Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
MightyPancake
Amerika-newbie

Re: Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Bericht door MightyPancake »

Heel veel dozen lucky charms, zakken Skittles sour en vingerhoedjes! :)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Dento schreef:Kleine correctie: €430,- :wink:
430 € = belastingvrij.

Ik koop voor veel meer geld kleding als ik in de VS ben. Ik knip wel altijd alle labels eraf. Dan kunnen ze op de luchthaven toch niet zien dat dat allemaal nieuw is, en in de VS gekocht?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

DVDGuy schreef: De taxes (BTW) zijn staat-gebonden en dus niet landelijk en dat is gelijk de voornaamste reden dat je die niet terug kunt krijgen; er zijn 3 of 4 staten waar dat onder bepaalde condities wel kan (ook hier loopt een topic over).

Elke staat kent een eigen percentage, maar reken op 8-10% op gebruiksgoederen
Zie ook het uitgebreid overzicht BTW (sales tax) van de div staten http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxe ... ted_States
No guts, no glory!
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

SuuSje schreef: En misschien lens voor mijn camera, is het daar in verhouding goedkoper?
Dat verschilt enorm per merk, specifiek artikel en vooral de div. winkels. En natuurlijk ook nog per staat (sales tax).
Zelf actief gezocht voor Nikon spullen. Enkele objectieven waren iets goedkoper maar niet dermate dat ik het garantie risico wilde nemen. Als een objectief (of body) achteraf toch niet helemaal in orde blijkt te zijn, is het wel zo gemakkelijk als ik er mee terug kan naar een vertrouwde NL of B dealer (bv Foto Konijnenberg). Daarvoor betaal ik graag een beetje meer. Dit nog afgezien van het risico (weliswaar klein maar toch...) van een belasting aanslag bij invoer.
Overigens waren sommige items in de VS duidelijk duurder. Zo bv de nieuwe Nikon flitsers. En dat ondanks een zeer gunstige dollarkoers :?
En let op in toeristische gebieden. Daar willen handige verkopertjes je nog wel eens proberen te verleiden tot een aankoop die achteraf gewoon oplichterij is. Dit heb ik bv enkele malen zien gebeuren rond Fishermans warf in San Francisco. Daar liggen heel wat winkels met fotospullen en de verkopers opereren soms behoorlijk agressief. Elke toerist met een camera om zijn nek wordt aangesproken. Daar probeerden ze dan met name zg opzetlenzen (voor super tele of super groothoek bereik) te verkopen voor belachelijke prijzen. Op de verpakking stond dan een prijs van bv $1500 Eerste "special friend price" was "slechts" $800 om vervolgens al snel verder te zakken naar minder dan $500. Als ze in de gaten krijgen dat je er niet intrapt laten ze je snel staan (soms met nog wat grove / beledigende opmerkingen dat jij er geen verstand van hebt!) en benaderen direct weer een ander slachtoffer.
Deze (echt exact zelfde merk en type) opzetlensjes worden overigens op Ebay aangeboden voor bedragen vanaf enkele tientjes.....
No guts, no glory!
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ik kreeg enkele dagen wel een heel rare vraag van iemand die wist dat ik naar Amerika ging!

Een vrouw van een collega van mijn man wil dat ik in ginder vraag met welk product ze hun tanden wit maken en of ik dat dan mee kon brengen. Weet iemand hier iets meer van?

Verder is mij ook al gevraag of ik een I-phone wou meebrengen, iemand daar ervaring mee?

En voor mezelf wil een graag een handtas van Guess is dat daar goedkoper?

Dit is mijn eerste keer Amerika en ik heb al gelezen dat je in winkels de tax nog moet bijtellen, is dat overal (electronica, kleding, voeding)?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Lilo, dat kunnen ze wel zien aan de slijtage.

@Annick&Erwin, als ik lees wat jullie mee willen brengen, dan kom je boven de €430 euro uit. Hou daar rekening mee. :wink: En ja, in elke winkel zijn alle prijzen zonder tax
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ah ja, je hebt gelijk. En dan ga ik toch lekker egoistisch zijn en liever shoppen voor mezelf natuurlijk! :lol:

Hoeveel tax moet ik nog bijtellen?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

10% bovenop de prijs en de iphone kan alleen als je een SSN hebt
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

annick&erwin schreef:Hoeveel tax moet ik nog bijtellen?
Een paar regels hiervoor wordt een site gegeven waar je alles kunt lezen over sales-taxes per staat :blink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ziva schreef:10% bovenop de prijs en de iphone kan alleen als je een SSN hebt
Je kunt een ongelockte iPhone kopen zonder plan. Je bent uiteraard wel duurder uit dan de aanbiedingen die je krijgt als je een plan erbij neemt van een van de aanbieders. Prijzen voor deze iPhones $649/$749/$849 (16GB/32/GB64GB). Overigens heb je ook geen SSN nodig voor de "goedkope" iPhone, alleen een US adres en goeie credit rating of heel veel cash voor een borg ;-)
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Hansi1959 schreef:
SuuSje schreef: En misschien lens voor mijn camera, is het daar in verhouding goedkoper?
Dat verschilt enorm per merk, specifiek artikel en vooral de div. winkels. En natuurlijk ook nog per staat (sales tax).
Zelf actief gezocht voor Nikon spullen. Enkele objectieven waren iets goedkoper maar niet dermate dat ik het garantie risico wilde nemen. Als een objectief (of body) achteraf toch niet helemaal in orde blijkt te zijn, is het wel zo gemakkelijk als ik er mee terug kan naar een vertrouwde NL of B dealer (bv Foto Konijnenberg). Daarvoor betaal ik graag een beetje meer. Dit nog afgezien van het risico (weliswaar klein maar toch...) van een belasting aanslag bij invoer.
Overigens waren sommige items in de VS duidelijk duurder. Zo bv de nieuwe Nikon flitsers. En dat ondanks een zeer gunstige dollarkoers :?
En let op in toeristische gebieden. Daar willen handige verkopertjes je nog wel eens proberen te verleiden tot een aankoop die achteraf gewoon oplichterij is. Dit heb ik bv enkele malen zien gebeuren rond Fishermans warf in San Francisco. Daar liggen heel wat winkels met fotospullen en de verkopers opereren soms behoorlijk agressief. Elke toerist met een camera om zijn nek wordt aangesproken. Daar probeerden ze dan met name zg opzetlenzen (voor super tele of super groothoek bereik) te verkopen voor belachelijke prijzen. Op de verpakking stond dan een prijs van bv $1500 Eerste "special friend price" was "slechts" $800 om vervolgens al snel verder te zakken naar minder dan $500. Als ze in de gaten krijgen dat je er niet intrapt laten ze je snel staan (soms met nog wat grove / beledigende opmerkingen dat jij er geen verstand van hebt!) en benaderen direct weer een ander slachtoffer.
Deze (echt exact zelfde merk en type) opzetlensjes worden overigens op Ebay aangeboden voor bedragen vanaf enkele tientjes.....
Thanks, wordt dus eerst goed kijken welke lens ik evt zou willen en de prijzen hier in NL opzoeken om het daar te kunnen vergelijken! Gelukkig heb ik er wel wat verstand van, dus ik zal niet snel een flutlens kopen voor veel geld :) Maar bedankt voor het waarschuwen!
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

De must-have voor ons elk jaar is om wederom de McCormick kruiden potjes mee te nemen. Inmiddels hebben we iedereen die ooit bij ons komt bbq'en aangestoken met deze heerlijke kruiden, dus een potje of 10 gaan toch altijd wel mee in het koffer :thumbup:!

http://www.mccormick.com/products/grill ... nding.aspx
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
leopold1964
Amerika-ontdekker

Bericht door leopold1964 »

Bedankt voor de reacties, heb op Wikipedia eens gekeken en het blijkt 8.8% ongeveer in New York te zijn. Hier ga ik ook naar toe ;)
Voor kleding geld deze regel; als je onder de 110$ koopt betaal je slechts 4.75% tax op kleding, is het dan niet verstandiger om het bijvoorbeeld in 2 keer te doen? Zeg maar 1x voor 80$ en dan schuif je nog eens aan en dan nog eens voor 80$ want dan betaal je slechts 4.75% ipv 8.8% of werkt dit niet zo? :D
En ik kan dus meenemen uit Amerika wat ik wil (snoep, elektronica, voedsel, kleding, ...) zolang ik de labeltjes er maar afknip enzo?
Wat gebeurd er eigenlijk als je boven de 430 euro goederen hebt? Hoe word dit eigenlijk gecontroleerd dan?
Op de heenreis naar New York ga ik proberen zo weinig mogelijk mee te nemen, gewoon kleren enzo maar geen voedsel of andere dingen. Enkel op de terugweg wil ik veel meenemen :)
Nogmaals bedankt voor het antwoorden op al mijn (domme) vragen, maar zoals ik al zei ik ga liever voorbereid op reis! :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

leopold1964 schreef:En ik kan dus meenemen uit Amerika wat ik wil (snoep, elektronica, voedsel, kleding, ...) zolang ik de labeltjes er maar afknip enzo?
Zie mijn reactie boven. Daarnaast is het aan jou om aan te tonen dat het niet nieuw gekocht is.
leopold1964 schreef:Wat gebeurd er eigenlijk als je boven de 430 euro goederen hebt? Hoe word dit eigenlijk gecontroleerd dan?
Meestal worden mensen niet gecontroleerd. Het is voornamelijk een kwestie van "meestal gaat het goed, maar als het misgaat dan hang je".
leopold1964
Amerika-ontdekker

leopold1964 schreef:En ik kan dus meenemen uit Amerika wat ik wil (snoep, elektronica, voedsel, kleding, ...) zolang ik de labeltjes er maar afknip enzo?
Zie mijn reactie boven. Daarnaast is het aan jou om aan te tonen dat het niet nieuw gekocht is.

Ja maar " slijtage " vind ik maar onzin, al mijn kleren die ik heb zien er uit als nieuw :) Maar zien ze het niet aan het gewicht van de koffer ofzo? Dat het op de heenweg 10kg lichter was dan op de terugweg... :D
Ga toch wat kleren inslaan, vind het maar onzin, als ik de etiketjes eraf knip kunnen ze niet bewijzen dat het daar is gekocht... en trouwens, wat dan nog? Ze weten de prijzen dan toch niet van het item dus kunnen ze toch ook niet berekenen als het boven de 430$ is? Hoeveel moet je dan eigenlijk betalen als het zo ver is? :shock:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Alles om de economie hier een boost(je) te geven: kleren en schoenen kopen in New York City is sinds vorige week goedkoper geworden. Er wordt namelijk geen state tax meer geheven op goederen tot 110 dollar. Dat geldt per item, dus niet voor je totale aankoop. Scheelt toch weer wat :thumbup:

Let wel op dat als je in andere county's komt (zoals Westchester en Nassau County), die wél hun eigen lokale tax van een paar procent blijven heffen, terwijl de state tax is afgeschaft. In New York City is er op het moment 0% tax op kleding en schoenen, in plaats van de circa 8% van vóór april 2012.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Hockey schreef:@Lilo, dat kunnen ze wel zien aan de slijtage.
Dat kan je dan toch sterk betwisten? Ik neem ook nieuwe kleren mee van hieruit. Die zijn dus helemaal niet versleten, soms zelfs nog nooit gedragen. Zij kunnen toch niet zien of ik ze in de VS of ergens in Europa gekocht heb? En ik draag de nieuwe kleren die ik in de VS koop ook daar al direct. Volgens mij kunnen ze je op deze manier niks maken.

Lilo
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Rustig aan jongens, ze doen echt niet moeilijk over een paar kledingstukken. Kijk als je een koffer vol hebt met dezelfde kledingstukken van s t/m xxl, ja dan heb je een probleem.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Dat dacht ik al. :wink:
leopold1964
Amerika-ontdekker

bello schreef:Alles om de economie hier een boost(je) te geven: kleren en schoenen kopen in New York City is sinds vorige week goedkoper geworden. Er wordt namelijk geen state tax meer geheven op goederen tot 110 dollar. Dat geldt per item, dus niet voor je totale aankoop. Scheelt toch weer wat :thumbup:

Let wel op dat als je in andere county's komt (zoals Westchester en Nassau County), die wél hun eigen lokale tax van een paar procent blijven heffen, terwijl de state tax is afgeschaft. In New York City is er op het moment 0% tax op kleding en schoenen, in plaats van de circa 8% van vóór april 2012.
Waar kan je dat zien wanneer er wel tax word geheven en wanneer niet? :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer