Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: vanuit phoenix of las vegas naar de Grand Canyon??

Bericht door tcoppers »

Ik ben het met Vana helemaal eens Phoenix is goede start van je reis. Daarna via Sedona naar Grand Canyon.
Camper huren in Phoenix en afleveren in San Diego is ook heel goed mogelijk.
Kijk maar eens op www.usareisen.de?

Trouwens je hebt nu wel 2 topics gestart in 2 verschillende fora dat is niet echt handig.
Deze vraag had je ook goed kunnen plaatsen in het topic waar je reis staat dan wordt het een logisch geheel.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Frouke, je hebt hier al advies gevraagd over je route: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11#p704611 Misschien handiger dit bij elkaar te houden, anders wordt het wel heel onduidelijk zo en zit men in 2 draadjes je route uit te zetten :wink:

Kan je Sedona trouwens sterk aanraden, is geweldig mooi!
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door hke »

Wij zijn in 2010 gevlogen op Phoenix.
Via een deel van de apache trail naar Sedona gereden.
De kids en mijn vrouw en ik vonden dit al erg mooi.
Sedona is vervolgens ook erg leuk. Vooral het slide rock state park.
Jouw kinderen zullen dit erg leuk vinden.
zie ons verslag van 2010.
succes
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Oke, tis wrsch makkelijker als ik me bij één topic houd hé :P Toch alvast bedankt voor de antwoorden en vanaf nu ga ik verder breien aan mijn 'schema' topic Allen daarheen zou ik zeggen :lol:
topics samengevoegd
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

owkéééj, hier ben ik weer en deze keer mét een van-naar schema :thumbup:

hierrrrrrrrr gaan we!!!

1: brussel-phoenix
2: phoenix-sedona
3: sedona-grand canyon
4: grand canyon
5: grand canyon-page
6: page-zion
7: zion-las vegas
8: las vegas-death valley
9: death valley-bodie/mono lake
10: bodie/mono lake-yosemite
11: yosemite
12: yosemite
13: yosemite-SF
14: SF
15: SF
16: SF-carmel/monterey
17: carmel monterey-morro bay
18: morro bay-santa barbara?
19: santa barbara-LA
20: LA
21: LA
22: LA
23: LA-San Diego
24: San Diego
25: San Diego
26: San Diego

Ben eens benieuwd wat jullie hiervan vinden...
Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik heb mijn schema zelf al een beetje aangepast en de overnachtingsplaatsen er tussen haakjes bijvermeld.

1: brussel-phoenix (phoenix)
2: phoenix-Sedona (Sedona)
3: Sedona-GC (GC)
4: GC
5: GC-page (page)
6: page-zion (zion)
7: zion-las vegas (las vegas)
8: LV
9: LV-death valley (death valley)
10: death valley-??? (???)
11: ???-bodie-mono lake-yosemite (yosemite)
12: yosemite
13: yosemite
14: yosemite-SF
15: SF
16: SF
17: SF
18: SF-carmel/monterey (carmel of monterey)
19: carmel/monterey-morro bay (morro bay)
20: Morro bay-santa barbara-LA (LA)
21: LA
22: LA
23: LA
24: LA-san diego (san diego)
25: san diego
26: san diego
27: san diego
28: san diego

-Zal ik voor zion een dagje extra uittrekken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of je meer tijd voor Zion uit moet trekken is helemaal afhankelijk van wat jullie willen doen. Ik zou het zeker doen, je hebt er nu maar 1 nacht, dus nog geen volle dag. Voor de Grand Canyon heb je wel een volle dag uitgetrokken, en ik denk dat de kinderen Zion leuker zullen vinden dan de Grand Canyon. Je zult zelf aan moeten geven waar jullie van houden en wat jullie willen doen. Het is ook handig om te reageren op de vragen die gesteld zijn, want op die manier kunnen we je beter adviseren. Het is mij nog niet duidelijk of jullie dit jaar willen gaan, en of je met een camper gaat of niet.
Heb je al wat reisverslagen gelezen?
Ik vind zelf dat je erg veel tijd uittrekt voor SF, LA en San Diego, maar daar is wellicht een reden voor? Houden jullie meer van steden dan van de natuur? Of willen jullie veel pretparken bezoeken?

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Martin & Marianne

Ik zal proberen wat 'duidelijker' te zijn (ik ben nog maar nét begonnen met dit alles en ben eigenlijk zooooooooooo enthousiast dat ik niet weet waar te beginnen eigenlijk en dan vlieg ik van links naar rechts en ben eigenlijk ook met te veel dingen tegelijk bezig hier denk :D Dus ik zal eerst is werk maken van het beantwoorden van de gestelde vragen...
-met de natuurparken is het onze bedoeling van de mooiste plekjes gezien te hebben en eventueel kleine wandelingen te maken langs enkele mooie wandelroutes maar het is zeker niet de bedoeling dat we er naartoe gaan voor hele lange wandelingen ofzo en als we het gezien hebben hoef ik er ook niet persé langer te blijven hangen ofzo.
-het is wél de bedoeling dat we alles zo rustig mogelijk doen met de kinderen, want het is zéker niet onze bedoeling om alle dagen propvol te plannen dus dan blijf ik liever ergens een dagje langer ofzo dan alles gejaagd in 1 dag te krijgen...
-we gaan waarschijnlijk pas in juli 2014 maar ik zou toch nu al graag de route en alles erop en eraan uitstippelen en het klaar hebben liggen dan kan ik al eens een totaalprijs proberen te maken en als de financien een beetje meezitten zou het kunnen dat we dan al in juli 2013 gaan.
-ivm camper of niet daar ben ik eigenlijk totaaaaaaaaal nog niet aan uit. Eerst was het de bedoeling van volledig met de camper te gaan maar ik heb hier al wel gelezen dat de steden dan weer niet zo interessant zijn met camper? Volledig met de auto zou voor mij ook goed zijn maar we zijn met zen vijven en iedere nacht 2 kamers huren gaat te duur worden vrees ik... Mss half camper (voor de natuurparken) en inleveren in SF en van daaruit verder heb ik ook al aan het denken geweest?
-Voor de steden heb ik niet bewust zoveel dagen uitgerekend hoor. Daar mogen best wat dagen van geschrapt worden en bij de natuurparken bijgevoegd worden ofzo. Wél is het de bedoeling dat we bijvoorbeeld disneyland, universal studio's, legoland, Seaworld gaan doen...
-Ik had er ook hééééél graag enkele stranddagen ingepland maar weet niet goed waar deze te plannen??
-We proberen de verhouding steden, stranden, natuurparken een beetje in evenwicht te houden. (lijkt ons gewoon het leukst zo van alles wat...)

Frouke
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is helemaal niet nodig om 2 kamers te nemen. Wij hebben bijna altijd maar 1 kamer en dat is zelden een probleem. Alleen in de grote steden is het soms een probleem. We hebben een slaapzak- en matje bij voor de 5e persoon maar vaak kun je ook om een roll-away bed vragen dat dan erbij geplaatst wordt.
Wat betreft het budget, wij houden altijd alle kosten bij. Dit kun je per jaar nalezen op onze site bij de nabeschouwing.

Elly
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hey Elly,

Hoe lossen jullie het dan op als de vijfde persoon toch geweigerd wordt? En moet je dan op voorhand aangeven dat je met vijf personen komt?? Mij lijkt dit zo raar dat je een 4 persoonskamer boekt en er dan met 5 personen aankomt? Wist niet dat dit mogelijk was. Soit, Ik leer alleszins veel bij hier :D
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Soms staat het al op de website van het hotel. Maar als dat niet het geval is dan mail of bel ik even. Maar dat is ook nog niet echt nodig want er kijkt niemand vreemd van op als je met 5 op 1 kamer gaat. Zoek hier maar 'ns op het forum, er zijn verschillende topics over.

Elly
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@elly: betaal je dan voor één 4 persoonskamer en betaal je op die moment dan extra voor een vijfde persoon of mag die vijfde persoon dan 'gratis' mee op de kamer?
Ik zal straks ook eens wat topics zoeken hierover want nu begin ik dan toch wel te twijfelen om gewoon met de auto te gaan :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je betaalt meestal per kamer, niet per persoon.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je betaalt inderdaad per kamer, maar de prijzen zijn vaak wel gebaseerd op 1, 2 of 4 occupants. En meer mensen kost dan extra.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hockey schreef:Je betaalt inderdaad per kamer, maar de prijzen zijn vaak wel gebaseerd op 1, 2 of 4 occupants. En meer mensen kost dan extra.
Soms, maar heel vaak kost het niks extra, zeker niet als de kinderen onder de 17 jaar zijn.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Dankje Elly, ik ga onmiddelijk eens een kijkje nemen in deze topics :thumbup:
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

wij zijn de laatste reis met zijn vieren gegaan (2 volwassenen en 2 kinderen) en hebben vaak via priceline maar voor 2 volwassenen een kamer geboekt. Bij het eerste hotel was ik wel een beetje zenuwachtig of ze ons zouden weigeren ofzo maar nergens keken ze raa opr dat we voor 2 geboekt hadden en met 4 aankwamen. We zijn ook nergens geweigerd of moesten nergens bij betalen alleen zaten we 1 keer heel krap.
Kijk anders bij ons reisverslag. Onze kinderen zijn wel een stuk jonger maar onze routes zijn wel bijna hetzelfde.

GR.laura
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Ik vind jullie route zo erg mooi alleen zou ik een dag minder GC doen en die in Sedona stoppen. Daar is voor de kinderen veel meer te doen dan in GC.
Ook zou ik een dag van SF halen en die in Zion stoppen. Zoals je er nu doorheen rijd vind ik een beetje zonde

Gr.Laura
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2 : Phoenix (acclimatiseren :drunken:)
dag 3: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 4: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 5: Sedona (via 89a) - Grand Canyon
dag 6: Grand Canyon (south rim) - Monument Valley (over MV twijfel ik ook nog of dit écht wel de moeite is om mee in te plannen.. Wat denken jullie??)
dag 7: MV - Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 8: Page - Zion (Springdale)
dag 9: Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé :D
dag 15: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 18: SF
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 22: SB - LA
dag 23 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 24: LA
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 27: San Diego
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego - vertrek Brussel

Wat denken jullie, is dit te doen om op een ontspannen manier deze route 'af te handelen'? :mrgreen: of heb ik ergens dagen te kort of juist dagen teveel die ik eventueel zou kunnen schrappen of beter zou kunnen inplannen?? Hebben jullie nog leuke ideetjes wat we kunnen doen?? Ben benieuwd... :thumbup:
Laatst gewijzigd door frouke op 09 nov 2012, 20:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer