Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Bericht door LT-- »

Helaas werkte dat bij ons vorig jaar niet zo goed. Ondanks dat we doorgegeven hadden dat we in Amerika aan het reizen waren en ze moesten bellen voordat ze de kaart blokkeerden.

Maar dat kan toch gebeuren omdat hun systeem ook wel eens automatisch betalingen als verdacht signaleert en automatisch een blokkade instelt. Was alleen wel zo handig geweest als ze dan alsnog naar aanleiding van die automatische blokkade even zouden bellen :roll:
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij hebben ook een Mastercard van de Rabo voor de vakantie, voornamelijk voor de autohuur, omdat dat niet anders kan in de US. Daarnaast nemen we allebei onze betaalpassen mee, want wij pinnen altijd cash. We bewaren de bonnen van de ATM's en schrikken thuis van wat we hebben gespendeerd!
Wij zijn, denk ik, een van de weinige mensen die geen internetbankieren hebben, dus onze cc uitgaven kunnen we niet online checken.
We doen dus eigenlijk verder niets met onze cc tijdens de vakantie.
BTW, thuis gebruiken we de de cc wel regelmatig online, alleen als we merken dat we de reader van de Rabobank moeten gebruiken, dan gaat het niet, want die hebben we niet, maar dat is een beetje off topic
Dus wij gebruiken altijd cash. Maar dat is een persoonlijke keuze :wink:
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij willen graag een combi van cash en creditcard. Nu krijg ik van mijn ouders een bedrag om daar op te maken maar ik vraag me af wat het gunstigst is: hier omwisselen voor dollars of op de bank zetten of op de creditcard en dandaar pinnen?
Voel er niet zoveel voor om met heel veel cash weg te gaan maar als daar pinnen heel duur is vind ik dat ook weer zonde.
Hoe doen jullie dat?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gebruiken naast de CC onze betalapas heel veel. Ik vraag in winkels altijd om cash back, dat kost niets. Veel contant geld meenemen lijkt me niet handig. Die travelers cheques waren zo gek nog niet; te gebruiken als contant geld maar wel verzekerd tegen verlies en diefstal.

Marianne
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wij gebruiken naast de CC onze betalapas heel veel. Ik vraag in winkels altijd om cash back, dat kost niets.
dacht ik ook altijd, maar bij de Abn-Amro
Betalen via betaalautomaat buitenland in vreemde valuta
Met Wereldpas* € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bushmaster schreef:maar bij de Abn-Amro
Betalen via betaalautomaat buitenland in vreemde valuta
Met Wereldpas* € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag
Dat is al jaar en dag zo bij de ABN AMRO Bank.

Geld opnemen met je pinpas is nog duurder: € 2,25 + 1,2% valutakoersopslag.

Dan is extra pinnen in een winkel voordeliger. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Coyote schreef: Overigens kan het aanzienlijk schelen als je cash betaalt. Afgelopen keer ook behoorlijke verschillen gezien tussen cash en creditcard, kan op een volle tank toch al gauw enkele dollars schelen.

Roland
Bedankt voor de fijne tip. Dat wordt voor ons dus gewoon in cash betalen bij het tanken.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik betaal thuis zelfs bijna nooit cash, altijd via pinnen. Ik ben iemand die bijna nooit meer dan 10 à 20€ in zijn portefuille heeft zitten hehe :)
Ik ga nu in October voor de eerste keer zélf autorijden in the US itt de vorige groepsreizen die ik gedaan heb.
Als je zelf zo'n roadtrip doet, dan doe je automatisch wat meer geld op on the road, zoals tanken bv.
Dat, en eten, gaat via de CC gebeuren. De vrij kleine uitgaven (wat te drinken nemen ergens, een granenreep onderweg, etc), die zullen vooral via cash betaald worden.

Persoonlijk denk'k ook dat dat de slimste manier is om je uitgaven een beetje onder controle te houden.
Als je bv een boel dollars in je portefuille hebt zitten, dan ben je sneller geneigd om ze op te maken denk'k.
Niet dat't tijdens je vakantie er écht toe doet, want geef toe, iedereen die op vakantie gaat doet uiteindelijk meer geld op dan hij had voorzien :)
Reisblog: thisisfraa.be
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja je zou kunnen denken dat cash sneller uitgegeven wordt anderzijds gaat pinnen en met CC betalen soms zo makkelijk... je geeft niet echt geld uit. Dat bij mij dat geen verschil maakt. Bij pinnen heb ik vaak minder gevoel dat ik veel geld uitgeef.
Het is dus sowieso altijd tellen en denken... het gaat al hard zat met alle boodschappen enzo.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ik voor dit onderwerp ook nog een paar vragen:
-betalen in een restaurant met CC hoe doe je dat, ik heb dat hier in Belgïë gedaan bij Pizza Hut en dat is hetzelfde als met de debetkaart (apparaatje met pincode)

-kan je bij de Wallmart enzo ook gewoon betalen met de debetkaart?
lovely_laura
Amerikakenner

@ annick&erwin betalen met cc in restaurants is heel makkelijk. Als je de rekening krijgt doe je je cc erbij en dan nemen ze hem mee en krijg je hem weer terug met de bon en een pen om je fooi erbij te zetten.

Wij konden bij de wallmart niet betalen met onze cc (visa) maar wel met onze debetcard. Is hetzelfde als pinnen in nederland.

Gr Laura
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

annick&erwin schreef:Ik voor dit onderwerp ook nog een paar vragen:
-betalen in een restaurant met CC hoe doe je dat, ik heb dat hier in Belgïë gedaan bij Pizza Hut en dat is hetzelfde als met de debetkaart (apparaatje met pincode)

-kan je bij de Wallmart enzo ook gewoon betalen met de debetkaart?
In the US zal je bijna altijd zonder pincode moeten betalen met je CC, ik heb't in ieder geval nog niet meegemaakt dat't wel moest. Gewoon akkoord gaan met't bedrag op't recuutje & aftekenen.

Debit werkt 't zelfde als hier ja, via deze manier zal je dus wel met je pincode moeten afrekenen.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Dus, dan geef je gewoon je CC af, zij maken daar een soort kopietje van dat jij moet onderteken?
lovely_laura
Amerikakenner

Ze nemen hem mee en halen hem dan door zo'n apparaatje. Vervolgens krijg jij hem terug schrijf je je fooi op de bon en zet je je handtekening
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

annick&erwin schreef:Dus, dan geef je gewoon je CC af, zij maken daar een soort kopietje van dat jij moet onderteken?
Ze zullen je CC swipen door een apparaatje, daarom staan de nummers op je CC er in reliëf op gedrukt. Tegenwoordig gebeurt dat ook wel elektronisch hoor, maar op sommige locaties zal't nog wel voor komen dat ze hem dus manueel swipen. En inderdaad, gewoon aftekenen. Wel goed opletten dat't bedrag helemaal klopt & dat er ze er bv niets bij kunnen schrijven nadien. Sommige mensen krabbelen er bv iets bij (voor of achter't bedrag) zodat ze dat bedrag niet groter kunnen maken nadien.

Je kan ook gewoon meegaan als ze hem gaan swipen, ze zullen dan wel eens raar kijken, maar thuis komen met een restaurant rekening van 480$ ipv 48$ is iets wat je wil voorkomen :) Het belangrijkste blijft toch dat je je recuutjes goed bij houdt, zodoende kan je nadien bij een dispuut met je CC-maatschappij bewijzen dat de afrekening niet klopt bv.

Dit is natuurlijk maar gewoon een voorbeeld, zelf heb ik't nog niet meegemaakt dat er meer afhouden werd dan de rekening. Je bent ook verzekerd voor een bepaald bedrag, in't geval van een foute CC afrekening moet je dus ook niet panikeren, in de meeste gevallen wordt de factuur zelfs aangepast voor dat je 't effectief moet betalen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

lovely_laura schreef:Wij konden bij de wallmart niet betalen met onze cc (visa) maar wel met onze debetcard. Is hetzelfde als pinnen in nederland.
Laura, vreemd dat je CC daar niet werkte. Wij hebben altijd met visa betaald in de Walmart en dat ging zonder problemen. Gewoon zelf je kaart door het machien halen en een handtekening zetten op het scherm.
lovely_laura
Amerikakenner

wij vonden het ook heel vreemd!!! we hebben een visa via de ANWB en hij werd bij elke walmart geweigerd. We hebben maar telkens of gepint of contant betaald
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

lovely_laura schreef:wij vonden het ook heel vreemd!!! we hebben een visa via de ANWB en hij werd bij elke walmart geweigerd. We hebben maar telkens of gepint of contant betaald
Kleine vraag, is het misschien een prepaid CC?

Ik heb namelijk een classic Visa CC via mijn bank & een prepaid Mastercard CC via MobileVikings. Die laatste wordt soms nogal eens geweigerd (ook al staat er genoeg geld op), zal wel iets met een bepaald type van authorisatie te maken hebben. Zal ook wel van't type zaak afhangen waar je hebt gebruikt, ik kan me bv inbeelden dat ze bij autoverhuur firma's zo'n prepaid CC eventueel niet aannemen omdat ze bv geen bedrag kunnen bevriezen ofzo.
lovely_laura
Amerikakenner

Het is een gewone CC en hij deed het verder overal (hotels, autohuur, winkels, restaurants) alleen bij de walmart werd hij geweigerd en ook bij alle walmarts. @ jaar geleden hadden we dezelfde CC en toenhadden we er geen problemen mee dus geen idee waarom deze keer niet...
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Nog mensen die opvallend vaker met credit card hebben kunnen betalen aan de pomp dit jaar (zónder zip code te moeten ingeven)?
Dit lukte bij ons vorige jaren nooit, we moesten altijd naar binnen. Vorige maand hebben we 13 keer getankt en op Goulding's bij Monument Valley na, werkte de kaart overal onmiddellijk aan de pomp. We tankten vooral bij Exxon, Chevron & Phillips 66.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer