regelmatig reis ik naar de USA (CA).
Nu heb ik mij een een Tomtom Go910 aangeschaft (is nog niet geleverd wegens te grote vraag !). Ik werkte nog nooit met een naviagtiesysteem in de wagen en ben er dus een beginner in.
Het is echter bij wet verboden in California om iets te bevestigen aan de voor-, zij- of achterruit van de wagen.
Nu stel ik mij de vraag hoe ik dit systeem kan gebruiken in een huurwagen in CA. Tomtom heeft voorlopig nog geen speciaal (ander) bevestigingssysteem op de markt gebracht om dit systeem toch te kunnen gebruiken in de wagen.
Is er iemand die mij ideeën of nuttige raad kan geven om dit systeem toch te kunnen gebruiken in CA.
Alvast bedankt bij voorbaat.
Makki
Mijn man heeft een set van 3 houders gekocht, om zijn pda te bevestigen .. Op zijn PDA draait onze tomtom. Het kan dus bevestigd worden met een zuignap op het raam. Maar dat mag dus niet in Amerika zeg je .. (maarre, even heel stout .. je kunt het dan toch ook snel verwijderen, als je wordt aangehouden of aan het einde van de rit. Je gebruikte het alleen tijdens het rijden)
Wij hebben 3 houders en dus drie manieren om deze houder te bevestigen in de auto .. Eén ervan heb ik boven genoemd. Dan kunnen we een houder bevestigen door het ergens in de auto op te plakken (maar dat lijkt me een permanente bevestiging, waaraan jij niets hebt dus). En de andere manier is dat je de houder kunt vastklikken op het ventilatie rooster in de auto (of hoe noem je die ventilatie roostertjes?) ...
bedankt voor je vlugge reactie.
Het is wel zo dat het enkel in Californië is dat er niets mag bevestigd worden aan de ruiten.
De opsomming van de houders die je opsomt, interesseert me vooral deze waar er kan bevestigd worden aan het ventilatierooster.
Heb je dit hier in Europa gekocht en hoe ziet dit er uit. Kun je er eventueel een beschrijving over geven. En kan de Tomtom Go910 er hier ook op geklikt worden?
Hopelijk kun je mij hierover wat meer vertellen.
Alvast bedankt voor je reactie
Groetjes
Makki
Volgens mij zal niemand je ervoor bekeuren. Zolang je hem maar laag genoeg bevestigd op de voorruit. California is de enige staat waar het niet mag. Volgens mij houden ze dit niet lang vol..
Afgelopen vakantie zag ik ook veel auto's rijden met een navigatie-apparaat op de voorruit. Zelf hadden we er ook 1.
Je kan altijd zeggen dat je buitenlander bent en het niet wist..
Op dit draadje http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4154 en dan op pagina 2 begint ook de discussie over het verbod van zaken op de autoruiten te bevestigen.
Misschien verheldert dat de zaak een beetje.
Makki schreef: En kan de Tomtom Go910 er hier ook op geklikt worden?
Nee, de Tomtom910 heeft zijn eigen houder .. We hebben onze houders online besteld op de website http://www.pdashop.nl
Zo even snel op de site gekeken, ziet het ernaar uit dat de Tomtom Go910, alleen een auto houder met zuignap bevestiging heeft.
Maar als het goed is heeft jouw tomtom zijn eigen zuignap en die zit bij het pakket wat je koopt.
Wij hebben dus een autohouder voor onze PDA besteld, zie onze autohouder hier
En hieronder een foto van het bevestigings materiaal .. Luchtroosterklem, Sticky Plate, Swivel Mount, Zuignapbevestiging ..
Voor meer info over deze montageset, zie hier
Even heel primitief. Wij zijn net terug van een rondreis door Californië en hebben ook gebruik gemaakt van Tom Tom op de PDA. Ik heb een stuk velcro (klittenband) gekocht. Deze heeft zowel aan de zachte als aan de harde zijde een plakstrip. De ene strip op het dashboard en de andere op de PDA en rijden maar. Zo zat ook de gsm en het monitortje van de DVD aan de auto vast. Heel primitief, maar bij inlevering van de auto alles weer weggehaald en niemand die het ziet.
Wij zijn van eind april tot begin juni in de VS geweest en daarvan vele dagen in california gereden met een camper en een huurauto, maar totaal geen problemen gehad met tom tom op pda bevestigd met zuignap aan de voorruit.
We zijn toch veel politie tegen gekomen maar nooit aangehouden of iets, dus ik denk dat ze die regel niet al te strikt aanhouden.
Je hoeft je dan ook niet echt zorgen te maken denk ik.
ze vragen voor onze reis voor een navigaite systeem ongeveer $10 per dag, we gaan 23 dagen, dus idd $230,- is het niet voordeliger om voor iets meer hier in NL een navigatie aan te schaffen met de juiste usa kaarten? toch? Zo ja, is dan ieder systeem gewoon bruikbaar in de states, ik bedoel bestaat er daar niet een ander soort systeem met de sateliten ofzo, andere frequentie (ik noem maar iets). Wat zou bijvoorbeeld een goede zijn, we zoeken gewoon iets normaals, puur voor de navigatie in de states, en natuurlijk ook voor hier in NL. Bij voorbaad dank.
mikey schreef:ze vragen voor onze reis voor een navigaite systeem ongeveer $10 per dag, we gaan 23 dagen, dus idd $230,- is het niet voordeliger om voor iets meer hier in NL een navigatie aan te schaffen met de juiste usa kaarten? toch? Zo ja, is dan ieder systeem gewoon bruikbaar in de states, ik bedoel bestaat er daar niet een ander soort systeem met de sateliten ofzo, andere frequentie (ik noem maar iets). Wat zou bijvoorbeeld een goede zijn, we zoeken gewoon iets normaals, puur voor de navigatie in de states, en natuurlijk ook voor hier in NL. Bij voorbaad dank.
Als je een auto boekt bij Hertz vanuit NL, bijvoorbeeld via Hotelplan, kost Neverlost (het navigatiesysteem van Hertz) maar 3 euro per dag extra, dat is dus veel minder dan de $10 die jij noemt. Misschien toch de moeite om hier eens in te duiken? Het grote voordeel van Neverlost is dat hij ook de complete gouden gids bevat, en je dus heel gemakkelijk een restaurant of een hotel opzoekt. Als wij ergens reden en we hadden zin in Applebee's keken we gewoon in Neverlost waar de dichtsbijzijnde was...... heel gemakkelijk!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hmm, nouja de auto is al geboekt (avis) dus daar valt weinig meer aan te doen. Dus toch maar kijken voor een nieuw navigatie systeem. Maar er zijn dus geen verschillen in freqenties ofzo met systemen hier en in de states? ik bedoel alles wat ik hier koop met een kaartje van daar, werkt daar ook?
Het voordeel van satellietnavigatie is dat het niet afhankelijk is van de lokatie en/of afgelegenheid om toch te kunnen functioneren. Volgens mij werken satellieten in het geheel niet met frequenties ofzo... het apparaatje zoekt contact met satellieten, en ik weet niet hoeveel satellieten er rond onze planeet suisen maar volgens mij heeft hij hier in NL contact met veel precies dezelfde satellieten als waar hij in de USA contact mee zou hebben...
Ik kan mij niets anders voorstellen (heb ook nooit anders begrepen) dan dat de tomtom apparaatjes (bijv. One, Go300, 500, etc.) ook daar gewoon werken in combinatie met de juiste kaarten.
mennoa schreef:Het voordeel van satellietnavigatie is dat het niet afhankelijk is van de lokatie en/of afgelegenheid om toch te kunnen functioneren. Volgens mij werken satellieten in het geheel niet met frequenties ofzo... het apparaatje zoekt contact met satellieten, en ik weet niet hoeveel satellieten er rond onze planeet suisen maar volgens mij heeft hij hier in NL contact met veel precies dezelfde satellieten als waar hij in de USA contact mee zou hebben...
Zie hier voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/GPS
Gps gebruikt minimaal 24 (momenteel 29) verschillende satellieten die elk in een van de zes banen op 20.200 km hoogte cirkelen, op een zodanige manier dat er vanaf elke plaats op aarde op elk moment minstens 4 satellieten te 'zien' zijn.
mennoa schreef:Ik kan mij niets anders voorstellen (heb ook nooit anders begrepen) dan dat de tomtom apparaatjes (bijv. One, Go300, 500, etc.) ook daar gewoon werken in combinatie met de juiste kaarten.
Ja hoor,
Ik heb nu 3 keer een PDA met Tom Tom gebruikt in Amerika. Tom Tom werkt perfect in Amerika. Vaak is de ontvangst daar nog beter dan in Nederland.
Er zijn overigens alle vele topics over dit onderwerp geweest. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Tom Tom werkt uitstekend in de USA. Het grootste probleem is echter dat je geheel afhankelijk bent van het apparaat. Wij moesten van het hotel naast het vliegveld naar auto verhuurbedrijf rijden om onze auto in te leveren omdat het zolang duurde voor er een fix was zijn we alvast gaan rijden. HAhaha de verkeerde kant op dus.
Harm
hdeweert schreef:Tom Tom werkt uitstekend in de USA. Het grootste probleem is echter dat je geheel afhankelijk bent van het apparaat. Wij moesten van het hotel naast het vliegveld naar auto verhuurbedrijf rijden om onze auto in te leveren omdat het zolang duurde voor er een fix was zijn we alvast gaan rijden. HAhaha de verkeerde kant op dus.
Harm
Dat is ons vorig jaar ook overkomen toen we net de huurauto opgehaald hadden. Het duurde bijna 20 min voordat er een GPS-signaal was en we zijn vast gaan rijden. Ook de verkeerde kant op dus....
Dit jaar duurde het ook even voor het signaal doorkwam, maar nu hebben we "keurig" gewacht aan de kant van de weg tot het signaal kwam.
De hele vakantie hebben we hier geen last meer van gehad. Bijna direct nadat we de PDA aandeden had de GPS ook verbinding. Ik vraag me af of het er mee te maken heeft dat je zo'n lange tijd gevlogen hebt.
hekkie schreef:De hele vakantie hebben we hier geen last meer van gehad. Bijna direct nadat we de PDA aandeden had de GPS ook verbinding. Ik vraag me af of het er mee te maken heeft dat je zo'n lange tijd gevlogen hebt.
Je TomTom cached een aantal sattellieten. Als je dan naar de andere kant van de wereld vliegt moet hij eerst weer achterhalen welke er allemaal beschikbaar zijn. Dit duurt altijd even. Hierna gaat het gewoon weer snel.
Njit schreef:Je TomTom cached een aantal sattellieten. Als je dan naar de andere kant van de wereld vliegt moet hij eerst weer achterhalen welke er allemaal beschikbaar zijn. Dit duurt altijd even. Hierna gaat het gewoon weer snel.
Dank je wel voor de uitleg. Vroeg me dit al een hele tijd af.
Njit schreef:Je TomTom cached een aantal sattellieten. Als je dan naar de andere kant van de wereld vliegt moet hij eerst weer achterhalen welke er allemaal beschikbaar zijn. Dit duurt altijd even. Hierna gaat het gewoon weer snel.
Dank je wel voor de uitleg. Vroeg me dit al een hele tijd af.
Vorig jaar zomer in Phoenix had mijn PDA al binnen een minuut ontvangst, net als afgelopen oktober in Boston. Voordat ik de auto gestart had, was het signaal er.
Dit jaar had zowel Marjan's PDA als mijn PDA er moeite mee. We reden achter elkaar en hadden na ruim een kwartier vrijwel gelijktijdig ontvangst op onze PDA's.
Ik vond het wel apart dat het de vorige keren wel snel ging maar dit keer dus niet.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.