Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis amerikawolf: van LA naar SF of andersom highway 1
-
- Amerika-newbie
Reis amerikawolf: van LA naar SF of andersom highway 1
Wij gaan begin mei naar Amerika. We landen in Los angeles en vetrekken daar ook weer 3 weken later. Nu wilden wij beginnen met van Los Angeles naar San Fransisco te rijden over de Highway 1 en dan zo het rondje via yosemite en sequia park en death valley en las vegas en sion park weer terug naar Los angeles.
Maar nu zie ik heel vaak reizen op het internet die juist het rondje andersom maken. Waarom is dat???
Maar nu zie ik heel vaak reizen op het internet die juist het rondje andersom maken. Waarom is dat???
Re: van LA naar SF of andersom highway 1
Maakt allemaal niet veel uit. Van zuid naar noord langs hw1 rijd je met de zon in de rug en van noord naar zuid rijd je dichter bij de oceaan. Velen proberen ook buiten het weekend in Las Vegas te logeren omdat de prijzen door de week lager zijn en weekends in bv Yosemite zijn vaak drukker. Anderen beginnen weer in San Francisco omdat je daar niet echt een auto nodig hebt en je dus kunt besparen op de huurkosten. En weer anderen rijden bv van Phoenix naar LA of andersom omdat er meestal geen drop off kosten voor de auto tussen Ca, Nv en Az zijn. Als je nog behoefte hebt aan een paar stranddagen zou ik dus andersom rijden en met het strand afsluiten. Voordeel van de andersom route vind ik ook dat een bezoek aan Grand Canyon aan het begin van de reis valt. Na alle andere natuurwonderen onderweg komt voor sommigen GC als mosterd na de maaltijd. Naar GC vanaf LA zal ook de langste rit zijn als je onderweg niet ergens stopt. Zet je voorgenomen route eens op het forum.
Yeehaw
Yeehaw
Ik heb gekozen van Sf naar LA, omdat ik dan naast de oceaan rijd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij ook, maar eigenlijk maakt het niks uit.... de route is zo mooi dat je gewoon regelmatig even moet stoppen en genieten moet van het prachtige uitzicht.

Precies... in de zomer is ook SF soms aan de frisse kant, afgelopen Juli zat het amper aan de 15 a 16 graden. LA daarentegen was zeker dubbel zo warm!Yeehaw schreef:Als je nog behoefte hebt aan een paar stranddagen zou ik dus andersom rijden en met het strand afsluiten.
Yeehaw

2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt sowieso eindigen met een paar dagen strand, dat maakt voor het linksom of rechtsom rijden toch niet uit?
Het hangt een beetje van je route af, maar je zou Yosemite zo laat mogelijk kunnen doen zodat de kans dat de Tioga Pass en andere wegen in Yosemite en Sequoia open zijn groter is.
Het weekend vermijden in Yosemite is ook aan te raden!
Marianne

Het hangt een beetje van je route af, maar je zou Yosemite zo laat mogelijk kunnen doen zodat de kans dat de Tioga Pass en andere wegen in Yosemite en Sequoia open zijn groter is.
Het weekend vermijden in Yosemite is ook aan te raden!
Marianne
-
- Amerika-newbie
Wij hadden de volgende route in gedachte van 9 mei t/m 30 mei
9 woensdag LAX Los Angeles
10 donderdag Los Angeles halfweg kust, Monterey
11 vrijdag halfweg San Francisco
12 zaterdag San Francisco San Francisco Alcatraz, brug, filmweg
13 zondag San Francisco Yosemite
14 maandag Yosemite Yosemite watervallen
15 dinsdag Yosemite Kings Canyon lodge
16 woensdag Kings Canyon lodge Sequoia - three rivers bomen grand general
17 donderdag Sequoia - three rivers ?
18 vrijdag ? Death Valley
19 zaterdag Death Valley Las Vegas strip , venetie etc
20 zondag Las Vegas Zion bloemen
21 maandag Zion Bryce
22 dinsdag Bryce Page tolweg
23 woensdag Page Monument Valley eerst antilope !
24 donderdag Monument Valley Grand Canyon village
25 vrijdag Grand Canyon village Grand Canyon village rotsformaties/kaal
26 zaterdag Grand Canyon village Mojave National Preserve (Fenner) of joshua park en route 66
27 zondag Fenner San Diego
28 maandag San Diego San Diego dierentuin
29 dinsdag San Diego Los Angeles (LAX) studio's, Hollywood
30 woensdag Los Angeles (LAX) Schiphol
9 woensdag LAX Los Angeles
10 donderdag Los Angeles halfweg kust, Monterey
11 vrijdag halfweg San Francisco
12 zaterdag San Francisco San Francisco Alcatraz, brug, filmweg
13 zondag San Francisco Yosemite
14 maandag Yosemite Yosemite watervallen
15 dinsdag Yosemite Kings Canyon lodge
16 woensdag Kings Canyon lodge Sequoia - three rivers bomen grand general
17 donderdag Sequoia - three rivers ?
18 vrijdag ? Death Valley
19 zaterdag Death Valley Las Vegas strip , venetie etc
20 zondag Las Vegas Zion bloemen
21 maandag Zion Bryce
22 dinsdag Bryce Page tolweg
23 woensdag Page Monument Valley eerst antilope !
24 donderdag Monument Valley Grand Canyon village
25 vrijdag Grand Canyon village Grand Canyon village rotsformaties/kaal
26 zaterdag Grand Canyon village Mojave National Preserve (Fenner) of joshua park en route 66
27 zondag Fenner San Diego
28 maandag San Diego San Diego dierentuin
29 dinsdag San Diego Los Angeles (LAX) studio's, Hollywood
30 woensdag Los Angeles (LAX) Schiphol
Monterey is niet halverwege. Probeer Cambria of San Simeon of daar in de buurt.
Van Three Rivers kan je in een dag naar Death Valley. Wat wil je verder in Sequoia gaan doen? Een extra dag Death Valley is wel iets dat ik zou willen aanbevelen.
Wat bedoel je met "bloemen"?
Er is geen tolweg tussen Bryce en Page
In Fenner kan je een frietje kopen maar er is geen motel. Eerste motel is in Twentynine Palms. (Voor Joshua Tree) Een hele rit vanaf GC.
Van Three Rivers kan je in een dag naar Death Valley. Wat wil je verder in Sequoia gaan doen? Een extra dag Death Valley is wel iets dat ik zou willen aanbevelen.
Wat bedoel je met "bloemen"?
Er is geen tolweg tussen Bryce en Page
In Fenner kan je een frietje kopen maar er is geen motel. Eerste motel is in Twentynine Palms. (Voor Joshua Tree) Een hele rit vanaf GC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4941 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 4 Reacties