Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Discussie over Engels leren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mirlo4
Amerika-newbie

talencursus in US?

Bericht door mirlo4 »

:roll:
kwam toevallig op dit site terecht vor info over visa voor de US. dus jullie gaan naar de US voor een cursus Engels. moest ik wel even om lachen. :) . vandaar dat jullie zo slecht Engels spreken in Nederland. het is net of je het loodgietersvak gaat leren bij een timmerman. anyway have a nice day!!
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Amerikaans is net zo goed als Brits Engels (ik veronderstel dat je dat bedoelt)
het maakt absoluut niet uit wat voor Engels je spreekt, zolang je maar consequent bent en niet alles door elkaar gaat gooien :wink:

En ik vind het een beetje triest van zo op de man gaan spelen en dat je je speciaal hiervoor aanmeldt om dat even te kunnen zeggen.
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: talencursus in US?

Bericht door Jasmino »

mirlo4 schreef::roll:
kwam toevallig op dit site terecht vor info over visa voor de US. dus jullie gaan naar de US voor een cursus Engels. moest ik wel even om lachen. :) . vandaar dat jullie zo slecht Engels spreken in Nederland. het is net of je het loodgietersvak gaat leren bij een timmerman. anyway have a nice day!!
Geweldige binnenkomer heb je zo, zeg :roll: Het is gemakkelijk om iedereen over 1 kam te scheren en zo snel te oordelen, maar wat verdienen we ermee? Helemaal niets!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Idd zo'n reactie is zwaar triest, maar ach ook trieste mensen kunnen zich aanmelden.

Dit is al een heel oud topic en ik denk dat beide nu al wel in Amerika zitten of al bijna gaan (zoals ik).
Maar ik ben het niet eens met het verhaal dat als je de info in het engels op de binnengekomen brieven kunt lezen, dat je dan geen talencursus meer nodig hebt.
Ik kan alle brieven perfect lezen en begrijpen doe ik het ook nog en toch ga ik voor 6 weken engels leren......
Het ligt er maar net aan naar welk nivo je je engels wil verbeteren....
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

yvet schreef: Het ligt er maar net aan naar welk nivo je je engels wil verbeteren....
Dat zal een hoger niveau zijn dan mirlo4 in zijn/haar hele leven zal bereiken denk ik :lol: :lol:
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

fcolos schreef:
yvet schreef: Het ligt er maar net aan naar welk nivo je je engels wil verbeteren....
Dat zal een hoger niveau zijn dan mirlo4 in zijn/haar hele leven zal bereiken denk ik :lol: :lol:
Mirlo4 kan niet eens behoorlijk Nederlands schrijven. :roll:
mirlo4
Amerika-newbie

US- vs UK English

Bericht door mirlo4 »

Nonaj schreef:
fcolos schreef: Dat zal een hoger niveau zijn dan mirlo4 in zijn/haar hele leven zal bereiken denk ik :lol: :lol:
Mirlo4 kan niet eens behoorlijk Nederlands schrijven. :roll:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Re: US- vs UK English

Bericht door Njit »

mirlo4 schreef:
Nonaj schreef: Mirlo4 kan niet eens behoorlijk Nederlands schrijven. :roll:
Sterker nog, er komt niet eens een fatsoenlijke reactie uit :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mirlo4
Amerika-newbie

US- vs UK English

Bericht door mirlo4 »

Noem me naief, maar ik was gewoon verbaasd dat men naar de US gaat voor verbetering van z'n kennis van de Engelse taal. Was nog meer verbaasd over de reakties die ik kreeg op m'n opmerking in eerste instantie. Ik woon sinds m'n 8ste in Engeland, dat is nu bijna 20 jaar geleden en vind US Engels absoluut a komplete andere taal, speciaal de uitspraak, dan wat wij hier spreken. Waar ik werk (legal section) wordt erg gelet op uitspraak en US accents zijn niet welkom. Wat betreft mijn Nederlands, ik spreek dat nog steeds zonder accent en weet het verschil tussen kennen en kunnen, maar begrijp niets van d's, t's' dt's bij werkwoorden. Moet toegeven dat ik wel moeite heb met schrijven, maar Nederlands is dan ook een erg onlogische taal, zoals men bij jullie zelf toegeeft.
Finally I had no intention to offend anyone of you. :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit soort reacties kunnen we wat mee. Alsnog welkom en ik hoop dat je nog meer van dit soort reacties ipv oneliners plaatst.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: US- vs UK English

Bericht door houstonwehaveaproblem »

mirlo4 schreef:Noem me naief, maar ik was gewoon verbaasd dat men naar de US gaat voor verbetering van z'n kennis van de Engelse taal.
Uhm...het hangt er denk ik vanaf waar je woont hoor, want hier in Texas vinden ze je maar bekakt als je met een ècht Brits Engels accent praat. Een talencursus hoeft niet alleen te gaan om uitspraak. Soms wil je gewoon voor jezelf een talencursus doen en dan zal het meer om de woordenschat gaan, of misschien heb je het nodig voor je werk en gaat het meer om geschreven taal. Wat dan weer lastig is zijn sommige woorden die anders geschreven worden in de US. Zoals color ipv colour of organization ipv organisation.
Ik vond je reactie een beetje kort door de bocht en ben blij dat je in elk geval de moeite nam om je nader te verklaren. Al met al is dit forum voornamelijk bedoeld om elkaar info te geven en niet om elkaar te bekritiseren.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toen ik naar de VS verhuisde had ik een Britse uitspraak van het Engels, men plaatste mij in de omgeving Manchester, ik had namelijk jarenlang een aantal weken in de zomer in Engeland doorgebracht bij een vriendin daar. Ik verwachtte, dat ik dat accent zou verliezen, zodra ik hier in de VS zou zijn.
Inderdaad gebeurde dat, ik merkte het het eerst, toen ik naar een "efter eight" vroeg ipv "after eight". Daarna heb ik ook maar meteen mijn best gedaan de taal hier accentloos uit te spreken (alleen al om alle "where are you froms", die mij van mijn (telefonisch) werk afhielden tegen te gaan).
Ik vind het nogal elitist om een manier van het gesproken Engels boven een ander te zetten. Na meer dan 200 jaar is het Amerikaanse Engels nu toch wel "established", lijkt me. Ik vind iedere uitspraak charme hebben, ook de Australische en Nieuw Zeelandse, die ook weer heel anders klinken.
Het Britse Engels heeft ook accenten, die ik minder kan waarderen (Cockney, bv).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Bij mij op de universiteit worden ook beide accenten geaccepteerd, zolang je er maar consequent in blijft.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sterker nog: mijn professoren aan de universiteit van Amsterdam zeiden altijd dat Shakespeare waarschijnlijk een accent had dat meer Amerikaans dan 'Queens English' klonk.

Wat is trouwens Brits Engels? Is dat een Schots accent? Wales, Midlands? Omdat toevallig het accent uit Zuidoost Engeland de overhand heeft gekgregen, is dat dan 'echt' Engels?

Bij de BBC zijn ze gelukkig al jaren geleden van het idee van 'echt' Engels afgestapt, je hoort tegenwoordig veel meer regionale accenten. Zelfs bij de World Service!

Overigens: ik heb veel van m'n Engels geleerd indertijd van de Scottish Home Service, en al mijn Welsh van de Welsh Home Service. Ik kan nog altijd redelijk een Schots accent nadoen (makkelijk voor Nederlanders, met die rollende r en de harde g).

Overigens: hier in de VS is BBC Engels nog altijd een teken van 'beschaving'. Britten kunnen zeggen wat ze willen (hoe oppervlakkig ook), maar het klinkt allemaal heel diepgaand.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Er zit wel meer verschil tussen het British English en het American English dan alleen de uitspraak.

http://www.scit.wlv.ac.uk/~jphb/american.html
http://en.wikipedia.org/wiki/American_a ... ifferences

Ik ben het wel met mirlo4 eens dat je voor het meest zuivere/pure Engles in de UK moet zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor het meest pure Engels moet je Beowulf lezen. Alles wat daarna kwam is verbasterd Engels ;) :lol: .
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of je nu Nederlands gaat leren in Nederland, of in België, maakt dat wat uit? Feit is dat je een taal spreekt.
Als ik indertijd iemand aan moest werven die goed Nederlands sprak, dan had ik liever een 'Hollander' die correct AN kon spreken, dan een Waal die met zwaar accent dat op niks lijkt 'Vlaams' tracht te spreken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Als ik moet kiezen tussen een Waal of een NL dan zeker nooit een Waal, om het even voor wat. nah!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar die vergelijking gaat toch niet op? Het is eerder of je een Nederlands of Vlaams sprekend (van geboorte) zou nemen. Als ik naar het programma Tien voor Taal keek, een aantal jaren geleden, deden de Vlamingen het vaak een stuk beter dan de Nederlanders.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Dat lag niet aan de taal maar aan het IQ, lol,

Niet kwaad bedoeld hoor!

Erik
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer