Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Bezoek aan het Witte Huis

Bericht door Bennogr »

Ome Werner: je kent duidelijk de VS niet en de ambtenarij die hier welig tiert.

We zijn bovendien wel even verder dan vroeger, toen het vrij eenvoudig was om het Witte Huis binnen te lopen. Vooral na 9/11 en de verkiezing van president Obama is de bewaking extra strak aangetrokken.

Om de mensen van de ambassade af te doen als 'lui' en mensen die een list verzinnen om niets te hoeven doen voor langskomende toeristen: daarmee toon je nog eens extra je onbegrip. Het is bovendien een belediging aan het adres van de mensen van de ambassde die echt hard werken. Maar ja, iedereen die niet meteen voor je in de houding springt en roept: maar natuurlijk regelen we dat even voor u, is 'natuurlijk' dom, lui, en maakt zich van alles maar makkelijk af.

Hoe makkelijk is het, denk je, om even het paleis Noordeinde binnen te lopen, het Catshuis te bezoeken, of zelfs de Tweede Kamer in te komen voor Amerikaanse toeristen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Om het echt equivalent te maken zou je moeten vragen hoe makkelijk het is Paleis Noordeinde als toerist te bezoeken. Volgens Frommers is het Witte Huis zelfs het enige prive onderkomen van een staatshoofd dat gratis door iedereen te bezoeken is (The White House is the only private residence of a head of state that has opened its doors to the public for tours, free of charge, Read more: http://www.frommers.com/destinations/wa ... z1p3QKubgb). Niet om het ambassadepersoneel, wat inderdaad weet ik van bekenden het flink druk heeft, af te vallen, maar hun brief (die ik vorige week nog van iemand onder ogen kreeg) na aanvraag voor een rondleiding stelt dat het niet mogelijk is om als buitenlandse individu het Witte Huis binnen te komen. Dat is dus duidelijk een onwaarheid. Dat zij er niet bij kunnen assisteren is een ding, maar diverse forumleden en anderen hebben al aangetoond dat het via een congreslid wel kan lukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Hun brief (die ik vorige week nog van iemand onder ogen kreeg) na aanvraag voor een rondleiding stelt dat het niet mogelijk is om als buitenlandse individu het Witte Huis binnen te komen. Dat is dus duidelijk een onwaarheid. Dat zij er niet bij kunnen assisteren is een ding, maar diverse forumleden en anderen hebben al aangetoond dat het via een congreslid wel kan lukken.
Maar dan is het toch waar wat ze zeggen? Voor een individu is het niet mogelijk, voor een groep wel. Ik zag op de site van een senator dat het via die weg ook alleen voor groepen van 10 of meer mogelijk is.
Laatst gewijzigd door dimona op 14 mar 2012, 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor een individu (of minder dan tien mensen) is het wel mogelijk. Je doet een aanvraag bij een congreslid en als er plaats is word je ingedeeld. In de brief van de ambassade wordt de optie om een bezoek via een congreslid aan te vragen niet genoemd. Daardoor denken veel mensen, waaronder Ome Werner, dat ze tien mensen bij elkaar moeten krijgen om ueberhaupt een kans te hebben. Wat je verder zegt doet me bijna denken dat je voor de ambassade werkt ;). Men kan dat toch zo brengen dat het een optie is, maar niet zeker? Kom op, het is legio mensen zo gelukt. Er is toch niets mis met mensen een kans geven tot zo'n bezoek? De ambassade heeft daar verder helemaal geen werk aan. Overigens vind ik een congreslid geen "officieus", maar wel degelijk een "officieel" kanaal.

Edit: Ik zie dat je je oorspronkelijke bericht hebt aangepast en nee, bij senatoren kun je je meestal als individu opgeven. Iedere senator heeft zijn eigen regels, maar het is al veel mensen van dit forum gelukt zo (op legitieme wijze) een bezoek aan het Witte Huis te brengen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Sorry Petra, ik had mijn bericht aangepast, zodat jouw reaktie nu een beetje uit de lucht komt vallen. Excuses. Ik had in de tussentijd even gekeken op de website van senator Harkin en daar stond dat ze alleen groepen van 10 of meer mensen accepteerden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Geen probleem :). Ik vind het gewoon erg jammer dat de Nederlandse ambassade niet meewerkt (de Belgische namelijk wel) en weet dat er een aantal senatoren zijn die wel met individuele aanvragen werken. Het is zeker niet makkelijk er binnen te komen, maar de mogelijkheid bestaat :). En wat is dat mooie Nederlandse gezegde...niet geschoten is altijd mis ;).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Geen probleem :). Ik vind het gewoon erg jammer dat de Nederlandse ambassade niet meewerkt (de Belgische namelijk wel)
Maar Belgen klagen niet zo hard als Nederlanders als ze hun zin niet krijgen. Misschien scheelt dat in de houding van het ambassadepersoneel :D (en nee, ik ben geen Belg, haha)
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik heb bill nelson ook een mailtje gestuurd en nu even afwachten. krijg ik nu een email met de datum en tijdstip erop of krijg ik van obama een brief?(lol) maar kan iemand mij vertellen hoe het gaat aflopen? ik heb al een geautomatiseerd email gehad.
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Re: Het Witte Huis bezoeken (eventueel animo?)

Bericht door RobertoBOZ »

Heb je iets van een reactie gehad? Ontvangstbevestiging?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

In een ander topic :shock: met nagenoeg het zelfde onderwerp (@Mods: kunnen die niet samen gevoegd worden?), gaf hij aan dat hij een stand bevestigingsmail heeft gekregen; die heb ik ook gehad, maar daarna nooit meer iets gehoord, dus....................... geduld hebben :wink:
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

yeo ontvangstmail ontvangen.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Ik ook ontvangstbevestiging gehad. Midden januari gemailed voor 1 datum midden juli. Jammergenoeg werkt het systeem voor België nog steeds niet, typisch Belgisch..
( http://www.diplobel.us/BelgianCitizens/ ... seTour.asp )

Ik ben benieuwd of ik geluk zal hebben
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Since late July, when a technical problem occurred in its reservation system for White House tours, the Department of State has not been accepting applications for tours by foreign nationals.

Geloof er echt niet al te veel van, op meer dan 6 maand kan men in de VS geen reservatie systeem weer in orde brengen.
Heb ook eens een poging gedaan via Belgische ambassade en nooit iets gehoord.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes

Wij hebben via http://www.diplobel.us/BelgianCitizens/ ... seTour.asp 'contact us'
hen gemaild en hetvolgend antwoord ontvangen.

The Office of Protocol at the Department of State, which processes requests from foreign nationals for White House tours, is now developing a new procedure and a new database to handle these requests. There will be a transition period before this new system is ready and during that time embassies may not submit requests for White House tours. The Embassy asks that Belgians hold all requests for White House tours until further notice. Please check this site for updates which will be posted as soon as they are available.
Sincerely,

Een technisch probleem sinds juli :? hm ... we houden alvast de site in de gaten.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
metjew
Amerika-ontdekker

Bericht door metjew »

Ik heb ook dat antwoord gehad van de Belgische site
Daarna echter gewoon de lijst van senatoren geraadpleegd, iemand uitgekozen.
Op hun site staat er wel altijd vermeld - white house visits - zelf een formuliertje opgesteld met info en samen met mailtje gestuurd.
Twee weken erna antwoord gekregen dat de verantwoordelijke de aanvraag ontvangen heeft en later bevestiging (of niet) zal mailen.
Afwachten dus - zoals velen zou het een hoogtepunt zijn indien het doorgaat!
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

We gaan het ook op die manier proberen...
een "no" heb je... hopelijk komt er een "yes".
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Je krijgt over het algemeen pas een week of 2, vóór de uiterste datum die je hebt opgegeven, een mailtje of je wel of niet wordt toegelaten; heeft ongetwijfeld te maken met veiligheid en de daarmee gepaard gaande risico's.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Vandaag bericht gehad van Bill Nelson dat wij op 2 mei 2012 helaas niet kunnen deelnemen aan een tour om het Witte Huis te bezichtigen :(
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Wat jammer...

volgende keer beter... :wink:
If you can dream it...
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

heb je niet te horen gekregen waarom niet? en kan je de datum niet veranderen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer