Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
US Airways - overstap Philadelphia
US Airways - overstap Philadelphia
Hallo!
Wij gaan op 31-8 voor het eerst naar Amerika. We vliegen met US Airways en nu vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met deze maatschappij. We vliegen AMS-PHIL-LAX. Kan iemand inschatten hoeveel overstaptijd we nodig zullen hebben op Philadelphia?
Bij voorbaat dank!!
Wij gaan op 31-8 voor het eerst naar Amerika. We vliegen met US Airways en nu vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met deze maatschappij. We vliegen AMS-PHIL-LAX. Kan iemand inschatten hoeveel overstaptijd we nodig zullen hebben op Philadelphia?
Bij voorbaat dank!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Op Philadelphia zul je door de douane moeten. Dat kan best wel eens veel tijd in beslag nemen. Dat hangt ervan af hoe snel het gaat en hoeveel wachtenden er voor je zijn. Dus neem de overstap tijd niet te krap. Ik neem zelf meestal 3 uur tijd tussen de vluchten en heb zelf nog nooit een aansluiting gemist.
Een paar jaar terug heb ik met US Air van NYC naar Atlanta gevlogen. Heb op US Air niks aan te merken gehad. Vriendelijk personeel en vlucht verliep ook prima.
Heel erg veel plezier tijdens jullie eerste reis Amerika. Laat het allemaal lekker op je afkomen en geniet ervan. Veel plezier in LA. Wat gaan jullie allemaal bezichtigen daar?
Een paar jaar terug heb ik met US Air van NYC naar Atlanta gevlogen. Heb op US Air niks aan te merken gehad. Vriendelijk personeel en vlucht verliep ook prima.
Heel erg veel plezier tijdens jullie eerste reis Amerika. Laat het allemaal lekker op je afkomen en geniet ervan. Veel plezier in LA. Wat gaan jullie allemaal bezichtigen daar?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Een vliegtuig heeft 200-300 passagiers
Er zijn meestal 6-8 immigrationofficers on duty
Iedre officer heeft dus 30-40 klanten
Inclusief foto en fingerprints duurt de check zo'n 2 minuten
Diegene, die het laatst uit het vliegtuig is moet dus meer dan een uur wachten en staat ook bij de autoverhuur weer achteraan.
Bij mijn eerste bezoek aan Florida duurde het 3 uur voordat ik eindelijk in de auto zat
Bij het starten van de auto kreeg ik bijna een hartverlamming omdat de leukerds van de carcleaning zowel de radio als de airco op z'n hardst aan hadden laten staan.
Er zijn meestal 6-8 immigrationofficers on duty
Iedre officer heeft dus 30-40 klanten
Inclusief foto en fingerprints duurt de check zo'n 2 minuten
Diegene, die het laatst uit het vliegtuig is moet dus meer dan een uur wachten en staat ook bij de autoverhuur weer achteraan.
Bij mijn eerste bezoek aan Florida duurde het 3 uur voordat ik eindelijk in de auto zat
Bij het starten van de auto kreeg ik bijna een hartverlamming omdat de leukerds van de carcleaning zowel de radio als de airco op z'n hardst aan hadden laten staan.
Door de douane in Philly gaat erg snel tegenwoordig, ze hebben daar flink verbouwd en er zijn echt ontzettend veel douane-loketten, die voor het merendeel ook nog open zijn... (Hoe anders dan in Schiphol waar je met een kleine 1000 man = 2 vliegtuigen door 3 loketjes wordt gepropt.)
Het bagage afhalen gaat iets langzamer in Philly, daar heb ik al enkele keren lang staan te wachten, lang = ½uur.
US Airways vind ik een fijne maatschappij om mee te vliegen, de stoel ruimte is groter dan bij menig ander mij. Wel betalen voor alcohol en koptelefoon. En hou er rekening mee dat je waarschijnlijk alleen maar een snack krijgt van PHL naar LAX. (Maar daar zijn tips in een ander topic hier)
Goeie reis.
/PeeJay
Het bagage afhalen gaat iets langzamer in Philly, daar heb ik al enkele keren lang staan te wachten, lang = ½uur.
US Airways vind ik een fijne maatschappij om mee te vliegen, de stoel ruimte is groter dan bij menig ander mij. Wel betalen voor alcohol en koptelefoon. En hou er rekening mee dat je waarschijnlijk alleen maar een snack krijgt van PHL naar LAX. (Maar daar zijn tips in een ander topic hier)
Goeie reis.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Us-Airways is geen verkeerde maatschappij,maar de paar keer dat wij met ze vlogen hadden we wel oude vliegtuigen.
Ze deden het,maar daar was ook alles mee gezegd.
Vorig jaar 2 x vertraging gehad door defecten bij US-Airways,1 x 5 uur op Schiphol en 1 x 2 uur op Philly.
Werd wel keurig opgevangen,ook de daardoor gemiste overstap,hotel,eten,telefoonkaarten en de volgende ochtend eerste klas door naar Phoenix.
(Koop trouwens op je eerste vlucht een koptelefoon voor 5 dollar en neem die gewoon mee op de volgende vluchten,hoewel ze in de nieuwere binnenlandse toestellen weer niet passen dacht ik.)
Dit jaar dus maar weer met KLM gevlogen........
Ze deden het,maar daar was ook alles mee gezegd.
Vorig jaar 2 x vertraging gehad door defecten bij US-Airways,1 x 5 uur op Schiphol en 1 x 2 uur op Philly.

Werd wel keurig opgevangen,ook de daardoor gemiste overstap,hotel,eten,telefoonkaarten en de volgende ochtend eerste klas door naar Phoenix.
(Koop trouwens op je eerste vlucht een koptelefoon voor 5 dollar en neem die gewoon mee op de volgende vluchten,hoewel ze in de nieuwere binnenlandse toestellen weer niet passen dacht ik.)
Dit jaar dus maar weer met KLM gevlogen........
Wat leuk dat ik al zo snel reacties heb!! DANK!
Ik word alleen wel een beetje nerveus als ik jullie verhalen hoor (behalve die van PeeJay... We hebben namelijk een overstap van 2 uur en 15 min. Nou ja, we zien het wel.
Overigens: móet je de koptelefoon kopen of mag je ook je eigen gebruiken (van Ipod bijv, of past dat sowieso niet?). ach ja, 5 dollar is nou ook weer niet de wereld, dat zien we nog wel.
We gaan een nogal standaardreis maken zoals ik het hier bekijk, haha.
LA, Disney, San Diego, Grand Canyon, Monument Valley, Lake Powell, Bryce Canyon, LV, Death Valley, Barstow (shoppen is daar erg goed heb ik begrepen
), Yosemite, SF (4 dagen!), Carmel, Oxnard, Hollywood, nog stukje LA (maar heb begrepen dat dat niet helemaal geweldig is) en dan weer terug naar AMS.
Nogmaals dank voor de info en voor Tips en Trends hou ik me aanbevolen!
Ik word alleen wel een beetje nerveus als ik jullie verhalen hoor (behalve die van PeeJay... We hebben namelijk een overstap van 2 uur en 15 min. Nou ja, we zien het wel.
Overigens: móet je de koptelefoon kopen of mag je ook je eigen gebruiken (van Ipod bijv, of past dat sowieso niet?). ach ja, 5 dollar is nou ook weer niet de wereld, dat zien we nog wel.
We gaan een nogal standaardreis maken zoals ik het hier bekijk, haha.
LA, Disney, San Diego, Grand Canyon, Monument Valley, Lake Powell, Bryce Canyon, LV, Death Valley, Barstow (shoppen is daar erg goed heb ik begrepen

Nogmaals dank voor de info en voor Tips en Trends hou ik me aanbevolen!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route!
Standaard reis is het zeker niet,met zoveel moois te zien.
Ik heb even gekeken (we bewaren alles hier,lol) en die koptelefoons die wij vorig jaar kochten hebben 2 "pootjes" in plaats van 1.
Dus misschien past een iPod koptelefoon wel in 1 gaatje,maar heb je dan geen stereo?
Geen idee eigenlijk,gewoon even proberen als je eenmaal zit.
2 uur 15 minuten moet meer dan genoeg zijn voor een overstap,met wat mazzel kan je nog wat eten en drinken ook.Laatste keer op Philly in 2004 voor mij,toen waren we in 20 minuten door de douane en immigratie heen,gaat daar idd erg snel.
Afgelopen mij in Minneapolis duurde het 3 kwartier,veel minder balie's daar,en 3 vliegtuigen tegelijk.
(ik zag trouwens dat ik wel een heel negatief verhaal had neergezet,maar zo heb ik het niet ervaren hoor,ook met een andere maatschappij heb ik vaak genoeg vertraging gehad!)
Standaard reis is het zeker niet,met zoveel moois te zien.
Ik heb even gekeken (we bewaren alles hier,lol) en die koptelefoons die wij vorig jaar kochten hebben 2 "pootjes" in plaats van 1.
Dus misschien past een iPod koptelefoon wel in 1 gaatje,maar heb je dan geen stereo?
Geen idee eigenlijk,gewoon even proberen als je eenmaal zit.
2 uur 15 minuten moet meer dan genoeg zijn voor een overstap,met wat mazzel kan je nog wat eten en drinken ook.Laatste keer op Philly in 2004 voor mij,toen waren we in 20 minuten door de douane en immigratie heen,gaat daar idd erg snel.
Afgelopen mij in Minneapolis duurde het 3 kwartier,veel minder balie's daar,en 3 vliegtuigen tegelijk.
(ik zag trouwens dat ik wel een heel negatief verhaal had neergezet,maar zo heb ik het niet ervaren hoor,ook met een andere maatschappij heb ik vaak genoeg vertraging gehad!)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op de terugreis heb je die problemen niet, je krijgt op je vertrek luchthaven gelijk je ticket voor alle vluchten dus je kan zo doorlopen naar de gate (let wel op dat ze je visa waiver innemen)vana schreef:Dat wordt leuk, wij hebben op de terugreis 1.13 uur de tijd in Minneapolis !!Pete.Z schreef: Afgelopen mij in Minneapolis duurde het 3 kwartier,veel minder balie's daar,en 3 vliegtuigen tegelijk.![]()
Marjon
Koffers zie je in Amsterdam pas terug.
Rob
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waarom zie je op de terugreis je koffers in Amsterdam pas terug en moet je ze op de heenreis wel afhalen en zelf opnieuw meenemen? Ik vloog voor de eerste keer en niemand had me dat verteld, dus ik stond daar op de terugreis leuk op mn bagage te wachten in PhiladelphiaRob schreef:Op de terugreis heb je die problemen niet, je krijgt op je vertrek luchthaven gelijk je ticket voor alle vluchten dus je kan zo doorlopen naar de gate (let wel op dat ze je visa waiver innemen)vana schreef: Dat wordt leuk, wij hebben op de terugreis 1.13 uur de tijd in Minneapolis !!![]()
Marjon
Koffers zie je in Amsterdam pas terug.
Rob

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
2 uur en een kwartier is niet veel hoor. Wij hebben ruim 2,5 uur nodig gehad om door de doane te komen. En daarna moesten wij nog een behoorlijk stukje naar de andere kant van het vliegveld. Als je geluk hebt lukt het maar ik zou het niet doen.
US airway is op zich een goede maatschappij. Maar kunnen ook wel moeilijk doen. Wij vlogen met 2 kinderen 1 tien jaar en 1 zes jaar. Wij zaten allen ver van elkaar in het vliegtuig en vanaf het moment dat wij in checkten heb ik geprobeert om in ieder geval 1 kind met 1 van ons samen te krijgen. Daarbij werden wij van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk bij het instappen was er niets veranderd. Ik heb toen behoorlijk geprotesteerd, maar ik werd bijna het vliegtuig uitgezet (en ik bleef beleefd). Uiteindelijk zei mijn man tegen de jongste dat ze moest gaan huilen zo hard ze kon. Nou dat was tegen geen dove gezegd. Luidkeels zette ze het op een janken en de gezagvoerder kwam kijken wat er aan de hand was. Hij hoorde het verhaal en binnen no time zaten wij met z'n vieren bij elkaar.
US airway is op zich een goede maatschappij. Maar kunnen ook wel moeilijk doen. Wij vlogen met 2 kinderen 1 tien jaar en 1 zes jaar. Wij zaten allen ver van elkaar in het vliegtuig en vanaf het moment dat wij in checkten heb ik geprobeert om in ieder geval 1 kind met 1 van ons samen te krijgen. Daarbij werden wij van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk bij het instappen was er niets veranderd. Ik heb toen behoorlijk geprotesteerd, maar ik werd bijna het vliegtuig uitgezet (en ik bleef beleefd). Uiteindelijk zei mijn man tegen de jongste dat ze moest gaan huilen zo hard ze kon. Nou dat was tegen geen dove gezegd. Luidkeels zette ze het op een janken en de gezagvoerder kwam kijken wat er aan de hand was. Hij hoorde het verhaal en binnen no time zaten wij met z'n vieren bij elkaar.
Je moet ze op de heenreis 'inklaren' zeg maar dus met die dingen langs de douane. Op de terugreis geef ze je gewoon één keer af en worden ze voor je naar het volgende vliegtuig gebracht. Ik vind het wel handig hoor.Nonaj schreef:Waarom zie je op de terugreis je koffers in Amsterdam pas terug en moet je ze op de heenreis wel afhalen en zelf opnieuw meenemen? Ik vloog voor de eerste keer en niemand had me dat verteld, dus ik stond daar op de terugreis leuk op mn bagage te wachten in Philadelphia
Ik had oorspronkelijk 2 uur en 25 min overstaptijd, en zelfs met vertraging ruim gehaald. Er waren genoeg douane loketten, en weinig rijen (het vliegtuig zat ook maar half vol, maar dat even terzake). Het zal allemaal dus wel goedkomen. Philadelphia is wel een groot vliegveld, maar er rijdt een handig pendelbusje tussen de gates.
Ik vloog ook met US, wel een wat ouder toestel, maar goede service, genoeg te drinken etc.
Ik vloog ook met US, wel een wat ouder toestel, maar goede service, genoeg te drinken etc.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze vlucht was van A'dam naar Philadelphia en dan door naar Albany. De wachtijd op Philadelphia was 2,5 van het moment dat we landen tot het moment dat we door de doane waren. Toch hebben wij dat meer meegemaakt. Ook op JFK en Newark hebben we wel eens meer dan 2 uur gestaan, maar ook wel eens heel binnen een half uur erdoor.
Gelukkig hadden we die keer in Philadelphia een tussen stop van ruim 5 uur en daar waren we achteraf best blij mee.
Gelukkig hadden we die keer in Philadelphia een tussen stop van ruim 5 uur en daar waren we achteraf best blij mee.
Ik vlieg ook binnenkort met US Airways.
Vertrek op 28 OKT Via PHI naar Orlando.
Ik ben benieuwd naar de service.
Us airways was deze keer het goedkoopste, daarom deze keuze.
Groetjes
Bjorn
Vertrek op 28 OKT Via PHI naar Orlando.
Ik ben benieuwd naar de service.
Us airways was deze keer het goedkoopste, daarom deze keuze.
Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
US airways
Ha Bjorn,
Hierbij even een berichtje over US. Heen ging alles goed. De service was wel ok, niets bijzonders, ook niet slecht. Deken, kussen, eten en drinken. Op de vluchten binnen amerkia echter geen eten, wel drinken.
Op de terugweg hebben we 5 uur vertraging gehad en dat vond ik HEEL slecht. We zaten al in het vliegtuig en moesten er allemaal uit. vervolgens konden we wat eten halen (er werd niet gezegd voor hoeveel of wat ook) met als gevolg dat ik 90 dollarcent moest bijbetalen. Daarvoor moest ik dus uit de rij, mijn vriend zoeken en toen weer terug. Verder is er 1 keer gezegd dat ze hoopten om 2100 weer te vliegen, maar tot 23.30 hebben we NIETS meer gehoord of gezien. En maar hangen in de vertrekhal, vreselijk. Uiteindelijk is er een nieuw toestel gekomen en toen was iemand zijn paspoort kwijt, waardoor we nog een half uur extra vertraging kregen. Hier kregen de andere passagiers de schuld van, want die zouden het paspoort van de betreffende man hebben opgeraapt en niet hebben teruggegeven (????). De politie kwam aan boord en als t niet gevonden werd zouden we allemaal gefouilleerd worden (!) Uiteindelijk is het zover niet gekomen en is de man zijn bagage van het vliegtuig gehaald.
Al met al dus 25 uur over de vlucht gedaan. Wij gaan nooit meer met US!
Veel succes!
Groetjes Ellen
Hierbij even een berichtje over US. Heen ging alles goed. De service was wel ok, niets bijzonders, ook niet slecht. Deken, kussen, eten en drinken. Op de vluchten binnen amerkia echter geen eten, wel drinken.
Op de terugweg hebben we 5 uur vertraging gehad en dat vond ik HEEL slecht. We zaten al in het vliegtuig en moesten er allemaal uit. vervolgens konden we wat eten halen (er werd niet gezegd voor hoeveel of wat ook) met als gevolg dat ik 90 dollarcent moest bijbetalen. Daarvoor moest ik dus uit de rij, mijn vriend zoeken en toen weer terug. Verder is er 1 keer gezegd dat ze hoopten om 2100 weer te vliegen, maar tot 23.30 hebben we NIETS meer gehoord of gezien. En maar hangen in de vertrekhal, vreselijk. Uiteindelijk is er een nieuw toestel gekomen en toen was iemand zijn paspoort kwijt, waardoor we nog een half uur extra vertraging kregen. Hier kregen de andere passagiers de schuld van, want die zouden het paspoort van de betreffende man hebben opgeraapt en niet hebben teruggegeven (????). De politie kwam aan boord en als t niet gevonden werd zouden we allemaal gefouilleerd worden (!) Uiteindelijk is het zover niet gekomen en is de man zijn bagage van het vliegtuig gehaald.
Al met al dus 25 uur over de vlucht gedaan. Wij gaan nooit meer met US!
Veel succes!
Groetjes Ellen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1595 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger