De eerder door DejaVu genoemde oplossing is een daadwerkelijke oplossing.
Als Vader tenminste een door ICS uitgegeven CC heeft.
Dan is een extra card op Vaders account het makkelijkst te regelen.
Kan ook in een week door te communiceren met ICS en vervolgens zelf onmiddellijk te reageren wanneer activering gevraagd wordt.
Wel een strakke planning met nog een week tijd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve schreef:Als Vader tenminste een door ICS uitgegeven CC heeft.
Volgens mij gaat de Rabo Basecard niet via de ICS, wel?
(en volgens mij kun je dan sowieso geen extra kaart op je kinds naam aanschaffen, omdat het gekoppeld is aan zijn vaders rekening, toch?)
pelsmaker schreef:Je kan ook altijd cash geld aan een ATM afhalen met je vader z'n cc. NIemand zal je daar op controleren.
Mag zijn vader in ieder geval niet met zijn eigen pinpasje geld pinnen uit de Nederlandse muur Beetje vreemd: "meneer, u bent op dinsdagochtend in Nederland en twee minuten later in Amerika". Al zal het niet meteen opvallen inderdaad. Maar mocht men erachter komen...
Mijn ICSCARDS gericht opmerking gaat inderdaad niet op voor aan Raborekeningen gekoppelde CC 's.
Wel weer bijv voor die van de ABN-AMRO .
Maar ook bij Rabocard kun je een extra CC aanvragen voor partner/ kind / maitresse of wie dan ook.
uitgaven gaan ten laste van rekeninghouder.
En ik weet niet hoe snel de Rabobank een extra kaart kan produceren.
Van ICS weet ik dat wel.
En die snelheidsfactor was in deze thread een onderwerp.
Stuur mij een PB !
SpaceAce schreef:Mag zijn vader in ieder geval niet met zijn eigen pinpasje geld pinnen uit de Nederlandse muur Beetje vreemd: "meneer, u bent op dinsdagochtend in Nederland en twee minuten later in Amerika". Al zal het niet meteen opvallen inderdaad. Maar mocht men erachter komen...
Daar zit echt geen mannetje naar te kijken hoor. Een computer-systeem zal dat in no-time signaleren en een waarschuwing geven.
Officieel is de pincode op je pasje persoonlijk. Deze mag je niet afgeven, zelfs niet aan je partner.
Je ziet dat een heleboel trucs als Vaders CC meenemen, Vaders Pinpas meenemen de z\aak alleen complexer maakt.
Door de korte termijn moet je kiezen voor een oplossing die dat eigenlijk niet is.
Maar wel voor een die het begrip oplossing het meest benadert.
Wanneer mijn eerdere ICS mogelijkheid niet lukt heb ik nog een suggestie die ik zelf als allerlaatste zou benutten.
Het Cashpassport van GWK Travelex.
Een prepaid Mastercard die ook in $ te verkrijgen is.
Grootse voordeel vwb deze thread; Hij is bij ieder GWK kantoor onmiddelijk op te halen.
Je zet er geld op en daardoor in de USA bruikbaar voor directe betalingen.
Dus niet voor Borg stellingen en dergelijke.
Kosten € 9.95
Grootste nadeel; de hoge provisie die je voor vreemde valuta bij GWK betaalt.
Mijn keuze voor een prepaid (die ik gebruik als $ spaarpotje door het jaar heen) is de $ Mastercard van Moenybookers maar die heb je niet in een week.
Als het niet kan zoals het moet,moet het maar zoals het kan
Stuur mij een PB !
Njit schreef:Alleen ziet de TS volgens mij de meeste problemen in het betalen van de borg. En dan heb je dus niks aan een Prepaid CC.
De vraag is of die zorg terecht is; hij voorzag een borg bij hotelboeking.
als je even nadenkt; dan neem je een CC mee voor die situaties dat borgstelling noodzakelijk en een prepaid voor de directe betalingen.
dat onderscheid had ik al eerder gemaakt
Stuur mij een PB !
bedeve schreef:Als Vader tenminste een door ICS uitgegeven CC heeft.
Volgens mij gaat de Rabo Basecard niet via de ICS, wel?
(en volgens mij kun je dan sowieso geen extra kaart op je kinds naam aanschaffen, omdat het gekoppeld is aan zijn vaders rekening, toch?)
Partner-kaart kan wel degelijk; toen onze zoon op Higschool zat, had hij voor nood een partner-kaart gekoppeld aan mijn rekening en dat was geen enkel probleem
SpaceAce schreef:Mag zijn vader in ieder geval niet met zijn eigen pinpasje geld pinnen uit de Nederlandse muur Beetje vreemd: "meneer, u bent op dinsdagochtend in Nederland en twee minuten later in Amerika". Al zal het niet meteen opvallen inderdaad. Maar mocht men erachter komen...
Daar zit echt geen mannetje naar te kijken hoor. Een computer-systeem zal dat in no-time signaleren en een waarschuwing geven.
Officieel is de pincode op je pasje persoonlijk. Deze mag je niet afgeven, zelfs niet aan je partner.
Ik neem altijd m'n vader z'n cc mee en haal er cash geld mee af. Nog nooit geen last van gehad en ook nog nooit iemand achter gevraagd. Ik denk dat ze naar cashwithdrawals niet kijken omdat het met code gebeurt.
AmericanTourist schreef:Ik denk dat ik al een manier heb gevonden neem gewoon mijn hotel per 2 dagen en dan contant betalen en dan weer 2 dagen verlengen etc etc.
2 dagen verlengen aan de balie? succes met de hoofdprijs
Toen ik in NL was verbaasde ik me erover dat mij NIMMER naar legitimatie werd gevraagd. Hier is dat wel anders...
Je kunt wel de kaart van iemand anders gebruiken, maar dan moet je A) een zgn. Power of Attorney hebben (legaal document) en B) met de naam van de andere persoon tekenen en je eigen initialen erboven zetten.
Je kunt echter grote problemen verwachten van het winkelpersoneel, Power or Attorney of niet. Ze zijn hier vaak niet zo slim...
Overigens, wat Amerikanen een handtekening noemen zouden Nederlanders betitelen als "je naam schrijven". Echte handtekeningen zie je hier vrijwel nooit (m.u.v. doktoren, advocaten, en Nederlanders ).
Mijn zoon had bij de Rabobank wel een normale creditcard met een limiet van 2500 euro, gekoppeld aan zijn eigen studentenrekening. Ik heb borg gestaan voor de verhoogde limiet destijds. Ha, besef net dat ik dus nog steeds borg sta.
DejaVu schreef:2 dagen verlengen aan de balie? succes met de hoofdprijs
Dat hoeft niet hoor.
Afgelopen januari had ik een motel in Tucson voor 2 nachten vooraf via internet geregeld voor een mooie prijs (< $ 40 per nacht). Na 2 dagen besloten nog eens 2 nachten te blijven en vervolgens nog een keer 2 nachten en 1 nacht extra. Dus 3x verlengd. Op de eindafrekening werden alle nachten voor dezelfde prijs (< $ 40) afgerekend. Heb het ook al eens in Washington State meegemaakt. Ook verlengd en de goedkopere prijs werd gewoon doorberekend.
Ik zou me daar dus niet zo druk over maken. Wel moet je rekening houden met het feit dat het hotel geen kamers beschikbaar heeft als jij wilt verlengen....
Overigens zou ik TO willen aanraden een prepaid creditcard te kopen in Amerika. Kan bij elke grote supermarkt. Laat daar bijv. $ 1000 opzetten (kun je gewoon met de pin bij de kassa afrekenen en je kaart wordt vervolgens opgewaardeerd). Daarna werkt het net als een echte creditcard en ziet er ook zo uit. Weet trouwens niet of je zulke prepaid creditcards kunt gebruiken bij het betalen van een hotel/motel.
Verder twijfel ik nog steeds in hoeverre de 'borg' voor de huurauto van invloed is op je limiet van een creditcard. Ook afgelopen januari niets gemerkt dat er tijdens de vakantie een bedrag ter authorisatie op de creditcard stond. Ik heb diverse keren online de uitgaven van de creditcard geraadpleegd maar kon qua bedragen die ter authorisatie klaar stonden geen 'borg' ontdekken.
En daar heb ik dus afgelopen vakantie en vorig jaar zomer niets van gemerkt. Beide vakanties stond er niet een bedrag gereserveerd als ik online keek. Vorige vakanties nooit op gelet.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.