Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard Vraag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Creditcard Vraag

Bericht door DVDGuy »

Ik kijk nooit en de limiet zal ik tijdens de vakantie niet bereiken :wink:

Zal voor de gein eens gaan informeren.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

DVDGuy schreef:Borg van de huurauto gaat m.i. t.l.v. je CC, m.a.w. je uitgavelimiet wordt met de borg verlaagd
Bij mij is dat nog nooit gebeurd. Hetzelfde met hotels, dat wordt pas gedebiteerd als je vertrekt. Volgens mij gaat het er meer om dat ze iets in handen hebben om je later achterna te zitten als dat nodig is...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb het ooit gehad, dat er borg gereserveerd was voor de huurauto. Als ik me goed herinner ging dat over 300 dollar. Die werd dus wel degelijk van de te besteden limiet afgetrokken. (was bij alamo)
De laatste jaren heb ik dat echter niet meer gezien, maar ook niet op gelet eigenlijk.
Groetjes,
Carine
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Waar ik me zo over verbaas is dat er hier melding gemaakt wordt van het feit dat je fraude pleegt als je iemand anders zijn kaart gebruikt.
Ik dacht namelijk dat het vooral in Amerika de normaalste zaak van de wereld is dat je met iemand anders zijn kaart even gaat shoppen of iemand anders zijn kaart leent, dat zie je die meiden in de films toch altijd doen met daddy's credit card? Hoe zit dat dan als ze er zo streng op zijn?

Ik heb overigens bij gebruik van credit card en zelfs bankpas 9 van de 10 keer ook een ID moeten laten zien.
Uiteraard niet bij pinnen, maar wel bij afrekenen in een winkel.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Men controleert er daar ook niet echt op. Er is wel eens gekeken hoever je kunt gaan met het zetten van je handtekening op een bonnetje. Zie hier: http://www.zug.com/pranks/credit/ en http://www.zug.com/pranks/credit_card/ .

Maar één van de Forumregels van dit forum is:
6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Nu is deze regel hier niet van toepassing maar ik denk dat het wel van belang is om Forumleden er op te wijzen dat men in strijd met de regels van de bank handelt. Wat men er verder mee doet is aan een ieder voor zichzelf.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

MichelH schreef:Ik dacht namelijk dat het vooral in Amerika de normaalste zaak van de wereld is dat je met iemand anders zijn kaart even gaat shoppen of iemand anders zijn kaart leent
Ik weet de regels van Amerikaanse banken niet, maar heb je een Nederlandse CC dan gelden uiteraard ook de Nederlandse regels van banken. En hier in Nederland is het niet toegestaan om je pincode (tegenwoordig werken de CC's met pincode) aan een ander persoon te geven. Zelfs je eigen echtgenoot mag je pincode niet weten...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

MichelH schreef:Ik heb overigens bij gebruik van credit card en zelfs bankpas 9 van de 10 keer ook een ID moeten laten zien. Uiteraard niet bij pinnen, maar wel bij afrekenen in een winkel.
Raar, ik betaal bijna alles met credit cards en ik heb echt nog bijna nooit mijn ID moeten laten zien. Misschien heb ik een uberbetrouwbaar smoeltje? :P
Afbeelding
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

MichelH schreef:Waar ik me zo over verbaas is dat er hier melding gemaakt wordt van het feit dat je fraude pleegt als je iemand anders zijn kaart gebruikt.
Ik dacht namelijk dat het vooral in Amerika de normaalste zaak van de wereld is dat je met iemand anders zijn kaart even gaat shoppen of iemand anders zijn kaart leent, dat zie je die meiden in de films toch altijd doen met daddy's credit card? Hoe zit dat dan als ze er zo streng op zijn?
Er is een groot verschil tussen "streng zijn" en de wet overtreden. En Hollywood geeft nu niet echt een representatief beeld van het leven hier...

De Payment Card Industry (PCI) heeft regels opgesteld voor instanties die credit cards accepteren. Als je als ondernemer faalt om die toe te passen dan zijn er financiële gevolgen. Ik kan me de details voor het accepteren van een kaart bij de kassa niet goed herinneren (in mijn baan heb ik alleen met de IT-kant van de PCI Requirements te maken), maar ik denk dat "due diligence" een vereiste is. Met andere woorden, als iemand de kaart van iemand anders gebruikt en de winkelier heeft niet om identificatie gevraagd dan kan dat dure gevolgen voor het bedrijf hebben.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

guinevere schreef:
MichelH schreef:Ik heb overigens bij gebruik van credit card en zelfs bankpas 9 van de 10 keer ook een ID moeten laten zien. Uiteraard niet bij pinnen, maar wel bij afrekenen in een winkel.
Raar, ik betaal bijna alles met credit cards en ik heb echt nog bijna nooit mijn ID moeten laten zien. Misschien heb ik een uberbetrouwbaar smoeltje? :P
Toen ik voor mijn werk een overhemd met stropdas moest dragen viel het me op dat men veel minder vaak naar mijn identificatie vroeg bij het afrekenen...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Pakken liegen niet ;)
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

DejaVu schreef:Pakken liegen niet ;)
Toen mijn vrouw Psychologie studeerde las ze een interessante studie waaruit bleek dat daklozen veel meer geld ophalen op de straathoek als ze een net pak dragen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dan zal ik voortaan de pakken die mijn man niet meer draagt doneren aan een verfromfraaide dakloze. Brengt meer in het laadje voor hem dan de $2 die ik anders in zijn bakje smijt. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer