Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederland én VS in hittegolf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

MightyMaus schreef: De start/finish van de 4daagse is in onze "voortuin",
erg gezellig al die drukte om ons huis.
Het is stil in onze voortuin! :cry:

(voor de mensen buiten Nederland:
4daagse is wegens de hitte afgelast)
Laatst gewijzigd door Emenem op 19 jul 2006, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik vond het in de VS ook altijd beter uit te houden. Ik heb in Orlando gedurende de hete zomer op een resort gewerkt en deed daar de buiten activiteiten. Ik vond dat best goed vol te houden met veel water drinken. Maar toen zat ik er ook al een tijd dus misschien gewend geraakt aan de steeds hoger wordende temperaturen misschien?

Ik vind het persoonlijk hier in Nederland dit jaar niet echt vol te houden. Het is wel heerlijk warm, maar ik heb er toch meer last van dan voorgaande jaren. Geen idee wat het is.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb in Nederland ook veel meer last van de warmte, ik word er helemaal beroerd van.
Komt nog bij dat we vandaag druk zijn met koffers inpakken en de laatste dingen regelen want morgenochtend vertrekken we naar Phoenix :dance: .
Ik hoop dat het daar beter uit te houden is.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hallo Marjon,

Je bedoeld toch Phoenix in Arizona :? , daar waar het morgen 44 graden wordt en vrijdag 46 :shock: .

Ik hoop dat je iets geboekt hebt met een hele goede airco, dat lijkt me de enige manier om zulke temperaturen te verdragen.

Maar je hebt vakantie, dus geniet er maar van.

Groeten Harry.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh my god!!
Ja die Phoenix bedoel ik :(

Ik heb net even gechecked op de sit van de Days Inn in Scottsdale waar we 2 nachten blijven, maar er staat geen airco vermeld. :shock: Ik heb daar helemaal niet op gelet bij boeking omdat ik dacht dat de meeste motels wel airco hebben.

Ik denk dat we maar veel tijd in de overdekte shoppingmall door moeten brengen.

Marjon
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

In de omgeving van Phoenix hoef je niet te vragen of er air conditioning is - - dat heeft iedereen!!!

Temperaturen in de 40 zijn heel normaal in de zomer voor Phoenix.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

vana schreef:Ik heb net even gechecked op de sit van de Days Inn in Scottsdale waar we 2 nachten blijven, maar er staat geen airco vermeld. :shock:
Marjon
Wat bedoel je: er staat specifiek bij dat ze géén airco hebben of hebben ze de airco gewoon niet opgenoemd? De meeste hotels hebben wel airco hoor, zeker in die contreien, ik denk dat het niet zo bijzonder is en dat ze het daarom niet specifiek noemen.
Hoe dan ook, ik wens je alvast een hele fijne vakantie!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het staat gewoon niet genoemd. Jullie hebben me gerustgesteld. Ik was net van plan het hotel te annuleren en bij aankomst in Amerika zo snel mogelijk naar een hotel hoog in de Rocky Mountains te rijden (liefst in de sneeuw :D )
Ik heb vandaag de hele dag al de neiging om in de koelkast te gaan zitten.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb je toch niet ongerust gemaakt :oops: .

Wij hebben op onze eerste Amerikareis negen jaar geleden ook in dat hotel geslapen en voor zover ik me kan herinneren heeft het gewoon airco.
Er zit vlakbij het hotel een PF-Chang's restaurant, als je van chinees eten houd is dit een absolute aanrader het eten is heerlijk en zeer betaalbaar.
Wij hebben op onze vakantie dit jaar weer twee keer bij PF-Chang's gegeten, het is een keten en ze zitten op heel veel plaatsen in Amerika.

Veel plezier

Harry.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Volgens mij moet het eerste hotel zonder airco nog gebouwd gaan worden in dat gebied :D

Nee, Marjon ga maar lekker genieten! Goede reis.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hier, North Carolina, is het ook errug warm.
Ik weet wel dat het in NL nu ook heet is, maar daar koelt het 's nachts nog even af. Hier is het om 12 uur 's avonds nog 33 graden....
Kan dan zo lekker even genieten van een fris briesje.....
Daarentegen is mijn airco vrij constant 8)

Volgende week gaan we naar Lake Placid en hoop daar echt op een paar koelere dagen!

Oja, PF Chang is echt een aanrader. Zit hier ook in de buurt en is anders Chinees eten dan in NL. Babi pangang is hier niet te vinden :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij vertrekken morgenochtend naar Aruba en daar is het nota bene koeler dan hier op het moment!! En met het zeebriesje voelt het helemaal niet zo heet. Marion alvast een heerlijke vakantie gewenst!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Ik heb net even gechecked op de sit van de Days Inn in Scottsdale waar we 2 nachten blijven, maar er staat geen airco vermeld. :shock: Ik heb daar helemaal niet op gelet bij boeking omdat ik dacht dat de meeste motels wel airco hebben.
Marjon,

laat je niet gek maken! :wink:

De Days Inn in Scottsdale heeft een prima airco, kan het weten, heb er al 2x geslapen.

Het zal inderdaad lekker warm zijn in Phoenix. Gewoon rustig aan doen de eerste dag en als om 10.00 uur de mall opengaat, is het daar heerlijk koel! :D

Fijne vakantie!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik sprak een goede vriend op msn uit amerika die het raar vond dat wij weinig gebruik maken van A/C.

Dit zei ze..Whats such the big deal? why are you guys so anti-A/C? it seems sort of ridiculous to me, you don't have to have it on all the time.
Its not something you have to use all the time, and moreoever.. you guys are basically baking yourself in brick ovens. Your houses are all Brick and heat on brick causes an oven effect inside which makes the situation NO better.
But I don't understand how its enjoyable in life to lie there all summer in bed and not be able to rest well because you are so hot. It doesn't make sense to me and it doesn't seem reasonable to go through life in summer miserable like that, especially when you have the resources to provide for it.

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Goede vraag. Ik vraag het me ook regelmatig af. Zeker nu ik laatst las dat het aantal tropische dagen rond 2050 op 20 (i.p.v. 4 nu) komt te liggen. :dunno:
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

waarom we in nl weinig a/c gebruiken... Die dingen vreten energie. Aangezien de energie prijs in Amerika veel lager is gebruiken hun ze makkelijker
en dat oven effect een huis met veel massa warmt veel minder snel op, maar houdt de warmte vast om het geduren de avond als het afkoelt los te laten. vergelijk eens een kerk met een boom hut van hout. Beetje extreem maar hopelijk kun je je er iets bij voorstellen. waar zou je het liefste willen zitten op een hete dag?
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

haar reply :D

In our house,. Most houses here are built with central heating and air.
new houses that is, its one large unit that you put in your house. and it cools the whole house. but when I was in college I used a small window unit which was about 200 dollars to buy.
>>http://Www.trane.com<< Thats what most american homes have.

http://www.hometips.com/cs-protected/gu ... nheat.html
and this explains what a central heat and air unit does.

Heat Rises so obviously the top part of the house is the hottest part. But if you only get a small window unit like whats available to home owners over there, mostly, then window units only supply to one to two rooms.
but Larger Central Units, which are REALLY expensive, especially over there, supply to the whole house.

So unless you get two or three small units you are only offering cool air to one part of the house, the rest of the house will still be warm, and it doesn't make the situation any easier on the unit, it just has to work harder if their are windows open. Which means an even higher electric bill.

en over die energie: Not necessarily..our taxes are just a lot lower than yours
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik snap wat ze zegt... Een airco is niet de oplossing, het is maar een hulp middel om het in 1 vertrek een beetje aantrekkelijk te maken.

Wij bouwen veelal huizen in beton i.p.v. hout (in Amerika) hierdoor voorkomen we dat we een airco nodig hebben. Themische massa heet dit:
http://www.senternovem.nl/epn/70_concep ... limaat.asp

Een huis van hout warmt zeer snel op, maar koelt ook zeer snel af. Dus zo gauw de airco uitgaat merk je het meteen.

en m'n eigen ervaring, die dingen maken enorm veel herrie!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Denk dat het hele verwarming systeem in Amerika heel anders is.
De kachel en de airco worden bedient door de zelfde thermostaat hier.
Zomers staat hij op cooling en 's winters op heat.
Het lijkt mij een dure aangelegen heid om je CV en radiatoren te gaan veranderen in hete lucht verwarming.
Wat wij in NL hadden, was een mobiele airco. Die stond bij ons op de slaapkamer en daarmee sliepen wij heel goed die warme nachten. Heeft ons misschien 50 euro aan stroom extra gekost. Was het zekers waard. De airco kwam van de makro en was iets van E 200,-.

Groetjes Petra
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Je kunt ook koud water door de pijpen/radiatoren laten lopen...

Oke, ik heb bouwkunde gestudeerd en heb me een beetje verdiept in milieu vriendelijk bouwen. Daar bij zijn er veel oplossingen om te voorkomen dat je een airco nodig hebt. zoals, de massa (beton), geen grote raam party op het zuiden of er bomen voorzetten of ander vaste zonwering.
Ik vind het vanuit m'n vakgebied altijd heel interresant hoe ze gebouwen bouwen met een zo laag mogelijk budget en een aangenaam binnen klimaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer