does not refund sales tax to foreign visitors. Sales tax charged in the U.S. is paid to individual states, not the Federal government

Je hebt helemaal gelijk Robert Jan; de taxes die ik in 1995 heb terug gekregen, hadden betrekking op aangeschafte goederen in Canada en niet de USA.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Er zijn vlg mij 2 of 3 staten waar het wel kan, als ik het mij goed herinner, maar doe het nu uit mijn hoofd ... Iemand moet maar even de precieze regels erbij pakken :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je kunt natuurlijk ook je inkopen doen in een staat waar geen btw geheven wordt, Delaware bijvoorbeeld :)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Scheelt dat zoveel dan?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kan toch behoorlijk zijn.

Afgelopen vakantie een iPhone 4S voor mijn zus gekocht. Daarvoor moest toch bijna $ 65 aan tax betaald worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

RNA schreef:Scheelt dat zoveel dan?
Hier in MD betaal je 6% btw, bij de buren in DE 0%. op een iPad van 500 dollar is dat toch 30 dollar verschil.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik ga naar de volgende steden waar kan ik hem het voordeligst halen de ipad 3 met 32 gb + 4G:
LA- San francisco-washington-miami-orlando-new york-las vegas???
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

De prijs van de iPad is vast; het gaat er dus om hoeveel State taxes je per staat moet betalen op een luxe artikel als een iPad; je zult hiervoor denk ik even Afbeelding moeten gebruiken :wink:

Ik heb het vast voor je uitgezocht voor de staat Florida en voor New York City

What is the Sales Tax in Each Central Florida County?

Florida's general sales tax rate is 6%. However, Florida counties are authorized to levy a sales tax surcharge. Therefore the tax rate in each of the Central Florida counties is different.
Answer: As of February 2009 the following sales tax rates apply.
•Lake County 7.00%
•Orange County 6.50%
•Polk County 7.00%
•Osceola County 7.00%
•Seminole County 7.00%
•Volusia County 6.50%
•Brevard County 6.00%

Electronic devices - the New York City sales tax rate is 4.5% (in addition to the New York State sales and use tax of 4% and the Metropolitan Commuter Transportation District surcharge of 0.375%), for a total Sales and Use tax of 8.875 percent.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

hey thanks man! dan weet ik gelijk waar ik hem moet gaan kopen ik eindig in orlando dus denk ik dat ik m daar ga kopen.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Redouan10 schreef:hey thanks man! dan weet ik gelijk waar ik hem moet gaan kopen ik eindig in orlando dus denk ik dat ik m daar ga kopen.
Heb je gezien dat het maximale verschil 2,875% is en dat dit op een prijs van $ 500,- maar $ 14,38 (tegen de huige koers € 10,82) scheelt :wink:
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

RNA schreef:Ik kan me herinneren dat er in Macy's een aantal jaar geleden een balie zat voor buitenlandse toeristen, hier kon je betaalde belasting terugkrijgen.
Net terug uit the USA, bij Macy's kun je 'n speciale pas krijgen krijg je 10 % korting of te wel de BTW
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik snap dat ook nooit Wat maakt een tientje nou uit op $500. Gewoon in de eerste plaats die je tegenkomt kopen. Heb je er de rest van de vakantie ook nog plezier van
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Donaldduck schreef:Ik ga over een paar weken met een paar andere mensen naar New York.
Is het voordeliger om daar the new iPad 16 GB wifi te kopen?
Hoe zit het met de invoer rechten. Is die 430€ alleen voor mij of geld dat voor de hele groep?
En met de Europese stekker?

Gr. DD
Ben net terug uit The USA, Ipad aangeschaft in San Diego
heb daar de 16e Maart de nieuwe Ipad 16Gb WIFI aangeschaft.
Kost me omgerekend € 425.-
$ 543.67 dit is opgebouwd uit $ 499.-, Verwijderings Bijdrage $ 6.- + Tax 7.75
Verschil is dan ongeveer € 75-80.-
BTW kon ik nergens terug vorderen !!!
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ned in MO schreef:Ik snap dat ook nooit Wat maakt een tientje nou uit op $500. Gewoon in de eerste plaats die je tegenkomt kopen. Heb je er de rest van de vakantie ook nog plezier van

gaat het echt om een tientje qua verschil of bespaar ik er een aantal tientjes?? ik bedoel kijk alle kleine beetjes wat je kan besparen is uiteindelijk veel! ik maak me meer druk om als ik terug kom dat ze er niet moeilijk over doen als je hier aan komt op schiphol. ik wil de ipad 3 32gb 3G +wifi halen
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Redouan10 schreef: gaat het echt om een tientje qua verschil of bespaar ik er een aantal tientjes?? ik bedoel kijk alle kleine beetjes wat je kan besparen is uiteindelijk veel! ik maak me meer druk om als ik terug kom dat ze er niet moeilijk over doen als je hier aan komt op schiphol. ik wil de ipad 3 32gb 3G +wifi halen
Een paar regels hier boven staat een reken voorbeeld m.b.t. een 16Gb :?

Een ipad 3 32gb 3G +wifi bestaat niet, het is een 4G-uitvoering en die kost $ 729,00

Het verschil in taxes bedraagt, gebaseerd op het voorbeeld van Florida, versus New York, 2,875% en dat is $ 20,96 bij de huidige koers € 15,76

Ik zou me inderdaad maar meer druk maken over de douane op Schiphol, want de iPad i n de uitvoering die jij wil, is dus inclusief taxes rond de $ 780,- en dat is tegen de huidige koers ongeveer € 586,- en dus ruim boven de vrijgestelde € 430,-
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou er ook niet voor omrijden, maar als je er toch komt....
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

@dvdguy wat gebeurt er als je daar boven kom moet je dan over het totaal bedrag 19% betalen of alleen over het verschil boven de 430?
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Redouan10 schreef:@dvdguy wat gebeurt er als je daar boven kom moet je dan over het totaal bedrag 19% betalen of alleen over het verschil boven de 430?
Je betaald dan btw en invoerrecht over het gehele bedrag, helaas :(
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

en als je een bon krijgt waar een bedrag op staat minder dan 430 euro en deze laat zien?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ze zijn niet gek bij de douane en weten de prijzen in Amerika heus wel op te zoeken. :wink:

Het is aan jezelf of je dat risico wilt nemen. Controleren ze je en zien ze de nieuwe iPad dan moet je ook de gevolgen dragen. Ik had afgelopen vakantie de nieuwe iPhone 4S voor mijn zusje meegenomen (duurste uitvoering). Gelukkig mocht ik zo doorlopen op Schiphol. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer