Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kimpe: wat vinden jullie van onze route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis kimpe: wat vinden jullie van onze route?

Bericht door kimpe »

@sachasenne

hm wat bedoeld u juist in mijn originele reistopic stellen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sachasenne bedoelt dat je een nieuw topic opent voor een vraag over dezelfde reis, terwijl je die vraag ook in je al bestaande topic kan stellen.
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

@hockey
a op die manier,oke dit wist ik niet
maar dan weet toch niemand dat het specifiek over yosemite gaat
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Elke keer als je een nieuw bericht plaatst wordt jouw topic weer naar voren gehaald en worden mensen er aldus op geattendeerd.

Als je wil dat mensen weten dat het specifiek over Yosemite gaat, dan zijn er in het Zuidwesten Algemeen subforum verschillende topics over Yosemite waarbij je je vraag kan stellen. Dit subforum is echt bedoeld voor reisschema's en niet voor individuele onderwerpen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@ kimpe : dat hoeft ook niet. Je kan je vragen in je oorspronkelijke (beter woord dan originele) topic zetten omdat daar alle vragen over de gehele reis kunnen gesteld worden.
Wat relevant kan zijn voor jouw reis. Stel dat je maar 1 nacht in Yosemite blijft, dan kan het advies heel anders zijn dan dat je er drie nachten blijft. Je krijgt in je eigen reistopic meer specifieke informatie die voor jouw reis van toepassing is.
Je hoeft dus niet meer zoals je nu gedaan hebt eerst een omschrijving te maken van je verblijfsduur daar.

Voor jezelf is het handiger om alles in één persoonlijk topic terug te vinden.
En voor het forum is het beter omdat er anders bij manier van spreken 20 topics over Yosemite kunnen geopend worden waarbij de ene in januari gaat, de andere een week in juli en nog een andere een dag in september.
Dat geeft telkens heel andere adviezen.

Als je nu een algemene Yosemite vraag zou hebben , bv wandelingen in Yosemite kan je dat in het algemene zuidwesten subforum plaatsen. Dat is een duidelijk omschreven onderwerp dat voor iedereen info op maat is, ongeacht wanneer en hoe lang je gaat.

Is het zo een beetje duidelijk?
Groetjes,
Carine
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

oke

dan kan ik het beter plaatsen in een topic specifiek over yosemite,of algemeen
dank voor geduld en uitleg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hulp gevraagd voor yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Dan nu weer even on topic :wink:
kimpe schreef:op 25 aug in de middag zouden we aankomen in yosemite.
daar overnachten we in curry village voor 2 nachten in een cabin,we zijn er nog nooit geweest en zit toch met een aantal vraagjes.
we komen vanuit san francisco(san mateo)en zouden rijden over de e120 via de big oat flat entrance=>is dit een goede route en zijn er bepaalde stops dat we moeten doen.
Prima route, wij nemen ook meestal de 120.
Leuke stops onderweg zou ik niet weten, wij rijden meestal in een keer door, of stoppen hooguit om even iets te eten of om nog iets in te slaan (koelbox, eten). zIe bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor onze route van SF naar Curry Village.
kimpe schreef: bij aankomst zouden we naar visitor center rijden het indianen dorp bekijken en daarna rijden naar tunnel view om vervolgens in te checken in curry village,messchien na dit naar de merced river rijden
is deze volgorde goed van rijden? om in te checken waar en hoe moet dit gebeuren? kunnen we rijden met de wagen tot daar en kunnen we de wagen daar parkeren en 2 dagen laten staan.
Het visitor center is een goed begin, maar je zou ook eerst in kunnen checken, even afhankelijk van hoe laat je aankomt in het park. Ik zou niet met de auto naar het visitor center gaan, maar eerst parkeren, bij voorkeur meteen bij Curry Village. Dan kun je óf eerst inchecken, óf eerst met de shuttlebus naar het visitor center gaan. Tunnel vIew ligt aan het begin van de vallei, en omdat er veel eenrichtingsverkeer is, is het handiger om Tunnel view meteen te doen als je het park binnen rijdt. Je moet dan een klein stukje naar het zuidwesten rijden, de Hwy 41. Zie op dit kaartje aan de linkerkant..
kimpe schreef: we hadden gedacht panorama trail of glacier point te doen?volgens dat ik verstaan heb kunnen we met een shuttle bus naar toe rijden en al wandelend terug naar curry valley of ben ik mis?
Je kunt heel veel informatie op http://www.nps.gov/yose terugvinden, of kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl . De bus naar Glacier Point is geen (gratis) shuttle bus, maar een tour bus (ook wel hikers bus genoemd). Zie voor de tijden en prijzen http://www.yosemitepark.com . Reserveren is aanbevolen. Het is geen Panorama Trail of Glacier Point. Glacier Point is een uitzichtpunt, hoog boven de vallei gelegen. Hiervandaan kun je naar beneden wandelen; de Panorama Trail. Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie. Neem bij voorkeur de eerste bus, of eventueel de tweede. Met de eerste bus en flink doorstappen heb je misschien nog tijd om daarna te gaan fietsen, maar of je daar dan nog de energie voor hebt vraag ik me af.
kimpe schreef: volgende dag zouden we rond 11u vertrekken en messchien nog ergens eerst een kleine wandeling te doen maar welke? voordat we rijden naar bodie ghosttown om daarna door te rijden naar mammoth lake
Je kunt ’s morgens eventueel nog fietsen, en bijvoorbeeld een kijkje nemen bij Mirror Lake (zal wel droog staan dan). Onderweg kun je op verschillende plaatsen wandelen, bijvoorbeeld naar May Lake, Dog Lake, of naar Soda SPrings (zie ons 2006 en 2008-verlsag). Langere wandelingen zijn er ook. Neem ook een kijkje bij het viewpoint bij Olmsted Point (klein stukje lopen), en bij Tenaya Lake.
Je mist in deze planning de Mariposa Grove (sequoiabomen). Is niet erg, maar ik geef het maar even aan. Als je niet de PT gaat lopen zou je met de auto naar GP kunnen rijden, en daar de wandeling naar Sentinel Dome maken. Je kunt dan vanuit de vallei de Mist Trail lopen. Voordeel is dat je wat kortere wandelingen hebt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 apr 2012, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

hartelijk bedankt marianne voor de reactie

ik zal zeker u tips volgen,had ook gedacht om eerst vanuit san francisco naar mariposa te rijden maar dan moeten we een andere weg volgen denk ik en is deze dan even mooi?en kunnen we dan via tunnel view rijden?
en inderdaad messchien eerst inchecken,had ik niet aan gedacht,is dit in curry village zelf,en inderdaad messchien de laatste dag smorgens een fiets huren
u site ga ik zeker nog bekijken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je Mariposa of Mariposa Grove? De route via de Mariposa Grove is minder mooi dan de 120 of de 140. Je komt wel langs Tunnel view als je de zuidingang neemt en naar de vallei rijdt, dat kun je op het kaartje zien. Of kijk eens op deze kaart. Dat je dan langs Tunnel VIew komt is geen reden om via die route te gaan; als je via de 120 of 140 het park binennrijdt is het maar een klein stukje om, om Tunnel View mee te nemen.

Ik kan echt aanraden om eens zelf actief op de NPS-site te kijken, bijvoorbeeld bij het "plan your visit"-gedeelte, en onder "directions" voor verschillende kaarten van het park en de omgeving. Er staat veel en veel meer op de site dan we hier kunnen vertellen. Misschien kom je ook dingen tegen die jou aanspreken maar die wij niet kennen of vergeten te vermelden.

Marianne
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

denk dat ik bedoel grove waar de grote bomen staan,
dat ga ik zeker doen eens de site goed bekijken
dank voor reactie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer