Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nielske: San Francisco - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nielske
Amerika-ontdekker

Reis Nielske: San Francisco - Denver

Bericht door Nielske »

Ik vertrek voor de eerste maal naar West-Amerika en had graag wat advies gekregen voor mijn route van San Francisco naar Denver. Hebben jullie ook enige tips voor overnachting? Het is een drukke periode waardoor veel hotels in de nationale parken al vol zitten of verschrikkelijk duur zijn. Normaal ging ik ter plekke overal iets zoeken, maar doordat het zo druk is, zou ik misschien beter mijn hotels/motels al vastleggen? of niet?
Voor San Francisco heb ik al een hotel geboekt. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.

Mijn reisroute:
25 juni: BRU - San Francisco (vliegtuig)
26 juni: San Francisco
27 juni: San Francisco
28 juni: San Francisco - Yosemite National Park (340km)(4u)
29 juni: Yosemite – Madera (of in de buurt om al dichter en goedkoper te logeren) (146km)(2u16)
30 juni: Madera – Monterey Bay – San Louis Obispo (428 km) (5u20)
1 juli: San Louis Obispo - Malibu – Santa Monica (310 km)(3u30)
2 juli: LA
3 juli: LA – ?? (overnachting tussen LA en Death Valley)
4 juli: ?? – Death Valley – Las Vegas
5 juli: Las Vegas
6 juli: Las Vegas –Zion – Bryce (264km/2u50)
7 juli Bryce Canyon – Kanab - Coral pink sand dunes - Page (300km/5u)
8 juli: Page (Lake Powell - Antelope Canyon)
9 juli: Page – Grand Canyon (223km/2u48)
10 juli: Grand Canyon - Monument Valley (283km/3u27)
11 juli: Monument Valley – Durango – Silverton – Moab (550km/6u20)
12 juli: Moab (Arches National Park – Dead Horse)
13 juli: Moab (Rafting) - Vernal
14 juli: Vernal – Jackson Hole (458km/5u15)
15 juli: Jackson Hole - Grand Teton National Park – Yellowstone (160km/2u20)
16 juli: Yellowstone
17 juli: Yellowstone – Cody (235km/2u45min)
18 juli: Cody – Sheridan – Buffalo - Devil’s Tower – Deadwood (619km/6u30)
19 juli: Deadwood - Mount Rushmore – Crazy Horse – Cheyenne (509km/5u50)
20 juli: Cheyenne - Denver Airport - BRU

Alvast bedankt :thumbup:

Niels
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SAN FRANCISCO - DENVER

Bericht door Nordschleife »

Dit is een onmogelijke route om in 4 weken te doen. Zo rij je alleen maar overal langs.
Het bovenste stuk met yellowstone, mount rushmore enz. zou ik alvast schrappen, dat is voor volgend jaar. :)

Waar liggen je voorkeuren, steden of natuur? Wandelen of niet?
Liggen de vliegtickets al vast?
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel erg veel! Met veel te weinig tijd voor de parken. Jammer dat je zo laat bent met boeken, je bent er grotendeels in het hoogseizoen, en zeker met zo'n volle reis is het toch wel handig om in of dichtbij de parken te zitten zodat je nog iets tijd hebt om een park te bezoeken.
Hebben jullie enig idee van de parken en wat jullie daar willen doen? Het valt op dat je erg weinig tijd hebt voor Yosemite, Zion en Yellowstone. En voor south Dakota.
Ik zou een aantal dingen schrappen om wat meer tijd te krijgen voor andere dingen. Als je Yellowstone wel wilt bezoeken, trek er dan ook voldoende tijd voor uit. Probeer dan ergens anders tijd te winnen, bijvoorbeeld door de kustroute en LA over te slaan. Of sla Yellowstone (en SD) over en beperk je tot het zuidwesten.
In de huidige route zou ik Madera overslaan. Neem 2 nachten in Yosemite valley, anders rij je alleen maar heen en weer en sta je in de file in het park. Of sla het over - maar juni is geweldig voor Yosemite, dus dat zou wel jammer zijn. Je mist de Tioga Pass in deze route.
Je kunt prima in 1 dag van LA naar Las Vegas rijden. Je mist dan Death Valley, maar het is wel een manier om tijd te winnen voor andere parken. Als je wel via DV wilt rijden, probeer dan in het park te overnachten zodat je het park op z'n mooist ziet.
Zion verdient meer tijd dan alleen een stop op weg naar Bryce. Coral Pink Sand Dunes is jammer van de tijd op zo'n drukke reis, en Page kan met een dag minder. Ik zou van MV direct naar Moab rijden, en niet via Durango en Silverton. Ik kan me niet voorstellen dat dat maar iets meer dan 6 uur rijden is. South Dakota verdient ook meer tijd, bijvoorbeeld voor de Badlands en Custer SP. Gaat niet lukken in deze route.
Kijk eens naar onze reisverslagen, voor tips over de parken en accommodaties; in 2004 deden wij iets vergelijkbaars en ook in 2008 hebben we Yellowstone bezocht in combinatie met het zuidwesten.

Marianne
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Persoonlijk zou ik de reis of naar het zuiden maken of naar het noorden. Dus een rondje Denver - Denver of een rondje SF - LA. Nu is je planning zo vol dat je als een Japanner moet gaan reizen. Rijden, foto maken, verder.

Er is daar zoveel te zien, beter 5 dingen minder en de rest goed dan 20 dingen snel snel.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De reacties zijn mssn wat hard, maar het is goed dat je ruim op voorhand komt vragen om je route te bekijken.

Het is inderdaad veel te vol. Ik zou ook die hele noordelijke loop eruit laten en je concentreren op het zuidwesten.
Zo kan je wat meer tijd spenderen in de prachtige parken, wat uiteindelijk ook de bedoeling is van zo'n trip.
Wat je zou kunnen doen met het aantal dagen dat je ter beschikking hebt:

28 juni: San Francisco - Yosemite National Park
29 juni: Yosemite
30 juni: Yosemite – Monterey Bay – Big Sur
1 juli: Big Sur - Malibu – Santa Monica
3 juli: LA – Death Valley
4 juli: Death Valley - Las Vegas
6 juli: Las Vegas – Grand Canyon
7 juli: Grand Canyon - Page
8 juli: Page
9 juli: Page – Zion NP
10 juli: Zion NP
11 juli: Zion - Bryce NP
12 juli: Bryce - Torrey
13 juli: Torrey - Monument Valley
14 juli: Monument Valley - Moab
15 juli: Moab
16 juli: Moab
17 juli: Moab - Grand Junction (Colorado NM)
18 juli: Grand Junction - Gunnison
19 juli: Gunnison - Denver
20 juli: Denver Airport - BRU

Uiteraard is er nog schuifmogelijkheid naar eigen smaak en is dit maar een voorzet. Kijk eens op wat reisverslagen wat je interessant vindt. Ook op ontdek amerika en NPS vindt je heel veel info.
Death Valley zal heet zijn, als je het wil bezoeken neem dan zeker een overnachting want het park is op zijn mooist in de avondzon en de ochtend.
Op onze site kan je mssn ook nog wat tips halen

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Nielske: San Francisco - Denver

Bericht door Pete.Z »

Tja, de vorige reacties geven het al aan, veel te drukke route, echt niet doen.
Even overdenken welke kant je op wilt, en bv de route van Bart als leidraad aanhouden.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben vorig jaar een reis van San Francisco naar Denver gemaakt. Dit was weliswaar met de camper. De route die je voorstelt is inderdaad zoals anderen al aangeven teveel van het goede. Op deze manier rij je alleen maar overal langs en mis je zoveel moois wat er te zien is.
Misschien kun je nog tips halen uit ons verslag van vorig jaar!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja mijn idee is inderdaad ook wel hee hooo dat is veel... op sommige plekken heb je wel tijd maar andere zaken is iets minder overdacht. SF - Denver kan wle maar laat Yellowstone nu varen of je moet veel van ZW laten gaan. Ik zet bij je route wat mijn idee hierover is.. waar het wel kan en waar je geen tijd hebt.
Nielske schreef: Mijn reisroute:
26 juni: San Francisco2 dagen is lekker kalm aan geen probleem
28 juni: San Francisco - Yosemite National Park (340km)(4u)28 en 29 juni is nu echt alleen door heen rijden .. je kunt geen wandeling maken en watervallen bekijken die in juni zo mooi zijn
29 juni: Yosemite – Madera (of in de buurt om al dichter en goedkoper te logeren) (146km)(2u16)
30 juni: Madera – Monterey Bay – San Louis Obispo (428 km) (5u20)Dit gaat allemaal wel en via LA maar ik zou die loop niet maken... zie onder
3 juli: LA – ?? (overnachting tussen LA en Death Valley)dat hoeft niet is flinke tuf maar dat kan wel
4 juli: ?? – Death Valley – Las Vegas prima
6 juli: Las Vegas –Zion – Bryce (264km/2u50)zowel Bryce als Zion zijn de meoite waarde en de rijtijd is wel krap aan.. volgens mij is Zion al bijna 3 uur rijden ..
7 juli Bryce Canyon – Kanab - Coral pink sand dunes - Page (300km/5u)hier kun je wat van Bryce zien maar de Coral Pink Sand Dunes ...??
8 juli: Page (Lake Powell - Antelope Canyon) genoeg tijd voor AC
9 juli: Page – Grand Canyon (223km/2u48)prima
10 juli: Grand Canyon - Monument Valley (283km/3u27)prima
11 juli: Monument Valley – Durango – Silverton – Moab (550km/6u20)Dit is wel te rijden maar teveel van het goede... MV- Moab is goed te doen...
12 juli: Moab (Arches National Park – Dead Horse)gaat wel .. beetje rennen misschien hangt af wat je in Arches wilt zien
13 juli: Moab (Rafting) - VernalRaften wat wil je doen halve dag 2 uur...? want Vernal is eindje rijden.
14 juli: Vernal – Jackson Hole (458km/5u15)
16 juli: Yellowstone1 dag is echt zonde van je bezoek en de km het is een enorm park
17 juli: Yellowstone – Cody (235km/2u45min)prima
18 juli: Cody – Sheridan – Buffalo - Devil’s Tower – Deadwood (619km/6u30)tja druk druk druk
19 juli: Deadwood - Mount Rushmore – Crazy Horse – Cheyenne (509km/5u50)dat zou wel gaan
20 juli: Cheyenne - Denver Airport - BRUhangt af van de tijd van je vlucht

Niels
Als je echt naar Yellowstone wilt zou ik LA links laten liggen.

28 juni SF - Yosemite (2nachten liefst 3 in het park)
30 juni Yos - Lee Vining
1 juli Lee Vining- Death Valley
2 juli DV - Las Vegas
3 juli LV
4 juli LV - Zion
5 juli Zion
6 juli Zion - Bryce
7 juli Bryce -(via page of Cap Reef)
8 juli Cap. reef of Page - Moab
9 juli Moab (Arches en middag raften
10 juli Moab (canyonlands en Dead horse point)
11 juli Moab - Vernal
12 juli Vernal - Jackson
13 juli Jackson - Yellowstone (teton rijd je dan doorheen...)
14 juli Y
15 juli Y
16 juli Y - Cody
17 juli - Cody
18 Cody..... kan wle maar dan sla je dus black hills oerv want dat is niet meer haalbaar.
19 .....
20 Cheyenne - Denver

Je kunt ook Yellowstone overslaan en SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page (-Grand Canyon) - Mon Valley - Mesa Verde - Moab - Colorado NM - Black Canyon of the gunnison - (evt GreatSand Dunes) - Rocky Mountains NP - Denver Je ziet dan veel en kunt er mooi de tijd voor nemen.
De route van Bart is ook een goed plan.. Als je niet naar LA gaat scheelt je dat veel rijden. een stuk kust is wel heel mooi... dus ja afwegen of je LA echt wilt zien. Ik ben er niet zo kapot van... maar ja ik vind ook LV niet zo grappig (erg heet, veel herrie).

Succes er is best wat van te maken (ook met veel dingen die je wilt) maar zoals je nu oppert is het wel erg veel. Op een moment zit je ook aan je tax wat betreft wat je kunt zien en opnemen wat rustpunten in een reis zijn wel fijn.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nielske
Amerika-ontdekker

Bericht door Nielske »

Dankuwel allemaal voor de reacties...

De reis is ook wat bedoeld voor een originele kortfilm van de regio. Daarom dat ik veel hooi op m'n vork neem. Zoveel mogelijk zien in een zo kort mogelijke periode. We zijn niet vies van een stukje rijden. Maar we proberen op sommige dagen zoveel mogelijk te rijden zodat we op andere nog ten volle kunnen genieten. Ik heb hier en daar wat commentaar bijgeschreven en wat aangepast... Yellowstone, Mountain Rushmore, Yellowstone, LA, SFO, de loop van de kust, Grand Canyon moeten er allemaal bij.
Ik ben ook iemand die niet lang op één plaats kan blijven. Als ik 1 dag in een park ben, heb ik het wel gezien.
Laat me weten of dit beter lijkt?

Nielske Schreef:
28 juni: San Francisco - Yosemite National Park (340km)(4u)28 en 29 juni is nu echt alleen door heen rijden .. je kunt geen wandeling maken en watervallen bekijken die in juni zo mooi zijn We halen de wagen al vroeg op in San Francisco zodat we een namiddag hebben. 29juni ook een volledige dag enkel tegen de avond zouden we wat terugrijden omdat de prijzen voor overnachting nogal hoog liggen in het park
30 juni: Madera – Monterey Bay – San Louis Obispo (428 km) (5u20)
3 juli: LA – ?? (overnachting tussen LA en Death Valley)dat hoeft niet is flinke tuf maar dat kan welOok hetzelfde zoals daarnet. Iets dichter logeren tegen de avond om al wat tijd te winnen voor volgende dag
4 juli: ?? – Death Valley – Las Vegas
6 juli: Las Vegas – Zion – Bryce (400km/4u45) Wou snel eens door Zion gaan, maar niet persé overnachten en dan de zonsondergang in Bryce zien
7 juli Bryce Canyon – Kanab - Coral pink sand dunes - Page (300km/5u)hier kun je wat van Bryce zien maar de Coral Pink Sand Dunes ...??De coral Pink Sand Dunes zal ik al schrappen
8 juli: Page (Lake Powell - Antelope Canyon)
9 juli: Page – Grand Canyon (223km/2u48)
10 juli: Grand Canyon - Monument Valley (283km/3u27)
11 juli: Monument Valley – Durango – Silverton – Moab (550km/6u20)Dit is wel te rijden maar teveel van het goede... MV- Moab is goed te doen...De dorpjes Durango en Silverton wil ik gewoon maar eens zien, kort tochtje door het dorp en dan 's avonds slapen in Moab
12 juli: Moab (Arches National Park – Dead Horse)gaat wel .. beetje rennen misschien hangt af wat je in Arches wilt zien
13 juli: Moab (Rafting) - ?? Stukje dichter logeren
14 juli: ?? – Dinosaur - Jackson Hole (800km/9u30) Dagje rijden
16 juli: Yellowstone 1 dag is echt zonde van je bezoek en de km het is een enorm park De volgende dag heb ik ook nog een halve dag om van het park te genieten.
17 juli: Yellowstone – Cody (235km/2u45min)prima
18 juli: Cody – Sheridan – Buffalo - Devil’s Tower – Deadwood (619km/6u30) tja druk druk druk We zijn niet vies van een stuk rijden
19 juli: Deadwood - Mount Rushmore – Crazy Horse – Cheyenne (509km/5u50)
20 juli: Cheyenne - Denver Airport - BRUhangt af van de tijd van je vlucht
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik vindt 1 tot anderhalve dag Yellowstone echt te kort, het park is erg groot, overal is wat te zien, maar je moet wel steeds parkeren en een stukje lopen. Het park biedt echt veel verschillende bezienswaardigheden, het ene nog mooier dan het andere. Komt bij dat er veel opstoppingen zijn door buffels op de weg waar je niet voorbij komt of door auto's die allemaal parkeren als er een beer of grizzly loopt. In anderhalve dag zul je misschien net de hele lus kunnen rijden, maar geen tijd hebben om vaak te stoppen en dus weinig zien.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk toch dat men de afmetingen van Yellowstone weleens onderschat. Hier is een kaartje van het gebied rond Yellowstone en Grand Teton met daarnaast op dezelfde schaal een kaartje van Nederland. Door dit gebied lopen ook nogeens weinig of geen snelwegen, dus je kunt niet zoals op het plaatje ernaast even de snelweg opschieten om er doorheen te racen. Stel je voor dat je voor het eerste in Nederland zou zijn, zou je dan ook proberen in anderhalve dag daar doorheen te racen om alles te bekijken? Oh ja, en onderschat de files niet; in de periode dat jullie daar zijn is het ontzettend druk.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loek op 09 apr 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

ik hoop dat je je realiseert dat Yellowstone 9000 km2 groot is, dan vind ik het gewoon stoer doenerij als je zegt een park met een dagje wel gezien te hebben.

jammer dat je alle gegeven adviezen zomaar van tafel veegt, je vraagt om tips maar dan is het jammer dat je er niets mee doet
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Laat ik voorop stellen dat iedereen zelf moet weten op welke manier hij/zij zijn/haar vakantie indeelt. Dat gezegd hebbende sluit ik me desalniettemin bij de vorige posters aan.
Enkele losse opmerkingen waar je misschien wat aandacht aan zou kunnen schenken.
Op 6 juli snel door Zion wordt moeilijk, tenminste als je de Canyon in wilt. Je mag daar n.l. niet met de eigen auto in. Je zult dus moeten parkeren (als er plaats is) en met de shuttle de canyon in. Zion is echter het park dat in mijn ogen het minst geschikt is om op die manier te doen.
Op 11 juli zou ik zeker op 1 à 2 uur langer rekenen en dat is dan pure rijtijd. Je rijdt Mesa Verde N.P. voorbij.
Heb je op 14 juli al eens gekeken waar je kunt overnachten? Zo veel mogelijkheden tussen Moab en Dinosaur N.M. zijn er niet. Grand Junction is een mogelijkheid, maar dat levert je slechts een ruim uur tijdwinst op in vergelijking met Moab. Als je ook een bezoek wilt brengen aan Dinosaur N.M. lijkt me de uitdrukking "een dagje rijden" een eufemisme.
Slechts één overnachting in Yellowstone N.P. is voor zo'n groot en afwisselend park met zo veel bezienswaardigheden wel heel weinig.
Bovendien heb je zo geen tijd voor de Beartooth Pass en het Buffalo Bill Historical Center in Cody. De rit door de Bighorn Mountains schiet ook niet echt op.
Jij plant 1 overnachting in South Dakota. Wij hadden daar in 2010 drie overnachtingen en dat was zeker niet overdreven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou San Luis Obispo links laten liggen en een mooiere plaats kiezen. Bijvoorbeeld Morro Bay of Pismo Beach.
Nielske
Amerika-ontdekker

Bericht door Nielske »

Ok dankuwel voor de nodige hulp allemaal...

Ik zou anders ipv een route naar het noorden (Yellowstone, Mountain Rushmore,...) een route meer naar het zuiden doen.
Zoals Tucson (Saguaro NP), White Sands, (Kasha Katuwe NP), tombstone, ...
Zou dit beter mogelijk zijn?
Kan iemand mij helpen met mijn route om toch terug in Denver te eindigen?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Een kortfilm van de regio.... :shock: mhh Je reist door een gebied bijna zo groot als Europa. In 4 weken. Ja je kmt wel ergens maar krijg je er wat van mee... Met deze snelheid... ik heb daar moeite mee. Uiteraard is het je eigen keus maar ik ben bang dat ik je dan weinig kan helpen. Omdat ik denk dat het echt te veel is, kan ik dan geen afgewogen advies geven en dus haak ik af.

Overigens wens ik je wel een heel fijne reis.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nielske
Amerika-ontdekker

Bericht door Nielske »

Het is geen kortfilm van de regio...
Het is een project waar ik zoveel mogelijk bezienswaardigheden doorkruis van de USA...
We hebben nu éénmaal een maand de tijd....
EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

Snel opgeteld:
In 22 dagen ga je ongeveer 5600km rijden. Je hebt 3 dagen (totaal) dat je niet aan het reizen bent.

Samengevat komt dat dus op 5600 km / 19 dagen = 300km per dag = 184 mijl per dag.
Gemiddeld kan je rekenen dat je misschien 40 mph haalt.
Dat betekent dat je 4.6 uur per dag (gemiddeld) aan het rijden bent.
's ochtend heb je een uur nodig om weg te komen (+1 uur)
's middags een uurtje voor de lunch (+1 uur)
2 korte stops onderweg om te tanken en de benen te streken (2x 1/2 uur = +1 uur)

Gemiddeld doe je dus 4.6 + 3 uur = 7.6 uur. Laten we aftoppen op 8 uur reistijd per dag.

Sta je dus iedere ochtend om 8:00u op, dan ben je dus om 16:00u ergens, zonder echt ergens gestopt en iets bekeken te hebben. Zonder verder oponthoud (denk aan file, drukte, etc). Om dit vrijwel dag-in, dag-uit te doen... lijkt mij best pittig 8) Anders gesteld, je zal waarschijnlijk behoorlijk gesloopt zijn als je vakantie voorbij is... :blink:

Ter illustratie, mijn reisschema zit op een gemiddelde van ~200km reisafstand per dag (ruim 30% minder) en ik houd behoorlijk rekening met de kans dat ik er iets af moet gaan strepen terwijl we daar zijn.

Ik ben geen Amerika expert, voor mij wordt het ook de eerste keer. Uiteindelijk spreekt hier mijn boerenverstand (die er ook weleens naast zit).
Tot slot, zelf besluiten natuurlijk. Als jij denkt dat het écht kan, gewoon doen. Het is niet het eind van de wereld als het niet helemaal gaat zoals gedacht ;)
Nielske
Amerika-ontdekker

Bericht door Nielske »

Na wat leesplezier op het forum heb ik toch besloten om mijn reis aan te passen naar een meer rustigere rondreis
Dit is mijn voorlopige route:

28 juni: San Francisco – Lake Tahoe - Reno (de moeite??)
29 juni: Reno – Bodie – Mono Lake – Yosemite Park
30 juni: Yosemite Park
1 juli: Yosemite Park – Monterey Bay – Big Sur
2 juli: Big Sur – Santa Monica
3 juli: SM (Beverly Hills, Hollywood Boulevard, Venice Beach
4 juli: SM (Universal Studios/ ...)
5 juli: SM – San Diego
6 juli: San Diego
7 juli: San Diego - Death Valley (of overnachting in Las Vegas)
8 juli: Death Valley – Las Vegas (of eventueel dagtrip naar Death Valley vanuit Las Vegas)
9 juli: Las Vegas
10 juli: Las Vegas – Hoover Dam - Zion
11 juli: Zion - Bryce
12 juli: Bryce Canyon – Coral pink sand dunes (de moeite??) – Kanab - Page
13 juli: Page (Lake Powell - Antelope Canyon)
14 juli: Page – Grand Canyon
15 juli: Grand Canyon - Monument Valley
16 juli: Monument Valley – Moab
17 juli: Moab (Arches National Park – Dead Horse)
18 juli: Moab (Rafting)
19 juli: Moab - Denver
20 juli: Denver Airport– Bru (vliegtuig)

Hopelijk lijkt dit al op een beter uitgewerkte reis...
Iemand ideetjes voor overnachting en waar ik in deze periode een leuke rodeoshow kan bekijken?

Of eventueel een trip naar White Sands NM als ik San Diego en Reno schrap...?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat ziet er al veeeeeeeeeeel beter uit :thumbup:
White Sands ligt behoorlijk uit de route en zou ik dus niet inplannen.

Lake Tahoe ... Dat zou ik er ook uitlaten ten gunste van een volle dag Zion of Yosemite extra. Maar ik ben er nog niet geweest dus mssn mag ik er misschien niet te veel over zeggen.

Mooie overnachting vond ik de cabin op de gouldings lodge campground in Monument Valley, en nog goedkoop ook ;)
Aan de Grand Canyon kan je kijken voor een cabin bij de Bright Angel Lodge, redelijk betaalbaar zeker voor die locatie, net naast de rim !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer