Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
advies voor stops tussen Death Valley en Yosemite
Re: advies voor stops tussen Death Valley en Yosemite
We hebben in Yosemite al een accomodatie geboekt: Yosemite view lodge. Ik wil de alles wel al van te voren boeken dus hoe kan ik zeker weten dat de Tioga pas open is?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in juni gaat is de pas gewoon open.
Sluit meestal van november tot mei.
Sluit meestal van november tot mei.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk ook wel dat hij open is, er is niet veel sneeuw gevallen dit jaar, maar vorig jaar ging hij pas op 18 juni open, dus helemaal zeker weet je het nooit. Boek gewoon iets aan de oostkant van het park. Als je toch onderlangs zou moeten rijden is reserveren absoluut niet nodig, in dat geval kun je gewoon kijken hoe ver je komt. De status van de Tioga Road (CA 120) en de andere wegen in het park kun je op http://www.nps.gov/yose vinden, onder current conditions.
De VIew Lodge ligt niet slecht, maar het is niet in het park.
Marianne
De VIew Lodge ligt niet slecht, maar het is niet in het park.
Marianne
Wij gaan de 23e over de Tiogo (hoop dat ie dan ook open is). Om deze reden had ik lake view lodge nog niet vastgelegd.
Van de week gezocht naar overnachting in Lee Vining maar is eea al vol geboekt. Mammoth lakes dan maar of gokken dat er ergens nog een plekje is.
Klopt het dat Lake view lodge en Murphey's motel de beste overnachtingsopties zijn? Ik kan geen beter alternatief vinden tot nu toe.
We hebben dus besloten om in Furnice creek te slapen.
Oh ja, gisteren mijn collega gesproken en die vertelde dat ze zo ziek waren geweest van de hitte in DV. We zitten daar eind juni. Zij waren niet goed geworden van de koude airco en het temperatuurverschil. Ze adviseerde om niet te vroeg te vertrekken vanuit Vegas zodat je niet om 12 of 1 uur 's middags op het heetst van de dag daar bent.
Ik schrok een beetje van haar verhaal
Maar het lijkt me toch een mooie ervaring, dus annuleren wil ik liever niet.
Van de week gezocht naar overnachting in Lee Vining maar is eea al vol geboekt. Mammoth lakes dan maar of gokken dat er ergens nog een plekje is.
Klopt het dat Lake view lodge en Murphey's motel de beste overnachtingsopties zijn? Ik kan geen beter alternatief vinden tot nu toe.
We hebben dus besloten om in Furnice creek te slapen.
Oh ja, gisteren mijn collega gesproken en die vertelde dat ze zo ziek waren geweest van de hitte in DV. We zitten daar eind juni. Zij waren niet goed geworden van de koude airco en het temperatuurverschil. Ze adviseerde om niet te vroeg te vertrekken vanuit Vegas zodat je niet om 12 of 1 uur 's middags op het heetst van de dag daar bent.
Ik schrok een beetje van haar verhaal

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult niet aleen in DV last hebben van een koude airco; de temperatuurverschillen zijn overal in het zuidwesten erg groot. Wij hebben nu meerdere keren in de zomer in DV gezeten, en ik ben er niet ziek van geworden. Het blijft ook erg warm, ook later op de dag, maar het is misschien niet gek om niet al te vroeg aan te komen. Je zult weinig wandelen, en als je voor de hoogtepunten gaat hebt je voldoende tijd als je tegen een uur of 4 het park binnenkomt. Het is lang licht in juni, dus je kunt dan nog heel veel zien.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 apr 2012, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ja dat was dus een goede tip van mijn collega. De airco niet te koud zeggen.
Misschien kunnen we nog wel zwemmen 's avonds of toch nog naar de duinen rijden.... we zien het wel.
Hopen dat het 's nachts wat af gaat koelen. Plekje voor Lee vining? wat is jouw ervaring qua motel/hotel?
Misschien kunnen we nog wel zwemmen 's avonds of toch nog naar de duinen rijden.... we zien het wel.
Hopen dat het 's nachts wat af gaat koelen. Plekje voor Lee vining? wat is jouw ervaring qua motel/hotel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring in Lee Vining (misschien is er iets bij de reviews te vinden?), alleen met de Motel6 in Mammoth Lakes. Die is eenvoudig, maar prima voor een tussenstop. Voorbij Lee VIning ligt Bridgeport. ALs je naar Bodie gaat is dat ook nog een optie, bijvoorbeeld bij de Virginia Creek Settlement.
Marianne
Marianne
dank je... ik ga weer even zoeken. Bodie slaan we over denk ik.
En anders wordt het Mammoth lakes. We hebben tijd genoeg. Oh het komt dichtbij! Spannend!
En anders wordt het Mammoth lakes. We hebben tijd genoeg. Oh het komt dichtbij! Spannend!
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Vorig jaar deden wij de omgekeerde weg. 's Ochtends vertrokken in Yosemite en via de Tioga pas naar Mono Lake geweest en Bodie om dan te overnachten in Bishop (en heel lekker te eten in de 'Whiskey Creek'). Zouden alleen al voor dat restaurant bij een volgende rondreis in Bishop willen overnachten (sliepen trouwens in de Besdt Western Holiday Spa Lodge). De volgende dag dan na een bezoek aan de Alabama Hills naar Death Valley gereden en daar overnacht in Furnace Creek.
Voor wat info en foto's: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... te-bishop/ en http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... eath-vall/
Wij vonden Bodie trouwens echt de moeite om eens te zien...
Veel succes!
Elisa
Vorig jaar deden wij de omgekeerde weg. 's Ochtends vertrokken in Yosemite en via de Tioga pas naar Mono Lake geweest en Bodie om dan te overnachten in Bishop (en heel lekker te eten in de 'Whiskey Creek'). Zouden alleen al voor dat restaurant bij een volgende rondreis in Bishop willen overnachten (sliepen trouwens in de Besdt Western Holiday Spa Lodge). De volgende dag dan na een bezoek aan de Alabama Hills naar Death Valley gereden en daar overnacht in Furnace Creek.
Voor wat info en foto's: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... te-bishop/ en http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... eath-vall/
Wij vonden Bodie trouwens echt de moeite om eens te zien...
Veel succes!
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We hebben 2 jaar geleden in september Death Valley in een dag gedaan vanuit Las Vegas om dan nog door te rijden om de dag erna Mono Lake en de Tioga Pass te doen.
Eerst naar Dante's View gereden en dan via Zabriskie's Point richting Badwater Basin om op de terugroute alle "verplichte" stops te doen (Devil's Golf Course, etc..).
Wij zijn uiteindelijk tot zonsondergang in de buurt van Stovepipe Wells gebleven om van het zicht op de duinen te genieten.
Alleen hadden we toen gepland om nog helemaal door te rijden tot Bishop in het donker
Als je niet gewoon bent om over kronkelige bergwegen te rijden zonder licht is dit echt niet aan te raden. Dit was verruit de meest vermoeiende rit van onze hele trip en als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik proberen in Death Valley te overnachten.
Die rit door de bergen tot je in Lone Pine aankomt, is in mijn opinie iets te veeleisend qua concentratie om na een dag waarin je al heel wat rondgereden hebt in de hitte nog even op je gemak te kunnen doen.
Ik moet wel toegeven dat het een grappige foto opgeleverd heeft toen we eindelijk in het dal bij Lone Pine aanbelanden en in de verte iets wazigs in het donker zagen (dus maar ff long exposure pic genomen om uit te vissen wat het was: http://derelict.weyland.be/~sheltok/Uni ... ijn_17.JPG
Eerst naar Dante's View gereden en dan via Zabriskie's Point richting Badwater Basin om op de terugroute alle "verplichte" stops te doen (Devil's Golf Course, etc..).
Wij zijn uiteindelijk tot zonsondergang in de buurt van Stovepipe Wells gebleven om van het zicht op de duinen te genieten.
Alleen hadden we toen gepland om nog helemaal door te rijden tot Bishop in het donker

Als je niet gewoon bent om over kronkelige bergwegen te rijden zonder licht is dit echt niet aan te raden. Dit was verruit de meest vermoeiende rit van onze hele trip en als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik proberen in Death Valley te overnachten.
Die rit door de bergen tot je in Lone Pine aankomt, is in mijn opinie iets te veeleisend qua concentratie om na een dag waarin je al heel wat rondgereden hebt in de hitte nog even op je gemak te kunnen doen.
Ik moet wel toegeven dat het een grappige foto opgeleverd heeft toen we eindelijk in het dal bij Lone Pine aanbelanden en in de verte iets wazigs in het donker zagen (dus maar ff long exposure pic genomen om uit te vissen wat het was: http://derelict.weyland.be/~sheltok/Uni ... ijn_17.JPG

US 2010 - South West
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
Wij hebben het andersom gedaan. Maar toch heb je er misschien wat aan. We hebben dit in 3 dagen gedaan. Dag 1 vanuit Yosemite zijn we via de Tioga Pass naar Bodie gegaan. Toen terug naar Lee Vining en daar naar het Mono Lake. We hebben in Lee Vning overnacht. Het is niet meer dan een straat, maar juist dat vond ik er geweldig aan. Dag 2 zijn we van Lee Vining naar Death Valley gereden, met een tussenstop bij de zandduinen. Toen zijn we naar Furnace Creek gereden, daar zijn we gaan inchecken en zijn vervolgens naar Devil's Golf Corse, Badwater and Artis Drive gegaan. Dag 3 zijn we naar Zabriskie Point en naar Dante gegaan. In de middag zijn we richting Vegas gereden. Jij moet dit dus andersom doen
Ik vond dit qua tijd allemaal goed te doen, dus heb je 2 of 3 dagen, dan is dit wel een optie
Ik raad Funance Creek zeker aan. Ze hebben mooi cabins die lekker koel zijn. Ik heb verder geen last van airco's gehad, meer van de warmte buiten
Maar ben je bang dat je het te koud krijgt, neem een vestje mee 

Ik raad Funance Creek zeker aan. Ze hebben mooi cabins die lekker koel zijn. Ik heb verder geen last van airco's gehad, meer van de warmte buiten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1757 Weergaves
-
Laatste bericht door ingher6
-
- 7 Reacties