Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nightfoal
Amerikafan

Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Bericht door nightfoal »

In September gaan mijn verloofde en ik voor een drietal weken op huwelijksreis naar de VS. Ik heb een heel ruwgeschetste route (Ik heb Streets & Trips en ga de route daar netjes in uitwerken zodra ik precies weet waar we zoal heen willen) in elkaar gestoken en hoop op jullie inbreng (tips voor bezienswaardigheden, hoe lang op welke plekken te blijven etc.) zodat ik samen met jullie hulp een mooi reisschema kan opstallen.

Afbeelding

Enkele verduidelijkingen:
- Ik heb veel vrienden in Provo. We gaan er waarschijnlijk een kleine huwelijksreceptie houden, vandaar dat Provo dus een must is in ons reisschema.
- Ik weet dat de PCH een pak langzamer gaat dan de gewone IS maar mijn verloofde rijdt heel graag met de auto, en dan nog liefst op wegen met veel slingers, bochtjes, beklimmingen en afdalingen.
- Ik weet niet in hoeverre en langs welke wegen Yosemite begankelijk is in September, maar ik wil er echt graag heen. Idem met de Grand Canyon (al wil ik daar geen grote hike doen of zo, we willen gewoon een keertje een kijkje genomen hebben)
- We willen graag enkele hikes doen (of iets anders sportief zoals kajakken, raften, paardrijden, fietsen, ...)
- We willen een fijne balans tussen stad en natuur
- Is Joshua Tree NP de moeite?
- We houden ook wel van eigenaardigheidjes zoals Hearst castle, dus leuke plekjes om onderweg te stoppen horen we ook graag!
- Restauranttips ook zeker welkom, wij eten graag ;D

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nightfoal op 13 apr 2012, 21:33, 3 keer totaal gewijzigd.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Dude
Moderator

Re: Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Bericht door Dude »

Ben benieuwd naar het volledige schema, dan kan er gerichter advies gegeven worden.
Yosemite in september is geen enkel probleem hoor, de nachten zullen al wat kouder zijn maar door de dag is het nog prima te doen, ook qua wegen.
Idem voor Grand Canyon.
Hiken kan natuurlijk in elk park, op NPS site kan je al heel wat ideeën opdoen, net als in reisverslagen.
Ook paardrijden kan op diverse plaatsen (Bryce , Monument Valley, ...)

PCH zeker meenemen, mooie route en veel bochtenwerk :wink:
Joshua Tree is leuk om mee te nemen als het op je weg ligt, speciaal er voor om rijden zou ik wellicht niet doen.
Voor ons was dat in 2008 ons eerste NP ooit en waren er wel van onder de indruk maar nadien volgde nog zoveel meer en (nog) mooier.

Ideeën kan je ook opdoen op onze website : http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Roel11
Amerika-ontdekker

Bericht door Roel11 »

Let in september wel op voor Labour Day Weekend... Ik denk dat dit het 1e weekend van september is. Mij lijkt het het beste dat je dan in SF ofzo bent. Mijd dan zeker Yosemite!

Voor je route van LA naar SF via PCH dien je toch 2 dagen uit te trekken. Tot in Monterrey / Carmel moet wel te doen zijn in één dag.
In SF kan je zeker wel lekker eten op Fisherman's Wharve.
In Zion raad ik The Narrows aan. Is wel een leuke tocht door het water.
In Bryce hebben we ook gemerkt dat er leuke routes zijn te paard. Dit zie ik ook niet meteen in je route.

Uit je map lijkt het mij dat je de North Rim wilt bezoeken van de GC? Klopt dit? Meeste bezoekers doen de andere kant... Vandaar de vraag.
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Hey Roel

We vertrekken pas op 16 september, dus van labor day moeten we ons gelukkig niks aantrekken ;)

De South Rim heb ik al gedaan, vandaar dat we dachten deze keer misschien eens de North Rim te bezoeken. Is er een reden waarom de South Rim zoveel populairder is?

Is Bryce erg de moeite? Ik vond het er op foto niet zo heel bijzonder uitzien, maar ik hoor er best wel veel lof over hier op het forum.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb een eerste voorzichtig schema opgesteld dat ik heb toegevoegd aan mijn hoofdbericht. Ik ben aan het overwegen om gewoon rechtstreeks op LA te vliegen omdat San Diego voor mij denk ik niet zo'n gigantische meerwaarde zal zijn en er dan nog tijd is voor wat meer van de parken in Utah.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou inderdaad direct vliegen op LA.

Op 21 september wil je van Carmel naar San Francisco, en ook Hearst Castle zien, wat betekent dat je terug moet, want Hearst Castle ligt bij San Simeon, ruim 2 a 3 uur rijden ten zuiden van Carmel. Dit dien je dus op de dag ervoor te doen. Maar omdat LA naar Carmel al een behoorlijke rit is red je dit wellicht niet. Misschien is het beter om op 20 september naar San Simeon of Cambria te rijden en daar te overnachten, die dag ook Hearst Castle te bekijken en dan de volgende dag naar SF rijden.
Als je voor het stuk van LA naar Carmel de 1 pakt, voor elk stuk van die route dan ben je volgens Google maps al zes en een half uur kwijt. Dit is zonder stops en zonder bezienswaardigheden als Hearst Caste bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nightfoal schreef: De South Rim heb ik al gedaan, vandaar dat we dachten deze keer misschien eens de North Rim te bezoeken. Is er een reden waarom de South Rim zoveel populairder is?
De South Ruim heeft veel meer voorzieningen en is makkelijker te bereiken. De nR is kouder wat in de zomer wel prettig is, maar eind september misschien niet. Maar zeker de moeite waard! Probeer wel zo snel mogelijk accommodaite te regelen, want er is maar 1 lodge en die is snel volgeboekt.
nightfoal schreef: Is Bryce erg de moeite? Ik vond het er op foto niet zo heel bijzonder uitzien, maar ik hoor er best wel veel lof over hier op het forum.
Ik ken je smaak niet maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je het er niet bijzonder uit vindt zien. Ik vind Bryce juist een van de mooiste en meest fotogenieke parken! Kijk eens in mijn 2011-verslag, toen was ik er in september. 1 nacht is voldoende, wij hadden ook nog tijd voor een wandeling naar beneden.

Ik zie het begin van je route niet, op het kaartje lijkt het alsof jullie Moab overslaan, of zie ik dat niet goed? Je kunt beter de tekst van de route in je topic kopieren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 apr 2012, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb geprobeerd een duidelijker kaartje (alhoewel, op 800 px is het ineens een pak minder duidelijk) en een excel-bestandje aan de beginpost toe te voegen.

Je verslagje is heel leuk, maar ik vrees dat Bryce echt zo mijn meug niet is, ik weet niet waarom. Ik ben nu wel helemaal verliefd op the wave en snap waarom iedereen per se die permits wilt :mrgreen: al zal dat niets voor deze reis zijn.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bekijk eens wat foto"s van beneden gezien. Vanaf de rim vond ik het wel erg mooi maar van beneden gezien was het pas echt wauw :shock:
Bryce staat qua schoonheid nog steeds op nummer één bij zowel mij als mijn vriendin.

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik vind je verblijf in Moab nogal kort. Ik weet niet of je er al eerder bent geweest maar er is veel te doen in de omgeving. Ik zou persoonlijk Lake Tahoe inruilen voor Moab.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Dat lijkt me inderdaad wel een idee. Wat is jullie het meest bevallen in die omgeving?

Ik zal ook nog wat meer over Bryce opzoeken, blijkbaar zijn er toch veel fans ;-
Roel11
Amerika-ontdekker

Bericht door Roel11 »

nightfoal schreef:Hey Roel

We vertrekken pas op 16 september, dus van labor day moeten we ons gelukkig niks aantrekken ;)

De South Rim heb ik al gedaan, vandaar dat we dachten deze keer misschien eens de North Rim te bezoeken. Is er een reden waarom de South Rim zoveel populairder is?

Is Bryce erg de moeite? Ik vond het er op foto niet zo heel bijzonder uitzien, maar ik hoor er best wel veel lof over hier op het forum.
Goh, ik ken ook niet je persoonlijke voorkeur, maar ik vond Bryce toch één der mooiste NPs. Wat een bijkomend voordeel is, is dat je het in één dag perfect kan bezoeken. Wij hebben Queens Garden / Navajo en Rim Trail gedaan in de voormiddag en hebben in de namiddag de viewpoints gedaan. Dus moest je bv enkel interesse hebben in de trail of viewpoints, lijkt het mij wel mogelijk om het in een halve dag te doen. Maar ik raad het niet aan :)
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Bryce is echt heel mooi, maar ook compact. Dus met 1 overnachting heb je voldoende tijd om alle viewpunten, een wandeling, de zonsondergang ed. te kunnen doen.

Bij Moab liggen Arches, Canyonlands (mijn favoriet) en Dead Horse Point SP. Kijk anders een op http://www.nps.gov voor info over de parken.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ze lijken me allemaal best leuk :thumbup: Ik zou heel graag in de buurt daar eens raften. Heeft iemand enige aanraders voor daar in de buurt?
Ik heb trouwens besloten om inderdaad, zoals aangeraden, een dag Tahoe in te leveren voor Moab.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb het één en ander gewijzigd aan de route en al enkele activiteiten ingevuld. Wat denken jullie?

Afbeelding

Ivm Sentinel Dome vs. Taft Point? Wat zouden jullie kiezen? Ik wil een leuke hike en een mooi uitzicht met niet te veel toeristen. Ik hoor dat glacier point vrij druk bezet is?
The Narrows vs. Subway: Aan hoeveel water precies mag ik me verwachten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp Sequoia NF niet. De Congress Trail is in Sequoia National Park, maar hoe dan ook, het is niet tussen Mammoth Lakes en Death Valley aan te rijden.
De wandeling naar Taft Point heb ik niet gedaan. Bij Sentinel Dome heb je een prachtig uitzicht, vergelijkbaar met dat bij Glacier Point, maar dan 360 graden. Je zult ergens alleen zijn, maar ik dnek dat Sentinel dome in september redelijk rustig zal zijn hoewel jullie er wel in het weekend zijn. Hoe verder je loopt, hoe minder mensen je zult tegenkomen. Glacier Point is wel druk, maar het is een uitizchtpunt, je bent er geen uren; ik heb me daar nooit zo gestoord aan de drukte. Heb je al accommodatie geboekt? Op de dag dat je naar Mammoth Lakes rijdt zou je nog wel iets meer van Yosemite kunnen zien dan alleen de vallei. Stop een paar keer langs de Tioga Road voor een korte wandeling of uitzichtpunt.
Kiezen jullie bewust voor de Needles, in plaats van het Island in the Sky-deel?

Heb je al iets over de Subway gelezen? Het is niet een hike die je zomaar eventjes doet.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De rit van LA naar SF opsplitsen in 3 dagen is goed, Maar je vertrektijd uit Cambria, 18.00 uur, kan ik alleen maar afraden. Het mooiste stuk van Highway 1 is juist tussen Cambria en Big Sur. En dit zal je nauwelijks zien vanwege de tijd en het donker worden.
Dit stuk wil je niet in het donker doen, bochtige bergweg zonder verlichting.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed punt van Hockey; ik had niet naar de tijden gekeken, maar dat is natuurlijk niet handig om zo laat te gaan rijden op dat stuk. En waarvandaan wil je bij Yosemite vertrekken om 17.00 uur?

Marianne
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Blijkbaar verwar ik het één en ander (Sequoia NF en Sequoia NP) dus dat moet ik even beter uitzoeken.

Het vertrek in Cambria heb ik vervroegd naar 16.00, zou dat te doen zijn of doe ik er beter nog een uurtje af?

Ik had gehoopt vanop Sentinel Dome een zonsondergang mee te pikken. Is dit doenbaar of is er geen terughiken aan? Vanop glacier point kan dit sowieso wel he?

Op de Tioga road gaan we sowieso her en der stoppen, dat spreekt voor zich :thumbup:

Wij kiezen bewust voor de Needles ja. Ik lees dat de meeste trekpleisters in het Island in the Sky deel zijn maar the Needles spraken me erg aan. Zou jij eerder Island in the Sky aanraden?

Ik heb nog geen accomodaties geboekt aangezien ik ook nog geen vliegtuigticket heb en de route misschien helemaal omgedraaid zal worden of een dagje verschoven, afhankelijk van de ticketprijzen... daarom wacht ik liever ook nog even met hotels en dergelijke te boeken. Zou ik dat beter wel al doen? Ik dacht dat ik nog tijd zat had, vijf maanden op voorhand.

Het plan is om in de voormiddag Yosemite Valley te doen en in de namiddag de tioga road af te rijden. Om vijf uur zou ik daar graag klaar mee zijn en verder rijden tot in Mammoth Lakes
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Haal er nog zeker 1 uur vanaf. Ik zou er zelfs 2 uur vanaf halen. En ik zou ook eerder vertrekken vanuit LA naar Cambria. Zeker als je nog wil stoppen in Santa Barbara. Hou er rekening mee dat het om 15.00 uur LA uit drukker wordt. Richting SB ga je dan de files in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer