Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!
Bedoel je het advies om voorafgaande aan betaling een "finale kwijting" te vragen ?
Als een soort bijkomende voorwaarde.
Dan snap ik jouw eerdere opmerking
Ik zou de factuur betalen met de term "finale kwijting " bij de betalingsopdracht.
Als een soort bijkomende voorwaarde.
Dan snap ik jouw eerdere opmerking
Ik zou de factuur betalen met de term "finale kwijting " bij de betalingsopdracht.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik denk dat een vermelding finale kwijting van de "schuldeiser" moet komen. Een opmerking bij de betaalopdracht zal geen enkele juridische houdbaarheid hebben.
Nee, de kosten zullen niet direct hoger gaan worden vanwege het advies van finale kwijting. Want blijf in contact met Hertz. Dus niet gaan zitten afwachten, maar direct mailen en brief schrijven. Direct aangeven dat je wil gaan betalen, maar wel finale kwijting wil. (Tenminste, als Hertz al gezegd heeft dat dit het definitieve bedrag is, zoals ik het bericht van de topicstarter heb geïnterpreteerd)
Als je echter gaat wachten en niets doet, zelfs geen contact opneemt met Hertz, en gaat afwachten tot zij (Hertz) zo'n bericht gaan sturen, zonder hun te vertellen dat je een bericht van finale kwijting wil, ja, dan gaan de kosten oplopen.
Als je echter gaat wachten en niets doet, zelfs geen contact opneemt met Hertz, en gaat afwachten tot zij (Hertz) zo'n bericht gaan sturen, zonder hun te vertellen dat je een bericht van finale kwijting wil, ja, dan gaan de kosten oplopen.
Ik vind het nog netjes van Hertz.
Het is wel slim om te vragen of de hele zaak hiermee financieel afgehandeld is, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Ik moest laatst naar de eerste hulp en dacht bij de eerste rekening nog "o, dat valt mee" maar 3 rekeningen later begon ik me af te vragen hoeveel er nog zouden komen (moet alles zelf voorschieten). Probeer dus even zwart op wit te krijgen dat dit het enige is (voor of na betaling lijkt me niet relevant).
Vergeet trouwens niet dat de andere bestuurder je alsnog persoonlijk kan aanklagen. Zorg ervoor dat ze jullie gegevens niet hebben en dat Hertz jullie privacy waarborgd 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als er destijds politie bij is geweest heeft de tegenpartij wellicht hun gegevens al. Toen er afgelopen januari iemand bij mij achterop reed in Amerika, kreeg ik alle gegevens van de andere partij van de politie die het rapport toen opmaakte.DejaVu schreef:Zorg ervoor dat ze jullie gegevens niet hebben en dat Hertz jullie privacy waarborgd
Overigens is mij toen niet gevraagd om mijn NL adresgegevens. Dus wie weet is dat hier ook het geval.
Roland
Maar ja, in dit geval was jijzelf wsl niet de veroorzaker, dus is het ook niet heel erg relevant dat de tegenpartij jou weet te vinden.
Ik denk trouwens dat je niet heel erg veel te zeggen hebt over je privacy. Hertz en/of de politie zullen hun gebruikelijke procedures echt niet aanpassen als de klant daar om vraagt.
Ik denk trouwens dat je niet heel erg veel te zeggen hebt over je privacy. Hertz en/of de politie zullen hun gebruikelijke procedures echt niet aanpassen als de klant daar om vraagt.
Ik hoop niet dat Hertz zijn gebruikelijke policy een "kom maar eens kijken wat ik mijn databaseje heb" policy is.
Hmmm, dus het zou zo kunnen zijn dat zei verschillende afrekeningen gaan sturen en niet een eindafrekening? Ik heb de brief door een Amerikaanse vriend laten lezen en die vertelde mij dat het waarschijnlijk, kijkend naar de brief, bij deze rekening blijft.
Tijdens het ongeluk zijn verder alleen de gegevens van de toenmalige bestuurder genoteerd en dus niet die van ons alle. Maar zou het niet zo zijn dat Hertz alle kosten die zei aan de andere partij hebben betaald aan ons doorberekenen?
Wat dan dus betekend dat de zaak met de andere partij afgehandeld is?
In de brief staat verder ook dat zouden wij niet betalen Hertz en Advantage de bestuurder zijn huur privileges afneemt. Verder staat er niets over verdere gevolgen betekend dit dat we eigenlijk niet zouden kunnen betalen en dat we er dan voor.zouden moeten zorgen dat we niet meer bij Hertz/Advantage huren? Dit lijkt me allemaal een beetje vreemd, al gaat het voor zo een groot bedrijf wel om een miniem bedrag!
Tijdens het ongeluk zijn verder alleen de gegevens van de toenmalige bestuurder genoteerd en dus niet die van ons alle. Maar zou het niet zo zijn dat Hertz alle kosten die zei aan de andere partij hebben betaald aan ons doorberekenen?
Wat dan dus betekend dat de zaak met de andere partij afgehandeld is?
In de brief staat verder ook dat zouden wij niet betalen Hertz en Advantage de bestuurder zijn huur privileges afneemt. Verder staat er niets over verdere gevolgen betekend dit dat we eigenlijk niet zouden kunnen betalen en dat we er dan voor.zouden moeten zorgen dat we niet meer bij Hertz/Advantage huren? Dit lijkt me allemaal een beetje vreemd, al gaat het voor zo een groot bedrijf wel om een miniem bedrag!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou niet abnormaal zijn als een rekening in stukjes kwam: een stukje om het huurverlies dat zij lijden te dekken terwijl die auto in reparatie is, een stukje om de reparatie van de auto te betalen, en dan nog een rekening van de tegenpartij (die deels kan gaan over de schade aan hun auto en ook nog eens bijkomende aan bv. medische klachten die ze hadden en waarvoor ze naar de dokter/ziekenhuis/fysiotherapeut geweest zijn).
Laat me zo zeggen dat $2,000 me een waar koopje lijkt. Zeker omdat je dus zei dat de schade aan die andere auto aanzienlijk was. Je moet je bumper maar deuken en het is al snel $1,000.
Laat me zo zeggen dat $2,000 me een waar koopje lijkt. Zeker omdat je dus zei dat de schade aan die andere auto aanzienlijk was. Je moet je bumper maar deuken en het is al snel $1,000.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wellicht iets off topic, maar wel naar aanleiding van dit hele verhaal.
Als wij een auto huren, dan registreren we altijd maar 1 bestuurder.
Ik rij namelijk altijd alles en dat is geen enkel probleem.
Maar wat doe je als er onderweg iets gebeurd waardoor ik niet meer verder kan rijden?
Een ongelukje zit in een klein hoekje en je zou ook zo maar ziek kunnen worden.
Is het dan een kwestie van de verhuurder bellen of ben je dan gewoon de ... en kan je eigenlijk niet verder rijden?
Voor dit hele verhaal was het eigenlijk iets waar ik nooit bij stil heb gestaan.
We huren dit keer trouwens onze auto bij alamo in newark.
Als wij een auto huren, dan registreren we altijd maar 1 bestuurder.
Ik rij namelijk altijd alles en dat is geen enkel probleem.
Maar wat doe je als er onderweg iets gebeurd waardoor ik niet meer verder kan rijden?
Een ongelukje zit in een klein hoekje en je zou ook zo maar ziek kunnen worden.
Is het dan een kwestie van de verhuurder bellen of ben je dan gewoon de ... en kan je eigenlijk niet verder rijden?
Voor dit hele verhaal was het eigenlijk iets waar ik nooit bij stil heb gestaan.
We huren dit keer trouwens onze auto bij alamo in newark.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik rijd meestal ook niet maar voor het geval dat verzekeren we ons toch voor twee bestuurders.
Groetjes,
Carine
Carine
@Thierry73, ik zou inderdaad op dat moment de verhuurder bellen en kijken wat zij zeggen. En wees dan bereid extra kosten te accepteren van een extra bestuurder.
Als ik met mijn ouders naar de VS ga dan dwing ik hun om ingeschreven te staan als medebestuurder. Het woord dwingt klinkt wat onaardig. Reden is dat ik geen gedonder wil hebben met verzekeringen. Want zelfs als mijn moeder (die echt niet meer gaat rijden in de VS) in de doodstille straat bij mijn vriendin de auto zou keren en buiten haar schuld wordt aangereden, dan is ze niet verzekerd. Vandaar dat ik dat wil. En net als bij jou rij ik alles, maar zo ben ik wel gedekt in het geval dat.
Als ik met mijn ouders naar de VS ga dan dwing ik hun om ingeschreven te staan als medebestuurder. Het woord dwingt klinkt wat onaardig. Reden is dat ik geen gedonder wil hebben met verzekeringen. Want zelfs als mijn moeder (die echt niet meer gaat rijden in de VS) in de doodstille straat bij mijn vriendin de auto zou keren en buiten haar schuld wordt aangereden, dan is ze niet verzekerd. Vandaar dat ik dat wil. En net als bij jou rij ik alles, maar zo ben ik wel gedekt in het geval dat.
@Danielle*, het zou inderdaad kunnen zijn dat er nog meer rekeningen volgen. Vandaar het advies om te vragen om finale kwijting. Willen ze dat niet, dan weet je gelijk dat er meer rekeningen gaan volgen. Van Hertz of een claim van de andere partij. Doch daar geldt wel de vuistregel dat hoe langer het duurt hoe onwaarschijnlijker het is dat er nog een claim komt.
Aangaande je laatste vraag: ja. Dan kan je niet meer bij Hertz huren. Wereldwijd welteverstaan. Als de kosten inderdaad maar $2.000 zijn dan zou ik daarvoor dat risico niet willen lopen.
Aangaande je laatste vraag: ja. Dan kan je niet meer bij Hertz huren. Wereldwijd welteverstaan. Als de kosten inderdaad maar $2.000 zijn dan zou ik daarvoor dat risico niet willen lopen.
Ok, ik zal ze vandaag bellen om wat meer duidelijkheid te krijgen.
Lijkt me wel een kleine straf voor het niet betalen van de kosten trouwens.
Lijkt me wel een kleine straf voor het niet betalen van de kosten trouwens.
Hmmm, kleine straf? En wat als Hertz de andere verhuurbedrijven inlicht en je daar ook op de zwarte lijst komt?
Lijkt mij geen drama als je geen auto meer zou kunnen huren... Maar het contract stond dan ook niet op mijn naam....
We gaan het ook wel gewoon betalen, had alleen ergere gevolgen verwacht!
We gaan het ook wel gewoon betalen, had alleen ergere gevolgen verwacht!
Dat vind ik toch een klein drama hoor! Wat als je dan de volgende keer nog eens naar de VS wil? Je kan zeker niet overal met het OV geraken + je bent dan enorm beknot in je vrijheid.Danielle* schreef:Lijkt mij geen drama als je geen auto meer zou kunnen huren...
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dat is ook wel zo...
Maar ja, zo ver laten we het niet komen... Hoop wel dat het bij dit bedrag blijft.
Ik zal in ieder geval blij zijn als dit alles achter de rug is!
Maar ja, zo ver laten we het niet komen... Hoop wel dat het bij dit bedrag blijft.
Ik zal in ieder geval blij zijn als dit alles achter de rug is!
Laatst gewijzigd door Danielle* op 11 apr 2012, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5989 Weergaves
-
Laatste bericht door Fam. Hoiting
-
- 3 Reacties