Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hondjes mee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
OscarG
Amerikakenner

Re: De hondjes mee

Bericht door OscarG »

Je hebt te maken met eisen van 2 organisaties: De vliegmaatschappij en de Amerikaanse douane.

Stappenplan is op zich:

1. Zorgen dat de hond een europees paspoort heeft met alle inentingen. rabies en hartworm enz idd.
2. kijken of je de hond zelf mee kan nemen. Hangt van de periode af, in de zomer is het te warm, dan moet het via cargo.
3. Ticket boeken + kijken naar voorwaarden kennel + Geschikte kennel kopen.
4. binnen 2 dagen voor vertrek gezondheidsverklaring krijgen van de dierenarts. Kijken naar de specifieke voorwaarden van de vliegmaatschappij, de ene heeft als voorwaarde niet ouder dan 2 dagen, de ander niet ouder dan 3 dagen.
5. Na aankomst hond laten inklaren bij de Amerikaanse douane. Daar geef je alle papierwerk, zij bekijken alle inentingen enz en zetten een stempel op je papierwerk.
6. Hond aangeven bij de gemeente waar je gaat wonen. Het zal per gemeente verschillen, maar zowel in Cape Cod, Massachusetts als in Salisbury, New Hampshire betalen wij hondenbelasting.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je hond moet vooraf toch geen hartworm behandeling gehad hebben? Tenminste, in Belgie niet, want dat komt daar niet of zelden voor. Hier ter plekke zijn we vanaf april wel gestart met medicatie tegen hartworm, omdat het hier veelvuldig voor komt.
Hondsdolheid en de reguliere Belgische/Nederlandse inentingen waren voor ons voldoende.

Of je hond in de zomer (of putje winter) ook mee kan, hangt af van de vliegtuigmaatschappij. Sommige hebben geklimatiseerde ruimtes, anderen hebben dat niet.

Als je regelmatig naar de dierenarts gaat, dan beseft die ook wel dat je 2 dagen voor vertrek andere dingen te doen hebt dan bezoekjes aan de dierenarts brengen. De onze heeft een week vooraf een gezondheidsverklaring opgesteld op datum van vlak voor vertrek, met de boodschap dat, als de hond de komende dagen tekenen van ziekte vertoonde, we toch nog even langs moesten komen.

Kijk na waar je gaat wonen, want soms zijn honden niet toegelaten, of bepaalde rassen of formaten van honden zijn niet toegelaten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kirs
Amerika-ontdekker

Bericht door Kirs »

OscarG schreef:Je hebt te maken met eisen van 2 organisaties: De vliegmaatschappij en de Amerikaanse douane.

6. Hond aangeven bij de gemeente waar je gaat wonen. Het zal per gemeente verschillen, maar zowel in Cape Cod, Massachusetts als in Salisbury, New Hampshire betalen wij hondenbelasting.
Bedankt voor de reacties, het is me een stuk duidelijker zo. Alleen over het laatste puntje heb ik nog een vraag. Begrijp ik goed dat het niet nodig is om de hond voor vertrek aan te geven bij de gemeente? Kan ik dat gewoon doen op het moment dat ze daar al is?

Mijn vriend woont in New Jersey, hij heeft zelf ook 2 honden maar hij hoeft daar geen belasting te betalen dacht ik maar het is inderdaad wel zo verstandig om toch even uit te zoeken.
Nou het lijkt nog wel relatief makkelijk als ik het zo zie, was het voor mensen maar zo makkelijk he!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ligt geheel aan de gemeente. Wij hoeven het hier ook niet, maar in de naburige stad krijgen honden een penning. Daarmee mogen ze bijv. ook de dogparks in. Heb je niet zo'n penning moet je er eentje kopen en de hond zijn inentings papieren laten zien. Is dat in orde dan mogen andere honden van buiten die stad (tegen hoger tarief, dat dan weer wel) ook in het dogpark.
Maar niet elke stad heeft een registratie systeem.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer