Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen eerste rondreis
Vragen eerste rondreis
Hallo
Volgende week is het zover, dan hangen we nu in de lucht richting San Francisco. Na maanden plannen kan onze eerste rondreis eindelijk beginnen.
Onze route & logboek is te zien op http://www.bkusa.be.
Voor ons vertrek hadden we toch nog enkele vragen :
Dag 5 rijden we van Yosemite (El Portal) via de Tioga Pass naar Death Valley (Furnace Creek). Welke is de mooiste route door Death Valley ? Neem ik de afslag Big Pine en ga we langs het noorden of rijden we best door naar Lone Pine om via het westen het park binnen te gaan ?
Dag 12 rijden we van Bryce Canyon naar Lake Powell via Grand Staircase-Escalante. Wat is hier de mooiste route ?
Om overal niet hopeloos te verdwalen heb ik voor de zekerheid TomTom USA op mijn PDA geinstalleerd. Hiervoor heb ik een 12V stekker vooraan in de wagen nodig. Nu heb ik laatst het gerucht gehoord dat de meeste amerikaanse huurwagens dit niet zouden hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Groetjes
Bert & Karolien
Volgende week is het zover, dan hangen we nu in de lucht richting San Francisco. Na maanden plannen kan onze eerste rondreis eindelijk beginnen.
Onze route & logboek is te zien op http://www.bkusa.be.
Voor ons vertrek hadden we toch nog enkele vragen :
Dag 5 rijden we van Yosemite (El Portal) via de Tioga Pass naar Death Valley (Furnace Creek). Welke is de mooiste route door Death Valley ? Neem ik de afslag Big Pine en ga we langs het noorden of rijden we best door naar Lone Pine om via het westen het park binnen te gaan ?
Dag 12 rijden we van Bryce Canyon naar Lake Powell via Grand Staircase-Escalante. Wat is hier de mooiste route ?
Om overal niet hopeloos te verdwalen heb ik voor de zekerheid TomTom USA op mijn PDA geinstalleerd. Hiervoor heb ik een 12V stekker vooraan in de wagen nodig. Nu heb ik laatst het gerucht gehoord dat de meeste amerikaanse huurwagens dit niet zouden hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Groetjes
Bert & Karolien
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Vragen eerste rondreis
Hoi Bert en Karolien,Bert schreef:Dag 5 rijden we van Yosemite (El Portal) via de Tioga Pass naar Death Valley (Furnace Creek). Welke is de mooiste route door Death Valley ? Neem ik de afslag Big Pine en ga we langs het noorden of rijden we best door naar Lone Pine om via het westen het park binnen te gaan ?
De weg via Lone Pine is een schitterende weg. De noordelijke route is saaier.
Ten oosten van Bryce via Canonville (aan de SR 12) naar het zuiden langs het Kodachrome SP en dan de Cottonwoodwoodroad. Dit is een dirtroad en aan te bevelen om met een 4x4 te rijden. Ook van te voren informeren hoe de roadcondiotion is. (Bij BLM-kantoor in Cannonville). Heeft het veel geregend is het nl beter om niet te doen.Dag 12 rijden we van Bryce Canyon naar Lake Powell via Grand Staircase-Escalante. Wat is hier de mooiste route ?
In het andere geval kun je gewoon Hwy 89 rijden. Heeft ook mooie stukken erbij zoals de Red Rock Canyon, Kanab en Paria Movie set, om maar iets te noemen.
We zijn net een weekje terug uit de States en hebben voor de derde keer nu TomTom gebruikt via de PDA. Werkt perfect en een 12V aansluiting is geen probleem. Er zitten meestal zelfs wel 3 12V aansluitingen in de Amerikaanse huurauto's.Om overal niet hopeloos te verdwalen heb ik voor de zekerheid TomTom USA op mijn PDA geinstalleerd. Hiervoor heb ik een 12V stekker vooraan in de wagen nodig. Nu heb ik laatst het gerucht gehoord dat de meeste amerikaanse huurwagens dit niet zouden hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Fijne vakantie gewenst.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi Bert,
Site ziet er mooi uit.
Ik heb naar je route gekeken ziet er ook goed uit.
Alleen zag ik dat je best veel dagen in Los Angeles was, misschien een idee om vanuit Lake Powell via monument valley naar Grand Ganyon te rijden. Kost je wel een dag extra maar die kan je misschien bij L.A weg halen.
Groetjes ess
Site ziet er mooi uit.
Ik heb naar je route gekeken ziet er ook goed uit.
Alleen zag ik dat je best veel dagen in Los Angeles was, misschien een idee om vanuit Lake Powell via monument valley naar Grand Ganyon te rijden. Kost je wel een dag extra maar die kan je misschien bij L.A weg halen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zit minstens 1, meestal meer aansluitingen in de auto. Genoeg om je TomTom, laptop en je mobiel/fototoestel/camcorder op te laden onderweg.Bert schreef:Om overal niet hopeloos te verdwalen heb ik voor de zekerheid TomTom USA op mijn PDA geinstalleerd. Hiervoor heb ik een 12V stekker vooraan in de wagen nodig. Nu heb ik laatst het gerucht gehoord dat de meeste amerikaanse huurwagens dit niet zouden hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Check: Heb je ook de Major Roads of the USA op je PDA gezet. Anders kun je niet tussen staten navigeren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Major Roads of the USA gebruik ik niet als ik de PDA in Amerika gebruik. Zorg gewoon dat je kaarten neemt met een zo groot mogelijk gebied voor de streek die je bezoekt. Er zijn 5 of 6 kaarten die tezamen bijna heel Amerika bevatten. Met een beetje geluk hoef je zo maar een enkele keer van kaart te wisselen.Njit schreef:Check: Heb je ook de Major Roads of the USA op je PDA gezet. Anders kun je niet tussen staten navigeren.
Zo hoefde ik afgelopen vakantie slechts 2x van kaart te wisselen (voor de staten AZ, NM, CO, UT, NV en CA). Dit kan heel eenvoudig tijdens het rijden. Ik had de bestemming al bij de favorieten gezet en dan is het heel eenvoudig.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen vakantie reden we door 11 staten. Sommige zijn dusdanig klein dat steeds wisselen weinig zin had. Dit deden we pas als we in de staat aankwamen waar ons hotel stond.Coyote schreef:Major Roads of the USA gebruik ik niet als ik de PDA in Amerika gebruik. Zorg gewoon dat je kaarten neemt met een zo groot mogelijk gebied voor de streek die je bezoekt. Er zijn 5 of 6 kaarten die tezamen bijna heel Amerika bevatten. Met een beetje geluk hoef je zo maar een enkele keer van kaart te wisselen.Njit schreef:Check: Heb je ook de Major Roads of the USA op je PDA gezet. Anders kun je niet tussen staten navigeren.
Zo hoefde ik afgelopen vakantie slechts 2x van kaart te wisselen (voor de staten AZ, NM, CO, UT, NV en CA). Dit kan heel eenvoudig tijdens het rijden. Ik had de bestemming al bij de favorieten gezet en dan is het heel eenvoudig.
Ik had dus de kaarten van 11 staten en de Major Roads op de TomTom staan

-
- Amerika-expert
een vraagje voor de ,,zuinige" hollanders (die tijdens liefdadigheidsacties wel guller zijn dan wij belgen) :
is het huren van een gps die in het straatarme zuidwesten voor 90% van de tijd nutteloos is eigenlijk wel ,,rendabel" ? ik kan me niet inbeelden dat om van las vegas naar zion te rijden je een gps nodig hebt, of van zion naar bryce, of van bryce naar de grand canyon, enzovoort.... zelfs las vegas ???
kwestie van diegenen die voor het eerst naar de us trekken geen onnodige kosten aan het been te lappen. bij het ophalen van de wagen zal wel gevraagd worden of je gps bijneemt en op dat ogenblik ( lange reis, wat spanning of onzekerheid) is het heel verleidelijk om ja te zeggen. mits wat voorbereiding kun je zelfs in los angeles best zonder gps je plan trekken.
jacques
is het huren van een gps die in het straatarme zuidwesten voor 90% van de tijd nutteloos is eigenlijk wel ,,rendabel" ? ik kan me niet inbeelden dat om van las vegas naar zion te rijden je een gps nodig hebt, of van zion naar bryce, of van bryce naar de grand canyon, enzovoort.... zelfs las vegas ???
kwestie van diegenen die voor het eerst naar de us trekken geen onnodige kosten aan het been te lappen. bij het ophalen van de wagen zal wel gevraagd worden of je gps bijneemt en op dat ogenblik ( lange reis, wat spanning of onzekerheid) is het heel verleidelijk om ja te zeggen. mits wat voorbereiding kun je zelfs in los angeles best zonder gps je plan trekken.
jacques
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je voor de natuur gaat en weinig steden bezoekt dan heb je een GPS denk ik niet echt nodig.jta schreef:is het huren van een gps die in het straatarme zuidwesten voor 90% van de tijd nutteloos is eigenlijk wel ,,rendabel" ? ik kan me niet inbeelden dat om van las vegas naar zion te rijden je een gps nodig hebt, of van zion naar bryce, of van bryce naar de grand canyon, enzovoort.... zelfs las vegas ???
Wat voor ons vooral telt is het gemak. Het is gewoon een luxe en geen noodzaak. Met een kaart kom je er ook maar het scheelt voor ons een hoop ergernis (en dat is ook wel wat waard).
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Heb je een GPS echt nodig in Amerika? Nee! Met een goede landkaart en/of de Rand McNally Roadatlas kun je je ook prima redden.jta schreef:een vraagje voor de ,,zuinige" hollanders (die tijdens liefdadigheidsacties wel guller zijn dan wij belgen) :

Waar het mij om te doen is, is het gemak dat je ervan hebt. Net zo goed als iedereen tegenwoordig zijn of haar mobiele telefoon en laptop meeneemt. We hebben het allemaal echt niet nodig om onze vakantie te kunnen maken, maar het kan reuze handig zijn.
Buiten de (grote) steden vind ik het juist fijn om te weten hoever iets nog is en hoe lang ik er nog over doe. In de bergen zie ik de haarspeldbochten al voordat ik er ben en kan daar mijn snelheid op instellen.

Bovendien, omdat ik alleen reis, is een GPS voor mij een uitstekend hulpmiddel om vooral in de steden mijn weg te vinden. Zo kon ik met behulp van mijn GPS 2 weken geleden ook heel dichtbij het Hollywood Sign komen (met dank aan Njit en SpaceAce voor de lokatie

Voor mij als alleenreizende heeft de GPS zijn diensten al meer dan bewezen. De eerste jaren huurde ik Neverlost van Hertz en sinds vorig jaar zomer gebruik ik Tom Tom.
Roland

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad precies de plek waar wij ook stonden, daar bij dat gammele schuurtjeCoyote schreef:Zo kon ik met behulp van mijn GPS 2 weken geleden ook heel dichtbij het Hollywood Sign komen (met dank aan Njit en SpaceAce voor de lokatie).

Bovendien zijn er mensen die al een draagbaar GPS systeem bezitten zoals wijzelf en dus enkel de maps of USA moeten laden. Wij kochten voor de prijs van het huren van een Neverlost (23 dagen) een occasietje, en die doet het perfect. Bijkomend voordeel hiervan is dan dat je deze hier ook kan gebruiken in heel Europa.
Zoals reeds aangegeven blijft het een gadget, voor de ene noodzakelijk, voor de andere niet echt nodig, en voor de andere dan helemaal overbodig. Dat heb je nu eenmaal met al die nieuwe speeltjes, maar één ding ondervind ikzelf, eens je ze hebt kan je straks niet meer zonder. Alleen overwegen of het de kosten wel waard is.
mvg,
Erik
Zoals reeds aangegeven blijft het een gadget, voor de ene noodzakelijk, voor de andere niet echt nodig, en voor de andere dan helemaal overbodig. Dat heb je nu eenmaal met al die nieuwe speeltjes, maar één ding ondervind ikzelf, eens je ze hebt kan je straks niet meer zonder. Alleen overwegen of het de kosten wel waard is.
mvg,
Erik
Bij ons was het zelfs zo dat de bijrijder bang was dat we de schuld op hem zouden schuiven, aangezien hij de kaart zou lezen, hahahhaahhaha. Dus stond die erop een gps systeem te kopen of te huren, lol. Maar nog eens, ik vind dat als je voor een 25-tal dagen dat spul moet huren, je er beter eentje kan aanschaffen, zelfs al geef je iets meer uit, je hebt dan toch je eigen speeltje waar je nog lang plezier aan beleeft.
mvg, Erik
mvg, Erik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1701 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom