Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring met het verkopen van huisraad
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 01 feb 2010, 18:47
- Locatie: Jacksonville
- Contacteer:
Ervaring met het verkopen van huisraad
Wij gaan begin augustus terug naar Nederland en willen bijna al onze hier 18 maanden nieuw aangeschafte huisraad in de VS proberen te verkopen. Als dat niet lukt zal het geschonken worden aan een Hospice winkel of de Salvation Army.
Voor dat laatste heb ik begrepen krijg je dan een tax reduction. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Onze ervaring is dat de gemiddelde amerikaan geen contant geld heeft of gewoon naar de winkel rent. Wie weet buiten caiglist, briefjes in de supermarkt opties om e.e.a. onder de aandacht te brengen van expats die naar de VS (Florida) komen of aanstaande huizeninrichters ?
Voor dat laatste heb ik begrepen krijg je dan een tax reduction. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Onze ervaring is dat de gemiddelde amerikaan geen contant geld heeft of gewoon naar de winkel rent. Wie weet buiten caiglist, briefjes in de supermarkt opties om e.e.a. onder de aandacht te brengen van expats die naar de VS (Florida) komen of aanstaande huizeninrichters ?
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Yard sale?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 16:52
- Locatie: Utah Greater SLC
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Hier posten voor de verkoop mag alleen in het reclame topic en zelfs dan heb je nog toestemming nodig van Dennis.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 16:52
- Locatie: Utah Greater SLC
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
ah, dat is dan reclame... Ik zag het niet als een commerciele activiteit maar meer dat forumleden elkaar konden helpen... 

If you can dream it...
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Als je van te voren toch al wist dat je na 18 maanden terug naar Nederland zou gaan, waarom heb je alles dan niet gewoon bij de Ikea gekocht? Dan heb je het probleem ook niet dat je met dure inboedel zit bij een terugkeer naar Nederland. Dure huisraad zal in de VS niet veel opleveren in de huidige economie.hanen schreef:Wij gaan begin augustus terug naar Nederland en willen bijna al onze hier 18 maanden nieuw aangeschafte huisraad in de VS proberen te verkopen. Als dat niet lukt zal het geschonken worden aan een Hospice winkel of de Salvation Army.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 6617
- Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
- Locatie: Philadelphia, PA
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Als je dingen aan het Leger des Heils (Goodwill winkels), Habitat for Humanity of andere goede doelen geeft, geven ze daarvoor een verklaring af. Ze maken of een schatting voor wat je spullen waard zijn, of je kunt zelf een redelijk bedrag invullen.
Dat recu kun je dan bij je Amerikaanse belastingopgaaf gebruiken om dat bedrag van je belasting af te trekken. Zolang alle bedragen redelijk en binnen de perken blijven, zul je geen problemen hebben en het scheelt best wel wat op je Amerikaanse belastingen.
Misschien dat ze in Nederland ook wel wat met die 'goede gaven' doen, maar dat zou ik bij de Nederlandse belastingen navragen. Hangt er natuurlijk ook van af waar je de afgelopen jaren je belasting betaald hebt.
Dat recu kun je dan bij je Amerikaanse belastingopgaaf gebruiken om dat bedrag van je belasting af te trekken. Zolang alle bedragen redelijk en binnen de perken blijven, zul je geen problemen hebben en het scheelt best wel wat op je Amerikaanse belastingen.
Misschien dat ze in Nederland ook wel wat met die 'goede gaven' doen, maar dat zou ik bij de Nederlandse belastingen navragen. Hangt er natuurlijk ook van af waar je de afgelopen jaren je belasting betaald hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4985
- Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
- Locatie: USA
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Het is inderdaad zoals Benno zegt. Je krijgt een bonnetje.
Tot $250 aan giften doet de Amerikaanse belasting zo wie zo niet moeilijk, daarboven moeten het aannemelijke bedragen zijn.
Ik heb ook jouw te koop aan geboden spullen gezien. Ziet er hartstikke mooi uit!
Jammer dat je niet dichter bij woont.
Wij hebben best veel spullen via Craigslist voor goede prijzen verkocht inmiddels.
Vooral als je er bij vermeldt dat het uit Europa komt.
Zag wel dat je het als een soort van paketten verkoopt toch? Wellicht moet je tv en bank en tafel en stoeltjes echt allemaal per stuk verkopen op Craigslist. Meer werk, maar iemand treffen die en alles mooi vind en dat bedrag cash heeft is denk ik best moeilijk. Tot $ 1000.- werkt wel voor meubels op Craigslist. Daarboven gaat het heel wat moeilijker.....
Tot $250 aan giften doet de Amerikaanse belasting zo wie zo niet moeilijk, daarboven moeten het aannemelijke bedragen zijn.
Ik heb ook jouw te koop aan geboden spullen gezien. Ziet er hartstikke mooi uit!
Jammer dat je niet dichter bij woont.
Wij hebben best veel spullen via Craigslist voor goede prijzen verkocht inmiddels.
Vooral als je er bij vermeldt dat het uit Europa komt.
Zag wel dat je het als een soort van paketten verkoopt toch? Wellicht moet je tv en bank en tafel en stoeltjes echt allemaal per stuk verkopen op Craigslist. Meer werk, maar iemand treffen die en alles mooi vind en dat bedrag cash heeft is denk ik best moeilijk. Tot $ 1000.- werkt wel voor meubels op Craigslist. Daarboven gaat het heel wat moeilijker.....
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Mensen die tweedehands kopen zijn vaak ook mensen die niet de grote budgetten hebben, en een financiering kan je niet krijgen voor meubeltjes op craigslist he. Dus inderdaad, opdelen in kleinere stukjes. Als ze alles willen, dan zullen ze het wel zeggen. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Tot $ 250 kun je zonder meer aftrekken. Daarboven moeten bewijzen geleverd worden. Die hoef je niet naar de IRS te sturen, maar die bewaar je gewoon zelf bij je aangifte, in geval je een audit zou krijgen.
Je krijgt een bonnetje met datum en handtekening van de instantie waar je aan doneert. (Ze komen het overigens spullen ophalen als je belt).
Achter dat bonnetje bewaar je: een lijst van alle voorwerpen gedoneerd, de foto's die je al hebt, ev. aankoopbewijzen als je die nog in je bezit hebt.
Er zijn standaardbedragen voor giften in natura, hoeveel een 2e hands tv nog waard is enz.
Nu zijn jullie meubels etc. boven gemiddeld, plus ternauwernood gebruikt, en dat betekent dat je er een hogere waarde aan kunt verbinden.
Of de gift waarde heeft als aftrekpost waard is hangt ervan af, je moet wel je aftrek itemizen, en niet de standaard aftrek gebruiken als je je aangifte doet.
Specificeren heeft hogere waarde als je een huis hebt, o.g. bel. betaalt, hypotheek etc. en onkosten hebt vanwege je werk.
Heb je die kosten niet dan ben je waarschijnlijk beter uit met de standard deduction (in 2012 bijna $12.000 for couples filing jointly).
Je itemized deduction moeten dus in totaal boven de $ 12.000 uitkomen.
Dus voor je besluit eea. weg te geven aan charitatief doel, mede vanwege belasting aftrek, check of je die inderdaad zult hebben !
Itemizen doe je op schedule A van je 1040, en als je boven de $500 weggeeft moet je Form 8283 invullen. Denk je dat eea. meer waard is dan $5000 dan moet er een appraiser aan te pas komen.
Meer info kun je vinden op, en via:
http://www.irs.gov/newsroom/article/0,, ... 90,00.html
Je krijgt een bonnetje met datum en handtekening van de instantie waar je aan doneert. (Ze komen het overigens spullen ophalen als je belt).
Achter dat bonnetje bewaar je: een lijst van alle voorwerpen gedoneerd, de foto's die je al hebt, ev. aankoopbewijzen als je die nog in je bezit hebt.
Er zijn standaardbedragen voor giften in natura, hoeveel een 2e hands tv nog waard is enz.
Nu zijn jullie meubels etc. boven gemiddeld, plus ternauwernood gebruikt, en dat betekent dat je er een hogere waarde aan kunt verbinden.
Of de gift waarde heeft als aftrekpost waard is hangt ervan af, je moet wel je aftrek itemizen, en niet de standaard aftrek gebruiken als je je aangifte doet.
Specificeren heeft hogere waarde als je een huis hebt, o.g. bel. betaalt, hypotheek etc. en onkosten hebt vanwege je werk.
Heb je die kosten niet dan ben je waarschijnlijk beter uit met de standard deduction (in 2012 bijna $12.000 for couples filing jointly).
Je itemized deduction moeten dus in totaal boven de $ 12.000 uitkomen.
Dus voor je besluit eea. weg te geven aan charitatief doel, mede vanwege belasting aftrek, check of je die inderdaad zult hebben !
Itemizen doe je op schedule A van je 1040, en als je boven de $500 weggeeft moet je Form 8283 invullen. Denk je dat eea. meer waard is dan $5000 dan moet er een appraiser aan te pas komen.
Meer info kun je vinden op, en via:
http://www.irs.gov/newsroom/article/0,, ... 90,00.html
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 01 feb 2010, 18:47
- Locatie: Jacksonville
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
@Ziva: yardsale is alleen in onze wijk op twee vaste dagen per jaar toegestaand. We hebben het afgelopen weekend nog gezien toen er een plaatsvond. Het gaat hier om goederen van enkele dollars. Geen optie dus.
@markgoestoamerica: inderdaad wordt het hier als een commerciële activiteit gezien, wij zien het ook eerder als het helpen opstarten van een medemens. Had gewild dat ik 2 jaar geleden tegen zn bericht was opgelopen
. Dennis heb ik aangeschreven met het verzoek een uitzondering te maken maar hij heeft na een week nog niet gereageerd.
Voor enkel goederen zal het zeker geen probleem zijn om ze los te verkopen.
Ik had zelfs via het Florida forum enige weken geleden al een hele serieuze koper die een huis heeft gekocht in Orlando maar die wilde begin july geleverd krijgen. Een ander is afgehaakt omdat er verwarring was of het om dollars ging of euros, dat was meer dan een weggevertje geworden. Eerder dan eind july leveren is voor ons gezien de gemeubileerde huurprijzen in Jax geen optie die liggen nl heel anders dan in de omgeving Orlando.
@mvdl waar staat wat waar is gekocht ? Onze weblog waar alles opstaat mag ik hier nl niet vermelden. Verschillende spullen zijn inderdaad van Ikea maar zoals Stacybeesie (die de link naar het weblog kent waar alles op te zien is) ook schrijft het ziet er echt nog perfect uit en een wasmachine/droger/tv verkoopt Ikea niet
@oortjes dat er sprake is van tax reduction wisten we al (mede met dank aan Stacybeesie)
ik zal proberen er me er verder in te verdiepen. Inderdaad betalen wij hier tax. De benamingen die jij noemt zijn echter wel technisch
vooralsnog snap ik er niet veel van.
@markgoestoamerica: inderdaad wordt het hier als een commerciële activiteit gezien, wij zien het ook eerder als het helpen opstarten van een medemens. Had gewild dat ik 2 jaar geleden tegen zn bericht was opgelopen

Voor enkel goederen zal het zeker geen probleem zijn om ze los te verkopen.
Ik had zelfs via het Florida forum enige weken geleden al een hele serieuze koper die een huis heeft gekocht in Orlando maar die wilde begin july geleverd krijgen. Een ander is afgehaakt omdat er verwarring was of het om dollars ging of euros, dat was meer dan een weggevertje geworden. Eerder dan eind july leveren is voor ons gezien de gemeubileerde huurprijzen in Jax geen optie die liggen nl heel anders dan in de omgeving Orlando.
@mvdl waar staat wat waar is gekocht ? Onze weblog waar alles opstaat mag ik hier nl niet vermelden. Verschillende spullen zijn inderdaad van Ikea maar zoals Stacybeesie (die de link naar het weblog kent waar alles op te zien is) ook schrijft het ziet er echt nog perfect uit en een wasmachine/droger/tv verkoopt Ikea niet

@oortjes dat er sprake is van tax reduction wisten we al (mede met dank aan Stacybeesie)
ik zal proberen er me er verder in te verdiepen. Inderdaad betalen wij hier tax. De benamingen die jij noemt zijn echter wel technisch

Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Hoi hoi Fam Hanen,
Mss gekke/domme vraag maar waar kan ik foto's vinden van de spullen die je verkoopt.
Ben wel aan het zoeken geweest maar kan het zo gauw niet vinden.
Zit erg weinig op deze website.. maar mijn man daarintegen iets vaker ...stuurde dit door omdat wij nog wel wat spulletjes zoeken.
Ik hoor het wel. We wonen trouwens vlak bij Savannah dus is best aan te rijden...
Groetjes...Thérèse
Mss gekke/domme vraag maar waar kan ik foto's vinden van de spullen die je verkoopt.
Ben wel aan het zoeken geweest maar kan het zo gauw niet vinden.
Zit erg weinig op deze website.. maar mijn man daarintegen iets vaker ...stuurde dit door omdat wij nog wel wat spulletjes zoeken.
Ik hoor het wel. We wonen trouwens vlak bij Savannah dus is best aan te rijden...

Groetjes...Thérèse
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Ik heb via graigslist toch al vanalles verkocht, en ook wel eens wat gekocht. Lijkt me een goede optie om je dingen kwijt te kunnen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 01 feb 2010, 18:47
- Locatie: Jacksonville
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Tot nu toe alleen nog wat kleinere dingen via craiglist proberen te verkopen. De ervaring die we hebben is totnu toe niet goed. Mensen bellen, zeggen langs te komen, bellen nogmaals en komen uiteindelijk niet. We hebben het zelfs meegemaakt dat iemand voor een eenvoudige tafelgrill van $20 helemaal van de andere kant van de stad kwam rijden hem zag (5 x gebruikt zeer schoon in doos) en hij ging weer weg zonder hem mee te nemen.ANY schreef:Ik heb via graigslist toch al vanalles verkocht, en ook wel eens wat gekocht. Lijkt me een goede optie om je dingen kwijt te kunnen.
Wat schilderijen die ik geplaatstheb leverde allemaal rare mail op met zielige verhalen dat er een cheque opgestuurd zou worden maar diegene zelf geen tijd had om langs te komen en wel een bevrachter zou sturen.
Hierna zat mijn mailbox ook dagelijks vol met mogelijkheden voor thuiswerk om aan geld te komen.
Maar....als de verkoop in een klap voor begin july niet gelukt is gaat de boel zeker op craiglist (als taxreduction niet interesanter is) en komen er kaartjes te hangen bij de supermarkt. Datis nu echter nog te vroeg heb geen zin om nog drie maanden in een kaal huis te zitten

Ben echter graag voorbereid...
Dank voor jullie hulp
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Bericht rondsturen naar al je vrienden, met de vraag om het te verspreiden onder hun vrienden. Idem in de school of bij de hobbyclub/serviceclub of wat dan ook.
Zo hebben wij het gedaan toen we Belgie verlaten hebben, foto's gemaakt, beschrijving en prijs en zo op blog, en link naar blog doorgestuurd. Op zowat 4 dagen tijd was haast alles verkocht, en daar zaten ook dure stukken bij (eetkamer, lederen salon, bureau, TV,...).
Zo hebben wij het gedaan toen we Belgie verlaten hebben, foto's gemaakt, beschrijving en prijs en zo op blog, en link naar blog doorgestuurd. Op zowat 4 dagen tijd was haast alles verkocht, en daar zaten ook dure stukken bij (eetkamer, lederen salon, bureau, TV,...).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Ik bedenk me nog iets. Wij hebben hier op Facebook een groep voor mensen uit de buurt die dingen willen verkopen of ruilen of wegeven. Dat werkt heel goed! Mensen zijn en blijven beleefd omdat ze toch met hun naam en toenaam op Facebook staan en dus makkelijk te traceren zijn.
Misschien kun je, als je ook op Facebook zit, zoeken naar een groep bij jou in de buurt? Ik zou zoeken op "Jacksonville Trade" of "<Countynaam> trade/sale". Misschien bestaat er voor jullie buurt ook zo'n groep waar mensen uit de buurt opzitten.
Verder nog een andere tip, maak een speciaal e-mailadres aan voor Craigslist en dergelijke. Gebruik op dat soort diensten nooit je eigen adres maar liever een adres dat je speciaal voor dat doeleinde aanmaakt. Bijvoorbeeld een gratis gmail adres ofzo. Er zitten echt een hoop gekken op die diensten dus als je klaar bent kun je dan weer makkelijk dat adres opheffen of bewaren voor andere "spamgevoelige" diensten
Misschien kun je, als je ook op Facebook zit, zoeken naar een groep bij jou in de buurt? Ik zou zoeken op "Jacksonville Trade" of "<Countynaam> trade/sale". Misschien bestaat er voor jullie buurt ook zo'n groep waar mensen uit de buurt opzitten.
Verder nog een andere tip, maak een speciaal e-mailadres aan voor Craigslist en dergelijke. Gebruik op dat soort diensten nooit je eigen adres maar liever een adres dat je speciaal voor dat doeleinde aanmaakt. Bijvoorbeeld een gratis gmail adres ofzo. Er zitten echt een hoop gekken op die diensten dus als je klaar bent kun je dan weer makkelijk dat adres opheffen of bewaren voor andere "spamgevoelige" diensten

-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 01 feb 2010, 18:47
- Locatie: Jacksonville
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
@Kastelke, ons sociale netwerk is hier niet zo groot met een zoon op University en niet kerkgaand. Maar diegene die we kennen hebben we inderdaad geinformeerd over het blog waar al de meubels opstaan.
Zoals hier al eerder ter sprake is gekomen gaat onze eerste voorkeur uit na verkoop in een koop. Voor ons minder rompslomp en voor de kopers veel geodkoper dan een geheel huishouden los kopen
@ziva Inderdaad heb ik nu voor het blog ook een ander emailadres aangemaakt. Onze community is niet zo actief op facebook maar zeker ook een idee om daar e.e.a. te plaatsen
Zoals hier al eerder ter sprake is gekomen gaat onze eerste voorkeur uit na verkoop in een koop. Voor ons minder rompslomp en voor de kopers veel geodkoper dan een geheel huishouden los kopen
@ziva Inderdaad heb ik nu voor het blog ook een ander emailadres aangemaakt. Onze community is niet zo actief op facebook maar zeker ook een idee om daar e.e.a. te plaatsen
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Ik probeerde te zeggen dat doneren van geld of goederen alleen een vermindering van te betalen belasting kan betekenen, als je de donatie ook daadwerkelijk kunt / zult aftrekken.
Je inkomen - dat wordt weergegeven op je jaaropgave ofwel W-2 - moet je verhogen met ontvangen rente en ev. terugbetaalde state-tax. Dat geeft je AGS, adjusted gross income. Je hebt vervolgens een bedrag dat je mag aftrekken voor jezelf, en ook voor iedere dependent, dat heet de 'exemption(s)'.
Vervolgens is er de deduction (of zijn er de deducties). Heb je niet veel deducties, dan ga je voor de standaard deduction. Doe je samen met je vrouw aangifte (joint return) dan mag je het standaard bedrag met twee vermenigvuldigen. Voor een 2012 aangifte (in 2013 dus) is de verwachting dat de deduction bijna $6000 zal zijn, voor twee personen dus het dubbele, bijna $12,000.
Een aftrekpost heeft derhalve alleen 'waarde' als je deducties (aftrekposten) boven de $12,000 uit komen.
Heb je inderdaad meerdere aftrekposten dan ga je 'itemizen' (itemized deductions). Je moet je aftrekposten op een rijtje zetten, daarvoor is er Schema A. Aftrekposten zijn: state tax, onroerend goed belasting, persoonlijke belastingen (kan een deel van de license fee van je auto zijn), betaalde hypotheekrente, kosten voor werk niet-vergoed door employer, kosten van belastingaangifte doen, en donaties aan charitatieve instellingen, zowel geld als goederen.
Medische kosten zijn ook aftrekbaar maar hebben een vrij hoge drempel.
Voor de charitatieve giften geldt: tot $250 wordt je zondermeer geloofd, boven de $250 aan goederen moet je enige bewijzen kunnen leveren, desgevraagd. En boven de $500 moet je een extra formulier invullen, Form 8283, terwijl je voor boven de $5000 een taxatie van een prof nodig hebt.
Je inkomen - dat wordt weergegeven op je jaaropgave ofwel W-2 - moet je verhogen met ontvangen rente en ev. terugbetaalde state-tax. Dat geeft je AGS, adjusted gross income. Je hebt vervolgens een bedrag dat je mag aftrekken voor jezelf, en ook voor iedere dependent, dat heet de 'exemption(s)'.
Vervolgens is er de deduction (of zijn er de deducties). Heb je niet veel deducties, dan ga je voor de standaard deduction. Doe je samen met je vrouw aangifte (joint return) dan mag je het standaard bedrag met twee vermenigvuldigen. Voor een 2012 aangifte (in 2013 dus) is de verwachting dat de deduction bijna $6000 zal zijn, voor twee personen dus het dubbele, bijna $12,000.
Een aftrekpost heeft derhalve alleen 'waarde' als je deducties (aftrekposten) boven de $12,000 uit komen.
Heb je inderdaad meerdere aftrekposten dan ga je 'itemizen' (itemized deductions). Je moet je aftrekposten op een rijtje zetten, daarvoor is er Schema A. Aftrekposten zijn: state tax, onroerend goed belasting, persoonlijke belastingen (kan een deel van de license fee van je auto zijn), betaalde hypotheekrente, kosten voor werk niet-vergoed door employer, kosten van belastingaangifte doen, en donaties aan charitatieve instellingen, zowel geld als goederen.
Medische kosten zijn ook aftrekbaar maar hebben een vrij hoge drempel.
Voor de charitatieve giften geldt: tot $250 wordt je zondermeer geloofd, boven de $250 aan goederen moet je enige bewijzen kunnen leveren, desgevraagd. En boven de $500 moet je een extra formulier invullen, Form 8283, terwijl je voor boven de $5000 een taxatie van een prof nodig hebt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 apr 2012, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 16:52
- Locatie: Utah Greater SLC
- Contacteer:
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Hoe moet een prof taxeren wat je aan goede doelen doneerd?oortjes schreef: terwijl je voor boven de $5000 een taxatie van een prof nodig hebt.
Zijn presidents / gouveneurs campagnes ook goede doelen?
If you can dream it...
Re: Ervaring met het verkopen van huisraad
Over wat een goed doel is, het hangt ervan af hoe de instelling is geregistreerd.
En er mag geen tegenprestatie worden gegeven. Maar bv. een charitatief (te duur) kaartje voor een sportwedstrijd dan mag wat het je 'extra' kost afgetrokken.
De PAC's zijn niet tax-deductable dacht ik, althans niet voor Fed. tax, maar kunnen voor state tax een aftrekpost vormen, hangt van de staat af dus.
De taxatie is voor een artikel, als ik goed heb begrepen is het alleen nodig als je een voorwerp oid. hebt waarvan je vindt dat het meer dan $5000 waard is in resale value.
En er mag geen tegenprestatie worden gegeven. Maar bv. een charitatief (te duur) kaartje voor een sportwedstrijd dan mag wat het je 'extra' kost afgetrokken.
De PAC's zijn niet tax-deductable dacht ik, althans niet voor Fed. tax, maar kunnen voor state tax een aftrekpost vormen, hangt van de staat af dus.
De taxatie is voor een artikel, als ik goed heb begrepen is het alleen nodig als je een voorwerp oid. hebt waarvan je vindt dat het meer dan $5000 waard is in resale value.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2462 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties
- 2014 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-
- 4 Reacties
- 1385 Weergaves
-
Laatste bericht door ChantalVW