Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LA en San Francisco met of zonder auto?
-
- Amerika-ontdekker
LA en San Francisco met of zonder auto?
Is LA met een auto beter te ontdekken ?
In San Francisco lees ik dat je beter met het openbaar vervoer kunt reizen ivb het dure parkeren?
alvast bedankt voor jullie antwoord!
In San Francisco lees ik dat je beter met het openbaar vervoer kunt reizen ivb het dure parkeren?
alvast bedankt voor jullie antwoord!
Re: LA en San Francisco met of zonder auto?
Wat ik heb gelezen is dat je LA beter met auto kunt doen, SF kan best zonder.
Wij hebben zelf in zowel LA als SF de huurauto ter beschikking maar ik heb dan wel hotels uitgezocht met eigen gratis parkeermogelijkheden.
Wij hebben zelf in zowel LA als SF de huurauto ter beschikking maar ik heb dan wel hotels uitgezocht met eigen gratis parkeermogelijkheden.
Bij LA hangt het er sterk vanaf waar je verblijft en wat je precies wil gaan doen/zien. Er zijn mensen die het zonder auto doen, maar ik zou in LA voor geen goud die auto willen missen. De stad is zo groot en het OV is dusdanig anders en slechter dan in NL dat je het jezelf zonder auto een stuk lastiger maakt. Onmogelijk niet, maar lastiger wel.
SF? Kan heel goed zonder auto, alhoewel ook er ook forumleden zijn die de auto wel meenemen en daar gebruiken.
Wat mij betreft staat Manhattan op het uiterste van 100% OV gebruiken, LA 100% de auto gebruiken en alle andere steden liggen daar qua verdeling OV/auto gebruik ergens tussen.
SF? Kan heel goed zonder auto, alhoewel ook er ook forumleden zijn die de auto wel meenemen en daar gebruiken.
Wat mij betreft staat Manhattan op het uiterste van 100% OV gebruiken, LA 100% de auto gebruiken en alle andere steden liggen daar qua verdeling OV/auto gebruik ergens tussen.
Wij hadden in SF geen auto en hebben er geen last van gehad. Alles is heel goed te doen met het openbaar vervoer.
In LA hebben we het openbaar vervoer niet gebruikt omdat we daar een auto hadden. Maar naar mijn gevoel is het toch een voordeel om in LA een auto te hebben.
Veel plezier!
In LA hebben we het openbaar vervoer niet gebruikt omdat we daar een auto hadden. Maar naar mijn gevoel is het toch een voordeel om in LA een auto te hebben.
Veel plezier!
-
- Amerikakenner
Zo is dat, wij hadden in een auto is SF en hebben die dagelijks gebruikt. Zouden het zeker opnieuw zo doen, geweldige ervaring, rijden in SF.SF? Kan heel goed zonder auto, alhoewel ook er ook forumleden zijn die de auto wel meenemen en dar gebruiken
Zoek eens op dit forum op 'san francisco openbaar vervoer' dan vind je massa's meningen hierover.
onder andere
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... co#p506928
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Muni Pass voor een of 3 dagen heel makkelijk zowel bus metro als cable car mag je onbeperkt gebruiken.
http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
En de ferry is er ook nog, naar Sausolito en Marin. Verder kun je met Muni niet over de GG brug. Dat is een andere zone.
http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
En de ferry is er ook nog, naar Sausolito en Marin. Verder kun je met Muni niet over de GG brug. Dat is een andere zone.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Wij hebben beide steden met de auto gedaan.
San Francisco hebben we de auto de helft van de dagen gebruikt, met name de 49 miles road vonden we leuk om te rijden. De rest van de stad zou je echter ook zonder auto en met het openbaar vervoer kunnen zien.
Los Angeles hebben we alle dagen de auto gebruikt en ik zie ook niet goed hoe je in deze stad zonder auto dingen kunt zien en doen, moet echter wel eerlijk zijn dat ik het absoluut geen leuke stad vond en na de eerste dag gebleven ben voor de kinderen. Als het aan mij gelegen had waren we gelijk weer verder gegaan.
Gelukkig zijn er op dit forum ook vele mensen te vinden die het een geweldige stad vinden! Wel geeft de meerderheid aan dit niet zonder auto te doen.
Gr,
Sandra
San Francisco hebben we de auto de helft van de dagen gebruikt, met name de 49 miles road vonden we leuk om te rijden. De rest van de stad zou je echter ook zonder auto en met het openbaar vervoer kunnen zien.
Los Angeles hebben we alle dagen de auto gebruikt en ik zie ook niet goed hoe je in deze stad zonder auto dingen kunt zien en doen, moet echter wel eerlijk zijn dat ik het absoluut geen leuke stad vond en na de eerste dag gebleven ben voor de kinderen. Als het aan mij gelegen had waren we gelijk weer verder gegaan.
Gelukkig zijn er op dit forum ook vele mensen te vinden die het een geweldige stad vinden! Wel geeft de meerderheid aan dit niet zonder auto te doen.
Gr,
Sandra
Wij nemen altijd een auto in SF en zouden ook niet zonder willen. Allereerst is het gewoon erg leuk om in die stad te rijden met zijn steile heuvels en daarnaast willen wij ook altijd graag op ontdekkingstocht en gaan dan een beetje weg van de geëffende paden. Dan is een auto gewoon een stuk handiger. Ook kan ik niet zonder mijn Mission Street Burrito om twee uur 's nachts en dan heb ik toch echt die auto nodig. Eigenlijk is dat de hoofdreden, de rest is bijzaak!
Zonder echte Mission Street Burrito is mijn trip naar SF niet compleet!

Zonder echte Mission Street Burrito is mijn trip naar SF niet compleet!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is al aangegeven, Los Angels is niet aan te raden zonder auto. In San Francisco kun je je wel redden.
Weten jullie al precies wat je wilt doen in beide steden? Dat lijkt mij vooral handig bij de vraag of je een auto wel of niet nodig hebt. Persoonlijk zou ik in beide steden altijd een auto tot mijn beschikking willen hebben. De parkeerkosten neem ik dan op de koop toe (of zoek een motel/hotel) waar je gratis kunt parkeren. In Los Angeles zijn die niet zo moeilijk te vinden.
Roland
Weten jullie al precies wat je wilt doen in beide steden? Dat lijkt mij vooral handig bij de vraag of je een auto wel of niet nodig hebt. Persoonlijk zou ik in beide steden altijd een auto tot mijn beschikking willen hebben. De parkeerkosten neem ik dan op de koop toe (of zoek een motel/hotel) waar je gratis kunt parkeren. In Los Angeles zijn die niet zo moeilijk te vinden.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 764 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-