Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lunchen in Amerika
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: Lunchen in Amerika
Op de deur van de Heart Attack Grill:

@DixieChick @Ziva Sorry dames. Ik zou zonder die winkels denk ik niet kunnen overleven in de VS
.

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Bandido
- Amerika-expert
Maar toch verandert dat wel. Hier in Atlanta is dat wel echt anders. En in veel plaatsen op het platteland zie ik ook meer en meer gezondere dingen op het menu komen. Maar toch gaat er soms niks boven "real Southern BBQ".DixieChick schreef:@1250> ditto. Hier in het zuiden zijn de five foodgroups nog altijd: fried chicken, fried okra, colla' greens, boiled peanuts, en black eyed peas.

Dat is toch wel echt "State Fair food". Gelukkig is dat zelfs hier geen alledaagse kost. Al zie je wel vaak "fried green tomatoes" en "fried pickles" op het menu staan.DixieChick schreef:Hihi, nou ja, de fried oreos, fried snickers, fried butter, en fried beer bewaren we alleen voor het weekend he?

"Keep Georgia On Your Mind"
@ Hockey, jij mag altijd kapen dat weet je 
En... HAHAHAHA nu ik dit zo allemaal lees besef ik inderdaad ineens hoeveel er hier in de omgeving "gefried" wordt! Het meest bizarre vond ik nog wel Fried Icecream!! (Is overigens best wel lekker
)
En ja, BBQ enzo is heerlijk maar niet elke week! Alhoewel... mmm.. morgen maar even langs The Pig House, tijd niet gegeten.
Ik vind het eten hier in het zuiden wel lekker maar erg machtig en soms erg eenzijdig. Het probleem is dat ik Southern Cooking totaal niet beheers en ook niet echt wil beheersen want het is niet mijn stijl. Vandaag ook weer boodschappen doen, ik mis gewoon van die voorgekookte aardappeltjes van CeLa Vita en van die superfijne groentepakketten om zelf Macaroni, Nasi, Bami - whatever te maken. Of gewoon lekker een stukje vlees wat je zo in de pan kunt doen voorgekruid en wel. Verder zoek ik me helemaal suf naar Tauge en volgens mij heet dat hier Beansprouts maar die zie ik alleen in blik voorbij komen.
Soms heb ik er wel een beetje de balen van. Ik wist in Nederland vaak al niet goed wat te koken maar keuze zat en dan is het hier nog lastiger als je je draai soms niet kunt vinden. Ik ben gelukkig wel gestopt met Nederlandse recepten te lezen want vaak mis je net dat ene dingetje wat het zo lekker maakt.
Nou ja, ik ga denk ik zaterdag voor het eerst eens naar de Farmers Market en ik ben benieuwd!

En... HAHAHAHA nu ik dit zo allemaal lees besef ik inderdaad ineens hoeveel er hier in de omgeving "gefried" wordt! Het meest bizarre vond ik nog wel Fried Icecream!! (Is overigens best wel lekker

En ja, BBQ enzo is heerlijk maar niet elke week! Alhoewel... mmm.. morgen maar even langs The Pig House, tijd niet gegeten.
Ik vind het eten hier in het zuiden wel lekker maar erg machtig en soms erg eenzijdig. Het probleem is dat ik Southern Cooking totaal niet beheers en ook niet echt wil beheersen want het is niet mijn stijl. Vandaag ook weer boodschappen doen, ik mis gewoon van die voorgekookte aardappeltjes van CeLa Vita en van die superfijne groentepakketten om zelf Macaroni, Nasi, Bami - whatever te maken. Of gewoon lekker een stukje vlees wat je zo in de pan kunt doen voorgekruid en wel. Verder zoek ik me helemaal suf naar Tauge en volgens mij heet dat hier Beansprouts maar die zie ik alleen in blik voorbij komen.
Soms heb ik er wel een beetje de balen van. Ik wist in Nederland vaak al niet goed wat te koken maar keuze zat en dan is het hier nog lastiger als je je draai soms niet kunt vinden. Ik ben gelukkig wel gestopt met Nederlandse recepten te lezen want vaak mis je net dat ene dingetje wat het zo lekker maakt.
Nou ja, ik ga denk ik zaterdag voor het eerst eens naar de Farmers Market en ik ben benieuwd!

-
- Amerika-ontdekker
Als je geen tauge kunt krijgen, kijk eens of je wel "green mung beans" kunt kopen. Dit zijn de bonen waar tauge uit groeit, kun je heel makkelijk zelf "kweken" net als vroeger met bakjes tuinkers.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nu zal dat voor jou nog wel gaan, maar als je een gezin hebt met een paar kinderen, dan doet Whole Foods een aardige aanslag op je portemonnee.1250 schreef:Lang Leve: Whole Foods, Sunflower Market en een goede relatie met de boer!
De bijnaam is niet voor niets Whole Paycheck

Crisis ? What Crisis ?
@bluemoon Het is inderdaad een behoorlijk dure winkel... desondanks, ik vind dat met name vlees hier in de VS te goedkoop wordt. Daarom kies ik er voor om veel van mijn vlees bij Whole Foods te kopen.
Desondanks koop ik 'normale' producten (Cola, Chips enz.) vaak bij WalMart/Safeway/King Soopers etc.en dan eten bij Whole Foods of bij een boer.
Desondanks koop ik 'normale' producten (Cola, Chips enz.) vaak bij WalMart/Safeway/King Soopers etc.en dan eten bij Whole Foods of bij een boer.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
WholeFoods is niet zoveel duurder, is mijn ervaring. Ik ben wel eens bij FoodforLess gaan winkelen, en als ik dat dan vergeleek met Von's of SaveMart, dan was FoodforLess meer FoodforMore. Geen aanbiedingen, nemen geen coupons. Het gaat erom 'scherp' te winkelen, meer te nemen van iets dat je toch gebruikt, als het in de aanbieding is. Maar wij eten (bijna) geen vlees, mn. geen rund of varken of ander zoogdier, en dat scheelt behoorlijk denk ik. (Wel vervelend want soms kan ik zo'n trek hebben in een echte gehaktbal....)
-
- Amerika-ontdekker
Ooooh Fried Oreo's... zo zo fout, maar zo zooooooo lekker
Ga nu maar heel trouw mijn lunchsalade maken:
2 scheppen volkoren graan/pasta/rijst
2 scheppen bonen (groene mung/linzen/kikkererwten/black beans etc)
halve avocado
handje nootjes
zongedroogde tomaatjes in gekruide olijfolie
komkommer
courgette
worteltjes
gele paprika
blokjes feta/geitenkaas

Ga nu maar heel trouw mijn lunchsalade maken:
2 scheppen volkoren graan/pasta/rijst
2 scheppen bonen (groene mung/linzen/kikkererwten/black beans etc)
halve avocado
handje nootjes
zongedroogde tomaatjes in gekruide olijfolie
komkommer
courgette
worteltjes
gele paprika
blokjes feta/geitenkaas
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier in de omgeving heb je Sprouts, die hebben veel gezonde voeding maar veel betaalbaarder dan Whole Foods. Organic produce in de aanbieding bij deze winkel is soms goedkoper dan gewone produkten bij Safeway/King Soopers/Walmart.
- Big Al
- Amerika-expert
Gaan Sprouts en Sunflower Market niet fuseren?Loek schreef:Hier in de omgeving heb je Sprouts, die hebben veel gezonde voeding maar veel betaalbaarder dan Whole Foods. Organic produce in de aanbieding bij deze winkel is soms goedkoper dan gewone produkten bij Safeway/King Soopers/Walmart.
@Ziva
Ik heb laatst taugé bij Safeway gekocht. Wel eerst drie keer langs gelopen voor ik het zag en de kwaliteit was ook dusdanig dat ik het dezelfde dag meteen heb gebruikt, maar ze hadden het wel!
Ik heb laatst taugé bij Safeway gekocht. Wel eerst drie keer langs gelopen voor ik het zag en de kwaliteit was ook dusdanig dat ik het dezelfde dag meteen heb gebruikt, maar ze hadden het wel!
Ik kan hier wel bij mijn normale supermarkt (HEB) tauge kopen (inderdaad geen hele goede kwaliteit), maar er zijn hier ook voldoende chinese winkels die het hebben. Maar ik vermoed dat er niet overal zoveel aziaten wonen als hier 

Terug in Texas!
Ik heb bij WholeFoods een tijd lang gevraagd om tuinbonen - daar had ik opeens trek in - "When are the gardenbeans in season ?" "Uh, garden beans, no we never have those". Nee, die dingen heten ook favabeans.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Fava beans vind ik ook niet echt tuinbonen. Ik vind tuinbonen lekker, maar fava beans niet. Tuinbonen hebben zo'n "jasje" en daaronder zijn ze zacht, fava beans zijn drogig. Grappig trouwens dat jullie zo'n moeite hebben tauge te vinden. Met alle Aziaten in deze omgeving is het makkelijk te vinden, zelfs Noodles & Company heeft het om terug op het lunchthema te komen. De Japanese pan noodles komen met een flinke hand tauge. Het heet hier bean sprouts. Ik vind het eigenlijk bijna zelfs te vaak bij eten zitten, want ben er niet zo dol op
. Een andere goede keten voor goedkoper biologisch en goed eten is Trader Joe's. Daar zou ik vaker heen moeten, maar hij ligt net niet op de gewoonlijke route hier.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
en toch zijn fava beans of broad beans tuinbonen. Wij groeiden ze zelf, en aten ze als ze nog klein waren maar wat ik hier vaak in de winkel zie liggen zijn oudere, en dus droge, tuinbonen. Eén dezer dagen wil ik mijn eigen groentetuin weer hebben, want ik vind niets lekkerder dan de intense smaak van een groente die ik een uurtje geleden uit mijn tuin heb gehaald.
Whole Foods mogen wij graag naartoe gaan, vooral rond lunchtijd want ze hebben altijd een lading samples door de hele winkel staan en leuk personeel om mee te kletsen. Net als de gratis kop koffie met iets lekkers bij Trader Joe's. Een gezellig uitje
.
Whole Foods mogen wij graag naartoe gaan, vooral rond lunchtijd want ze hebben altijd een lading samples door de hele winkel staan en leuk personeel om mee te kletsen. Net als de gratis kop koffie met iets lekkers bij Trader Joe's. Een gezellig uitje

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Aaah, ik tel mijn zegeningen ook nooit genoeg, dat blijkt maar weer ! Wij wonen in de Central/SJ Valley in CA, dat betekent agriculture.
Veel produce bij de supermarts en zeker bij WholeFoods komt van farms vlak om ons heen en is dus vers, net van het land, net uit de boom.
Aardbeien kopen we zometeen - versgeplukt - van stalletjes aan de weg, daarachter ligt dan een aardbeienveld. Meestal wordt dat bewerkt door Hmong/aziatische mensen. Over een paar maanden komen ook de perziken weer, regelrecht uit de boomgaardes. Vaak heeft dat fruit plekjes, wordt niet gekweekt voor winkels. De eigenaar van de boomgaard plukt 's morgens vroeg en zit de rest van de dag voornamelijk gezellig te kwekken met klanten die langskomen voor een mandje fruit. (Hem bellen en reserveren is een must....)
Zo kunnen we FayElberta's eten, een perziksoort die je nooit in de winkel (meer) zult aantreffen, te kwetsbaar om te vervoeren. Die perzik heeft de perfecte balans tussen zoet en zurig.
Dit is overigens zeer on-topic: ik eet die paar weken bijna alle dagen perziken voor de lunch.
(Petra: jonge tuinbonen zijn inderdaad lekkerder.)
(DixieChick: ik kende het woord broad beans niet !)
Veel produce bij de supermarts en zeker bij WholeFoods komt van farms vlak om ons heen en is dus vers, net van het land, net uit de boom.
Aardbeien kopen we zometeen - versgeplukt - van stalletjes aan de weg, daarachter ligt dan een aardbeienveld. Meestal wordt dat bewerkt door Hmong/aziatische mensen. Over een paar maanden komen ook de perziken weer, regelrecht uit de boomgaardes. Vaak heeft dat fruit plekjes, wordt niet gekweekt voor winkels. De eigenaar van de boomgaard plukt 's morgens vroeg en zit de rest van de dag voornamelijk gezellig te kwekken met klanten die langskomen voor een mandje fruit. (Hem bellen en reserveren is een must....)
Zo kunnen we FayElberta's eten, een perziksoort die je nooit in de winkel (meer) zult aantreffen, te kwetsbaar om te vervoeren. Die perzik heeft de perfecte balans tussen zoet en zurig.
Dit is overigens zeer on-topic: ik eet die paar weken bijna alle dagen perziken voor de lunch.
(Petra: jonge tuinbonen zijn inderdaad lekkerder.)
(DixieChick: ik kende het woord broad beans niet !)
- Big Al
- Amerika-expert
Zijn die aardbeien bij jullie hard of zacht? In Nederland was ik gewend aan zachte aarbeien waar je gemakkelijk het kroontje uit kon trekken. Hier zijn de aarbeien bijna zo hard als appels...