Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reizen met kinderen
Re: Tips voor reizen met kinderen
Ergo baby carrier is een specifiek merk, jouw link is een heel ander merk, dus die kan heel anders dragen. Je zou echt moeten googlen om daar reviews van te vinden (er zijn diverse nederlandse fora over draagdoeken e.d., maar deze zal wel alleen in de VS te krijgen zijn, ik heb er nooit van gehoord). Maar als ik naar het prijsverschil kijk, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat het een goede drager is, de Ergo is nog relatief goedkoop in vergelijking met andere merken, maar al gauw $100. Ik zou in elk geval niet zomaar een drager kopen als je geen idee hebt of hij goed is, hij mag dan goedkoop zijn, maar als hij vervolgens niet comfortabel is voor jou of je kind dan is het weggegooid geld.
Terug in Texas!
Ik denk dat je er zeker goed aan doet een drager mee te nemen. Wij hebben in Nederland alleen voor de opa's en oma's een buggy gehad en ons kind verder altijd gedragen. Als je wandelingen door natuurparken of door grote steden maakt, zul je heeeeeel veel Amerikanen met dragers zien, omdat dat veel praktischer is dan een kinderwagen.
Ik zou je willen adviseren vooral een ergonomische drager te kiezen, zodat je kind in spreidstand zit (met de stof tot in de knieholtes), in plaats van in zijn kruis bungelt (zoals bij de BabyBjorn of Jeep). Dat is slecht voor het ruggetje van je peuter en nog veel zwaarder voor jouw schouders (net als het vooruit laten kijken bij buikdragen - ouch). In Nederland zou je dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar de Manduca (die hebben wij gebruikt tot 2,5 jaar oud / 15 kilo / 1 meter) of de Boba.
In Amerika is Ergo marktleider en ik zie er hier veel mensen mee rondlopen. De Ergo is iets kleiner dan de Manduca, dus je oudste zal er niet meer in kunnen zitten vrees ik. In de Manduca lukt het misschien nog wel even, mits je dochters benen niet al te lang zijn en ze gedragen wíl worden.
Ik ken de drager uit je Walmartlink niet, maar ik zou nooit lange stukken met een niet-katoenen carrier willen lopen. Veel te zweterig, voor beide partijen
Ik zou dan (in diezelfde winkel, zelfde merk) eerder voor deze gaan: http://www.walmart.com/ip/Infantino-Eco ... gMethod=rr
Check vooral ook de prijzen op bijvoorbeeld Amazon (ik zag 'm daar al goedkoper), maar beter nog: koop de (merk) Ergo voor 100 dollar of een Manduca voor 90 euro. Die raak je in Nederland beiden makkelijk weer kwijt op Marktplaats, in tegenstelling tot een merkloze aankoop.
Als je je drager in Nederland koopt, kan je kind er alvast aan wennen en heb je er ook meteen plezier van met inchecken en boarden. Geen gezeul met een lege buggy en een kind dat liever veilig op je arm bij je wil zijn, maar je kind op je rug met je handen vrij voor tassen en paspoorten. Zo doen wij het nog steeds met onze inmiddels 3,5 jarige.
Veel plezier!
Ik zou je willen adviseren vooral een ergonomische drager te kiezen, zodat je kind in spreidstand zit (met de stof tot in de knieholtes), in plaats van in zijn kruis bungelt (zoals bij de BabyBjorn of Jeep). Dat is slecht voor het ruggetje van je peuter en nog veel zwaarder voor jouw schouders (net als het vooruit laten kijken bij buikdragen - ouch). In Nederland zou je dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar de Manduca (die hebben wij gebruikt tot 2,5 jaar oud / 15 kilo / 1 meter) of de Boba.
In Amerika is Ergo marktleider en ik zie er hier veel mensen mee rondlopen. De Ergo is iets kleiner dan de Manduca, dus je oudste zal er niet meer in kunnen zitten vrees ik. In de Manduca lukt het misschien nog wel even, mits je dochters benen niet al te lang zijn en ze gedragen wíl worden.
Ik ken de drager uit je Walmartlink niet, maar ik zou nooit lange stukken met een niet-katoenen carrier willen lopen. Veel te zweterig, voor beide partijen

Check vooral ook de prijzen op bijvoorbeeld Amazon (ik zag 'm daar al goedkoper), maar beter nog: koop de (merk) Ergo voor 100 dollar of een Manduca voor 90 euro. Die raak je in Nederland beiden makkelijk weer kwijt op Marktplaats, in tegenstelling tot een merkloze aankoop.
Als je je drager in Nederland koopt, kan je kind er alvast aan wennen en heb je er ook meteen plezier van met inchecken en boarden. Geen gezeul met een lege buggy en een kind dat liever veilig op je arm bij je wil zijn, maar je kind op je rug met je handen vrij voor tassen en paspoorten. Zo doen wij het nog steeds met onze inmiddels 3,5 jarige.
Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Onze bijna 4-jarige past best nog in de Ergo, maar zij weegt nog geen 14 kilo, dus dat scheelt. Je zou met 16kg inderdaad wel eens op het randje kunnen zitten. Wij hebben destijds ook geprobeerd te achterhalen welke drager ons (de dragers dus) het beste zou passen. Wij zijn allebei slank, en ik las over sommige dragers dat je die dan niet goed afgesteld krijgt. En zo zijn er vast ook wel die niet zo goed passen als je een forser postuur hebt, of bijvoorbeeld extreem lang of juist klein bent. Zou je dus ook even op kunnen letten.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Moet je toch even je site aanpassen.....: http://www.jessietravel.nl/dimple schreef:Knoop is doorgehakt. We gaan dit jaar niet naar USA. We pakken 2 weken in de zomer en zien wel waar we terecht komen. Ergens een mooie last minute (kan overigens alsnog zo USA worden, maar dan moet het wel een goede last minute zijn)
Niet getreurd, wellicht volgend jaar weer beter.

2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als jij en je kinderen niet gewend zijn met een drager te lopen c.q. gedragen te worden: probeer het eerst uit voor je zo'n ding koopt. Wij hebben dit dilemma ook gehad voordat we met onze toen 2 jarige dochter gingen. We konden toen een rugdrager lenen van vrienden en zo hebben we in NL een paar wandelingen gedaan. Maar zowel wij als onze dochter vonden het niet prettig. Eerst ging het nog wel en vond ze het geweldig, maar toen wilde ze eruit en er niet meer terug in. Wij hebben er dus uiteindelijk toch voor gekozen de buggy (kinderwagen) mee te nemen en hier ook geen spijt van gehad al ben je minder flexibel met wandelingen kiezen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ronald, je hebt gelijk! Ga ik vanavond doen!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:

2011: rondreis West-USA
@ Inge Een rugdrager met een frame is ook echt een onding: heel oncomfortabel voor de drager én voor het kind in het 'stoeltje'. Het gewicht bij een soft structured carrier als de Ergo zit niet van je lijf af, maar er tegenaan, net als een moderne rugzak. Dat scheelt heel veel. Los daarvan is een framedrager van zichzelf groot en zwaar: een Ergo of Manduca rol je op tot een pakketje zo groot als een sweater en stop je onderin je tas als je hem niet nodig hebt. Maar je hebt gelijk: als je je kind nooit gedragen hebt, is dragen voor iedereen even wennen. Mijn rug trekt dat dragen op één arm echter niet, zeker als ik dan ook nog een lege buggy zou moeten duwen, zoals je zo vaak ziet in dierentuinen, winkels en parken
Dus mijn peuter kan kiezen: in de drager of zelf lopen.
Ik vind een buggy wel handig als opslag voor rommeltjes en een enkele keer om een extra stoel te hebben tijdens een terrasstop, maar meestal jengelt onze dochter dat ze niks kan zien met al die grotemensenbenen om haar heen en dat ze niet kan verstaan wat wij tegen elkaar zeggen - die is erg gewend om over onze schouder mee te kijken en gezellig mee te kletsen

Ik vind een buggy wel handig als opslag voor rommeltjes en een enkele keer om een extra stoel te hebben tijdens een terrasstop, maar meestal jengelt onze dochter dat ze niks kan zien met al die grotemensenbenen om haar heen en dat ze niet kan verstaan wat wij tegen elkaar zeggen - die is erg gewend om over onze schouder mee te kijken en gezellig mee te kletsen

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn oudste zit nog altijd graag in de buggy. Als de jongste even eruit is, glipt ze er vaak zelf in...
Ze heeft toen in Amerika veel zelf gelopen (en inderdaad ook bij papa op de schouders gezeten, want dat was dan wel weer leuk he
), maar het was toch wel erg fijn het ding bij ons te hebben. Vooral tegen de avond als we wandelend naar een restaurant wilden en ze toch al moe was.
Voor wat betreft het wandelen in de parken hebben we de wagen vooral in sequoia en yosemite gebruikt. De belangrijkste trails in de valley zijn goed begaanbaar met kinderwagen.
Ze heeft toen in Amerika veel zelf gelopen (en inderdaad ook bij papa op de schouders gezeten, want dat was dan wel weer leuk he

Voor wat betreft het wandelen in de parken hebben we de wagen vooral in sequoia en yosemite gebruikt. De belangrijkste trails in de valley zijn goed begaanbaar met kinderwagen.
Groetjes Inge
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inge, hier hetzelfde. Buggy gewoon mee en konden we niet verder dan lieten we de buggy achter langs de trail en pikten hem later weer op. Dat hoef je in NL niet te proberen maar daar kan dat prima.
De buggy zou ik alleen al meenemen voor op het vliegveld, rotzooi erin etc. HeerlijK! Ding heeft al heel wat doorstaan
De buggy zou ik alleen al meenemen voor op het vliegveld, rotzooi erin etc. HeerlijK! Ding heeft al heel wat doorstaan

- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, inderdaad. Wij hebben hem ook een aantal keer laten staan voordat een trail moeilijker begaanbaar werd, met luiertas en al (m.u.v. waardevolle spullen natuurlijk, die namen we in de fototas mee). Volgens mij heeft er zelfs nooit iemand naar omgekeken 

Groetjes Inge
-
- Amerika-expert
Dat zou je hier in ons kleine stadje in Utah echt niet moeten doen, je buggy of kinderwagen ergens laten staan. Heb zelf helaas ook meegemaakt dat een kinderwagen echt geen 10 minuten buiten kan staan
En het lastige van die wagen was dat we alleen een complete nieuwe set konden kopen (wagen plus autostoeltje) via de Walmart of via de fabrikant (zo heet dat toch) een losse wagen maar dat was dan duurder dan de complete set. Jakkes, wat baalde ik!

En het lastige van die wagen was dat we alleen een complete nieuwe set konden kopen (wagen plus autostoeltje) via de Walmart of via de fabrikant (zo heet dat toch) een losse wagen maar dat was dan duurder dan de complete set. Jakkes, wat baalde ik!
Hallo,
Wij gaan over ong. 5 weken voor 23 dgn naar Amerika. We zullen een camper van Chicago naar SF brengen.
Gezien wij met een peuter van tegen die tijd, 22/23 maanden reizen, enkele vragen.
-> autostoeltje willen we bij de Wallmart kopen. Maar wat te doen met vervoer van hotel naar ophaallocatie camper? Daarnaast, we moeten van ophaallocatie (Middlebury) naar de Wallmart, ons zoontje ook op 1 of andere manier vast kunnen zetten.
-> ook een campingbedje hopen we bij de Wallmart te kunnen kopen. Deze proberen we zo vast mogelijk te zetten. Hoe denken jullie over rijden met een slapende peuter in bed? Partner en ik zijn nog in 'conflict'
over dit onderwerp. Ik zie het niet zitten, hij ziet probleem niet. Bedoel, je legt een kind ook niet los op de achterbank van een auto.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wij gaan over ong. 5 weken voor 23 dgn naar Amerika. We zullen een camper van Chicago naar SF brengen.
Gezien wij met een peuter van tegen die tijd, 22/23 maanden reizen, enkele vragen.
-> autostoeltje willen we bij de Wallmart kopen. Maar wat te doen met vervoer van hotel naar ophaallocatie camper? Daarnaast, we moeten van ophaallocatie (Middlebury) naar de Wallmart, ons zoontje ook op 1 of andere manier vast kunnen zetten.
-> ook een campingbedje hopen we bij de Wallmart te kunnen kopen. Deze proberen we zo vast mogelijk te zetten. Hoe denken jullie over rijden met een slapende peuter in bed? Partner en ik zijn nog in 'conflict'

Alvast bedankt voor jullie reacties.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van hotel naar camper ophalen zou je je kindje op schoot kunnen vervoeren. Ik neem aan dat jullie opgehaald worden door het bedrijf? Een taxi zit je kindje ook niet in een stoeltje. Wellicht eens informeren?
En zeker je kindje niet laten slapen als je aan het rijden bent hoor! Lekker veilig in het autostoeltje laten zitten. Ben ik helemaal met je eens! Zeker als ze slapen zijn ze ontspannen en schieten ze zo van het bed af.
Campingbedjes kennen ze niet zoals wij deze kennen. Ze noemen het een 'speelbox'. Die gebruiken ze om hun kindje bijv mee in de tuin te zetten of zo. Het is een ander formaat en ze kennen ook geen matrasjes erbij. Dus denk daar even goed overna dat je iets extra koopt of meeneemt om hem lekker zacht te leggen.
Succes!
En zeker je kindje niet laten slapen als je aan het rijden bent hoor! Lekker veilig in het autostoeltje laten zitten. Ben ik helemaal met je eens! Zeker als ze slapen zijn ze ontspannen en schieten ze zo van het bed af.
Campingbedjes kennen ze niet zoals wij deze kennen. Ze noemen het een 'speelbox'. Die gebruiken ze om hun kindje bijv mee in de tuin te zetten of zo. Het is een ander formaat en ze kennen ook geen matrasjes erbij. Dus denk daar even goed overna dat je iets extra koopt of meeneemt om hem lekker zacht te leggen.
Succes!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou nooit een kind los op bed leggen tijdens het rijden. Je wilt je niet eens indenken wat er gebeurt bij een noodstop / botsing. Net zo onverantwoord als je kind zonder gordel in een normale auto zetten en dat doe je ook niet, lijkt me. Hoop dat dit helpt in het 'conflict'!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Zeker niet gaan rijden met een slapend kind in een bedje, slapen kan ook in de autostoel. Wat betreft een campingbedje, wij hebben (uit NL) een Deryan bedje, vind ik veel handiger omdat je het gewoon op een bed kan zetten (wel opletten dat hij/zij er niet af kan vallen/rollen). Weegt bijna niets, klein pakketjes, dus prima mee te nemen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Campingbedjes zie je hier inderdaad bijna niet maar je kan wel een playpen of nursery center kopen. Wij hebben een BabyTrend nursery center in de woonkamer staan i.p.v. een box voor de jongste van 2 weken en volgens onze zoon van 2 jaar ligt dat prima. Die Amerikaanse vouwdingen zijn wel korter dan de Nederlandse dus als je peuter aan de lange kant is heb je kans dat het echt niet meer past. Onze zoon van 2 past er nog wel in maar dat is vooral omdat hij vastbesloten is dat hij alles moet testen voor de baby het kan gebruiken. Big Brother zijn is belangrijk werk 

Ik zou de stoel gewoon bij de camper huren als dat kan, en de transfer naar de verhuurlocatie op schoot. Toen wij met onze peuter van 1.5 voor de eerste keer een camper huurden, gebruikten we het trappetje van het alkoofbed als hekje, maar we hadden haar tijdens ritten altijd in de autostoel. Ze lag trouwens ook vaak tussen ons in in de alkoof, maar die is niet bij alle campers even ruim.
Wij hebben 4 jaar zelf een camper gehad, en daar heb ik toen een lichtgewicht uitvalhekje bij gekocht, van canvas. Nogmaals: niet bedoeld voor tijdens het rijden, maar hij kwam wel heel goed van pas toen mijn zoon in Kroatië zijn arm brak en we hem liggend naar Nederland hebben gereden.
Ik vind gordels in campers overigens wel enigszins een vals gevoel van veiligheid geven, want áls er iets gebeurt, dan gedraagt zo'n camper zich maar nauwelijks beter dan bordkarton. Het blijft toch een relatief gevaarlijke manier om mensen te vervoeren.
Wij hebben 4 jaar zelf een camper gehad, en daar heb ik toen een lichtgewicht uitvalhekje bij gekocht, van canvas. Nogmaals: niet bedoeld voor tijdens het rijden, maar hij kwam wel heel goed van pas toen mijn zoon in Kroatië zijn arm brak en we hem liggend naar Nederland hebben gereden.
Ik vind gordels in campers overigens wel enigszins een vals gevoel van veiligheid geven, want áls er iets gebeurt, dan gedraagt zo'n camper zich maar nauwelijks beter dan bordkarton. Het blijft toch een relatief gevaarlijke manier om mensen te vervoeren.
-
- Amerika-ontdekker
Hier nog een fan van de Deryan bedjes (zijn meer een soort popup tentjes met opblaasmatras/slaapzak erin. Wij gebruiken het wel alleen in de cabins/tent/motels en dan wel op de grond, onze peuter vind het namelijk een geweldige sport om zichzelf met tentje en al van een hotelbed af te storten
.
Slapen heeft hij tijdens het rijden altijd prima gedaan in zijn eigen uit NL meegenomen autostoel, maar dat is wel een enorm gesjouw op het vliegveld i.c.m. de andere handbagage. Autostoeltjes van de Wallmart zien er prima uit.

Slapen heeft hij tijdens het rijden altijd prima gedaan in zijn eigen uit NL meegenomen autostoel, maar dat is wel een enorm gesjouw op het vliegveld i.c.m. de andere handbagage. Autostoeltjes van de Wallmart zien er prima uit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wij gaan deze vakantie ook her deryan tentje proberen dus ben erg benieuwd. We hebben het hier al een paar keer geprobeert tijdens logeren en ze accepteert het tot nu toe wel. Als ze wakker word blijft ze ook rustig wachten tot hij open gaat dus dat valt mee. Voor Noah (2 jaar) halen we een kinder stretcher voor het geval we bij sommige hotels een king hebben in plaats van 2 queens.
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3536 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-