Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

jouw beste beste plek in het vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Weedwacker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: jouw beste beste plek in het vliegtuig

Bericht door Weedwacker »

De volgende keer dat ik ga vliegen pak ik het wat slimmer aan. Op de terugweg wil ik sowieso niet meer helemaal achterin zitten, moest op iedereen wachten en ik zat bij de wc's, hangt een niet al te beste geur. :P
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lyntje »

hier ook resoluut het gangpad... Ik ben zelf zo geen 'smal' persoon en als je bij het gangpad zit heb je toch iets meer ruimte met de benen en de schouders... Al is het alleen al ook voor het gemak van de persoon naast mij.

Ja, ik denk aan mijn medemens ;)
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

Bij de nooduitgang of anders dicht bij de nooduitgang... Ik kijk graag naar Air crash investigation... Erg interessant, maar ik vlieg er wat onrustiger door...

Verder zitten we als het er is altijd comfort class omdat mn vriend 2.05m is en niet op een normale plek past. Daar liever dicht bij de nooduitgang, maar niet echt de nooduitgang omdat dat dichte stoelen zijn. Als er geen comfort class is dan wel nooduitgang.

Verder ik graag raam.. maar omdat mn vriend bij het gangpad wil zit ik dat alleen als het rijen van 2 zijn (wat ook weer een voorkeur is :D )
En anders zit ik liever aan de andere kant van het gangpad van hem dan in het midden..

Veel voorkeuren dus :-)
Martinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinos »

Voor mijn vlucht naar Miami gekozen voor rij 65, upper deck bij Air France.

Afbeelding
Afbeelding

Beenruimte zat toch? 8)
ttubbie
Amerika-ontdekker

Bericht door ttubbie »

Opstelling 2-3-2 / 2-4-2 / 2-5-2 : altijd aan de klant per 2. Liefst niet te ver achterin (vooral handig bij kortere overstaptijd), maar vaak is het eerste gedeelte premium economy en op lange afstand ons te prijzig.
Opstelling 3-3-3/3-4-3 : altijd twee zitjes in het centrale gedeelte. Zelfde opmerking als hierboven.
Opstelling 3-3 : liefst kort voor de vleugels (minder motorenlawaai) en en een zitje aan het raam.
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door moonlight91 »

wij vliegen tot nu toe altijd klm/delta
de eerste keer dat we vlogen zaten we op rij 24 in het midden
om een of andere reden ,vraag het me niet waarom, leg ik altijd voor de vlucht amsterdam naar usa die zelfde stoelen vast
na de overstap of voor de terugweg kijk ik altijd bij seatguru naar gunstige plekken
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Mij maakt het nooit echt uit. Ja hoe meer beenruimte hoe beter dus doe me dan maar bij de nooduitgang of bij de toilettes. Maar ja, lekker zitten in een vliegtuig doe je alleen maar eerste klas
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Business class is ook niet slecht, met name als het Virgin Atlantic is.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik wil altijd rechs van het gangpad zitten zodat ik mijn linkerbeen kan strekken. Voor mij echt nodig.
Verder maakt het me dus niet veel uit maar als ik kan kiezen dan niet te dicht bij de toiletten, ik vind het heel vervelend als er steeds mensen staan te wachten in het gangpad en het ruikt ook niet fris na een paar uur.

Els
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Op langere vluchten vlieg ik altijd business class, en de beste tot nu toe is British Airways. Daarna komt Delta, vooral op de vluchten binnen Amerika. Als het een vlucht is zonder klassen, dan liefst rij 1 of 2, niet aan het raam.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als ik met Malaysia airlines zou vliegen weet ik wel waar ik het liefste wil zitten. :wink:

http://www.zakenreisnieuws.nl/nl-NL/art ... ek_in_A380
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wij vliegen in januari met Air France met de A380 naar Los Angeles en hebben de voorste stoelen op de bovenverdieping.
Van mij mogen er 20 rijen naar achteren best kinderen zitten hoor :D
Hannah S
Amerika-newbie

Bericht door Hannah S »

Het liefst niet teveel achterin. Ook omdat je voor mijn gevoel meer hobbels en bobbels voelt.
Ik heb last van vliegangst (en toch gaan we elke keer weer de plas over, moet je nagaan) en de plek in het vliegtuig is voor mij best belangrijk.
Ook al weet ik dat er geen 'goede' plekken zijn als je crasht. En ondanks dat ik weet dat de kerosine in de vleugels zit, zit ik graag op of nabij de vleugel.
Is allemaal niet rationeel, maar gevoelsmatig.

Comfort class indien aanwezig is een pré. Exitseats zijn zeer welkom, ik hoef niet per sé naar buiten te kijken ;-) :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Achterin voel je toch juist minder hobbels en bobbels? Achterin is volgens mij ook het "veiligste" deel van het vliegtuig gebleken met ongelukken. Kan het mishebben. Ik zit graag aan het raam. Overdag om naar buiten te kijken en 's nachts om een plek te hebben om mijn hoofd tegenaan te leggen. Slapen in het vliegtuig is me nog nooit gelukt, een van de redenen dat ik opzie tegen een vlucht naar Azie of Australie, terwijl we toch graag die kant uitwillen op een gegeven moment.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Slapen lukt mij ook nooit, snap echt niet dat sommige mensen gewoon 7 uur lang kunnen slapen in een stoel! :shock:
Vroeger zat ik ook graag bij het raam zodat ik kon leunen maar tegenwoordig heb je vaak ook van die omvouwbare hoofdsteunen die net zo makkelijk zijn. En gezien het feit dat ik toch nooit kan slapen, ook niet bij het raam, zit ik tegenwoordig toch liever aan het gangpad zodat ik de vrijheid heb!

Australie staat ook nog op mijn lijsjtje maar ja...24 uur in een vliegtuig, dat is wel een zwaar minpunt :-)
Azie is beter te doen maar ik vind mn jetlags naar en vanuit Azie altijd vreselijk
Náár de VS is goed te doen, terug is lastiger vind ik....maar naar Azie lijkt het beide kanten op wel vreselijk
Als we daar aankomen is het altijd 's morgens vroeg maar ik ben dan echt misselijk van de slaap.
Maar op de terugweg naar Nederland vind ik het ook altijd drama. Gek want dan vlieg je dezelfde kant op als van Nederland naar de VS, maar dat vind ik een stuk beter te doen
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Het liefst een plekje aan het raam. Zie graag waar ik ben! Ook lekker om af en toe even het hoofd tegen de zijkant van het vliegtuig te laten rusten met de oogjes dicht :-)
En dat plekje moet dan ook nog zo ver mogelijk voorin het vliegtuig zijn. Des te eerder ben ik op Amerikaanse bodem en kan de vakantie pas echt beginnen!

Sinds de laatste vakantie ben ik er ook achter dat bij van tevoren reserveren de plekjes aan de linker (A) kant beter zijn. Toen werd er na mijn stoelreservering van vliegtuig gewisseld en was de stoel rechts aan het raam die ik dacht te hebben gereserveerd opeens aan het gangpad omdat er in het vervangende vleigtuig meer stoelen op een rij zaten. Bij een A-stoel kan dat niet...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Iris_1982 schreef:Slapen lukt mij ook nooit, snap echt niet dat sommige mensen gewoon 7 uur lang kunnen slapen in een stoel! :shock:
Zo'n type ben ik! Ik kan dat heel makkelijk, doe ik thuis ook als ik voor de tv in slaap gevallen ben! :wink:
Nu heb ik eens voordeel van mijn lengte( ben niet zo groot) en ik zet altijd mijn voeten op mijn rugzak die ik voor me op de grond zet.
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Kijk eens op http://www.seatguru.com daar kan je van alle maatschappijen zien wat de beste en slechtste stoelen zijn...
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het ligt er ook wel aan wanneer het vliegtuig vertrekt. Onze komende vlucht vertrekt om 12.30 naar Calgary. Dan gaat er echt geen oog dicht :-). Met een filmpje, boekje en een spelletje zijn die 8 uren zo voorbij.
Maar terug gaan we om 17.30 of zo. Dan gaat het slapen wel lukken :lol: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wij hebben dit weekend onze zitplaatsen heen voor de reis naar San Francisco vastgelegd. Rij 9abc, de voorste rij van economy comfort, via seatguru uitgezocht, lekker relaxt. En dan rij 10abc en 11d. Die zit schuin naast 10c als het goed is. Toch lastig om 7 stoelen bij elkaar vast te leggen! Rij 10 D en E waren niet boekbaar, vreemd genoeg. Ook niet bezet.

Maar goed, de beste stoelen... Niet te veel achteraan, en het liefst plaatsen met extra beenruimte, omdat mijn vriend bijna 2 meter is. Verder is het altijd puzzelen omdat we altijd met een ongelijk aantal reizen (we hebben 3 kids). Het liefst zitten we natuurlijk bij elkaar en dan zonder vreemde ertussen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen