Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat neem jij mee vanuit Amerika?
Re: Wat neem jij mee vanuit Amerika?
zijn er ook mensen die gekochte spullen opsturen naar huis in plaats van in de koffer meenemen?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
TIP 5: vlieg met Icelandair, daar mag je (nu nog), zonder kosten, 2 koffers per persoon incheckenbloem28 schreef:Ik zou zo veel mogelijk kleding/ schoenen (merk) halen. 23 kilo zit je zo aan (helaas)

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik stuur geen spullen op naar Nederland als ik in Amerika ben.
Neem wel altijd een 2e koffer mee terug. De kosten (tegenwoordig al $ 70 bij United) neem ik voor lief. Aangezien je al flink bespaart op de aankopen calculeer ik dat bij de prijs in.
Roland
Neem wel altijd een 2e koffer mee terug. De kosten (tegenwoordig al $ 70 bij United) neem ik voor lief. Aangezien je al flink bespaart op de aankopen calculeer ik dat bij de prijs in.

Roland
Bath and Bodyworks. De geurkaarsen!! Wegen helaas teveel om er veel mee naar huis te nemen. Maar nam ze het liefst allemaal mee :Y
mensen vragen mij altijd Old Spice mee te nemen
Wat zijn typische producten die goedkoper zijn in de VS?
Zit zelf te denken om de nieuwste ipad daar te kopen, weet alleen niet hoe het dan zit met garantie e.d.
Zit zelf te denken om de nieuwste ipad daar te kopen, weet alleen niet hoe het dan zit met garantie e.d.
- Bushmaster
- Amerika-expert
kledingWat zijn typische producten die goedkoper zijn in de VS?
apple geeft wereldwijde garantie ........Randy schreef:Wat zijn typische producten die goedkoper zijn in de VS?
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
en is er vanaf $529
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
ned in MO schreef:en is er vanaf $529
Oooh das niks...

Ik weet iig wel dat ik bijna niks mee ga nemen deze keer. Dat had ik in NY wél gedaan, tegen alle adviezen in, met als gevolg een te zware koffer op de terugweg. Dus nu een leeg koffertje mee

http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Zowat alles, als de dollarkoers een beetje goed is tenminste en als het niet uit Europa komt. Bosje tulpen koste in NY 25 dollarBushmaster schreef:kledingWat zijn typische producten die goedkoper zijn in de VS?

-
- Amerika-ontdekker
Mag je eigenlijk zoveel als je wilt meenemen uit Amerika met het vliegtuig naar België of zit hier een limiet op? Verder ook geen belastingen betalen ofzo?
Wij gaan deze zomer naar New York en als ik het zo hoor is het wel handig als we wat meenemen, vooral al dat lekkers!
Wij gaan deze zomer naar New York en als ik het zo hoor is het wel handig als we wat meenemen, vooral al dat lekkers!
450 euro belasting vrij, daarboven ben je btw verschuldigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kleine correctie: €430,- 
Bron (weliswaar van de Nederlandse belastingdienst, maar het geldt in België ook)

Bron (weliswaar van de Nederlandse belastingdienst, maar het geldt in België ook)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bij mij wordt het ook een hoop eten (M&Ms, Poptarts, Koolaid, Mac & Cheese). Had laatst wat M&Ms mee naar werk, mijn collega's zeiden al, je vult maar een extra koffer met die M&M's voor op de terugweg.
Ook wil ik uiteraard wat kleding meenemen, souvenirs, makeup, parfum (vraag me trouwens wel af, kan ik dit niet beter daar op het vliegveld kopen, als het daar net als in NL taxfree is?) En misschien lens voor mijn camera, is het daar in verhouding goedkoper?
Ook wil ik uiteraard wat kleding meenemen, souvenirs, makeup, parfum (vraag me trouwens wel af, kan ik dit niet beter daar op het vliegveld kopen, als het daar net als in NL taxfree is?) En misschien lens voor mijn camera, is het daar in verhouding goedkoper?
- DVDGuy
- Amerika-expert
Taxfree kopen is echt niet altijd goedkoper
Je moet héél prijsbewust zijn en e.e.a. verschilt ook nog eens per luchthaven

Je moet héél prijsbewust zijn en e.e.a. verschilt ook nog eens per luchthaven

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oke, thanks! Dan laat is wrs shoppen op het vliegveld achterwege. De parfum die ik wil is sowieso in NL niet verkrijgbaar, dus moet hem wel meenemen 

- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik neem altijd een heleboel skittles sour mee terug.
-
- Amerika-ontdekker
Oh bedankt voor de reacties! En hoeveel BTW moet je betalen eigenlijk in Amerika? Kan je dit terugvragen ofso door Tax Free aan te kopen? Dien je in de winkel te vragen voor een Tax Free bonnetje ofsoiets? Sorry maar ben een leek in zo'n zaken en het zou leuk zijn zou iemand mij mogen helpen 
edit: mag je elk soort producten meenemen want ik had eens op tv gezien dat je bijvoorbeeld geen fruit ofso in je bagage mag steken. Sorry voor de vele vragen maar wil liever voorbereid op reis vertrekken

edit: mag je elk soort producten meenemen want ik had eens op tv gezien dat je bijvoorbeeld geen fruit ofso in je bagage mag steken. Sorry voor de vele vragen maar wil liever voorbereid op reis vertrekken

- DVDGuy
- Amerika-expert
Er is verschil tussen wat je de USA in brengt (veel is verboden; zie daarvoor andere lopende topics) en wat je mee neemt als je het land verlaat.
De taxes (BTW) zijn staat-gebonden en dus niet landelijk en dat is gelijk de voornaamste reden dat je die niet terug kunt krijgen; er zijn 3 of 4 staten waar dat onder bepaalde condities wel kan (ook hier loopt een topic over).
Elke staat kent een eigen percentage, maar reken op 8-10% op gebruiksgoederen
De taxes (BTW) zijn staat-gebonden en dus niet landelijk en dat is gelijk de voornaamste reden dat je die niet terug kunt krijgen; er zijn 3 of 4 staten waar dat onder bepaalde condities wel kan (ook hier loopt een topic over).
Elke staat kent een eigen percentage, maar reken op 8-10% op gebruiksgoederen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3474 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies
-