Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Martin & Marianne »

hekkie schreef: BTW ik kreeg zo juist via mijn netwerk een mail met o.a. het volgende bericht:

......ook las ik op de Zion site, dat van Maart tot November weer de permits uit gegeven worden bij het Paria contact station en niet in Kanab......

Als dat waar is, dan zou de lottery komend seizoen toch weer plaatsvinden in het Paria Station i.p.v. in Kanab. Ik weet niet precies wat bedoeld wordt met "de Zion site" en ik heb direct teruggemaild voor opheldering hierover. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten. Zou voor degenen die in Page verblijven gunstiger zijn als de lottery niet in Kanab maar weer in het Paria station zou plaatsvinden.
Marjan,
Ik denk dat deze Zion-site bedoeld wordt: http://www.zionnational-park.com/coyote ... -paria.htm

Hier staat inderdaad dat het in de zomer in Page is. Ik vraag me echter af hoe actueel deze site is. De BLM-site lijkt mij betrouwbaarder, en hoewel daaar nu niets meer staat over niet meer terugverhuizen naar Page, heeft dat een tijd terug wel op de site gestaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar de BLM, als ik iets hoor zal ik het melden hier.

Marianne
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

ik ben net bezig onze route aan te passen zodat we een nacht in Kanab zouden overnachten om toch nog mee te kunnen doen aan de lottery.
Ik wacht nog maar even met het hotel in Page te annuleren. :thumbup:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb vanmorgen antwoord ontvangen. Er wordt idd verwezen naar de site die Marianne ook al noemde en de betrouwbaarheid omtrent de actualiteit wordt nu ook door hen sterk in twijfel getrokken en dat ze te snel zijn geweest met een conclusie trekken.
(Zelf denk ik ook dat dit geen actuele stand van zaken is en de info niet recent is bijgewerkt).

Het komt dus hier op neer dat je er vanuit kunt gaan dat ook de periode maart-november 2012 de lottery gewoon zal plaatsvinden in Kanab en niet in het Paria Contact Station. Officiële meldingen van veranderingen zullen echt van BLM zelf moeten komen wil je betrouwbare info hebben.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Jammer, is echt een flink eind rijden naar Kanab. Denk wel dat we de kans gaan wagen want wie niet waagt.... Maar toch is het wel een flinke toer zo vroeg in de ochtend voor slechts een kans.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Antwoord op mijn vraag waar de loterij in de zomer is:

Hello Marianne,

The walk-in lottery is held in Kanab.

Mariannne
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

ok, dat is duidelijk.

Bedankt hekkie en marianne om er achter aan te gaan! :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Idd, een bedankje is wel op zijn plaats. :thumbup:

Als ik het hier goed begrijp is het dus zo dat als je naar Kanab gaat naar de lottery, dat je dan permits kan winnen voor de volgende dag en dus niet dezelfde dag?
Dus dan ben je eigenlijk 2 dagen 'kwijt'? Denk dat het dan voor ons niet uitkomt. De ene dag zitten in de Grand Canyon en de dag erna gaan we alweer richting Page.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Klopt, de permits die je evt. wint zijn altijd voor de volgende dag.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Wij hebben geluk voor een dagje The Wave in juli! Whoopie!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Proficiat !! dat wordt ongetwijfeld een topdag !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Inderdaad proficiat!

Wij gaan deze maand een gokje wagen om te hiken in augustus

:sunny:
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Veel succes!

Ik weet niet waarom maar wij hadden toeval dat de twee dagen die pasten in ons schema ook net diegenen met de minste aanvragen waren... en we hebben wel met twee meegespeelt, dat scheelt denk ik ook wel...;
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

Vraag aan ervaringsdeskundigen :) : Wij gaan ter plekke meedoen aan de loterij voor The Wave. Nu ben ik op dat moment ongeveer 13 weken zwanger. Is deze tocht naar the Wave dan nog goed te doen denken jullie? Mijn conditie is niet bijzonder goed maar ik heb wel een redelijke basisconditie. Genoeg drinken, wat te eten en een hoedje voor de zon zal sowieso geen overbodige luxe zijn denk ik.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Normaal gesproken zal zo'n wandelinggeen probleem zijn. Voldoende vocht maar ook eten en inderdaad becherming tegen de zon zijn belangrijjk. De wandeling is niet moeilijk maar de warmte kan het zwaar maken, althans dat was mijn ervaring in september.

Marianne
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

Dankjewel! We zijn heel blij :D !
Goed om te lezen dat de wandeling zelf niet enorm zwaar is. We zullen in ieder geval zorgen voor een rugzak met drinken, eten, zonnebrandcreme en een beschermende hoed. Op tijd stoppen als het even te warm wordt. Zijn er onderweg wel plekjes in de schaduw om eventueel even af te koelen?

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel veel schaduw is er niet, maar er staan wel wat stuiken en kleine boompjes zo heir en daar. Zie de eerste foto's in mijn verslag.

Marianne
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

Dank nogmaals, ik ga eens lezen!

Afbeelding
pilsner
Amerika-ontdekker

Bericht door pilsner »

Nu het lokaaltje voor de permits het gehele jaar in Kanab gevestigd is, weet er iemand of er nu ook permits uitgedeeld worden in het weekend?

Vroeger moest je op vrijdag aanwezig zijn voor de loterij/permit van zaterdag, zondag en maandag, maar ik vind hieromtrent niets meer terug op huin officiële site.
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

als ik het goed begrijp kan ik me 1 mei al inschrijven voor een permit op 17 of 18 september?

wanneer krijg je dan de uitslag, ergens eind mei?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is allemaal te vinden op deze site: http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html
Voor september kun je je tussen 1 mei en 31 mei inschrijven. Je krijgt dan op 1 juni bericht of je ingeloot bent.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer