Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida combineren met New Orleans
Florida combineren met New Orleans
Wij zijn van plan na een week Orlando door te rijden via Cape Canaveral naar St Augustine, mogelijks tot Savannah in Georgia en dan westwaarts naar New Orleans. Weet iemand of er op de weg naar New Orleans echt interessante plaatsen te bezoeken zijn, want het is toch gauw zo'n 1100 km rijden en we zouden graag ergens halfweg overnachten. Is Savannah de moeite om de route hiermee uit te breiden ?
Re: Florida combineren met New Orleans
Ik ga het zelf ook doen volgende week.
Je kan naar Destin,Pensacola,of Tallahasse onderweg.
New Orleans is zeker de moeite waard!
Je kan naar Destin,Pensacola,of Tallahasse onderweg.
New Orleans is zeker de moeite waard!
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
De kust van de Panhandle is echt prachtig, mooiere stranden dan in de rest van Florida vonden wij. Dus daar kan je vast wel een overnachtingsplekje vinden...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Amerika-newbie
Ik vond New Orleans geweldig, erg gezellig allemaal. Het Franse gedeelte, lekker beignets eten. Ook heb je de kleine cafeetjes en de typische New Orleanse alcohol versnaperingen. Ik heb ergens gelezen dat er ook een to do before I die wall is, maar daar zou je even op moeten Googlen.
Ik heb afgelopen zomer een roadtrip gemaakt en wij zijn via Pensacola naar New Orleans gegaan, prima te doen!
Ik heb afgelopen zomer een roadtrip gemaakt en wij zijn via Pensacola naar New Orleans gegaan, prima te doen!
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Ja, Savannah is zeker de moeite waard om met Florida en NOLA te combineren! Het is een prachtige sfeervolle stad met een heel mooi historisch centrum. Het is alweer enige jaren geleden dat ik hier ben geweest, maar ik vond het zalig om door de vele kleine parken te wandelen en te genieten van de schitterende huizen en zwoele sfeer. Forsythe Park is een aanrader, Mercer/Williams House, 's avonds een ghost tour, lekker eten bij the Olde Pink House & Pirate's House. Entertainment bij Savannah Smiles, heerlijk struinen langs de mooie pakhuizen bij River Street.... Ik zou het zeker doen! Van St. Augustine is het niet eens zo gek ver rijden, en op de terugweg kan je ergens langs de Emerald Coast (Destin, Ft. Walton Beach, Pensacola) overnachten.
Over New Orleans heb ik op het forum al erg veel geschreven, hier kom ik zeer geregeld. Laat maar even weten als je gerichte vragen hebt over deze stad.
Alvast heel veel plezier gewenst & let the good times roll!
Over New Orleans heb ik op het forum al erg veel geschreven, hier kom ik zeer geregeld. Laat maar even weten als je gerichte vragen hebt over deze stad.
Alvast heel veel plezier gewenst & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
De weg van Savannah naar NOLA is nu niet de meest spectaculaire weg om te doen. Wij hebben die route net andersom gedaan en hebben de I10 bij Pensacola verlaten om een stuk kustweg in de Panhandle te pakken, een verademing na het saaie stuk I10. Daar hebben we ook een overnachting gehad, in Panama City Beach, aan het meest witte strand wat je je maar kunt voorstellen.
Het stuk tussen NOLA en Pensacola is heel veel groen, op een verhoogde weg door de swamps, met als highlights de paar plaatsen die je aandoet in Alabama en Missisippi. Tussen PCB en Savannah op de I10 weer veel groen langs de weg, waarbij het bij Jacksonville pas weer een beetje bewoond wordt.
Maar Savannah is leuk, en New Orleans geweldig. Dat doen we zeker nog een keer aan. En je moet nu eenmaal van A naar B.
Het stuk tussen NOLA en Pensacola is heel veel groen, op een verhoogde weg door de swamps, met als highlights de paar plaatsen die je aandoet in Alabama en Missisippi. Tussen PCB en Savannah op de I10 weer veel groen langs de weg, waarbij het bij Jacksonville pas weer een beetje bewoond wordt.
Maar Savannah is leuk, en New Orleans geweldig. Dat doen we zeker nog een keer aan. En je moet nu eenmaal van A naar B.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Kijk eens op onze blog, wij hebben deze reis afgelopen jaar gemaakt
Alvast bedankt voor de vele tips, ga het allemaal eens rustig bekijken !
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar vanuit Jacksonville een bezoek gebracht aan NOLA. De kust weg is interesant om te rijden. Overal gloed nieuwe huizen. De gevolgen van Katrina zijn hier duidelijk zichtbaar.
Hier vind je mijn verslag http://www.amerikhanen.blogspot.com/search/label/NOLA
Hier vind je mijn verslag http://www.amerikhanen.blogspot.com/search/label/NOLA
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1485 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 21 Reacties