Ik ga 25 april voor 6 maanden naar de VS om stage te lopen. Ik weet dat als je een j-1 visum hebt geen ESTA hoeft intevullen. Maar in het handboek van mijn stage staat dat ik een I-94 card of formulier ontvang in het vliegtuig. Moet ik daar iest voor doen of doet dat de luchtvaartmaatschapij? Ik kom er maar niet uit.
Die krijg je in het vliegtuig (wit langwerpig formulier), en eventueel kun je het ook van een stapel pakken en invullen bij aankomst voordat je door Immigration gaat. Een deel van het formulier wordt bij binnenkomst in je paspoort geniet, en is je bewijs dat je legaal in het land bent.
Nee je hoeft niks aan te vragen.
Als de stewardess in het vliegtuig langs komt met de blauwe douaneformulieren kun je vragen om een wit I94 formulier.
De vragen bij de douane zijn meestal in de trend van wat je in Amerika komt doen en hoe lang je gaat blijven.
Dat ligt er een beetje aan wat voor antwoorden jij geeft op hun vragen.
Als jij bijv. zegt dat je wilt blijven wonen in Amerika na je visum periode, kun je er zeker van zijn dat je ondervraagt wordt.
Als je papieren in orde zijn en je geen andere plannen hebt dan waar je visum voor geldig is, zou alles soepeltjes moeten verlopen.
Als je een I94 in je paspoort hebt is het van belang straks, dat dit formuliertje uit je pas wordt gehaald wanneer je vertrekt. Dat wordt meestal gedaan door de luchtvaartmij. waarmee je reist, bij je vertrek. Inleveren van de I94 bewijst dat je het land tijdig hebt verlaten.
Ik wens je goede reis en een plezierig verblijf in de US !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.