Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-94 ontvangen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Jullian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

I-94 ontvangen

Bericht door Jullian »

Ik ga 25 april voor 6 maanden naar de VS om stage te lopen. Ik weet dat als je een j-1 visum hebt geen ESTA hoeft intevullen. Maar in het handboek van mijn stage staat dat ik een I-94 card of formulier ontvang in het vliegtuig. Moet ik daar iest voor doen of doet dat de luchtvaartmaatschapij? Ik kom er maar niet uit. :D

Groetjes Jullian
goldenhills
Amerika-expert

Re: I-94 ontvangen

Bericht door goldenhills »

Die krijg je in het vliegtuig (wit langwerpig formulier), en eventueel kun je het ook van een stapel pakken en invullen bij aankomst voordat je door Immigration gaat. Een deel van het formulier wordt bij binnenkomst in je paspoort geniet, en is je bewijs dat je legaal in het land bent.
Jullian
Amerika-ontdekker

Bericht door Jullian »

dus je hoeft daar verder niks voor te doen? Je hebt toch ook een I-94 card wat is dat dan en waar kun je die krijgen? :D

alvast bedankt :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ze schuren de onderkant van het i94 formulier dat jij invult af en dat gedeelte is dus je I94 card.
Welke dus veelal in je paspoort geniet wordt.
Jullian
Amerika-ontdekker

Bericht door Jullian »

Dus je hoeft er niks voor aantevragen? :wink:
Wat voor een vragen kun je verwachten bij de amerikaanse customs :?: :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Nee je hoeft niks aan te vragen.
Als de stewardess in het vliegtuig langs komt met de blauwe douaneformulieren kun je vragen om een wit I94 formulier.
De vragen bij de douane zijn meestal in de trend van wat je in Amerika komt doen en hoe lang je gaat blijven.
Jullian
Amerika-ontdekker

Bericht door Jullian »

.Thanks :D . Ik had gehoord dat ze je gaan onder vragen enzo? Gelukkig is dat dan niet zo.
Staceybeesie
Amerika-expert

Dat ligt er een beetje aan wat voor antwoorden jij geeft op hun vragen. :mrgreen:
Als jij bijv. zegt dat je wilt blijven wonen in Amerika na je visum periode, kun je er zeker van zijn dat je ondervraagt wordt. :wink:

Als je papieren in orde zijn en je geen andere plannen hebt dan waar je visum voor geldig is, zou alles soepeltjes moeten verlopen.
Jullian
Amerika-ontdekker

Bericht door Jullian »

Dat is wel een geruststelling :D. Bij het consulaat was ik in 2 minuten klaar. Dus het zal wel goed gaan :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jullian schreef: Wat voor een vragen kun je verwachten bij de amerikaanse customs :?: :)
Die willen weten of je verboden etenswaren bij hebt, of andere verboden middelen.

Maar eerst moet je langs Immigration. Die willen vooral zeker zijn dat je papieren in orde zijn en dat je na afloop terugkeert naar Nederland.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je een I94 in je paspoort hebt is het van belang straks, dat dit formuliertje uit je pas wordt gehaald wanneer je vertrekt. Dat wordt meestal gedaan door de luchtvaartmij. waarmee je reist, bij je vertrek. Inleveren van de I94 bewijst dat je het land tijdig hebt verlaten.
Ik wens je goede reis en een plezierig verblijf in de US !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer