Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Harmse
Amerikafan

Re: tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Bericht door Harmse »

Hoeveel zou je in dollers ongeveer kwijt zijn aan tanken van San Francisco via highway 1 (Monterey enz) naar LA door naar San Diego en dan verder naar Las Vegas en weer terug naar San Francisco via LA.

Zou echt niet weten wat ik in me berekening daar voor zou moeten reserveren. Dus als iemand een grove schatting heeft voor me Thanks Thanks Thanks. Onze auto is een cherokee.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik zie op http://www.brandstof.info staat dat de gemiddelde prijs voor euro95 in de USA $ 1,047 is.
Reken uit hoeveel kilometers je gaat doen en zoek uit wat je auto gaat gebruiken (weet je zeker dat je een cherokee krijgt? Het kan ook simulair zijn en dan zal het verbruik anders zijn, en hou dan ook nog even rekening met hoe zuinig je zelf rijd), en dan heb je je antwoord.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Zie onderstaande link, welk Ermers1973 al neergezet had. Even elke stad invoeren die je aan gaat doen en type auto.

http://www.californiagasprices.com/TripCalculator.aspx
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Euro 95 tanken in de USA is niet nodig. Wij tanken altijd 89 maar er zijn ook pompen met 87 en 85. Dat laatste getal zou ik niet aanraden. Een Jeep Grand Cherokee verbruikt ongeveer 20 mpg.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Thanks voor de info.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik doe alles wat mogelijk is met cash. Veel beter.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Alles credit card - - veel beter!
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

tetouani schreef:Ik doe alles wat mogelijk is met cash. Veel beter.

Waarom?
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Omdat ik met cash precies weet wat ik uitgeef. En wat ik cash heb is geen lening.

En het voorkomt fraude, al is je CC verzekerd. Ik hoef geen gezeik te hebben met "Te weinig geld op je CC", doordat je geskimd bent.

De CC gebruik ik alleen in noodgevallen en als het niet anders kan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Met een creditcard weet je ook precies wat je uitgeeft. Dat sommige mensen cash makkelijker vinden en anderen een creditcard kan ik begrijpen. Maar om het dan als feit te presenteren dat het beter is gaat mij te ver.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Als ik op vakantie ga, dan houd ik me aan mijn zakgeld, en als het echt niet kan dan sjoemel ik een beetje met mijn zakgeld.

Met een CC weet je minder gauw wat je nou allemaal hebt uitgegeven. Pasje gaat namelijk makkelijk door elk apparaat.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Yeehaw schreef:Euro 95 tanken in de USA is niet nodig. Wij tanken altijd 89 maar er zijn ook pompen met 87 en 85. Dat laatste getal zou ik niet aanraden. Een Jeep Grand Cherokee verbruikt ongeveer 20 mpg.
Dat hangt van de motor en de hoogte af. Als je de motor hoort "pingelen" dat heb je benzine met een te laag octaangehalte...

Overigens heeft "Regular" in verschillende staten andere octaangehalten. Wat hier in Colorado "Plus" heet is in andere staten "Regular".

Een grapje: in Massachusetts is "regular" koffie met (veel) suiker en melk... (uitspraak: REgulah).
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

tetouani schreef:Omdat ik met cash precies weet wat ik uitgeef. En wat ik cash heb is geen lening.

En het voorkomt fraude, al is je CC verzekerd. Ik hoef geen gezeik te hebben met "Te weinig geld op je CC", doordat je geskimd bent.

De CC gebruik ik alleen in noodgevallen en als het niet anders kan.
U VIND het dus beter, ik zie voor mij namelijk geen enkel argument waarom het beter IS.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan ook een rekening openen bij ICS. Geeft nog rente ook (laatst 2%). Als je voldoende saldo hebt kan je ook goedkoop pinnen. Dat kost maar € 1,50 dan. Je kan van de bank overschrijven naar je ICS rekening en omgekeerd. Je kan de afschrijvingen volgen via het internet.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

@ Harry. Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

tetouani schreef:@ Harry. Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.
En wat als je beroofd wordt van je cash? Of je verliest je portemonnee? En je pinpas? Reisverzekering dekt cash niet, of beperkt. Als ik wordt beroofd van m`n Amex, heb ik binnen 24 uur een nieuwe, waar ik ook ben. In de tussentijd komen ze dollars naar m`n hotel brengen :thumbup:

"Te weinig geld op je CC, doordat je geskimd bent."
Gaat ook niet op. Met Amex geen limiet, en bij fraude wordt alles direct teruggestort.

"En wat ik cash heb is geen lening"
Met m`n Amex ook niet. Het volledige bedrag wordt einde v/d maand van m`n rekening afgehaald.
Groet,
Frans
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Als je op vakantie gaat moet je ook geen bergen cash bij je hebben. Neem alleen mee wat je ongeveer denkt nodig te hebben. Dat voorkomt dat je beroofd word en zonder geld zit. En een CC is wel een lening als je niet je eigen geld erop heb gestort. Dat het aan het einde van de maand weer afgeschreven word is een ander verhaal. Je gebruikt in ieder geval geld dat je zelf niet hebt. Als je op je rekening geen geld hebt kan er ook niks afgeschreven worden en zullen de bedragen met rente bijna onbetaalbaar zijn.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

tetouani schreef:Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.
Wat een ontzettend lompe opmerking! Men probeert hier aan te geven dat ieder zijn eigen voorkeur heeft, maar jij blijft bij je standpunt. Prima hoor, maar het is geen feit. Ik kan prima met geld omgaan, en geef niet meer uit dan ik wil. Dat jij niet goed doorhebt wat je precies uitgeeft zegt alleen wat over je eigen beperkingen.
Verder heeft knop20 prima de voordelen van de creditcard weergegeven :thumbup:
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

SemJes schreef:
tetouani schreef:Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.
Wat een ontzettend lompe opmerking! Men probeert hier aan te geven dat ieder zijn eigen voorkeur heeft, maar jij blijft bij je standpunt. Prima hoor, maar het is geen feit. Ik kan prima met geld omgaan, en geef niet meer uit dan ik wil. Dat jij niet goed doorhebt wat je precies uitgeeft zegt alleen wat over je eigen beperkingen.
Verder heeft knop20 prima de voordelen van de creditcard weergegeven :thumbup:

:clap:
Groet,
Frans
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

tetouani schreef:Als je op vakantie gaat moet je ook geen bergen cash bij je hebben. Neem alleen mee wat je ongeveer denkt nodig te hebben. Dat voorkomt dat je beroofd word en zonder geld zit. En een CC is wel een lening als je niet je eigen geld erop heb gestort. Dat het aan het einde van de maand weer afgeschreven word is een ander verhaal. Je gebruikt in ieder geval geld dat je zelf niet hebt. Als je op je rekening geen geld hebt kan er ook niks afgeschreven worden en zullen de bedragen met rente bijna onbetaalbaar zijn.
" Je gebruikt in ieder geval geld dat je zelf niet hebt"
Ik heb het wel, het staat op m`n rekening. En wordt niet direct, maar iets later afgeschreven.

"Als je op je rekening geen geld hebt kan er ook niks afgeschreven worden en zullen de bedragen met rente bijna onbetaalbaar zijn"
Als je op je rekening geen geld hebt, moet je niet op vakantie gaan!

" Neem alleen mee wat je ongeveer denkt nodig te hebben. Dat voorkomt dat je beroofd word en zonder geld zit."
Met m`n Amex zit ik dus nooit zonder geld :D Voorkomen dat ik beroofd wordt? Das knap!
Groet,
Frans
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer