Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisroute

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jozien
Amerika-newbie

reisroute

Bericht door Jozien »

We zijn onze tour aan het plannen. We willen in Arches beginnen en dan via Mon. Valley verder naar Page gaan. Welke route kan ik het best nemen van Page naar Bryce? Daarna willen we Zion en Grand Canyon Zuid doen.
Is er een weg "binnendoor" naar Bryce? We hebben een gewone auto gehuurd, dus geen 4wdrive.
Alvast mijn dank.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
kun je even verduidelijken ? want als je in page bent zit je vlak bij de south rim van de grand canyon. dan eerst naar bryce trekken en dan via zion terug naar naar de canyon is op het eerst zicht niet echt logisch. al zijn er misschien redenen voor ......

jacques
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: reisroute

Bericht door hekkie »

Jozien schreef:We zijn onze tour aan het plannen. We willen in Arches beginnen en dan via Mon. Valley verder naar Page gaan. Welke route kan ik het best nemen van Page naar Bryce? Daarna willen we Zion en Grand Canyon Zuid doen.
Is er een weg "binnendoor" naar Bryce? We hebben een gewone auto gehuurd, dus geen 4wdrive.
Alvast mijn dank.
Hoi Jozien

Ik kan ook geen logica vinden in de door jou opgegeven route. Misschien kun je iets duidelijker zijn, dan kunnen we je ook beter helpen.

En wat bedoel je met "We beginnen in Arches"? Wat is je aanvlieghaven dan?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jozien
Amerika-newbie

Bericht door Jozien »

Ik zal inderdaad wat duidelijker zijn, want anders is het verwarrend. Wij vliegen naar Denver en willen met de trein naar Grand Junction gaan, daar hebben we een auto gehuurd. We beginnen in Grand Junction, omdat je geen afleverkosten hebt als je in Colorado huurt en in Californie inlevert.
Vandaar naar Moab (Arches) en via Mon. Valley, Page, Bryce, Zion, Grand Canyon Noord of Zuid naar Las Vegas. Ik heb dan nog Yosemite op de lijst staan en we eindigen in San Francisco. Wat ik tussen Yosemite en SF doe weet ik nog niet precies. Misschien wat aan de kust, maar of ten noorden of ten zuiden van SF moet ik nog uitzoeken.

Jozien
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
zowel denver als grand junction liggen in colorado, betreffende de afleverkosten is het dus niet nodig met de trein naar grand junction te trekken. als je in denver bent zit je dicht bij rocky mountains np. erg mooi, zeker voor wandelaars. dan moet je wel je auto huren in denver. per auto is denver-moab best te doen in een dagje.
een andere mogelijkheid is vertrekken in las vegas en dan een rondje zion-bryce- moab- grand canyon- las vegas - yosemite.
jouw route: logischer zou zijn van moab via monument valley naar grand canyon en dan naar bryce, zion, las vegas.
tussen yosemite en san francisco ? hoeveel dagen heb je eigenlijk ?

jacques
Exile
Amerika-newbie

Bericht door Exile »

Hoi, mijn inziens is North Rim alleen een optie(tussen Page en Bryce), als je toch de ''zuid rim'' wilt bezoeken zul je een omweg tussen Vegas en Yosemite moeten maken.

US 93>>I40>>>Flagstaff>>Grand Canyon
Jozien
Amerika-newbie

Bericht door Jozien »

We willen graag met de trein gaan, want dat blijkt een mooie route te zijn. We hebben in totaal 3 1/2 week en willen 2 dagen in SF blijven. Ik denk zelf aan Lake Tahoe na Yosemite (daar willen we echt een paar dagen wandelen).
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

tussen page en kanab is er inderdaad een weg tussendoor, namelijk de cottonwood canyon road. is enkel te doen indien deze weg er droog bijligt. zie plannetje op http://www.zionnational-park.com/gsmap.htm

Cottonwood Canyon Road travels for 46 miles through rugged and remote areas of the Colorado plateau from Cannonville to near Lake Powell. The route passes the interesting eroded rock forms of Kodachrome Basin State Park and runs through wonderfully colored Cottonwood Canyon. Along the route is interesting Cockscomb Ridge. At about mile 20 is a turn-off for Grosvenor Arch, a rare double arch. ..The route is 46 miles long oneway, and is graded dirt and gravel. It is impassable when wet. Plan on spending a few hours. .

jacques
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi,
Lake Tahoe vond ik zelf erg tegen vallen. Misschien vanuit Las vegas naar Sequoia NP dan Yosemite NP dan San Francisco Als je tijd hebt kan je eerst nog vanuit Las Vegas eerst Death valley bezoeken en dan Sequoia NP, Yosemite NP, San Francisco, mogelijk heden genoeg.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer