Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard Vraag
-
- Amerika-newbie
Creditcard Vraag
Hallo allemaal,
Het zit namelijk zo ben van plan om volgende week naar LA te gaan voor 10 dagen alleen heb ik op mijn creditcard maar een bestedingslimiet van €1000 euro.
Dit is dus nooit genoeg voor het hotel en de autoverhuur.
En toen heb ik zitten denken dat ik de creditcard van mijn vader ook mee kan nemen want die gaat tot €5000 euro en die dan gebruiken voor het hotel en de huurauto.
En mijnes voor de kleine dingen.
Alleen vraag ik me af hoe de controle hierop zal zijn want onze achternamen zijn uiteraard hetzelfde behalve onze initialen op de creditcard.
Weet iemand toevallig hoe dit inmekaar steekt?
Het zit namelijk zo ben van plan om volgende week naar LA te gaan voor 10 dagen alleen heb ik op mijn creditcard maar een bestedingslimiet van €1000 euro.
Dit is dus nooit genoeg voor het hotel en de autoverhuur.
En toen heb ik zitten denken dat ik de creditcard van mijn vader ook mee kan nemen want die gaat tot €5000 euro en die dan gebruiken voor het hotel en de huurauto.
En mijnes voor de kleine dingen.
Alleen vraag ik me af hoe de controle hierop zal zijn want onze achternamen zijn uiteraard hetzelfde behalve onze initialen op de creditcard.
Weet iemand toevallig hoe dit inmekaar steekt?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Creditcard Vraag
Jij moet ook voor die credit card tekenen als je iets huurt of boekt. En aangezien het niet jouw CC is pleeg je dan dus fraude.
Ik denk dat daarmee je vraag wel beantwoord is. Aan jou de keuze wat je er mee doet..
Auto kun je van te voren al betalen, net zoals je hotel. Dan heb je dus enkel de borg op je CC staan. En de rest kun je dan cash betalen.
Ik denk dat daarmee je vraag wel beantwoord is. Aan jou de keuze wat je er mee doet..
Auto kun je van te voren al betalen, net zoals je hotel. Dan heb je dus enkel de borg op je CC staan. En de rest kun je dan cash betalen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Inderdaad, dat zou ik dus niet doen.
Op de meeste creditcards kan je bijstorten, opdat je in de + komt. Lijkt me wellicht een betere oplossing.
Op de meeste creditcards kan je bijstorten, opdat je in de + komt. Lijkt me wellicht een betere oplossing.
-
- Amerika-newbie
Het gaat om een Rabobank creditcard Basecard daaar kan je niet bijstorten en dat is nou het vervelende ervan.
Maar hoezo fraude heb toch toestemming om de kaart te gebruiken?
Maar hoezo fraude heb toch toestemming om de kaart te gebruiken?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij tekent op de bon als de eigenaar van die CC. Dus je zet een handtekening als A.B Jansen terwijl je eigenlijk B.C. Jansen heet. Dan kun je wel toestemming hebben van je vader maar je bent niet de eigenaar van die kaart.
Zie hieronder hoe bijv. Alamo het ziet:
Zie hieronder hoe bijv. Alamo het ziet:
MasterCard, Visa, and American Express
· The credit card must be presented, with available credit, in the renter's name.
· The signature on the back must match the name imprinted on the card.
· In addition, if the renter has an online transaction, the number and name printed on the card presented by renter must match the name and number stored for the online transaction.
Een credit card is (in de meeste gevallen) persoonsgebonden, wanneer jij de kaart dus gebruikt is het fraude. Hoe wil je gaan bewijzen dat het je toestemming hebt?Het zal 99 van de 100 keer goed gaan, maar wanneer het niet goed gaat, dan zit je wel serieus in de problemen!AmericanTourist schreef:Maar hoezo fraude heb toch toestemming om de kaart te gebruiken?
Oplossing is heel simpel:
Laat je vader bellen naar ICS(bedrijf over de pasjes) voor een tweede kaart op jouw naam. Dan is alles ineens heel legaal
. Je vader moet er wel even voor tekenen.
Laat je vader bellen naar ICS(bedrijf over de pasjes) voor een tweede kaart op jouw naam. Dan is alles ineens heel legaal

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaat je alleen niet op zo'n korte termijn lukken denk ik..
O volgende week...haha dat zag ik even niet staan. Poeh...ik weet niet of er spoedopties zijn bij ICS...
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Bovendien vragen ze nog wel eens je ID als je betaald met een CC, een oplettend iemand zal dan zien dat de initialen niet kloppen, als hij/zij dan belt met de CC-maatschappij zal hij de CC moeten inhouden of zelfs vernietigen. Ik had vroeger een eigen zaak en heb op verzoek van de CC maatschappij genoeg kaarten doormidden mogen knippen omdat ze niet klopten....
Plus het feit dat je de politie mag bellen voor fraude. Maar laten we hem nu niet bang maken 

-
- Amerika-newbie
Phoe phoe dan heb ik dus een groot probleem...
Want het gaat er meer om dat het hotel en de auto verhuurder een bedrag reserveren en dat gaat zeker boven de 1000 grens uit.
Maar kan ik niet gewoon hotel einde van de dag cash betalen dan is er niks aan de hand want ze voeren toch niet altijd een pre autorisatie plaats?
Want het gaat er meer om dat het hotel en de auto verhuurder een bedrag reserveren en dat gaat zeker boven de 1000 grens uit.
Maar kan ik niet gewoon hotel einde van de dag cash betalen dan is er niks aan de hand want ze voeren toch niet altijd een pre autorisatie plaats?
Email ze is of je contant een borg mag plaatsen.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kan ook altijd cash geld aan een ATM afhalen met je vader z'n cc. NIemand zal je daar op controleren. En enkel de jouwe voor waarborgen en hotels enzo. op 10 dagen 1000 euro kan mss nog lukken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan moet je vader veiligheidshalve wel even zijn cc maatschappij bellen en zeggen dat hij op vakantie gaat naar Amerika, want anders blokkeren ze de kaart misschien. Vooral als ze zien dat er zowel in Nl als in USA tegelijkertijd handelingen gedaan worden met die kaart.
Zelf zou ik gewoon geld bijstorten op je CC. Of je maatschappij vragen om je limiet tijdelijk omhoog te trekken. Als je financieel er goed voor staat, is dat meestal direct in orde. Zeker als je niet vraagt om het bv. naar 10.000 euro op te trekken maar eerder naar bv. 5000 euro.
Zelf zou ik gewoon geld bijstorten op je CC. Of je maatschappij vragen om je limiet tijdelijk omhoog te trekken. Als je financieel er goed voor staat, is dat meestal direct in orde. Zeker als je niet vraagt om het bv. naar 10.000 euro op te trekken maar eerder naar bv. 5000 euro.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je trouwens al nakevraagd of je debit card ook in de US gebruikt kan worden? Eventueel kan je daar telkens je hotelrekening mee betalen. Of er cash geld mee afhalen.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Je kan aan de bank vragen om de limiet van uw kaart te verhogen. Volgens mij kunnen ze dit heel snel kunnen aanpassen, als ze het toestaan natuurlijk.
Ik heb zo het gevoel dat die een studentenkaart heeft. Die verhogen ze niet.
-
- Amerika-newbie
Dat klopt helemaal heb een studentenkaart.
Ik zou sowieso mijn pinpas meenemen op bij ATM's te pinnen.
Heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan om de creditcard te verhogen.
Ik zou sowieso mijn pinpas meenemen op bij ATM's te pinnen.
Heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan om de creditcard te verhogen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De borg van je auto is $300 tot $500 borg. Je hotel zal een stuk minder borg zijn. Dan kom je echt niet boven de 1000 euro uit.AmericanTourist schreef:Want het gaat er meer om dat het hotel en de auto verhuurder een bedrag reserveren en dat gaat zeker boven de 1000 grens uit.
Ik neem tenminste aan dat je het hotel en de auto van te voren volledig betaald.
Snap ook niet zo waarom je hier pas een week van te voren over na gaat denken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4794 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-