Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederland én VS in hittegolf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Tigerbunny: Sabine herinner ik me wel ja. Het Belgische weer interesseerde me meer dan het Nederlandse om die reden. :wink:

Michigan:
Dennis schreef:één van de redenen.
Geloof me maar dat er meer waren. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hier in Deventer is het ook verschrikkelijk warm. Ik krijg de hitte niet uit mijn huis. Ik slaap op zolder en eigenlijk is het daar niet uit te houden. De ventilator staat op mij gericht, anders is het niet te doen.
Morgen nóg warmer.....

:yuk:

Groetjes van Marloes 8)
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Gelukkig is er vlakbij mijn huis(minuutje lopen) een open zwembad-area..je moet er wel vroeg bij zijn anders sta je in een lange rij. Ik kan moeilijk in slaap vallen met dit warme weer. Morgen 35 graden :shock:
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Bama is altijd warm, vandaag zo'n 94F ofwel 34 graadjes celcius en het is bewolkt :lol: 8) gevoelstemp is zo'n 101.

Ik ben er echt aan gewend, je moet hier wat meer drinken, maar ik vind het geen enorme ellende. We hebben Airco, maar die staat meestal op zo'n 26-27 graden ingesteld en dat is goed uit te houden.

Je moet wel airco hebben in de auto hier, anders ga je van je stokje als de auto even in de zon gestaan heeft, maar ook daar, gewoon veel water drinken. Bier, wijn en koffie zijn niet echt aan te raden als je je niet lekker voelt (uit ervaring :wink: )

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Geen feestjes meer in Nijmegen hè. Ik hoor net dat de Vierdaagse afgelast is ivm het extreme weer. Er zijn vandaag 2 doden gevallen.......
Het is ook wel heel erg warm nu en dan zeker voor zo'n tocht.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En hier in Heerenveen koelt het nu gelukkig flink af in huis. :D

Vanavond was het hier binnen 28 gr. maar met de ramen open koelt het lekker af. Gelukkig heb ik een fan aan het plafond in de slaapkamer. 's Avonds zet ik de balkondeuren en de deuren in huis open en waait het lekker door. 's Nachts dus geen last van de warmte.

Vind het wel grappig hoe men in Nederland "klaagt" over het warme weer. Een hittegolf in Nederland hebben we volgens mij als we 5 warme dagen hebben waarvan 3 boven 25 gr. en nog eens 2 boven de 30 gr. Afgelopen 4 weken in Amerika was het elke dag (op 1 of 2 dagen na uitgezonderd) boven de 30 gr. :D Mij heb je niet horen klagen en nu ook niet, ben wel wat gewend nu. :lol:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Coyote schreef: Mij heb je niet horen klagen en nu ook niet, ben wel wat gewend nu. :lol:

Vind je het niet een andere hitte hier Roland? Daar is het altijd heet, maar goed te doen vind ik. Hier is het altijd anders, benauwd en drukkend, vind het hier met de hitte niet zo leuk, in Amerika soms ook niet, maar beter uit te houden. Of hoe ervaar jij dat? (iedereen mag reageren hoor, niet perse Roland alleen :D )
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Aïda,

Normaal gesproken moet ik je gelijk geven maar nu is de warmte hier niet benauwd omdat de lucht uit het veel drogere noorden komt dit zal in de loop van de week wel veranderen als we de luchtstoming uit Frankrijk krijgen (komt ook niets goeds vandaan) die is veel vochtiger begreep ik van onze lokale weerman.
Rob
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Echt waar? Nou, dan ga ik maar ergens schuilen geloof ik, heb het nu al zo benauwd! Moet ook zeggen dat ik al een paar dagen heb lopen rennen dat helpt ook niet. Gisteren hadden we een crematie in een crematorium waar de airco kapot was! Misschien dat we er over een paar jaar om kunnen lachen, maar je kunt je voorstellen hoe de hele familie er gisteren uit zag.....
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Van mij mag iedereen klagen hoor :wink:
Bijna alle patienten op mijn werk klagen, het eerste waar we het over hebben is het weer....
Ik vind het ook zo vies, je zweet zo snel, je bent snel moe (ik wel)....

Groetjes van Marloes
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Normaal gesproken moet ik je gelijk geven maar nu is de warmte hier niet benauwd omdat de lucht uit het veel drogere noorden komt
Nu Rob het zegt, geloof ik ook wel dat het zo is.

's Avonds is het nu bijv. veel koeler in huis omdat er dan een koel briesje waait. Hierdoor heb ik ook op de slaapkamer veel minder last van de warmte.

Ik zit nu bijv. achter de pc en er waait een heerlijk koel briesje door het raam. Vorige jaren bleef de warmte echt hangen in huis en bleef het benauwd. Nu is het 's ochtends heerlijk koel in huis (ramen zet ik 's nachts nl. helemaal open).

De warmte is hier in Nederland inderdaad vaak drukkend. Toch heb ik dat dit jaar in het zuidwesten ook meegemaakt. Toen ik bij het Gooseneck State Park, Natural Bridges National Monument en bij mijn familie in Visalia was, vond ik het ook daar drukkend warm. Vooral bij mijn familie. Het was daar die dagen vaak zwaar bewolkt maar wel met temp. van rond de 110 F (!). Ik kan je verzekeren dat het dan niet leuk meer is... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Durf het bijna niet te zeggen, maar ik geniet. Ik vind de warmte heerlijk en zeker nu, het is nu niet echt benauwd of drukkend.
Van mij mag het nog weken zo blijven!!!!!!!!
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

23:13..ik ging net wat spullen opruimen buiten. Wij hebben in de tuin een bakje staan met water voor de vele vogels die hier altijd zijn,maar nu tot mijn verbazing zat er een grote pad in..ach ja hij wil ook even afkoelen lol :lol:
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wendyjol schreef:Durf het bijna niet te zeggen, maar ik geniet. Ik vind de warmte heerlijk en zeker nu, het is nu niet echt benauwd of drukkend.
Hoi Wendy,

Dan is het maar goed dat jullie naar Thailand gaan, want daar is, naast de hitte, de vochtigheidsgraad ook behoorlijk hoog...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Rob schreef: Normaal gesproken moet ik je gelijk geven maar nu is de warmte hier niet benauwd omdat de lucht uit het veel drogere noorden komt dit zal in de loop van de week wel veranderen als we de luchtstoming uit Frankrijk krijgen (komt ook niets goeds vandaan)
Afbeelding

Ik heb een enorme hekel aan hitte en zeker die in Nederland (Ik had idd. in Scandinavië geboren moeten zijn) maar moet zeggen dat zelfs ik de hitte tot nu toe dragelijk vind, vanwege de droge lucht.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wendyjol schreef:Durf het bijna niet te zeggen, maar ik geniet. Ik vind de warmte heerlijk en zeker nu, het is nu niet echt benauwd of drukkend.
Ik ook, Wendy. Ik heb vanmiddag met 39 graden heerlijk buiten zitten lezen. Ik krijg het in de airco gauw koud (alleen 's nachts is die wel errug lekker!) en de warmte voelt heerlijk voor mijn spieren. Alleen die vervloekte muggen! Zelfs Deep Woods Off! hield ze niet weg :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Hier in Durango, Colorado, is gisteren de hoogste temperatuur van dit jaar bereikt. Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe hoog, maar wij vonden het heerlijk koel, net uit het zuiden vandaan komend. Vandaag is het ook heerlijk!

Ze geven hier voor morgen 28 graden op en dat bij een zéér lage luchtvochtigheid. Wat wil een mens nog meer? Af en toe krijgen we een plensbui, maar dat kan de pret niet drukken.

Onze volgende bestemming is Moab, daar geven ze ook zo'n 37/38 graden op ...tja, het went.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hier in Houston is het met zo'n 38-40 C goed te doen...binnen bij de airco :lol: . Nadeel alleen is dat het zwembadwater nu dus zo warm is dat het ook niet meer echt afkoelt. Het is nu op het midden van de dag toch al snel zo'n 34C. Daarbij is het buiten ook behoorlijk benauwd.

Morgen vertrek ik naar Nederland, maar ik geloof dat het donderdag als ik aankom ook alweer wat gaat afzakken naar 25 graden. Toch valt me op dat het in Nederland met 25 graden meestal nog warmer en benauwder aanvoelt dan hier met 40 graden. Hopenlijk mag ik snel weer terug naar huis.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Dennis schreef:Tigerbunny: Sabine herinner ik me wel ja. Het Belgische weer interesseerde me meer dan het Nederlandse om die reden. :wink:
Haha :lol: ja, ons Sabineke is naar het schijnt nogal geliefd omwille van haar hogedrukgebieden 8)

Wat het subtropische weertje betreft, ik vind het inderdaad toch ook een andere soort "warmte" hier bij ons, veel drukkender... en misschien vond ik het in de states ook wel aangenamer omdat men daar zowat overal een zeer degelijke airco heeft, ze zijn daar werkelijk voorzien op zo'n superhete temperaturen, terwijl dat bij ons toch wel minder het geval is.

Subtropische groetjes uit een smelten Belgenlandje!!
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben gelukkig wel airco op de bovenverdieping,dat maakt in ieder geval slapen en werken dragelijk.

Beneden is het 26 graden,alleen de kelder is heerlijk koel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer