Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Met een steeds groeiender verwondering heb ik hier het één en ander eens teruggelezen.
Aan de ene kant begrijp ik sommige op- en aanmerkingen, maar ben met het er vaak niet mee eens.
Zonder mij in deze discussie te mengen wil ik gewoon mijn argumentatie voor een donateurschap laten weten.
We hebben hier een fantastisch forum waar we elk moment van de dag een schat van informatie kunnen vinden.
Dit forum word gemaakt door leden die hier hun ervaringen schrijven.
Dit forum word gemaakt door leden die hier hun vragen stellen.
Dit forum word gemaakt door leden die hier vragen beantwoorden.
Maar om een forum als dit, dus met deze grootte, in de lucht te houden kost geld.
Hier kunnen we toch niet één iemand voor op laten draaien.
Met mijn donatie ben ik blij om eens iets terug te kunnen doen...
Groetjes,
Paul
Aan de ene kant begrijp ik sommige op- en aanmerkingen, maar ben met het er vaak niet mee eens.
Zonder mij in deze discussie te mengen wil ik gewoon mijn argumentatie voor een donateurschap laten weten.
We hebben hier een fantastisch forum waar we elk moment van de dag een schat van informatie kunnen vinden.
Dit forum word gemaakt door leden die hier hun ervaringen schrijven.
Dit forum word gemaakt door leden die hier hun vragen stellen.
Dit forum word gemaakt door leden die hier vragen beantwoorden.
Maar om een forum als dit, dus met deze grootte, in de lucht te houden kost geld.
Hier kunnen we toch niet één iemand voor op laten draaien.
Met mijn donatie ben ik blij om eens iets terug te kunnen doen...
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat ben ik het hier helemaal mee eens, Ziva! Ik heb deze week weinig tijd voor het forum, want heb mijn jeugdvriendin uit Nederland te logeren, maar jij verwoordt mijn gedachten eigenlijk helemaal, dus bedankt daarvoorZiva schreef: Over het moderatorschap, ik denk dat dit meer een "roeping" is dan een baan. Je wordt moderator omdat je het leuk vindt, omdat je er de persoon voor bent en omdat je als voornaamste doel hebt forumbezoekers te helpen en waar nodig te corrigeren. Dat is nooit in geld uit te drukken en ik denk zelfs dat wanneer je dat wel zou doen je een heel ander type moderator aantrekt dan de toffe club moderators die we nu hebben.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben het helemaal eens met hetgeen Paul (Izognoeg) over donatie schrijft en ook met hetgeen Ziva hierover
en over het moderatorschap schrijft ben ik het helemaal eens. Beter had ik het niet kunnen omschrijving.
Dus Ziva en Paul
voor jullie bijdrage.
en over het moderatorschap schrijft ben ik het helemaal eens. Beter had ik het niet kunnen omschrijving.
Dus Ziva en Paul

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie in dit topic twee kampen, die ik zal omschrijven als het Wikipedia model en het Facebook model.
1) Wikipedia: alle content wordt geleverd door vrijwilligers waar de hele gemeenschap van profiteert en geld wordt ingezameld om de kosten te dekken, niet om winst te maken.
2) Facebook: alle content wordt geleverd door vrijwilligers waar de hele gemeenschap van profiteert en geld wordt verkregen door reclame om de kosten te dekken en winst te maken.
Waarschijnlijk zijn er ook hybrides te bedenken tussen deze twee, en ik denk dat AA daar een voorbeeld van is.
Als gevolg daarvan krijg je dus de discussie waar in het extreme geval Dennis wordt afgetekend als een kapitalist die winst maakt over de ruggen anderen. Echter je kunt Dennis ook zien als een tweede Mark Zuckerberg die als eerste op het idee is gekomen, zijn tijd en geld erin heeft geinvesteerd en nu de vruchten daarvan plukt. Ik vermoed dat Dennis nog niet rondkijkt naar million dollar mansions, 100 meter jachten of een prive vliegtuig en als dat moment aanbreekt heb ik het vermoeden dat hij degenen die hem in het verleden hebben geholpen wel zal belonen, tenzij ik hem helemaal verkeerd inschat. Maar de realiteit is waarschijnlijk dat hij niet in luxury kan leven van deze reclame opbrengsten, maar probeert de schade voor hemzelf te beperken en in het voorbijgaan er een beetje van te overleven.
Ik investeer ik ook tijd en moeite in zowel AA, Facebook als Wikipedia en verwacht in alle gevallen niets meer eruit dan ik nu ontvang: informatie en voldoening. Ik gun daarom Dennis de eventuele monetaire opbrengsten van het forum en de site net zo goed als dat ik Mark Zuckerberg zijn success gun. En wat Wikipedia betreft: daaraan doneer ik regelmatig, zowel financieel als met het editen van artikelen.
1) Wikipedia: alle content wordt geleverd door vrijwilligers waar de hele gemeenschap van profiteert en geld wordt ingezameld om de kosten te dekken, niet om winst te maken.
2) Facebook: alle content wordt geleverd door vrijwilligers waar de hele gemeenschap van profiteert en geld wordt verkregen door reclame om de kosten te dekken en winst te maken.
Waarschijnlijk zijn er ook hybrides te bedenken tussen deze twee, en ik denk dat AA daar een voorbeeld van is.
Als gevolg daarvan krijg je dus de discussie waar in het extreme geval Dennis wordt afgetekend als een kapitalist die winst maakt over de ruggen anderen. Echter je kunt Dennis ook zien als een tweede Mark Zuckerberg die als eerste op het idee is gekomen, zijn tijd en geld erin heeft geinvesteerd en nu de vruchten daarvan plukt. Ik vermoed dat Dennis nog niet rondkijkt naar million dollar mansions, 100 meter jachten of een prive vliegtuig en als dat moment aanbreekt heb ik het vermoeden dat hij degenen die hem in het verleden hebben geholpen wel zal belonen, tenzij ik hem helemaal verkeerd inschat. Maar de realiteit is waarschijnlijk dat hij niet in luxury kan leven van deze reclame opbrengsten, maar probeert de schade voor hemzelf te beperken en in het voorbijgaan er een beetje van te overleven.
Ik investeer ik ook tijd en moeite in zowel AA, Facebook als Wikipedia en verwacht in alle gevallen niets meer eruit dan ik nu ontvang: informatie en voldoening. Ik gun daarom Dennis de eventuele monetaire opbrengsten van het forum en de site net zo goed als dat ik Mark Zuckerberg zijn success gun. En wat Wikipedia betreft: daaraan doneer ik regelmatig, zowel financieel als met het editen van artikelen.
[youtube]TylvUGJIi_w[/youtube]
Mooi verwoord Loek alhoewel het misschien beter is om het Facebook model het Hyves model te noemen (ik weet het Hyves is best wel 1900) omdat Dennis mensen, net als Hyves, de kans biedt om van reclame af te komen door een donatie. Voor zover ik weet heeft Hyves die optie ook of in ieder geval krijg je geloof ik meer dingen als je lid wordt en betaald. Facebook heeft die optie geloof ik niet dat je kunt betalen voor dingen?
Sowieso sta ik er versteld van dat mensen alle wijzigingen van Facebook wel slikken, accepteren dat ze worden bedolven wordt met reclame, als FB deelnemer totaal geen inspraak hebt en dus alle wijzigingen maar moet ondergaan (ja af en toe roept er iemand op tot protest maar dan waait ook snel over), dingen als timeline worden je opgedrongen maar de veranderingen op dit forum, waar je ook nog je zegje mag doen en waar je ook nog een keuze hebt om te doneren dat is dan ineens niet acceptabel?
Sowieso sta ik er versteld van dat mensen alle wijzigingen van Facebook wel slikken, accepteren dat ze worden bedolven wordt met reclame, als FB deelnemer totaal geen inspraak hebt en dus alle wijzigingen maar moet ondergaan (ja af en toe roept er iemand op tot protest maar dan waait ook snel over), dingen als timeline worden je opgedrongen maar de veranderingen op dit forum, waar je ook nog je zegje mag doen en waar je ook nog een keuze hebt om te doneren dat is dan ineens niet acceptabel?
- Animar
- Amerikakenner
Werkelijk perfect omschreven Loek, hélemaal mee eens! 

Anita
Volgens mij zijn er een hoop mensen die de wijzigingen van Facebook niet slikken, Ad-blockers gebruiken voor alle advertenties en zo min mogelijk informatie delen met FB, maar dat is een andere discussie. Verder heb ik niemand gezien die hier zegt dat de donaties niet acceptabel zijn. De meeste posts gaan hier volgens mij om zoals Loek het goed omschreven heeft, de Facebook/Wikipedia discussie. Dus meer de vorm van de donaties.Ziva schreef: Sowieso sta ik er versteld van dat mensen alle wijzigingen van Facebook wel slikken, accepteren dat ze worden bedolven wordt met reclame, als FB deelnemer totaal geen inspraak hebt en dus alle wijzigingen maar moet ondergaan (ja af en toe roept er iemand op tot protest maar dan waait ook snel over), dingen als timeline worden je opgedrongen maar de veranderingen op dit forum, waar je ook nog je zegje mag doen en waar je ook nog een keuze hebt om te doneren dat is dan ineens niet acceptabel?
Ja, ik ben meer aan de wikipedia kant en zoals ik in mijn eerdere post heb gezegd zou ik mij er prettiger bij voelen als de donaties op die manier gedaan zouden worden. Ook heb ik aangegeven dat ik snap dat ik een bezoeker ben en dat Dennis zijn forum moet beheren zoals hij het wil, maar ik denk wel dat het voor hem goed is om te weten hoe alle bezoekers er over denken en hiervoor heeft hij dan ook dit topic geopend lijkt mij. Wat hij doet met alle meningen, dat is aan hem want hij is de eigenaar van het forum, ik geef alleen mijn mening. En ik blijf er bij dat als ik meer feedback kan krijgen ala wikipedia, dan zou ik mij prettiger voelen bij de donatie en is de kans groot dat ik meer zou doneren dan bij een Facebook achtige donatie. Niet omdat ik Dennis zijn succes niet gun, maar zoals gezegd, zie ik het forum en de site toch als twee aparte dingen. Ik hoop van harte dat hij snel naar de miljoenen jachten mag gaan kijken met de inkomsten uit de website! Als we dan toch met de metaforen bezig zijn, dan zie ik het forum meer als een Open Source project waarbij we met zn allen bijdragen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Meningen verschillen Oscar en dat is prima natuurlijk maar als ik ook bijvoorbeeld zie hoe snel mensen voor bijvoorbeeld apps in de Apple store betalen en toch ook soms best flinke bedragen, tel maar op, dan is er een deel van mij dat denkt "als mensen dat wel doen, waarom dan niet voor een forum waar ze zoveel tijd spenderen?"
Maar ik snap dat ook niet iedereen zich in die gedachte kan vinden. Ik ben ik ieder geval zelf wel blij dat je steeds meer de trend ziet dat je als gebruiker de keuze hebt tussen gratis software met reclame of betaalde zonder reclame
Maar ik snap dat ook niet iedereen zich in die gedachte kan vinden. Ik ben ik ieder geval zelf wel blij dat je steeds meer de trend ziet dat je als gebruiker de keuze hebt tussen gratis software met reclame of betaalde zonder reclame

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het verschil is natuurlijk dat de inhoud van het forum verzorgd wordt door vrijwilligers. En de combinatie van vrijwilligers met commercie kan een spanningsveld opleveren.
Ik vind overigens de huidige regeling zo gek nog niet.
Ik vind overigens de huidige regeling zo gek nog niet.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben niet donateur geworden om dat beetje reclame ook nog weg te krijgen maar omdat ik zelf
weet dat webspace en webtraffic geld kosten. Ik merk nu eigenlijk pas dat ik geen reclame meer zie.
weet dat webspace en webtraffic geld kosten. Ik merk nu eigenlijk pas dat ik geen reclame meer zie.

Groetjes Theo.

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
I.v.m. de vergelijking met Wikipedia.
Ook het personeel van Wikipedia (ook de eigenaar denk ik) keert zich een loon uit. Aangezien wikipedia geen reclame heeft komt dat dus uit donaties.
Dennis heeft aan donaties enkel te gebruiken voor de kosten en niet voor zijn loon (daar dient de reclame voor).
Ook het personeel van Wikipedia (ook de eigenaar denk ik) keert zich een loon uit. Aangezien wikipedia geen reclame heeft komt dat dus uit donaties.
Dennis heeft aan donaties enkel te gebruiken voor de kosten en niet voor zijn loon (daar dient de reclame voor).
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb al een paar weken geleden een PM gestuurd, maar nooit antwoord gekregen....als er genoeg geld binnen is, prima, anders wil ik best graag horen hoe ik kan doneren. 

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
* Note als mod:
Het kan zijn dat Dennis zijn e-mail- en PB-box minder opvolgt de laatste tijd, want hij was op vakantie. Inmiddels is hij thuis, maar voorlopig heeft hij zijn handen vol. Je zal hem de komende tijd weinig tot niet aanwezig zien.
Het kan zijn dat Dennis zijn e-mail- en PB-box minder opvolgt de laatste tijd, want hij was op vakantie. Inmiddels is hij thuis, maar voorlopig heeft hij zijn handen vol. Je zal hem de komende tijd weinig tot niet aanwezig zien.
Het valt me tegen dat er nog maar zo weinig mensen officieel AA-donateur zijn.
15 op een totaal van ruim 12.500 leden !!
15 op een totaal van ruim 12.500 leden !!
16x USA / 30 staten
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien is de animo toch een stuk lager dan in eerste instantie gedacht werd. Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd. Dat Dennis überhaupt inkomen verwerft uit deze website en het forum komt niet alleen door zijn eigen tijd en inzet, maar heel veel daarvan heeft hij te danken aan het succes van het forum. En het succes van het forum is te wijten aan de enorme waarde van de informatie en de kennis die hier te vinden is. En daar heb ik dus zeer zeker mijn steentje aan bijgedragen, ik ben echt niet van plan om ook nog geldelijk een bijdrage te leveren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb precies dezelfde gedachte als Jacqueline. Dennis lijkt me een aardige jongen maar ik voel echt geen behoefte om mee te betalen aan zijn inkomen door middel van een donatie.
Ik denk dat ik de afgelopen 9 jaar al genoeg heb bijgedragen aan het forum en het ook mede groot heb helpen maken.
Tegen reclame op het forum en daarmee extra inkomsten voor Dennis heb ik geen enkel probleem.
Ik denk dat ik de afgelopen 9 jaar al genoeg heb bijgedragen aan het forum en het ook mede groot heb helpen maken.
Tegen reclame op het forum en daarmee extra inkomsten voor Dennis heb ik geen enkel probleem.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De dames hierboven verwoorden precies hoe ik het ook voel.
Ik zie dit draadje vandaag pas voor het eerst, dus ik heb nog niet veel tijd gehad om me een mening te vormen. Vooropgesteld dat iedereen op basis van zijn eigen voorkeuren en financiële situatie natuurlijk geheel vrij is om te kiezen wat 'ie wil, vind ik dit wel een heel opmerkelijk argument. Volgens mij wordt iemand primair lid van een forum om er zelf wijzer van te worden of omdat 'ie dat gewoon leuk vindt. Altijd fijn als er mensen zijn die zo goed willen zijn om hun kennis en ervaring te delen, maar ik proef nu een beetje dat dat een soort van opoffering is geweest waarvoor de overige forumleden dankbaar moeten zijn. Zou dat betekenen dat je vindt dat forumleden met minder kennis en ervaring wél een financiële bijdrage zouden moeten geven om ten minste de kosten van het forumbeheer te dekken?Jasmino schreef:Misschien is de animo toch een stuk lager dan in eerste instantie gedacht werd. Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd. Dat Dennis überhaupt inkomen verwerft uit deze website en het forum komt niet alleen door zijn eigen tijd en inzet, maar heel veel daarvan heeft hij te danken aan het succes van het forum. En het succes van het forum is te wijten aan de enorme waarde van de informatie en de kennis die hier te vinden is. En daar heb ik dus zeer zeker mijn steentje aan bijgedragen, ik ben echt niet van plan om ook nog geldelijk een bijdrage te leveren.