Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verblijf Tusayan hotel? helicoptervlucht doen??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lise30
Amerikafan

verblijf Tusayan hotel? helicoptervlucht doen??

Bericht door lise30 »

In juni (de 18e) komen we aan in Grand canyon village: Alle accomodaties zitten vol. We kunnen nog terecht in Tucayan. Holiday inn of Best Western?
of Red feather (geen geweldige resencies)
We overwegen ook een helicoptervlucht te boeken. Iemand daar ervaring mee? Hoe lang duurt de tocht? Welke company te boeken?
Het vliegveldje ligt dichtbij en ik kan er op internet best wel wat over vinden, maar persoonlijke ervaringen vind ik altijd goed om mee te nemen in de beslissing. Het is best prijzig, zeker met
nog een hotel in Tucayan erbij. Wij hebben het idee dat GC mooi is, maar als je Zion/Bryce/Arches/Monument en page -antelope gezien hebt, dat het minder indrukwekkend is, maar misschien mag ik dat wel niet zeggen ;)

Of doorrijden naar Willams? We komen rond middaguur in GC aan dus we zouden rond 16 uur ofzo vlucht kunnen doen. Overnachten in Tucayan of wellicht goedkoper in Williams?
De dag erna gaan we naar Las Vegas.
Wat zouden jullie doen?
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: verblijf Tusayan hotel? helicoptervlucht doen??

Bericht door tetouani »

Als je echt geld wilt besparen en je houdt van rijden, dan zou ik in Williams overnachten. Twee jaar geleden deed ik dit en het beviel prima. Ook dit jaar doe ik het zo.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Nou dat zeg je goed ja! het is een uurtje rijden en de volgende dag naar Vegas is het minder ver. Helicoptervlucht is misschien meer waard dan een plekje zoeken tussen de massa voor een stukje uitzicht? incl helicoptervlucht is het natuurlijk niet geld besparen ;) maar ja wel een lifetime experience! inclusief sick bag :roll:
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Haha, met geld besparen bedoelde ik eigenlijk geen gierigheid, want een rondreis in de VS is geen goedkope grap. Ik bedoelde alleen dat het de hoge kosten in ieder geval kan minderen. Zie het zo, overnachten in Williams, betekent een goedkopere helicoptervlucht.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nooit in Williams overnachten als je dichterbij kan, toch doodzonde om een uur te rijden als dat niet nodig is?
Ik ga zelf in de avond nog graag even naar de rand, om van het laatste zonlicht te genieten, of als je geluk hebt het maanlicht, de canyon in de avond is rustiger en erg mooi.
Zit je in Williams rij je echt niet even terug, om dan daarna in het pikdonker weer naar Williams te moeten.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik heb in het Best Western in Tusayan overnacht. Het is een prima hotel. Bovendien is het niet ver van het hotel waar de helicoptervluchten
vertrekken. Williams zou ik niet doen.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Wij vonden Tusayan een goede uitvalbasis voor de South Rim.
Het is dichtbij genoeg om nog de zondsondergang aan de rim te bekijken en erna terug te rijden.
Wij zaten in de Red Feather Lodge is 2009, niet luxe, maar betaalbaar en een prima kamer.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Bericht door ericvdvlugt »

Wij hebben vorig jaar in Holiday Inn in Tusayan overnacht. Niks bijzonders, gewoon prima standaard hotel. Ik zou het zeker aanbevelen boven Williams omdat je dan sowieso meer tijd hebt om de GC te bezoeken. Met name 's-morgens als het nog enigszins rustig is en zeker 's-avonds bij zonsondergang is het prettig als je niet eerst een uur extra moet rijden.
Red Feather Lodge ben ik wat langer geleden geweest. Dat was toen ook prima (weet niet hoe het nu is). Best Western ben ik alleen even binnen geweest afgelopen jaar en dat zag er keurig uit.

Helicoptervlucht moet je zeker doen als je budget het toe laat. Ik kan ondanks de extra kosten aanbevelen om een plek voorin te boeken tegen meerprijs van zo'n $60, dat had voor mij echt meerwaarde.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Hoi, ik zou ook zo dicht mogelijk bij GC blijven.
In juli 2011 hebben wij overnacht in Best Western Grand Canyon Squire Inn. Netjes, zeer tevreden van, alleen het inbegrepen ontbijt stelt niet veel voor, maar da's normaal in de US.
Voor onze vlucht hadden we lang getwijfeld tussen vliegtuigje of heli. Uiteindelijk gekozen voor vliegtuigje, vlucht van 45 minuten.
Tip : niet persé onmiddellijk gaan bij de bekendste en eerste maatschappij die je op Grand Canyon Airport tegenkomt, Papillon dus. Kijk gerust even wat verder. Er zitten 100m verder nog andere maatschappijen die beter van prijs zijn. Alhoewel ze wel allemaal beweerden eigendom van Papillon te zijn ... En toch was er deftig prijsverschil ...
Vlucht proberen vóór 11u te doen, tegen de middag wordt het weer dikwijls heel wisselvallig en worden er gemakkelijk vluchten geannuleerd. Zo ook de onze dus van 13u. Je krijgt je geld terug, ofwel kom je terug voor een vlucht een andere dag. In ons geval hadden we een strak schema, volgende overnachting was gereserveerd in Page. We hebben dan een vlucht 2 dagen later geboekt, om 9u 's morgens dan. Doorgereden naar Page, overnacht, Page bezocht, weer overnacht, en dan belachelijk vroeg opgestaan om terug (!) te rijden naar GC voor onze vlucht. Klinkt beetje onnozel, maar we wilden persé een vlucht doen en zou zonde zijn om niet gedaan te hebben.
De vlucht zelf was wel heel mooi, man en zoon geen probleem, ikzelf was blij terug op de grond te staan, sick bag nét niet nodig gehad maar het scheelde niet veel.
IMAX theater in Tusayan is aanrader bij je eerste bezoek, bij het volgende bezoek doen we dat wellicht niet meer, gezien is gezien wat IMAX betreft.
GC zelf zien is een overgetelijke adembenemende onbeschrijflijke ervaring !
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
stijnj
Amerika-ontdekker

Bericht door stijnj »

Wij zaten vorig jaar in Redfeather. Geen super de luxe kamers, maar zeker mooi & proper.
Ideaal om snel in het park te zijn, en vlakbij de luchthaven voor een helikoptervlucht.

Wij zouden er zeker teruggaan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook altijd kijken of er nog iets in het park vrij komt. Bellen helpt ook wel eens, er komt vaak nog iets vrij. Boek dan alvast in Tusayan iets dat je gratis kunt annuleren.
Wij hebben het idee dat GC mooi is, maar als je Zion/Bryce/Arches/Monument en page -antelope gezien hebt, dat het minder indrukwekkend is

Het blijft indrukwekkend hoor, ook na al die andere parken. Ze zijn heel verschillend allemaal.

Marianne
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik wilde net zeggen wat Martin & Marianne zegt.

Wij zijn er 11 juni en alles zat ook vol, tot afgelopen weekend, toen was er in het park weer iets vrij, meteen geboekt :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het telefoonnummer voor Xanterra is 001 303 297 2757. Cancellations komen heel vaak voor. Als je in de USA belt is het 888 297 2757
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Als je het er voor over heb ($$$$$), zeker doen.
Wij zijn met grand canyon helicopters gegaan.
Zijn er s'morgens gewoon naar toe gereden (Tijdens onze eerste 2 dagen daar waaide het hard maar na een zeer koude nacht, met prachtig helder windstil weer).
Zaten we 20 min later lekker luxe met z'n 3tjes alleen in de lucht (piloot niet meegerekend :wink: ).
Je weet pas wat je gemist zou hebben als je het gedaan heb.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Ik heb toen ik de GC ging bezoeken in het Redfeather hotel geslapen in Tusayan. Niet veel bijzonders, maar kamers waren schoon en nog ook een redelijke prijs en je bent zo met de auto of bus in het park.

En een helicoptertour boven de GC is zeker een aanrader! Dan maakt de canyon pas echt een enorme indruk, omdat je dan het perspectief ziet en hoe inmens groot het is.
Ik heb toen bij Papillon helicopter de Imperial tour gedaan. Duurt iets van 30min en vlieg je over de canyon heen. Ik zou wel van te voren reserveren, kan je doen op de website. Je kan dan zelf kiezen op welk tijdstip je wilt. Als je je ook nog aanmeld op de website krijg je een promotiecode met 5% korting.

Gr. Jurg
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ben blij hier redelijk positieve berichten over de red feather lodge te zien. Wij hebben deze geboekt voor 2 nachten eind juli. Heeft niet zulke goede commentaren op zoover, maar ik verwacht er eigenlijk alleen maar te zullen slapen, dus als de kamers netjes zijn, is het goed genoeg.

Helikoptervlucht of vliegtuigje... ik zit er zelf ook aan te twijfelen, en met name of ik het niet heel eng vind of misselijk word. Ik ben niet gek op vliegen en ben een beetje claustrofobisch... plus ik ga niet in achtbanen omdat ik dat gevoel in je maag niet fijn vind. Eigenlijk ben ik gewoon een beetje een schijterd met zulke dingen... :o Maar ik heb geen hoogtevrees en hou van uitzichten. Dus ik twijfel nog even lekker verder!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Bericht door ericvdvlugt »

De gouden tip voor een helicoptervlucht die hier op het forum al meerdere keren is langs gekomen is: ga zo vroeg mogelijk, zeker 's-zomers.
Zo gauw de lucht begint op te warmen ontstaat thermiek, daarop zie je bij de rand van de GC ook vak roofvogels rondjes draaien in de lucht.
Mooi voor die vogel's, maar minder als je in een helicopter zit ;-)
Wij hadden een vlucht om 08:45 's-morgen en hadden geen noemenswaardige turbulentie gelukkig.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb in 2010 de 45min helicoptervlucht bij Papillon gedaan, viel zeer in de smaak, geweldige ervaring!
Enige nadeel vond ik de temperatuur daar boven, wij hadden de vlucht 's morgensvroeg gedaan, maar het werd me daar heet zeg :)
Reisblog: thisisfraa.be
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

ik zou niet in Williams overnachten, te ver. Mocht je niet te duur willen, maar ook niet te ver geef ik vaak deze tip:
http://www.grand-canyon-inn.com/

Prima locatie, wat onbekender, maar wel dichtbij.
Gr, Gerben
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Gerben Steeg schreef:ik zou niet in Williams overnachten, te ver. Mocht je niet te duur willen, maar ook niet te ver geef ik vaak deze tip:
http://www.grand-canyon-inn.com/
Daar hebben wij toen ook overnacht, maar eerlijk gezegd... ik zou't niet meer doen.
Het is een klein familie gerund motel & ik voelde me er niet helemaal op mijn gemak.
Als ik buiten voor't hotel stond had ik steeds 't gevoel dat ik een horrorfilm zat, er kon op élk moment een seriemoordenaar komen aanrijden haha :mrgreen:

Bij aankomst zagen we de zoon des huizes in een golfkarretje rondrijden op de parking, hij kwam blijkbaar net terug van een herstelling ergens op't terrein.
Kwartiertje later gingen we't restaurant binnen & kwam dezelfde zoon met vuile handen onze bestelling opnemen :)

Verder was er ook wat verdacht aan de hand met de ramen van de kamers.
Na het inchecken & de koffers dumpen, merkten we bij terugkomst in de kamers, dat de ramen allemaal ontgrendeld waren.
We waren zeker dat ze allemaal dicht waren voor we de kamer hadden verlaten.
Terug in België las ik online dat er blijkbaar wel vaker iets gestolen wordt in dit hotel, als je dan terug denkt aan die ramen :)

Nog een klein minpuntje welliswaar, het internet is er onnoemelijk traag & je kan enkel wifi verbinding krijgen in de lobby. Maar gezien de nogal afgelegen locatie is dat wel begrijpelijk :)
Wat wel positief was, het personeel zelf was zéér vriendelijk, maar toch... ik zou er niet meteen weer een kamer boeken ;)
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer