Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Info over K1.
Info over K1.
Hallo.Ik heb vorig jaar,rond juni,iemand ontmoet uit de USA.Begin maart dit jaar ben ik 2-weken bij haar geweest.Het klikt tussen ons,wij mailen en bellen dagelijks.Zij heeft nu voor mij een K1-visum aangevraagd en heeft de papieren daar voor ontvangen.Ik heb totaal geen ervaring met wat mij te wachten staat.Ik zelf ben 43-jaar en zij is 32-jaar.Ik heb al jaren(12) een vaste baan,en zij heeft ook een baan(vast).Mijn vraag is eigenlijk,waar ik aan moet voldoen om een K1 te kunnen bemachtigen.Ons idee is wel om te willen gaan trouwen,zodra ik toestemming krijg voor een K1.Ik heb dit forum al eerder door gebladert maar wil graag weten wat de voor-en nadelen zijn voor het aanvragen van een K1,of waar ik aan moet voldoen.Alle hulp en info is zeker welkom.Alvast bedankt!!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Info over K1.
Allereerst hartelijk welkom op het forum.
Misschien heb je iets aan dit artikel. Het is geschreven door één van de moderators van dit forum, die zelf de procedure heeft doorlopen.
Succes.
Misschien heb je iets aan dit artikel. Het is geschreven door één van de moderators van dit forum, die zelf de procedure heeft doorlopen.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Een K1 visum is bedoeld om te kunnen wonen in Amerika en daarvoor moet je trouwen. Het voordeel lijkt me vrij duidelijk, als je met je geliefde samen wilt wonen in Amerika moet je een visum hebben anders mag je niet in Amerika wonen. Het enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je dus moet trouwen en minimaal 3 jaar getrouwd moet blijven als je in Amerika wilt blijven. Je bent dus in alle opzichten afhankelijk van je Amerikaanse partner en dat lijkt me niet altijd even eenvoudig maar als je genoeg van elkaar houdt zit dat natuurlijk goed.
Je partner moet Amerikaans zijn, genoeg verdienen om je te kunnen sponsoren. Jij moet aan bepaalde eisen voldoen zoals geen strafblad, een medische keuring en goedgekeurd worden door het consulaat.
Verder zullen jullie met bewijs van je relatie over de brug moeten komen om aan te tonen dat het geen schijnhuwelijk is. Er zijn namelijk veel mensen die met elkaar trouwen vanwege een visum en vandaar dat ze dus bewijs willen zien van jullie relatie.
Ik zou zeggen lees je in op dit forum want er zijn je al heel wat mensen voorgegaan.
Je partner moet Amerikaans zijn, genoeg verdienen om je te kunnen sponsoren. Jij moet aan bepaalde eisen voldoen zoals geen strafblad, een medische keuring en goedgekeurd worden door het consulaat.
Verder zullen jullie met bewijs van je relatie over de brug moeten komen om aan te tonen dat het geen schijnhuwelijk is. Er zijn namelijk veel mensen die met elkaar trouwen vanwege een visum en vandaar dat ze dus bewijs willen zien van jullie relatie.
Ik zou zeggen lees je in op dit forum want er zijn je al heel wat mensen voorgegaan.
Hallo,en dank je wel voor deze info.In theorie ziet het er moeilijk uit,maar ik weet ook dat vele mij voor zijn gegaan.Ik zie wel wat er op mij af komt.Old Faithful schreef:Allereerst hartelijk welkom op het forum.
Succes.
Ik was van plan om maar 1x te gaan trouwen,en wel met haar!.En over schijnhuwelijken kan ik niet oordelen,want ik heb daar geen ervaring mee.In mijn ogen verdient mijn partner genoeg geld om ons evt te kunnen onderhouden.Want ik ga er niet meteen van uit dat ik zeer snel aan het werk kan/ga daar.Wel vertelde mij vriendin dat de kans voor een k1,voor ons,groter is,als voor iemand uit mexico etc.Ik ben geen gelukszoeker,ik laat wel mijn vaste baan en mijn omgeving achter voor haar.Ik ben mij daar bewust van.Ik heb geen strafblad,en wat een medische keuring moet uitwijzen,daar moet ik dus op wachten(niet dat ik ziek ben ofzo,maar je weet maar nooit).Maar hoe meer ik hier lees,hoe onzekerder ik word,met al deze formulieren etc etc.Maar ik blijf positief,en wacht wel af wat mij te wachten staat.En nog bedankt voor de snelle reactie.Ziva schreef:Een K1 visum is bedoeld om te kunnen wonen in Amerika en daarvoor moet je trouwen. Het voordeel lijkt me vrij duidelijk, als je met je geliefde samen wilt wonen in Amerika moet je een visum hebben anders mag je niet in Amerika wonen. Het enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je dus moet trouwen en minimaal 3 jaar getrouwd moet blijven als je in Amerika wilt blijven. Je bent dus in alle opzichten afhankelijk van je Amerikaanse partner en dat lijkt me niet altijd even eenvoudig maar als je genoeg van elkaar houdt zit dat natuurlijk goed.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat jij het genoeg vindt is niet relevant. Zij zal minimaal 125% moeten verdienen van wat in Amerika als de armoedegrens beschouwd wordt om jou te kunnen sponsoren. Die bedragen kun je hier vinden.frede schreef:In mijn ogen verdient mijn partner genoeg geld om ons evt te kunnen onderhouden.Want ik ga er niet meteen van uit dat ik zeer snel aan het werk kan/ga daar.
Succes met de procedure.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
Als je tegen de procedure opziet en genoeg geld hebt, kun je natuurlijk altijd een Amerikaanse immigratieadvocaat in de arm nemen. Laat je vriendin eens rondvragen of iemand iemand kent, vraag referenties via de 'bar association' in de staat waar je vriendin woont, of kijk bij de vereniging van immigratieadvocaten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Zoals al gezegd, wat jij vindt maakt niet uit. Wel wat de officiële regels zeggen.frede schreef:In mijn ogen verdient mijn partner genoeg geld om ons evt te kunnen onderhouden.
Je hebt echter één heel groot voordeel qua baan zoeken als je eenmaal in de VS bent middels je K1, namelijk dat er niet eerst een visum aangevraagd hoeft te worden. En dat je dus elke baan kan aanpakken die je tegenkomt.
Kleine correctie: op K-1 alleen mag je niet werken. Alleen als je hierbij een werkvergunning hebt. Aanvragen daarvan kost over het algemeen 90 dagen, net zolang als je visum. Zodra je de AOS ingaat moet je een nieuwe aanvraag doen (en mag je dus niet verder werken als je al die magische toestemming hebt tijdens je K-1). Praktisch gezien kan je dus tijdens je AOS (papierhandel nadat je getrouwd bent) een tijdelijke werkvergunning aanvragen. Of je deze krijgt hangt o.a. af van de doorlooptijd van je AOS. Ik kreeg mijn Greencard voordat mijn werkvergunningaanvraag ook maar was behandeld.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dus als ik het goed begrijp kun je de 1e 3 maanden helemaal niet werken. En die werkvergunning kun je zeker pas aanvragen nadat je K1 is goedgekeurd, alvast van tevoren aanvragen is er zeker niet bij? Enig idee van de kosten daarvan?Clint schreef:Kleine correctie: op K-1 alleen mag je niet werken. Alleen als je hierbij een werkvergunning hebt. Aanvragen daarvan kost over het algemeen 90 dagen, net zolang als je visum.
Ik heb nog een hele andere vraag, misschien dat iemand daar toevallig iets over weet... Stel dat ik overal doorheen ben, K1 heb gekregen en daarheen wil vertrekken, kan ik dan mijn hond meenemen. Weet iemand daar iets over? Of dat uberhaubt kan en wat voor eisen en kosten ze daar allemaal aan stellen?
@frede, je zal hier af en toe wat harde reacties voorbijkomen. Trek je er niets van aan, men wil daarmee duidelijk maken dat een emigratie naar de VS aan strenge eisen dient te voldoen waarbij enkel de regels die gelden van belang zijn, en iemands persoonlijke mening niet telt.
Er zijn een aantal ond. hier al geweest over dieren meenemen, met ervaringen van mensen die het gedaan hebben. Zoek maar even.
Er is geen quarantaine ofzo, wel moeten shots ok zijn en sommige recent. Verder hangt het ook van de luchtvaartmij. af wat voor eisen die stellen.
Wil ik even toevoegen dat in de US in veel gebieden besmette teken zijn, hartworm komt bijna overal voor, alsmede andere nare parasieten zoals giardia. (Zelfs mijn ratjes - die nooit buiten komen, geen andere ratten ontmoeten behalve hun cage mates, in een bak wonen die alle weken grondig wordt schoongemaakt en dagelijks onderhouden, hadden op een gegeven moment een hardnekkige besmetting met giardia.)
Het is derhalve van groot belang hier in de US regelmatig je hond te laten checken en alle aanbevolen shots en meds te (laten) geven.
Er is geen quarantaine ofzo, wel moeten shots ok zijn en sommige recent. Verder hangt het ook van de luchtvaartmij. af wat voor eisen die stellen.
Wil ik even toevoegen dat in de US in veel gebieden besmette teken zijn, hartworm komt bijna overal voor, alsmede andere nare parasieten zoals giardia. (Zelfs mijn ratjes - die nooit buiten komen, geen andere ratten ontmoeten behalve hun cage mates, in een bak wonen die alle weken grondig wordt schoongemaakt en dagelijks onderhouden, hadden op een gegeven moment een hardnekkige besmetting met giardia.)
Het is derhalve van groot belang hier in de US regelmatig je hond te laten checken en alle aanbevolen shots en meds te (laten) geven.
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 apr 2012, 05:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Theoretisch gezien kan je, zodra je in de VS bent onder K-1 die werkvergunning aanvragen. Doorlooptijd is iets van 3 maanden, en kost volgens mij zo'n 500 dollar. Probleem is dat deze alleen geldig zal zijn, zolang je de K-1 status hebt. Deze kan je echter maar 90 dagen houden (binnen 90 dagen moet je getrouwd zijn en moet je de papierhandel voor de AOS hebben ingevuld). Praktisch gezien betekend dat dus dat je inderdaad niet kan werken tijdens je K-1.Kirs schreef:
Dus als ik het goed begrijp kun je de 1e 3 maanden helemaal niet werken. En die werkvergunning kun je zeker pas aanvragen nadat je K1 is goedgekeurd, alvast van tevoren aanvragen is er zeker niet bij? Enig idee van de kosten daarvan?
De aanvraag van de werkvergunning is gratis als je het tegelijk doet met de AOS papierhandel.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oke,ieder zijn/haar eigen manier van willen reageren.En mijn vriendin verdient genoeg om ons(en haar zoontje) te kunnen onderhouden.Dan heb ik nog een vraag-stel dat-,..Stel dat zij zwanger raakt van mij,bevorderd dat de aanvraag voor een K1.En moet ik als zij genoeg verdient,en ik hier in Nederland niet veel geld heb,voor een sponsor zorgen die financieel voor mij in kan staan(me vader bv).Of is dat niet van toepassing omdat zij genoeg verdient.Misschien dat het hier ergens wel staat,maar ik ben zoveel aan het lezen hier!!.Hockey schreef:@frede, je zal hier af en toe wat harde reacties voorbijkomen. Trek je er niets van aan, men wil daarmee duidelijk maken dat een emigratie naar de VS aan strenge eisen dient te voldoen waarbij enkel de regels die gelden van belang zijn, en iemands persoonlijke mening niet telt.
Nee ! niet zwanger maken - stel dat alles langzamer gaat en er komt een baby bij, dan gaat het bedrag omhoog dat ze moet garanderen.
Als zij genoeg verdient voor haarzelf, haar zoontje en jou, kan zij je sponsoren. Als ik het goed heb komt er per 'mond' 25 % bovenop het basisbedrag.
En nee, ik denk niet dat het je K1 aanvrage positief zal beïnvloeden of bespoedigen. De US heeft het altij over familie-values, maar als het om immigratie gaat worden hele families uit elkaar gerukt. Dan zijn die 'values' ver te zoeken.
Als zij genoeg verdient voor haarzelf, haar zoontje en jou, kan zij je sponsoren. Als ik het goed heb komt er per 'mond' 25 % bovenop het basisbedrag.
En nee, ik denk niet dat het je K1 aanvrage positief zal beïnvloeden of bespoedigen. De US heeft het altij over familie-values, maar als het om immigratie gaat worden hele families uit elkaar gerukt. Dan zijn die 'values' ver te zoeken.
Nee, een zwangere (of inmiddels bevallen) vriendin bevordert de aanvraag voor een K1 niet. En zoals Oortjes al zei, het zal de financiële eisen verhogen. Je zou dus kunnen stellen dat het zelfs afschrikwekkend werkt.
Ik mis even het punt van jouw vader die financieel garant staat. Hoe kom je daarop? De eis is dat in de VS jouw vriendin een bepaald bedrag verdient. Verdient zij niet voldoende, dan kan iemand anders garant staan. Mits deze persoon in de VS woont en ik geloof zelfs mits deze persoon een citizen is, maar dat weet ik niet zeker. Er is wel de eis dat deze persoon permanent in de VS woont, en een J1 student zou dus niet mogen.
Ik mis even het punt van jouw vader die financieel garant staat. Hoe kom je daarop? De eis is dat in de VS jouw vriendin een bepaald bedrag verdient. Verdient zij niet voldoende, dan kan iemand anders garant staan. Mits deze persoon in de VS woont en ik geloof zelfs mits deze persoon een citizen is, maar dat weet ik niet zeker. Er is wel de eis dat deze persoon permanent in de VS woont, en een J1 student zou dus niet mogen.
Lol,Nee,het was maar een vraag.Het kan wel met wat mijn vriendin verdient,maar eerst maar zorgen dat de hele procedure goed verloopt.Daarna kunnen wij wel verder kijken en bespreken of we een kindje willen.oortjes schreef:Nee ! niet zwanger maken - stel dat alles langzamer gaat en er komt een baby bij, dan gaat het bedrag omhoog dat ze moet garanderen.
Zoals ik al zei,ik probeer zoveel mogelijk te lezen hier en dacht dat dat moest,maar heb nu meer gelezen en begrijp dat dat niet hoeft.Maar ik heb wel een vraag over de medi-keuring in Amsterdam,worden je huisarts gegevens doorgegeven aan de desbetreffende arts daar(dhr-Schulz),ik weet dat niet zeker,omdat je vroegere inentingen toch bij je huisarts vermeld staan.of heb ik dat mis.Hockey schreef:Nee, een zwangere (of inmiddels bevallen) vriendin bevordert de aanvraag voor een K1 niet. En zoals Oortjes al zei, het zal de financiële eisen verhogen. Je zou dus kunnen stellen dat het zelfs afschrikwekkend werkt.
Nee, dr. Schultz heeft geen inzicht in je medische verleden. Inentingen moet je 'bewijzen' aan de hand van een inenting boekje. Heb je dat niet, ga dan eerst eens bij je huisarts langs om te zien of die een overzicht heeft. Als jij niets kan 'bewijzen', worden de inentingen gewoon opnieuw gezet *met alle kosten van dien.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Even een toevoeging: er is hier al veel geschreven over de vaccinaties. Er zijn twee bewijsmogelijkheden om onnodige inentingen te voorkomen: 1. inentingsboekje, zoals Clint al aangaf, en 2. voor prikken verplicht tegenwoordig voor kinderziektes die jij als kind nog hebt gehad, een zg. titer (bloedafname en onderzoek waarmee antistoffen aangetoond kunnen worden). Dat zal via je huisarts moeten gaan, die kan dan een verklaring afgeven dat antistoffen zijn aangetoond enz. en je voegt daar dan een kopie van de lab results bij.
Welke prikken je nodig hebt hangt van je leeftijd af.
Wat betreft een baby, ik ken de situatie niet. Maar er is al een kind, en voor dat kind zal een nieuwe echtgenoot van de moeder, een immigrant nog wel, al een hele verandering betekenen. In my mind gaan bestaande kinderen voor, hun belang moet prevaleren boven wat voor wensen de moeder dan wel jij hebben voor de nabije toekomst. Inderdaad het is mijn zaak niet, maar je bracht het op en ik heb er een mening over en die geef ik hierbij.
Ik ben zelf geëmigreerd, jaren geleden, dus ik weet dat het de eerste tijd niet makkelijk is, je aanpassen aan een ander land, andere gewoontes, ander klimaat, ander eten, etc. Alles is hier anders dan je gewend bent en het is meer 'anders' dan je in eerste instantie denkt. Geef jezelf, en je as vrouw en vooral het kind de kans te acclimatiseren voor je verdere stappen zet. Teveel verandering tegelijkertijd kan soms een deal breker zijn.
(Je hoeft niet te reageren, ik wilde het alleen even zeggen en het is niet kritisch bedoeld, het is gewoon een opm. gebaseerd op mijn ervaringen.)
Welke prikken je nodig hebt hangt van je leeftijd af.
Wat betreft een baby, ik ken de situatie niet. Maar er is al een kind, en voor dat kind zal een nieuwe echtgenoot van de moeder, een immigrant nog wel, al een hele verandering betekenen. In my mind gaan bestaande kinderen voor, hun belang moet prevaleren boven wat voor wensen de moeder dan wel jij hebben voor de nabije toekomst. Inderdaad het is mijn zaak niet, maar je bracht het op en ik heb er een mening over en die geef ik hierbij.
Ik ben zelf geëmigreerd, jaren geleden, dus ik weet dat het de eerste tijd niet makkelijk is, je aanpassen aan een ander land, andere gewoontes, ander klimaat, ander eten, etc. Alles is hier anders dan je gewend bent en het is meer 'anders' dan je in eerste instantie denkt. Geef jezelf, en je as vrouw en vooral het kind de kans te acclimatiseren voor je verdere stappen zet. Teveel verandering tegelijkertijd kan soms een deal breker zijn.
(Je hoeft niet te reageren, ik wilde het alleen even zeggen en het is niet kritisch bedoeld, het is gewoon een opm. gebaseerd op mijn ervaringen.)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8640 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties