zijn er bepaalde gebieden waar je beslist niet moet tanken ?
zijn er ook tankstations in Grand Canyon regio ?
Wij hebben ook gelezen dat het gebruik van M.C. /Visa voor betalingen nogal wat risico's met zich meebrengt.
Betalen in restaurants cash goed idee misschien ?
tankstations kan ook cash of helemaal niet ?
Qua tanken, vermijd de dunbevolkte gebieden waar voornamelijk toeristen komen. Zoals Highway 1 tussen Cambria en Carmel. betalen met zowel creditcard als cash kan overal. Beiden hebben nadelen, cash id at het gestolen kan worden en dan niet verzekerd is en creditcard dat er fraude mee gepleegd kan worden.
Het gebied "Grand Canyon" is nogal groot. Een rondje om de Grand Canyon rijden is zo'n 650 mijl. Maar er zijn zeker tankstations op de route. Inderdaad geldt de stelregel: hoe dunbevolkter het gebied, het duurder de benzine. Probeer dus niet in National Parks te tanken maar liever in een dorpje of stadje daarbuiten. In al mijn reizen nooit problemen gehad met fraude van credit card, maar als je je er zelf niet prettig bij voelt dan kan je uiteraard gewoon met cash betalen. Houd er wel rekening mee dat sommige banken een extra ATM (pinautomaat)-fee berekenen van 1-4 dollar per transactie.
Als je cash wilt betalen bij een pompstation dan geef je, voordat je gaat tanken, bijvoorbeeld 40 dollar aan de bediende en je zegt erbij voor welke pomp dat is. Hij zet dan de knop aan zodat je kan tanken. Als je voor minder dan het bedrag tankt haal je het verschil weer binnen op.
Voor fraude met je cc ben je verzekerd. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Twee keer een bedrag afgeschreven dat ik niet kende, briefje naar cc-maatschappij en het bedrag werd terug gestort.
Ik betaal alles wat mogelijk is met cc, ook in Nederland.
Met name in California zijn er steeds meer tankstations waar ze cash betalingen op prijs stellen.
Soms levert dat een kleine korting op.
Zeker in restaurants is CC standaard.
Waarbij ik de tip in cash betaal
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bij verschillende tankstations krijg je ook nog eens korting als je cash betaalt,ook kun je bij verschillende stations gewoon met je pinpas betalen(debit card) en als je wel met je cc wilt betalen,zorg je ervoor dat je vrouw met de cc naar binnen gaat en niet afgeven.In restaurants kun je gewoon met je cc betalen,heb 1 maal meegemaakt dat ze er later 1 dollar extra fooi bij hadden opgezet,verder nog nooit problemen gehad met betalingen hoe dan ook en met wat voor soort card.
Pinnen uit een ATM is volgens mij bij de walmart het goedkoopste.
Albert.
Je gaat met je card naar de kassa, verteld welk bedrag je wilt tanken, dat schrijven ze af.
Dan ga je tanken, als het bedrag klopt dan ben je klaar, is het bedrag te hoog dan ga je weer naar binnen en wordt de rest weer teruggestort op je card.
Niet je card onbeheerd binnen laten liggen, of iemand erbij laten blijven! Ik vraag wel altijd een bon, voor de zekerheid.
Dommel schreef:
Voor fraude met je cc ben je verzekerd. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Twee keer een bedrag afgeschreven dat ik niet kende, briefje naar cc-maatschappij en het bedrag werd terug gestort.
Ik betaal alles wat mogelijk is met cc, ook in Nederland.
Els
Je bent niet verzekerd tegen creditcardfraude, de bank stelt je bij fraude (zonder aanwijsbare schuld) schadeloos. Lijkt hetzelfde, maar is het niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Volgens mij is dat iets in de geest van "40$ on pump nr.4, please" of gewoon pomp weglaten, geloof vast dat je er met 40$ on number 4 please ook duidelijk genoeg komt
marli schreef:als je van te voren moet betalen bij het tanken! hoe werkt het dan met je mastercard?
Je kunt ook bij zo goed als alle tankstations buiten aan de pomp betalen met je CC: pas in zo'n betaal-paaltje, pincode intoetsen (soms ook je postcode, waarbij je dan gewoon de postcode van een willekeurige stad intoetst - wel even opzoeken en onthouden dus), pompnummer intoetsen en tanken maar. Bonnetje krijg je na het tanken als je dat hebt aangegeven.
gewoon de postcode van een willekeurige stad intoetst
die mogelijkheid wordt wel in hoog tempo steeds minder bruikbaar.
de check op de ingevoerde postcode en degene die bij de creditcard hoort, wordt steeds beter (helaas)
Wij proberen altijd zoveel mogelijk in cash te btealen, vooral de benzine. Ik blijf het een raar principe vinden met de cc bij het pompstation. Wij hebben 1x gestaan, dat hij niks meer deed. We wisten niet of het geld was afgeschreven of niet. Voor de veiligheid dan toch maar in cash.
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Wij betalen altijd zo veel mogelijk met credit card, een ijsje, kop koffie, eten, hotel, tanken, alles. Als je bij het tanken de postcode moet invullen gewoon je eigen postcode invullen met een "0" ervoor, werkt bij Amex altijd, een willekeurige postcode werkt al jaren niet meer.
Heel wisselend of een zelf gekozen zipcode werkt bij de pomp. Afgelopen januari was het zo'n beetje fifty/fifty van de tankstations die ik bezocht heb. Hangt vaak van het merk af, Exxon en Valero lukt al niet meer aan de pomp.
Overigens kan het aanzienlijk schelen als je cash betaalt. Afgelopen keer ook behoorlijke verschillen gezien tussen cash en creditcard, kan op een volle tank toch al gauw enkele dollars schelen.
Bushmaster schreef:die mogelijkheid wordt wel in hoog tempo steeds minder bruikbaar.
de check op de ingevoerde postcode en degene die bij de creditcard hoort, wordt steeds beter (helaas)
Dat is jammer, daar hebben we afgelopen oktober nog continu gebruik van gemaakt. Ik vond het wel een prettige manier van tanken en had gehoopt dit komende reis in mei weer te kunnen doen.
MacN schreef:Wij proberen altijd zoveel mogelijk in cash te btealen, vooral de benzine. Ik blijf het een raar principe vinden met de cc bij het pompstation. Wij hebben 1x gestaan, dat hij niks meer deed. We wisten niet of het geld was afgeschreven of niet. Voor de veiligheid dan toch maar in cash.
Ik betaal ook alles cash. Het enigste waar ik de cc voor gebruik is waarborg en geld afhalen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.