kastelke schreef:Eerst zorgen dat ik mijn plaatselijke bevolking nu uit het slop kreeg, ipv nog jaarlijks minstens 100,000 man mee die markt op de dumpen. Hoe spijtig dat voor die mensen ook is.
Mee eens. Het is ook echt heel jammer, maar het zijn wel erg veel mensen die toch weer meedingen op lokale banen. Normaal zou dat te overzien zijn, maar nu met de grote werkloosheid is het gewoon te veel.
Zolang het systeem nog bestaat blijven wij er wel gebruik van maken (hypocriet?), maar als het opgeheven zou worden, zou ik het ook wel kunnen begrijpen en accepteren. Zeker weten.
Hoezo alleen maar banen innemen van Amerikanen ??
Er zijn juist ook zat DVers die banen zullen gaan scheppen !! De talloze ondernemers, zoals ik, die ook tussen de DV inzenders zullen zitten !!
En zoals jullie weten drijft een groot (zo niet grootste) deel van de economie op deze groep.
Deze groep word hier sowieso vaak vergeten omdat hier in verhouding meer mensen posten die in loondienst zijn of willen.
Mensen die willen werken zijn er zat ..ondernemers daarintegen ...
Ondernemers zouden al zonder DV een GC moeten krijgen van de VS vind ik.
Wat is er nou mooier dan dat lege winkelpanden weer worden bezet/verbouwt/vol gezet/personeel erin/bedrijfswagen(s) enz enz
Lang niet alle ondernemers zijn ook succesvolle ondernemers die (uiteindelijk) winst gaan maken (i.p.v. schulden en faillisementen). Ook lang niet alle ondernemers zullen ooit verder groeien dan een eenmanszaakje waar ze zichzelf misschien net mee kunnen bedruipen, dus zijn ondernemers niet per definitie goed voor de economie of werkgelegenheid. En dan: lang niet alle ondernemers doen (nog) aan investeringen. Met het internet is het opzetten van een Ebay- of Etsybedrijfje een fluitje van een cent. Daar komen geen winkelpanden mee vol en geen anderen mee aan het werk.
Voor mensen met serieus geld te investeren is er al een aparte visumcategorie en ik denk niet dat je aan iedere jodocus met een middenstandsdiploma gelijk maar groene kaarten moet gaan uitdelen, want het merendeel van die lui zal amper invloed hebben op de Amerikaanse economie.
Voor wat betreft de "werknemers die de banen van Amerikanen inpikken", volgens mij staan de hoeveelheden immigranten door de DVloterij niet in verhouding tot het aantal (lager opleidingsniveau vereisende) banen die om financiële redenen naar lagelonenlanden worden verscheept. Op een land van 300 miljoen inwoners maakt zo'n plukje DV-ers volgens mij maar weinig uit. Daarnaast is Amerika altijd een immigratieland geweest, iets wat voor hun cultuur belangrijk is. Ik denk niet dat je dat zomaar stop moet zetten. Daarnaast is er nog de aankomende vergrijzing (ook Amerika heeft een enorme golf babyboomers), zodat over een jaar of wat de vers binnengelaten migranten kunnen helpen de kosten van de (toch al armetierige) sociale zekerheid te dragen.
Wat dat betreft zouden we in Nederland ook wel eens wat makkelijker mogen doen over immigratie en gezinshereniging. Elk kindje dat er wordt geboren, en elke jonge buitenlander die hier binnenkomt en gaat werken is er weer een die een stukje van de zorglast en de pensioneringskosten voor de oudere generatie op zich neemt.
smittenimmigrant schreef:
Wat dat betreft zouden we in Nederland ook wel eens wat makkelijker mogen doen over immigratie en gezinshereniging. Elk kindje dat er wordt geboren, en elke jonge buitenlander die hier binnenkomt en gaat werken is er weer een die een stukje van de zorglast en de pensioneringskosten voor de oudere generatie op zich neemt.
Mwah, als je alleen naar de eerste generatie kijkt, dan kom je (volgens onderzoek van het CPB) inderdaad uit op immigranten die overheidsgeld kosten (alhoewel het BNP wel toeneemt, al belandt dat geld dan niet in de staatskas). Maar het gaat natuurlijk verder dan dat. Immigranten krijgen ook kinderen (met enige regelmaat meer dan autochtonen) die met een generatie of drie/ vier hun achterstand behoorlijk inlopen en meer bijdragen dan hun ouders. Dat helpt later dus, en dat is nu nog niet te meten.
oortjes schreef:Overigens, voor Staceybeesie: ik ben ook even gaan kijken op het visa bulletin en ik zag voor EB3 een priority date van midden 2006 ?
(Voor Indiers 2002 bytheway).
Klopt onze is in 2008. Nog minimaal twee jaar.
En even voor de duidelijkheid. Mijn man werkt bij een Nederlands bedrijf dat een zuster onderneming in Amerika is begonnen, dat om en na bij 30 Amerikaanse mensen in dienst heeft. Die banen zijn dus geschapen en mijn man helpt ze o.a. opleiden.
Ze roeien aardig door de crisis heen en hebben na die moeilijke tijd nu meer werk.
Er is dus heel wat werk en geld geïnvesteerd. Nieuw gebouw, nieuwe machines, computers, bedrijfsauto's en heel veel advocaten kosten inmiddels.....
Kaap Koraal, voor ondernemers die aantoonbaar succesvol zijn in eigen land, kapitaal hebben plus een 'terugval-mogelijkheid' zijn er investeringsvisums. Waar ik woon zijn twee Franse bakkers (uit Parijs) en ze hebben beiden goedlopende zaken. Dus die mogelijkheid is er. Misschien zouden de eisen verruimd moeten worden zodat meer ondernemers een kans konden wagen. De US zou inderdaad meer would-be ondernemers kunnen gebruiken, denk ik zelf.
Maar weinigen lukt het een bedrijf te scheppen vanuit niets met niets - dat is in Ned. zo en dat zal hier ook zo zijn. Het zou ook een vreemde manier van bedrijvigheid entameren en werkgelegenheid vergroten zijn: om 50.000 onbekenden van over de hele wereld uit te nodigen en dan maar te hopen dat er een paar talentvolle entrepreneurs tussen zitten. Ondertussen zitten we dan wel met 'de rest' en hun problemen hier zichzelf te bedruipen.
Onderzoek heeft aangetoond dat een H1B werker (en het zal idem zijn voor O1 en de categorie waar S. haar man toe behoort) ong. vijf banen schept, dan wel behoudt. Dus 'het zijn niet meer dan werkers in loondienst' slaat nergens op. Een aantal van deze werkers zet inderdaad zelf een bedrijf op, later, en ze zouden dat wellicht eerder kunnen en willen doen, maar ze moeten eerst de groene kaart bemachtigen.
De partners van bovengenoemde categorie zijn ook veelal goed opgeleid en zouden eenzelfde bijdrage kunnen leveren aan de US economie. Het wordt ze echter niet tegenstaan !
En daar blijft het om gaan: de problemen die EB-3 aanvragende H1B werkers (c.s.) in de weg worden gelegd in hun G.K. procedure, de onnodige stress en onzekerheid, de in feite mensonwaardige situatie waarin partners moeten leven, kinderen die het land uit moeten (zg. age-out). Vergelijke daarmee hoe voor G.K. winnaars kan de procedure wel binnen redelijk korte tijd afgehandeld kan worden. Voor EB-3 aanvragers betekent het jaren en jaren en jaren van documenten ea. bewijzen aanleveren, afwachten, onzekerheid, en stress - vooral stress.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 apr 2012, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het E2 ondernemersvisum zitten er ook haken en ogen aan, want je kinderen mogen ook ophoepelen als ze 21 zijn en niet hun eigen visum te pakken hebben gekregen via een huwelijk of een studie (of een job, al zal het moeilijk zijn om je op je 21ste al dusdanig te kwalificeren dat je een visum waard bent).
Het doet er dus niet toe of ze al 20 jaar in Amerika woonden en studeerden of niet. Als ze er niet geboren zijn, zitten ze in de problemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Zodra je het EB-2 Visum hebt mag je gelijk een Greencard aanvragen... Dat heeft namelijk te maken met de omzetten van je bedrijf.... (als het een substantieel deel van de onderneming gefiniancieerd word door jou bijdrage)
Zo simpel ligt het altijd niet. Ik ken weinig mensen die met een EB-2 vertrokken zijn de afgelopen 5 a 6 jaar, en die ondertussen een green card hebben. De meesten hangen nog altijd op hun EB-2 vast. Idem voor hun kinderen. En als ik Petra haar relaas lees op haar blog, van al de last die ze hebben met beurzen die haar dochters niet kunnen krijgen/problemen met inschrijving op college en het bijhorende tuition/moeilijkheden met rijbewijs e.d. voor die kinderen, ... (oh ja, die kinderen mogen ook niet werken? Dus geen baantje vanaf hun 16de om hun auto te betalen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Er zijn verschillende E2 visa. Ik denk dat Mark vanuit zijn NL bedrijf (eigenaar, moederonderneming, blijft bestaan) een substantiele investering doet in zijn bestaande Amerikaanse bedrijven (eigenaar). Op basis daarvan kan hij een E2 krijgen. Daarna kan de procedure voor een Greencard worden opgestart. Deze route volgen wij ook, alleen dan als werknemer van het investerende bedrijf. De Greencard gaat via EB1, international manager.
Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd.
International managers vallen niet allemaal in de priority groep (EB1). Bovendien is de kans op afwijzing vele malen groter. En dan ben je nog verder van huis. (althans volgens onze advocaat) zelfde geldt voor EB2 in veel gevallen. EB3 is de meest succes volle (maar nu inmiddels ook het langste) wijze.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 15 apr 2012, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet dan wel professor zijn en artikelen gepubliceerd hebben en onder hand de Nobel prijs gewonnen hebben. Nogmaals afwijzings percentage E2-> EB1 is erg hoog.
You must have been employed outside the United States in the 3 years preceding the petition for at least 1 year by a firm or corporation and you must be seeking to enter the United States to continue service to that firm or organization. Your employment must have been outside the United States in a managerial or executive capacity and with the same employer, an affiliate, or a subsidiary of the employer.
Your petitioning employer must be a U.S. employer. Your employer must have been doing business for at least 1 year, as an affiliate, a subsidiary, or as the same corporation or other legal entity that employed you abroad.
Waar jij het over hebt is Extraordinary ability (EB1a) of Outstanding proffessors/researchers (EB1b), ik heb het over EB1c (zie artikel).
Nee, dat klopt. Maar het ging over Mark en ik gaf alleen maar aan dat hij wellicht dezelfde route wil volgen. Hij heeft (als ik het goed heb) een bedrijf in NL en bedrijven in Amerika.
Voor mensen met een L1 visa wordt die category vaak gekozen. Naar mijn weten niet voor E2 visa houders. Maar alles kan veranderen in het systeem natuurlijk. Bij ons was het 2008 toen we aanvroegen.
smittenimmigrant schreef:Ben ik niet met je eens, kaap koraal.
Lang niet alle ondernemers zijn ook succesvolle ondernemers die (uiteindelijk) winst gaan maken (i.p.v. schulden en faillisementen). Ook lang niet alle ondernemers zullen ooit verder groeien dan een eenmanszaakje waar ze zichzelf misschien net mee kunnen bedruipen, dus zijn ondernemers niet per definitie goed voor de economie of werkgelegenheid. En dan: lang niet alle ondernemers doen (nog) aan investeringen. Met het internet is het opzetten van een Ebay- of Etsybedrijfje een fluitje van een cent. Daar komen geen winkelpanden mee vol en geen anderen mee aan het werk.
Voor mensen met serieus geld te investeren is er al een aparte visumcategorie en ik denk niet dat je aan iedere jodocus met een middenstandsdiploma gelijk maar groene kaarten moet gaan uitdelen, want het merendeel van die lui zal amper invloed hebben op de Amerikaanse economie.
Voor wat betreft de "werknemers die de banen van Amerikanen inpikken", volgens mij staan de hoeveelheden immigranten door de DVloterij niet in verhouding tot het aantal (lager opleidingsniveau vereisende) banen die om financiële redenen naar lagelonenlanden worden verscheept. Op een land van 300 miljoen inwoners maakt zo'n plukje DV-ers volgens mij maar weinig uit. Daarnaast is Amerika altijd een immigratieland geweest, iets wat voor hun cultuur belangrijk is. Ik denk niet dat je dat zomaar stop moet zetten. Daarnaast is er nog de aankomende vergrijzing (ook Amerika heeft een enorme golf babyboomers), zodat over een jaar of wat de vers binnengelaten migranten kunnen helpen de kosten van de (toch al armetierige) sociale zekerheid te dragen.
En toch zullen ze volgens mij meer bijdragen alleen al omdat ze het iig proberen (een internet/ebay bedrijfje niet meegerekend) en je zou als vereiste een bepaald startkapitaal kunnen vragen. Het zal volgens mij altijd meer brengen dan de mensen die vanuit loondienst NL/B naar loondienst VS willen. De veel gehoorde problemen voor mensen die nog niets hebben nadat ze net zijn geemigreerd is dat ze tegen allerlei dingen oplopen waardoor ze niet aan de slag kunnen (div topics hier) en nemen dan maar genoegen met een lager betaald baantje om te overleven (het zogenaamde hamburgerflippen).
Multinational Manager Or Executive Visas
The EB-1C Visa: Multinational Managers or Executives
The EB-1C program allows certain multinational executives and managers, as well as certain foreign investors, to obtain their Green Card status through a special “fast-track” adjudication process that may cut normal waiting times in half.
Typically, this Green Card program is utilized by executives and managers holding L-1a or E-2 status in the United States, but the program is not restricted exclusively to this class. And not only is the processing times for this special program fast, but the government has also eliminated the burdensome requirements of labor marketing testing, recruitment and newspaper ads – these are simply not needed in the EB-1C program. The benefits of qualifying under this option are many.
To be considered for the EB-1C program, the executive, manager or investor must satisfy a multipart test:
Qualifying Business Relationship
First, there must be a qualifying ownership relationship between a United States company AND an overseas office or company. Qualifying relationships include a branch office, a subsidiary, or an affiliate. The key requirement is that one entity, either the U.S. or the foreign entity, must own at least 51% of the other, or maintain direct control over the other.
The rules that determine if a qualifying international corporate relationship exists under the EB-1C program are very complex, especially when applied to holding companies and joint ventures.
Qualifying Employment
Assuming a qualifying relationship exists, we need to next examine the past and present employment of the applicant. It is important to understand that not every job qualifies for EB-1C consideration. Under the program, the alien must have worked in a qualifying management or executive position in the overseas company for at least one year AND he or she must demonstrate they will work in a qualifying management or executive position in the United States company.
In fact, this program has very specific rules and definitions that need to be carefully applied to determine if a position qualifies for EB-1C classification. Many petitions filed under this program are denied by the government because the past and present employment does not qualify.
Qualifying Experience
In addition to examining the corporate relationships and the past and present positions, the EB-1C program also closely examines credentials of the alien applicant. In general, the applicant is expected to document the requisite education and training expected of a multi-national manager, executive or investor.
Kortom het is fantastisch als je ervoor in aanmerking komt, maar de kans dat het je afgewezen wordt is tamelijk groot.
Vandaar dat de advocaat van Staceybeesie denk ik gekozen heeft voor de lange smalle weg ipv. de korte brede. Het was idem wat onze advocaat deed: je man kan voor EB2 in aanmerking komen maar als hij afgewezen wordt zijn we jaren verder, dus we gaan voor EB3, dat safer.
Vraag ik me wel af in hoeverre de achterstanden bij EB3 G.K. procedures mede veroorzaakt worden door al dat 'let's do it safe'.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.