Harm-Jan schreef:Google Maps geeft meerdere spots aan ervoor, nl. langs de weg 50 (komen we toch al langs toch?) en op het "groene deel"
van de kaart met de naam "Black Canyon of the Gunnison" erop vermeld, met een weg die alleen toegankelijk lijkt vanuit
Gunnison zelve.
Hoe moet ik dat interpreteren?
De weg via Gunnison is naar de noordrim van Black Canyon of the Gunnison NP, dit is het minder ontwikkelde en minder mooie ( veel lager dan de zuidrim) deel van BCotG NP, er zijn daar geen voorzieningen behalve een kleine campground met een pittoilet, het laatste stuk van de weg naar de noordrim is trouwens een dirtroad.
De zuidrim is bereikbaar via de CO-347
vana schreef:Ja hoor dat is prima te doen. Je moet inderdaad vanaf de 50 een afslag nemen. De afslag ligt ongeveer 10 mijl voorbij Montrose.
Wij hebben vorig jaar de route Durango- Montrose- BC of the Gunnison- Manitou Springs gereden, zie ons reisverslag 2010 vanaf dag 9
Wat wij echt prachtig vonden en heel leuk om te rijden was de Phantom Canyon Road tussen Canon City en Cripple Creek.
Wij zullen in 2012 ook van Gunnison via Pikes Peak naar Manitou Springs rijden, dus ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die misschien eerder de volgende route verkiezen: http://maps.google.be/maps?saddr=Gunnis ... ls&t=m&z=9
Deze is een half uur korter en verloopt via Hwy 285 & 24 ipv 50 en dan "binnendoor" vanaf Canon City.
EDIT: ik zie net dat de Phantom Canyon Road ergens anders ligt. Dan zou je route zo moeten zijn: http://maps.google.be/maps?saddr=Gunnis ... =1&t=m&z=9
Een vergelijking met "gewoon" de hwy285+24 valt dan niet echt meer te maken, vermoed ik ....
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
De route krijgt steeds vastere vorm. We zitten alleen op de dag dat we vanuit Goulding's Lodge
(Monument Valley) via Durango naar Montrose willen.
Moeten we de 163 pakken (via Mexican Hat) richting Durango en dan die mooie weg 550 nemen,
(reistijd al 5 3/4 uur namelijk), of moeten we terug via Kayenta en dan via de 160 naar Durango,
zodat we b.v. de Four Corners kunnen meepakken.
Dat maakt maar weinig uit. Zelf zou ik van Goulding's naar Mexican Hat rijden en even stoppen bij milemarker 13 en dan even bij Mexican Hat rock. Dan bij Bluff 191 south naar 160. Dan kom je ook langs 4Corners.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.