Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederland én VS in hittegolf
In hete, maar droge, klimaten, bestaat er "swamp coolers" om je huis koel te houden.
http://www.wonderquest.com/swamp-coolers.htm
Maar zodra de lucht vochtig is, koelt de swamp cooler niet meer.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nou afkoelen in deze temperaturen zonder airco is helaas niet echt aan de orde.......Staceybeesie schreef:Ik weet wel dat het in NL nu ook heet is, maar daar koelt het 's nachts nog even af. Hier is het om 12 uur 's avonds nog 33 graden....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een swamp cooler. De "nette" naam is evaporative cooler. Hier in Colorado is het nog nooit vochtig genoeg geweest dat die van ons niet meer koelde. Het voordeel van een swamp cooler is dat je de ramen en deuren gewoon open kunt laten staan, sterker nog, dan is de swamp cooler zelfs effectiever. Het gebruikt ook maar een fractie van de stroom die een airconditioner gebruikt omdat het geen stroomvretende compressor heeft. En zelfs al is de temperatuur buiten boven de 104F (40C), je kunt nog de temperatuur in huis terugbrengen tot een aangenaam niveau. Wij hebben het op 75F (24C) overdags staan, maar s'avonds zetten we het terug naar 66-68F (18-20C), want het is nu eenmaal lekker om onder het dekbed te kunnen kruipen ook als het warm is buiten...Joke schreef:In hete, maar droge, klimaten, bestaat er "swamp coolers" om je huis koel te houden.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik hou niet van het lawaai dat de airco maakt als ik ga slapen, dus ik zet dat ding altijd op 68F een uurtje voordat ik ga slapen, dan koelt-ie de boel goed af en daarna gaat hij gedurende de nacht uit. Dat scheelt stroom, helpt je van het lawaai af, en bovendien warmt je huis 's nachts toch veel minder snel op dan overdag.
Goed nieuws hier in KY: komende zaterdag koelt het af naar "slechts" 24 graden overdag en 's nachts krijgen we zelfs een keertje een temperatuur van 16 graden! Dan gaan de ramen dus wagenwijd open.
Goed nieuws hier in KY: komende zaterdag koelt het af naar "slechts" 24 graden overdag en 's nachts krijgen we zelfs een keertje een temperatuur van 16 graden! Dan gaan de ramen dus wagenwijd open.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze waterput is leeg... 10.000 liter zat er in, maar door de veelvuldige droogte gebruikten we dat water om het gras en de planten wat drinken te geven. Nu niet meer dus.
Ons pas gezaaide gazon zal het dus niet gaan overleven, tenzij de temperaturen drastisch gaan wijzigen en het wat natter gaat worden.
(maar ach, er zijn erger dingen in het leven)

Ons pas gezaaide gazon zal het dus niet gaan overleven, tenzij de temperaturen drastisch gaan wijzigen en het wat natter gaat worden.
(maar ach, er zijn erger dingen in het leven)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
Ik ben gewoon hartstikke ziek geworden van deze warmte en het in en uit de airconditioning lopen 
Ik werk in een winkelcentrum, en daar is het dus constant A/C...
dus nu heb ik een supergrote verkoudheid, nog erger dan die die ik in de winter had...

Ik werk in een winkelcentrum, en daar is het dus constant A/C...
dus nu heb ik een supergrote verkoudheid, nog erger dan die die ik in de winter had...
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Ik mis de Airco van ons hotel en appartementje in Italie enorm. Ik vind het hier niet te houden 's nachts (op zolder). Terwijl wij op zich nog een koel huis hebben beneden.. Maar momenteel mis ik de airco het meest, ben er echt door verwend. Ik spring zo maar weer in het zwembad hier.
Waar ik me wel een beetje druk om maak, en ik weet niet of het aan de warmte ligt hier. Maar sinds ik terug ben van vakantie, zijn mijn voeten en enkels enorm opgezwollen. En vandaag zelfs mijn kuiten. Ik voel het bloed naar beneden stromen als ik mijn benen niet omhoog heb.. Mijn kuiten staan helemaal strak, lijkt wel. Maak me daar wel een beetje zorgen om. Het is namelijk net zo erg als toen ik hoogzwanger van mijn tweeling, was opgenomen vanwege een te hoge bloeddruk. Als ik nu 5 seconden mijn vinger in mijn voet druk dan blijft er een deukje in staan. Dat had ik ook in het ziekenhuis. Vreemd genoeg had ik nergens last van in Italie .. Dit is nu al de derde dag ..
Waar ik me wel een beetje druk om maak, en ik weet niet of het aan de warmte ligt hier. Maar sinds ik terug ben van vakantie, zijn mijn voeten en enkels enorm opgezwollen. En vandaag zelfs mijn kuiten. Ik voel het bloed naar beneden stromen als ik mijn benen niet omhoog heb.. Mijn kuiten staan helemaal strak, lijkt wel. Maak me daar wel een beetje zorgen om. Het is namelijk net zo erg als toen ik hoogzwanger van mijn tweeling, was opgenomen vanwege een te hoge bloeddruk. Als ik nu 5 seconden mijn vinger in mijn voet druk dan blijft er een deukje in staan. Dat had ik ook in het ziekenhuis. Vreemd genoeg had ik nergens last van in Italie .. Dit is nu al de derde dag ..
Sandy
Wat eng, Sandy. Moet je niet gewoon eens even naar de huisarts gaan om e.e.a. uit te sluiten?
In de VS hadden wij ook airco in ons huisje. En hoewel ik de herrie erg irritant vond, zou ik het nu wel graag hier ook willen hebben.
Ons huis is ook best koel, maar nu ook veel te warm.
Maar goed, volgende week moet het beter worden, hè.
Liliane
In de VS hadden wij ook airco in ons huisje. En hoewel ik de herrie erg irritant vond, zou ik het nu wel graag hier ook willen hebben.
Ons huis is ook best koel, maar nu ook veel te warm.
Maar goed, volgende week moet het beter worden, hè.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Sandy,Sandy schreef: Waar ik me wel een beetje druk om maak, en ik weet niet of het aan de warmte ligt hier. Maar sinds ik terug ben van vakantie, zijn mijn voeten en enkels enorm opgezwollen. En vandaag zelfs mijn kuiten. Ik voel het bloed naar beneden stromen als ik mijn benen niet omhoog heb.. Mijn kuiten staan helemaal strak, lijkt wel. Maak me daar wel een beetje zorgen om.
Ik heb precies hetzelfde. Het is begonnen in de vakantie. In Amerika hebben we het ook behoorlijk heet gehad en dat heb ik maar de schuld gegeven. Nu is het nog steeds zo en maak ik me er af en toe best bezorgd om. Als ik een nacht op bed gelegen heb, is het (bijna) weg en in de loop van de dag wordt het weer erger.
Ik was van de week bij mijn cardioloog en vertelde hem erover en hij deed nog al lakoniek. Komt van de warmte zei hij.
Ik zie het nog even aan en als het weer afkoelt en het blijft zo, trek ik aan de bel!!
Sterkte ermee.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Na een dag rijden hier heb ik voeten met dikke kussens erop. Het staat ook bij mijn enkels strak en gespannen en het doet pijn!
Na een nacht slapen is het over en overdag begint de pret weer. Ik baal er enorm van en ben ook best wel een beetje ongerust. Ik heb twee jaar geleden wondroos gehad en daar ben ik dus als de dood voor ...
Dus als iemand tips heeft? Graag!
Na een nacht slapen is het over en overdag begint de pret weer. Ik baal er enorm van en ben ook best wel een beetje ongerust. Ik heb twee jaar geleden wondroos gehad en daar ben ik dus als de dood voor ...
Dus als iemand tips heeft? Graag!
Misschien heb je wat aan deze site Monique:
http://www.bewustgezond.nl/alg/gezonde- ... benen.html
Mijn bloeddruk blijkt toch wel wat aan de hoge kant. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en daar werd mijn bloeddruk gemeten. En nu moet ik morgenochtend terugkomen voor een tweede meting, aangezien het een momentopname is. Ik heb zo'n apparaatje om je bloeddruk te meten van mijn neef hier. Deze is heel accuraat, want die heeft hij van het ziekenhuis in bruikleen. Ik meet nu ieder uur mijn bloeddruk en het zakt niet. Zo'n 24 uurs meting is eigenlijk het best, aangezien je bloeddruk nogal schommelt..
Morgen maar even afwachten. Gaat inmiddels wel wat beter met de voetjes... T'is ook wat .. Mooie bruine benen van de vakantie .. heb ik van die klompvoetjes en voetbalkuiten ... en zo'n 100 muggebeten!
http://www.bewustgezond.nl/alg/gezonde- ... benen.html
Mijn bloeddruk blijkt toch wel wat aan de hoge kant. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en daar werd mijn bloeddruk gemeten. En nu moet ik morgenochtend terugkomen voor een tweede meting, aangezien het een momentopname is. Ik heb zo'n apparaatje om je bloeddruk te meten van mijn neef hier. Deze is heel accuraat, want die heeft hij van het ziekenhuis in bruikleen. Ik meet nu ieder uur mijn bloeddruk en het zakt niet. Zo'n 24 uurs meting is eigenlijk het best, aangezien je bloeddruk nogal schommelt..
Morgen maar even afwachten. Gaat inmiddels wel wat beter met de voetjes... T'is ook wat .. Mooie bruine benen van de vakantie .. heb ik van die klompvoetjes en voetbalkuiten ... en zo'n 100 muggebeten!

Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-