Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ipad 3

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ipad 3

Bericht door DVDGuy »

Redouan10 schreef:en als je een bon krijgt waar een bedrag op staat minder dan 430 euro en deze laat zien?
Als je de sjaak bent en gecontroleerd wordt, kunnen ze eenvoudig aan de hand van het serienummer zien waar hij vandaan komt; de prijzen kennen we uiteraard ook.

Je kunt alleen maar hopen dat je niet gecontroleerd wordt.
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Een tip die ik ooit ergens las (heb er zelf geen ervaring mee), als je zoiets koopt wat dus boven de 430 euro uitkomt, laat dan de doos enzo achter in Amerika.. Dus gewoon bv iPad in je handbagage doen alsof je hem op de heenreis ook al had. Ik denk niet dat er dan een hond is die er naar omkijkt.

Ben je een Apple fan en wil je heel graag de doos houden, tja, dan is de kans wel groter dat je gepakt wordt denk ik hihi.
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Bericht door Dianne Wind »

Kan iemand mij zeggen hoe het gaat als je via Brussel reist met de invoer?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

het zelfde als dat je in Nederland binnen zou komen,
het gaat om de eerste "Entry" in Europa.
Dus gewoon bv iPad in je handbagage doen alsof je hem op de heenreis ook al had.
Als er wel een "haan naar kraait" is het aan jou om te bewijzen dat er al invoer/BTW is betaald over de Ipad, niet aan de douane.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsja, ik snap al dat gedoe over die btw niet zo eerlijk gezegd. Iedereen weet dat je btw moet betalen over grote aanschaffen en vrijwel iedereen zal proberen dat te omzeilen. Je weet dat je fout zit, en als je gepakt wordt is het gewoon een gevalletje helaas pindakaas. Persoonlijk zou ik alles weggooien wat de schijn wekt van een nieuwe aanschaf, inclusief aankoopbon (die kun je tegenwoordig ook naar je toe laten e-mailen), doos en gebruiksaanwijzing. Van te voren persoonlijk instellen en flink wat gebruikssporen achterlaten zoals (Nederlandse) apps en dan maar het beste ervan hopen. De halve wereld reist tegenwoordig met een tablet, dus het is voor de douane zoeken naar een speld in een hooiberg.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

De douane kan simpelweg aan het serienummer zien waar het apparaat vandaan komt, dus als ze je zouden willen pakken.................., maar gelukkig zijn zij daar (meestal) niet echt op uit.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

wij hebben een ipad 3 laatst gekocht. Een leuk apparaatje moet ik zeggen. Even snel het net op en emails e.d. controleren vind ik toch wel een mooie pluspunt. Geen gedoe meer met een computer of laptop op starten.
Het is gewoon een leuk hebbendingtje :-).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

En als ik hem 2de hands koop? Moet je dan ook aantonen van wie en voor hoeveel je hem hebt gekocht?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

De bewijslast ligt bij jou, dus het antwoord is ja.
Ik begrijp uit je vraag alleen niet of je bedoelt dat je hem in Nederland of in de VS 2e hands aanschaft.

Ik zou me er echter niet zo heel druk om maken.
Als je op Schiphol wordt gevraagd om je tas en koffers open te maken en ze vinden 1 iPad in je handbagage die duidelijk voor eigen gebruik is, dan zulen ze niet moeilijk doen.
't Wordt anders als ze 5 iPads in je koffer vinden die nog in de verpakking zitten (en zelfs zonder verpakking :lol: ).
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Ik ben afgelopen maart voor mijn werk een aantal weken in de USA geweest. Ik heb daar een IPad gekocht in Memphis TN. Kreeg wel een bonnetje voor de tax mee maar op het vliegveld van Memphis wisten ze van niks. Vervolgens ook nog op O'hare geprobeerd (Chicago), ook daar geen succes. Bij de douane in Brussel geen problemen gehad. Ik reise samen met een gezelschap van ong 30 mensen. In totaal waren er 12 mensen die een nieuwe Ipad hebben aangeschaft bij de Best Buy. Niemand is aangehouden terwijl het gros de Ipad nog niet eens had uitgepakt.
We gaan in juni weer naar de USA voor een camperreis en moet dan voor een nichtje een MAcbook scoren, komt goed denk ik. Van te voren gezegd dat bij controle invoerrechten betaald moeten worden; vond ze geen probleem...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je gewoon kan doorlopen bij de doaune zonder dat ze in je bagage kijken dan heb je gewoon geluk gehad.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Sorry hoor, maar doorlopen bij de douane (op Schiphol) is meer regel dan uitzondering, dus om dat geluk te noemen is een beetje vreemd (behalve als je op Schiphol aankomt en op Paramaribo bent opgestapt).
Je kunt juist het tegenovergestelde stellen : als je er door de douane wordt uitgepikt om gecontroleerd te worden dan ben je een pechvogel.

Hoe het in Brussel gaat weet ik niet.

Mads2010 schreef:.... Kreeg wel een bonnetje voor de tax mee maar op het vliegveld van Memphis wisten ze van niks. Vervolgens ook nog op O'hare geprobeerd (Chicago), ook daar geen succes. .....
Je kunt de bon bij de douane van het land waar je uit gaat laten afstempelen ten bewijze dat je het goed gaat uitvoeren.
Daarna moet je de bon opsturen met een begeleidend briefje naar de winkel waar je de spullen hebt gekocht, dat je sales tax hebt betaald, dat je het goed hebt uitgevoerd en dat je die sales tax graag terug gestort wil hebben op je bankrekening.
Al met al redelijk omslachtig en je bent dan ook nog afhankelijk van de winkelier/retailketen of ze hier aan mee willen werken, want als zij het te omslachtig vinden zeggen ze je brief met bon nooit te hebben ontvangen of ze willen er aan meewerken maar berekenen dan administratiekosten.
Beter kun je dan naar Macy's gaan waar ze buitenlanders standaard 10% korting geven (moet je wel even een pasje halen bij de klantenservice) en er dan van af willen zijn.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik wil er een kopen met 4g maar ik zie dat dit alleen kan in combinatie met een abbonement. of zie ik het verkeerd?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kan je gewoon kopen zonder abonnement volgens mij
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

mtl schreef:Als je gewoon kan doorlopen bij de doaune zonder dat ze in je bagage kijken dan heb je gewoon geluk gehad.
Ik ben op Schiphol nog geen enkele keer gecontroleerd op mijn bagage. Lijkt me dus niet helemaal de maatstaf.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Redouan10 schreef:ik wil er een kopen met 4g maar ik zie dat dit alleen kan in combinatie met een abbonement. of zie ik het verkeerd?
De 4g verbinding zul je in ieder geval in Nederland niet kunnen gebruiken.
Het systeem dat ze hier in de toekomst gaan gebruiken is anders dan in de VS.

Als dat dus voor jou de reden is om 'm te kopen en in Nederland te gebruiken, dan zou ik het heroverwegen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tosca schreef:Ik ben op Schiphol nog geen enkele keer gecontroleerd op mijn bagage.
Toch kunnen ze je controleren dus je moet er altijd rekening mee houden.

Zelf ben ik één keer gecontroleerd na terugkomst uit Amerika. Was nog in de tijd dat je veel minder dan de € 450 van tegenwoordig mocht meenemen. Ik had veel DVD's en kleding en enkele pakketten software gekocht (alles nog verpakt en labels eraan). Er werd vluchtig naar gekeken en ik mocht verder.

De kans dat je gecontroleerd wordt is klein maar kan dus altijd gebeuren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Was nog in de tijd dat je veel minder dan de € 450 van tegenwoordig mocht meenemen.
correctie: 430,-

8)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Coyote schreef:Toch kunnen ze je controleren dus je moet er altijd rekening mee houden.
Natuurlijk, en je moet er ook altijd rekening mee houden. Maar de opmerking dat je geluk hebt als je niet wordt gecontroleerd mocht wat mij betreft iets genuanceerd worden :)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, ik zou het ondersom zeggen, dat je pech hebt wanneer je gecontroleerd wordt :wink: ! Ik ben al die Amerika-reizen (en andere) reizen ooit maar 1 keer gecontroleerd; en dat was ook nog eens toen ik alleen reisde. Toen best veel kleding gekocht, ook voor de kinderen, voor (veel) meer dan de toen toegestane limiet, maar mocht ook gewoon doorlopen (na door mijn koffer gesnuffeld te hebben). Ging ze vooral om electronica had ik toen het idee; en dan niet 1 maar 5 stuks of zo :lol: .
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer