Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dromer: LV, Death Valley, Bryce etc - te doen of niet?
Reis dromer: LV, Death Valley, Bryce etc - te doen of niet?
Beste forummers,
Volgens jaar april is het de bedoeling om naar het Zuid-Westen te gaan met een camper. Nu heb ik een schema dat ik graag aan jullie wil voorleggen. Paar opmerkingen vooraf:
* we zijn in verhouding veel dagen in Las Vegas, daar gaan we namelijk heen met vrienden (dat ligt dus al vast).
* na Las Vegas willen we het liefst met die vrienden naar Death Valley. Zij vertrekken na DV huiswaarts en wij willen (nee, geen logische route, maar we willen er zo graag heen) naar Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce Canyon en Valley of Fire. Wat denken jullie van onderstaand schema? Is het te doen, of zeggen jullie: Death Valley toch maar niet doen? Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
dag 1: aankomst Las Vegas DIT LIGT VAST
dag 2 t/m 4: Las vegas DIT LIGT VAST
dag 5: ophalen camper in Las Vegas en op deze dag naar Death Valley rijden (overnachting in DV, Furnace Creek)
dag 6: hele dag Death Valley
dag 7: van Death Valley richting Grand Canyon, overnachting op weg daarnaartoe
dag 8: overnachting op weg naar of dichtbij Grand Canyon
dag 9: hele dag in Grand Canyon
dag 10: van Grand Canyon richting Antelope Canyon
dag 11: tour in Antelope Canyon, daarna op weg naar Bryce Canyon
dag 12: aankomst Bryce Canyon
dag 13: hele dag Bryce Canyon
dag 14: van Bryce Canyon richting Valley of Fire, overnachting op weg daarnaartoe
dag 15: Valley of Fire bekijken
dag 16: camper inleveren
dag 17: terugvlucht
Volgens jaar april is het de bedoeling om naar het Zuid-Westen te gaan met een camper. Nu heb ik een schema dat ik graag aan jullie wil voorleggen. Paar opmerkingen vooraf:
* we zijn in verhouding veel dagen in Las Vegas, daar gaan we namelijk heen met vrienden (dat ligt dus al vast).
* na Las Vegas willen we het liefst met die vrienden naar Death Valley. Zij vertrekken na DV huiswaarts en wij willen (nee, geen logische route, maar we willen er zo graag heen) naar Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce Canyon en Valley of Fire. Wat denken jullie van onderstaand schema? Is het te doen, of zeggen jullie: Death Valley toch maar niet doen? Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
dag 5: ophalen camper in Las Vegas en op deze dag naar Death Valley rijden (overnachting in DV, Furnace Creek)
dag 6: hele dag Death Valley
dag 7: van Death Valley richting Grand Canyon, overnachting op weg daarnaartoe
dag 8: overnachting op weg naar of dichtbij Grand Canyon
dag 10: van Grand Canyon richting Antelope Canyon
dag 11: tour in Antelope Canyon, daarna op weg naar Bryce Canyon
dag 12: aankomst Bryce Canyon
dag 13: hele dag Bryce Canyon
dag 14: van Bryce Canyon richting Valley of Fire, overnachting op weg daarnaartoe
dag 15: Valley of Fire bekijken
-
- Amerika-ontdekker
Re: LV, Death Valley, Bryce etc - te doen of niet?
Hey Dromer,
Een route is naar mijn mening altijd logisch als hij gaat naar plaatsen die je graag wilt zien, zolang je maar rekening houdt met het praktische (overnachtingsplaatsen en afstanden).
Death Valley is absoluut mijn favoriete national park dus ik zou deze zeker niet afraden. Mijn voorkeur gaat hier wel naar Stove Pipe Wells.
Ben je van plan veel te gaan wandelen? Indien niet, denk ik dat je wel veel tijd besteedt in de parken die je bezoekt. Je zou dan wat dagen kunnen gebruiken om ander mooie plaatsen in de buurt in je route op te nemen. Bijvoorbeeld (Sequoia NP, Zion, Capitol Reef of misschien LA).
Als je wel graag wandelt moet je wel je tijd nemen in de parken.
Een route is naar mijn mening altijd logisch als hij gaat naar plaatsen die je graag wilt zien, zolang je maar rekening houdt met het praktische (overnachtingsplaatsen en afstanden).
Death Valley is absoluut mijn favoriete national park dus ik zou deze zeker niet afraden. Mijn voorkeur gaat hier wel naar Stove Pipe Wells.
Ben je van plan veel te gaan wandelen? Indien niet, denk ik dat je wel veel tijd besteedt in de parken die je bezoekt. Je zou dan wat dagen kunnen gebruiken om ander mooie plaatsen in de buurt in je route op te nemen. Bijvoorbeeld (Sequoia NP, Zion, Capitol Reef of misschien LA).
Als je wel graag wandelt moet je wel je tijd nemen in de parken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo dromer,
Het lijkt mij prima te doen. Je kunt hier en daar een dag winnen, en dan een of 2 nachten Zion toevoegen. Het blijft afwachten hoe het weer is in die tijd van het jaar, wellicht is Bryce niet goed toegankelijk.
Dit lijkt mij goed te doen:
dag 7: Death Valley - Kingman
dag 8: Kingman - Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon - Page (east rim, Horseshoe Bend)
dag 11: Page - bryce (Antelope Canyon)
dag 12: Bryce - Zion
dag 13: Zion
dag 14: Zion - VoF
dag 15: Vof - Las Vegas
Een dag langer in en rond Page is ook een mogelijkheid.
In DV zou je 1 nacht Furnace creek en 1 nacht Stovepipe Wells kunnen doen.
Marianne
Het lijkt mij prima te doen. Je kunt hier en daar een dag winnen, en dan een of 2 nachten Zion toevoegen. Het blijft afwachten hoe het weer is in die tijd van het jaar, wellicht is Bryce niet goed toegankelijk.
Dit lijkt mij goed te doen:
dag 7: Death Valley - Kingman
dag 8: Kingman - Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon - Page (east rim, Horseshoe Bend)
dag 11: Page - bryce (Antelope Canyon)
dag 12: Bryce - Zion
dag 13: Zion
dag 14: Zion - VoF
dag 15: Vof - Las Vegas
Een dag langer in en rond Page is ook een mogelijkheid.
In DV zou je 1 nacht Furnace creek en 1 nacht Stovepipe Wells kunnen doen.
Marianne
Mooi schema hoor, en waarom zou het wel niet gaan om van DV naar GC te rijden ?? Niks mis mee toch?
Ik zou enkel Zion toevoegen in het schema ten koste van een nacht Bryce. Bryce is een prachting park maar niet zo heel groot en dus makkelijk te doen met één overnachting.
Hou er wel rekening mee dat het nog erg fris zal zijn (bryce ligt op 8000-9000 feet hoogte) en misschien zelfs nog wat sneeuw?
Je schrijft het allemaal een beetje warrig dus stel ik vrijblijvend even een nieuw schema op:
dag 5: Las Vegas - Death Valley rijden (Camper ophalen - overnachting in DV, Furnace Creek)
dag 6: Death Valley
dag 7: Death Valley - ? (richting Grand Canyon)
dag 8: ? - Grand Canyon
dag 9: Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon - Page
dag 11: Page - Bryce (tour in Antelope Canyon)
dag 12: Bryce Canyon - Zion
dag 13: Zion NP
dag 14: Zion NP - Valley of Fire
dag 15: Valley of Fire - Las Vegas
dag 16: Las Vegas (camper inleveren)
Bart
Ik zou enkel Zion toevoegen in het schema ten koste van een nacht Bryce. Bryce is een prachting park maar niet zo heel groot en dus makkelijk te doen met één overnachting.
Hou er wel rekening mee dat het nog erg fris zal zijn (bryce ligt op 8000-9000 feet hoogte) en misschien zelfs nog wat sneeuw?
Je schrijft het allemaal een beetje warrig dus stel ik vrijblijvend even een nieuw schema op:
dag 5: Las Vegas - Death Valley rijden (Camper ophalen - overnachting in DV, Furnace Creek)
dag 6: Death Valley
dag 7: Death Valley - ? (richting Grand Canyon)
dag 8: ? - Grand Canyon
dag 9: Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon - Page
dag 11: Page - Bryce (tour in Antelope Canyon)
dag 12: Bryce Canyon - Zion
dag 13: Zion NP
dag 14: Zion NP - Valley of Fire
dag 15: Valley of Fire - Las Vegas
dag 16: Las Vegas (camper inleveren)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Haha die Marianne toch, typt sneller dan mij maar denkt hetzelfde 

Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi Bart!
Edit: nu was jij mij net voor!
Marianne

Edit: nu was jij mij net voor!
Marianne
Mensen, waar zou ik zijn zonder jullie?
Wat super dat jullie zo snel reageren!
Ik dacht zelf dat het schema misschien juist te vol of te gehaast zou zijn, dus ik ben blij dat jullie zelfs het tegendeel vinden
@ Viva Las Vegas: ik houd idd wel van wandelen, maar ben niet echt een wandelfreak. Ik neem je advies dus graag ter harte om de wandeltijd van in te korten en daarmee tijd te winnen om andere dingen te zien, zoals jij ook al voorstelt, Marianne
@ Dude: mijn schema was inderdaad wat warrig
Jij hebt het stukken duidelijker opgeschreven. Wat betreft de mogelijkheid van sneeuw in Bryce heb je zeker een punt.

Ik dacht zelf dat het schema misschien juist te vol of te gehaast zou zijn, dus ik ben blij dat jullie zelfs het tegendeel vinden

@ Viva Las Vegas: ik houd idd wel van wandelen, maar ben niet echt een wandelfreak. Ik neem je advies dus graag ter harte om de wandeltijd van in te korten en daarmee tijd te winnen om andere dingen te zien, zoals jij ook al voorstelt, Marianne
@ Dude: mijn schema was inderdaad wat warrig

prima schema!!
- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
Re: Reis dromer: LV, Death Valley, Bryce etc - te doen of ni
Death Valley echt niet overslaan hoor! 

2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Kanab - Lake Havasu City
Beste allen, weer een beroep op jullie kennis en kunde
Half april hebben wij een volle reisdag, we gaan nl van Kanab naar Lake Havasu City. Volgens MapQuest rijden we, afhankelijk van de route die we nemen, zo'n 355 tot 420 mijlen (zuivere reistijd zo'n 6,5 uur volgens MapQuest en Google, volgens onze Amerikaanse TomTom zelfs bijna 8 uur als we de langste route nemen).
Je kunt bovenlangs via Las Vegas rijden (kortste route), maar ook onderlangs via Flagstaff (langer). Die laatste route heeft eigenlijk mijn voorkeur, omdat we de route Las Vegas - Kanab dan al een keer hebben gereden. Wat zouden jullie doen? is die route via Flagstaff wel zo leuk als ik me nu voorstel?

Je kunt bovenlangs via Las Vegas rijden (kortste route), maar ook onderlangs via Flagstaff (langer). Die laatste route heeft eigenlijk mijn voorkeur, omdat we de route Las Vegas - Kanab dan al een keer hebben gereden. Wat zouden jullie doen? is die route via Flagstaff wel zo leuk als ik me nu voorstel?

Laatst gewijzigd door markro op 28 mar 2012, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Re: Kanab - Lake Havasu City
Via Flagstaff is zeker een mooie route. Neem us89A via Jacob Lake en Navajo Bridges naar us89 bij Bitter Springs en dan 89 naar Flagstaff gevolgd door I40 west en de afslag naar LHC. Probleem is dat er zo veel te zien is onderweg en dan is een dag nogal kort. Of wil je alleen maar rijden, rijden, rijden?
Via Las Vegas kan je eerst rijden via Valley of Fire en langs lake Mead maar dat neemt ook veel extra tijd. De interstate via Las Vegas vanaf Mesquite is niets aan en ook us95 vanaf Boulder spreekt niet tot de verbeelding dus qua route zou ik via Flagstaff willen rijden tenzij je natuurlijk naar Valley of Fire gaat en langs Lake Mead rijdt.
Yeehaw
Via Las Vegas kan je eerst rijden via Valley of Fire en langs lake Mead maar dat neemt ook veel extra tijd. De interstate via Las Vegas vanaf Mesquite is niets aan en ook us95 vanaf Boulder spreekt niet tot de verbeelding dus qua route zou ik via Flagstaff willen rijden tenzij je natuurlijk naar Valley of Fire gaat en langs Lake Mead rijdt.
Yeehaw
Ha Yeehaw, dank voor je snelle en duidelijke reactie. Leuk, we gaan via Flagstaff!
Die 89A, is die gewoon open in april? Lijkt me in elk geval een mooie route.
W.b. Valley of Fire: die willen we al een weekje eerder gaan bekijken, als we via Las Vegas richting Kanab rijden.
Ik weet dat er tussen Kanab en LHC heel veel te zien is, maar we hebben deze dag ingepland als reisdag. Daarvoor (in Kanab) en daarna (in LHC) hebben we weer wat rustige dagen waarop we op ons gemak dingen kunnen gaan bekijken.

W.b. Valley of Fire: die willen we al een weekje eerder gaan bekijken, als we via Las Vegas richting Kanab rijden.
Ik weet dat er tussen Kanab en LHC heel veel te zien is, maar we hebben deze dag ingepland als reisdag. Daarvoor (in Kanab) en daarna (in LHC) hebben we weer wat rustige dagen waarop we op ons gemak dingen kunnen gaan bekijken.
Bij Jacob Lake ga je over 8000' Er kan ene late sneeuwbui vallen maar je kan altijd nog besluiten via us89 en Page te rijden. Ipv via Flagstaff kan je ook via south rim van GCNP rijden.
Ja, dát is natuurlijk helemaal een goed idee! Ik las net het eea over deze Desert View Drive, en dat sprak me zeker aan. Hartelijk dank voor de tipYeehaw schreef:Ipv via Flagstaff kan je ook via south rim van GCNP rijden.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik het nu goed dat je in LHC veel tijd hebt terwijl je de Grand Canyon op een volle reisdag moet gaan zien?
Marianne
Marianne
Ha nee! Als we in Kanab zijn, zo is het plan, gaan we met Dreamland Safari Tours naar de Grand Canyon (North Rim).Martin & Marianne schreef:Begrijp ik het nu goed dat je in LHC veel tijd hebt terwijl je de Grand Canyon op een volle reisdag moet gaan zien?
Marianne
Naar de north rim? In april? Of is dit een tour naar Toroweap?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
North Rim kan toch pas vanaf half mei ?
Yeehaw heeft gelijk, ik bedoelde Toroweep, daar schijn je het hele jaar naartoe te kunnen.
Toroweap is fantastisch. Voor ons de mooiste plaats in de gehele Grand Canyon. Verstandig om een tour te maken. Wij zijn met eigen auto's gegaan maar waren goed voorbereid. Niet een tour die je in je eentje met een huurauto wil maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2346 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties