Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door dimona »

lauwie schreef:Waar koop je eigenlijk antislipmatjes? Hier al of daar? En bij welke winkel?
Bij kampeerzaken verkopen ze rolletjes antislip spul. Weegt niks, dus kun je gemakkelijk meenemen.

Wat wij deden ter bescherming tegen het uitrollen, was het trappetje van het hoge bed met touw vastmaken als een hekje. Werkte prima. Toen we zelf een camper kochten, hebben we een lichtgewicht bedrekje gekocht.

O, je bedoelt antislipspul voor in de douche begrijp ik nu. Dat hebben wij nooit gebruikt. Er zitten vaak al ribbels in de vloer en als ze uitglijden in zo'n camperdouche, dan kunnen ze zich eigenlijk nergens serieus aan bezeren. Onze anderhalf jaar oude peuter lieten we overigens altijd in de gootsteenbak badderen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

lauwie schreef:Alleen waar zit je dan zelf als de kinderen naar bed gaan en het buiten niet lekker is :D?
Onze camper had twee zitgedeeltes, dus dat was nooit een probleem toen onze jongste nog in ons bed sliep. Toen hij ouder werd, hadden we allebei de zitgedeeltes nodig als bed en toen legden we 1 kind gewoon in ons bed en hevelden we hem later over als we gingen slapen. Ik vond het niet zo'n gedoe hoor, dat ombouwen. Ook de kinderstoelen verplaatsen was geen probleem (we zetten ze 's avonds altijd op de bestuurders- en bijrijdersplek). We hebben op die manier 4 jaar lang ontzettend veel gereisd met onze camper (met 4 kids). Nooit een babybedje gebruikt trouwens, ondanks dat onze jongste nog geen 6 maanden oud was toen we de camper kochten.
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Wij leggen onze jongens (3 en 6 jaar) samen in de cab over. Hebben bij vrienden hier in NL gezien dat zij ook het trapje met touw vast maken en dat ging heel goed. Misschien voor de zekerheid nog een handdoek eronder en klaar. Liggen ze samen dus hebben ze het wel warm denk ik.
Ik gooi in de tas een extra fleece dekentje voor de koude nachten.

Als het 's avonds koud is dan leggen we ze achter op het grote bed en verhuizen ze wel over als wij gaan slapen. Of misschien kruipen wij die nacht wel in de cab over ;-)
Opa gaat ook mee met ons en gaat op de bank heeft hij zelf bedacht. En ach als het niet werkt dan kruip ik wel met 1 in de cab over en gaat manlief met de ander in het andere bed. We zien wel.

Ik ga echt proberen om zo min mogelijk mee te nemen. Opa een tas en wij met zijn vieren 2 of 3 tassen op wieltjes. En als handbagage 1 trolley met laptop en fototoestel en zo en dan nog een rugzak met reserve kleren en natte doekjes, snoepjes, krentjes en wat speelgoed. Dat gaat nog een uitdaging voor mij worden. Ik neem nl ALTIJD te veel mee.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Met5opreis, Australie zal in de zomervakantie moeten, maar wellicht dat we een weekje spijbelen. Het is nog ver weg.

CARES, mag ik geen reclame voor maken maar vragen mogen per PB :wink:

Stevis, fijn dat je hem hebt ontvangen en goed dat je thuis ook al even hebt getest. Dat scheelt straks weer tijd in het vliegtuig.

Lauwie, Wij hebben de bekers van Mepal. En dan degene met het druksysteem. Afbeelding
Die lekke echt niet!! Alles met doppen (altijd kwijt) of andere dingen lekken gewoon. Ook degene met dat rietje wat zich invouwt. En deze lekken niet.
Echt super dingen en onwijs leuk. Wellicht kan Stevis haar zoontje laten verleiden ook meer te drinken? :wink:

Autostoel, nogmaals, wij doen het niet meer. Ze leggen hun hoofd op schoot en beentjes op de stoel en ze slapen prima. Mika heeft met
20 maanden nog voor ons op de grond gelegen in zijn eigen slaapzak (family row) Echt super.

Voor de nacht hebben we de combi sleeper meegesleept omdat wij ook van die koukleumen hebben. Dat is een slaapzak met 2 lagen die je los kan ritsen. Ideale dingen en super warm. Ik heb evt nog een roze of beige in de kleinste maat liggen. Bij interesse hoor ik het wel.

Inkie, wij hadden voor Mika een klein koffertje mee met spulletjes en dat ging super. Ze hebben vaak toch een favo korte broek, paar rompers (waar hij overdag in liep samen met een korte broek vanwege de warmte) is super. Net wat je zegt, neem niet teveel mee. Het is toch warm, alles droogt super snel.
En daarbij is het vakantie en hoeven jullie er vast niet op je Paas best uit te zien :lol:

Heerlijk al die voorbereidingen, bedankt dat ik zo even mag meegenieten met jullie 8)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Maar ja, die mepal bekers moet je dus niet open laten staan in bed, want dan loopt 'ie wel leeg. Ik vind het trouwens ondingen, veel te veel onderdelen en mijn zoon wist altijd dat kapje eraf te slopen en/of te mollen. Heb nog een heel arsenaal aan halve bekers staan nu :)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

@ Lauwie: wij waren in juni naar Noord-Californië (incl. Sequoia en Yosemite) en een stukje van het zuiden van Oregon; zie ons verslag van 2009.
Met name Sequoia en Crater Lake waren behoorlijk koud en viel er ook sneeuw terwijl wij er waren. Maar op veel plekken kan je het buiten nog wel even uithouden bij een kampvuurtje.
Ik denk dat ze in totaal een keer of 8 bij mij achterin heeft geslapen vanwege de kou (op een reis van bijna 5 weken).
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Die Mepal bekers krijgen ze bij ons ook niet in bed :lol: Maar voor onderweg, auto, thuis of wat dan ook. super dingen.

Ik heb bij de oudste gewoon een drinkbeker op het nachtkastje staan.

Wij gaan ws komende zomer 2 weken met de auto op pad richting vrienden in Zuid Frankrijk. Ver weg van alle toeristische drukte :thumbup:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Zuid-Frankrijk en ver weg van toeristische drukte? :roll:

Mijn kinderen dronken altijd uit Playtex bekers. Ze hebben hele series hiervan. Vooral die met het rietje was favoriet.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jazeker, Zuid Frankrijk en weg van alle drukte. Ook dat is mogelijk hoor! Het is maar net waar je heen gaat.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Over vijf dagen is het zover, dan stappen we in het vliegtuig naar Amerika!
We hebben uiteindelijk besloten onze eigen autostoel mee te nemen en als ruimbagage te laten vervoeren. Ben benieuwd of we daar spijt van gaan krijgen ;)

Voor wie het leuk vindt om ons te volgen; ik ga een blog bijhouden: http://anneinflorida.wordpress.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Vast niet, die dingen kunnen wel wat hebben hoor, daar zijn ze voor gemaakt. Als 'ie het vliegtuigruim al niet overleefd, dan wil je hem sowieso niet als kinderstoel :)

Goede reis en veel plezier!
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

denk dat je met spijt krijgen het sjouwen bedoelt? ik ben benieuwd wij gaan over 5 weken dus alle ervaring is welkom!!!!
Alvast veel plezier en ik ga je zeker volgen!!!

Gr. laura
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Fijne reis, Marjol! Ik ga je blogje in de gaten houden!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

dimona schreef:Vast niet, die dingen kunnen wel wat hebben hoor, daar zijn ze voor gemaakt. Als 'ie het vliegtuigruim al niet overleefd, dan wil je hem sowieso niet als kinderstoel :)

Goede reis en veel plezier!
ik zou eerder bang zijn dat ie in het vliegtuigruim (of bij het daarin 'plaatsen') onzichtbaar beschadigd raakt. dan zijn autostoeltjes niet meer veilig.

marjol, veel plezier! ik ga zeker af en toe lezen!

boeffie, dank! die rietjesbekers zien er goed uit! kun je die bij de walmart kopen?

dimple, die bekers zien er ook leuk uit!

dimona, heb je blog gelezen! leuk! vraag me nu wel af of ik ook winterspul in moet pakken.. :roll: wij gaan in mei en ook naar yosemite en sequoia. bij ons in bed kan inderdaad ook op koude nachten. moeten we alleen even kijken hoe we dat met de 2e doen. in de cabover durf ik nog niet echt aan met haar, ze is nog geen 4.
ik bedoel inderdaad antislipmatjes om spulletjes op tafel of in de kasten te kunnen leggen. bij onze campingwinkel hadden ze het niet, dus nu moet ik er speciaal voor naar een camping speciaal zaak :| . badderen in de gootsteen is ook een goeie tip! voor de douche hoef ik inderdaad geen antislip. dat is om de dvd speler op tafel te kunnen zetten als we rijden ed.

little phoenix, :shock: oh het is niet de bedoeling om haar vet te mesten! dank voor de waarschuwing! ik ga die nuk bekers ook checken bij de walmart!

Bedankt voor alle antwoorden!

En ik heb weer wat nieuwe vragen :lol:
1. iemand een tip waar ik antislipspul voor speelgoed op tafel of in de kastjes kan kopen? ik woon in de stad (Utrecht), dus het liefst een tip waarvoor ik de stad niet uit hoef. nu lijkt het erop dat ik er speciaal voor naar Houten moet.
2. op de inventarislijst staan geen stoelen en geen lampje voor als je buiten zit. hebben jullie dit zelf aangeschaft bij de eerste walmart inkoop?
3. wij vliegen op san francisco en moeten dan met onze bagage naar het centrum naar ons hotel zien te komen. ik las op een (handige) site (http://san-francisco-tips.com/vervoer-v ... vliegveld/) dat je met een supershuttle kunt en dat dat aanbevolen is. als ik deze probeer te reserveren zegt hij echter dat we zelf een autostoeltje mee dienen te hebben en dat ze je anders kunnen weigeren. hoe zijn jullie van het vliegveld naar je hotel gereisd?

Wij hebben bedacht om op te splitsen als we de camper ophalen. Ik ga met de kinderen naar de dichtst bij zijnde walmart terwijl mijn vriend de camper haalt. Ik kan dan vast de spullen uitzoeken die we nodig hebben. Van een vriendin begreep ik dat ze daar ook vaak wel een restaurantje en speelhoekje hebben. We hebben samen al een instructiefilm van de camper gekeken. Dan wordt het voor de kinderen een niet al te zware dag. Misschien voor anderen nog een tip?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou niet opsplitsen. Er gebeuren altijd onverwachte dingen, zoals dat ze bij de camperverhuurder jouw rijbewijs willen zien, of dat je credit card het ineens niet meer doet ofzo. In de VS kun je op dat vlak echt alles verwachten.

Wat betreft buiten zitten: ik kan me niet anders herinneren dan dat er altijd picknickbanken op campsites staan. Wij hebben het iig beide keren zonder kampeermeubels gedaan (al moet ik toegeven dat de eerste keer in de winter was, dus toen grepen we er ook niet echt op mis).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor het antislipspul kun je misschien ook een tapijtzaak proberen?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Anti-slip matjes zijn bij elke Walmart/Target te koop, die zou ik echt niet uit NL gaan meenemen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

En mocht je antislipmatjes echt mee willen nemen vanuit Nederland, dan hebben ze ze bij Xenos. Ik geloof dat ze 1,99 kosten, maar weet het niet zeker.
Verder kun je ook antislip bij Ikea en bij de meeste Blokkers/Marskramers krijgen. Dat zijn dan vaak grotere stukken die je zelf kunt opknippen.

Marjol, Heel fijne vakantie, geniet ervan! En ik ga meelezen hoor :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Kan jij niet met de kinderen naar hotel gaan en je vriend de camper halen?

Het neemt vaak toch veel tijd in beslag en je mag de camper toch ook niet dezelfde dag van aankomst ophalen? Ze zijn vaak toch moe en moeten wennen.

En je blog staat bij favorieten, komt goed!! Have fun!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

In een ander topic hadden we het over Goedgemerk.nl

Nog wellicht handig voor degene die gaan reizen

Welke ik ook onmisbaar vindt voor de verre reizen is deze http://www.naamplaatje.nl/

Beide kids hebben een tag aan de broek hangen (gaat mijn voorkeur liever naar uit dan eentje om de nek) als we op pad gaan.
Je weet maar nooit wat er gebeurd op drukke momenten in parken of steden.

Oh ja, en deze http://www.koterkado.nl/products.asp?ca ... DgodmR7-hg

Beide kids tegen de zon (allebei witblonde haartjes en dus oppassen) zo'n ding op de kop. Lekker ook op in het zwembad want ze drogen echt super snel. Ze zitten erg fijn en zacht. Mocht er eentje de verkeerde kant op drijven weten ze in ieder geval hoe ze heten. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer