Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bjornricardo
Amerika-ontdekker

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door bjornricardo »

Wat is het verschil tussen usareisen.de super inklusive plus en bij Eautohuur Premium verzekering? kan niks vinden over de Premium voorwaarden van Eautohuur daarom mijn vraag.

Want wij vertrekken van lax en brengen de auto in san fransisco weer terug. komt er bijvoorbeeld bij eautohuur nog kosten erbij voor benzine of one way ritten?bij usareizen weet ik dat alles erin zit..

bij eautohuur kost 3 weken huren 550 euro bij usareisen.de 610 euro voor mid-suv.

alvast bedankt voor jullie antwoorden
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

One way fee is nooit inbegrepen in het pakket, je krijgt van beide wel te zien op hoeveel dit zou komen. Er is trouwens geen one way fee tussen CA, AZ & NV.
Het premium pakket omvat als plus tegen het standard bij beide een extra bestuurder, 1 volle tank en een inboedelverzekering.

Als je prijs vergelijkt moet je wel zorgen dat je zeker de correcte categorie wagen vergelijkt.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Vraag over de reserveband bij huurauto's.

Veel auto's hebben tegenwoordig geen full size reserveband meer, maar een kleinere reserveband waar je maar max 70km/u mee mag gaan. Vaak ontbreekt ook die en krijg je enkel een reparatieset. Soms ontbreekt ook nog eens die, en krijg je helemaal niets mee.

Dit is ons al een aantal keer voorgevallen. Op de vraag waar de reserveband nu eigenlijk zit, krijg je dan als antwoord "don't worry, just call us and we'll help you out".
Dat is acceptabel als je op die trip altijd van plan was braaf op het tarmac te blijven, maar wat doe je als je van plan bent dirt roads te gaan rijden? (Want dat mag eigenlijk niet)

Vaak ben je bij aankomst zodanig moe en wil je gewoon zo snel mogelijk naar je hotel, dat je absoluut geen zin hebt om te gaan discussieren met het autoverhuur bedrijf.
Wat doen jullie in zo'n geval? Discussieren met het autoverhuur bedrijf? Hoe dan? Want de term "dirt road" vermeld je best niet.... Toch op weg gaan zonder reserveband en de vingers gekruisd houden? Van auto wisselen, misschien zelfs een upgrade betalen, tot je een gevonden hebt mét reserveband?

(Nee, je bent niet verzekerd op onverharde wegen, maar daar gaat het hier niet over)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Ik heb al 5x een mid size suv gehuurd vanaf Las Vegas,4xDollar,1xAlamo en er was nog altijd een reservewiel en krik aanwezig en ook de band was van hetzelfde formaat,ligt er misschien ook aan in welke omgeving je de auto huurt.En als het er niet bij is vraag je er toch gewoon om,desnoods kom je de volgende dag nog even terug om het op te halen,je hebt het gewoon nodig.Er zijn legio gebieden waar je geen gsm signaal hebt en wat moet je dan? ik rij wel op een lege band hoor,maar volgens mij is de schade dan groter.
Albert.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik controleer altijd op een reservewiel en krik, want band vervangen hoort bij roadside assistance en daar met je voor bij betalen (bij Alamo toch).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik kijk wel of er een wiel bij is, desnoods een thuiskomertje, maar zeker geen "plaksetje".
Die setjes zijn volkomen waardeloos, en helpen vaker niet dan wel, kan ik uit ervaring als hulpverlener melden.
Met thuiskomer kan je tenminste nog naar een garage om een band te kopen of te laten repareren, dat claim ik dan wel weer terug later, beter dan een dag vakantie kwijt aan omruilen van auto's.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ben je zeker dat band vervangen bij roadside assitance hoort? Volgens mij is dat een fabeltje dat ze je wijsmaken om je die extra verzekering aan te smeren. Je hebt betaald voor een -werkende- auto, dus je hebt recht op een -werkende- auto. Als die stilstaat owv motorpech of een platte band, dan moeten ze je gewoon gratis komen depanneren volgens mij, of gratis een omruiling aanbieden in de dichtsbijzijnde vestiging.

Heb je pech owv je eigen fout (jezelf buiten gesloten, sleutels in de riool laten vallen, verkeerde brandstof getankt, ...) dan valt dat onder roadside assistance. Platte band door op onverharde wegen te rijden valt nergens onder en is dus volledig op eigen kosten. Zo zie ik het.

(En over dat laatste: wat doe je dan? Alamo bellen, schuld bekennen en vragen wat te doen? Zelf een garage opzoeken, een nieuwe band laten steken en zwijgen tegenover Alamo?)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Als die stilstaat owv motorpech of een platte band, dan moeten ze je gewoon gratis komen depanneren volgens mij

Dat zou ik ook eens zeker willen weten, anders was ik toch van plan voor road assistance te betalen. Die vraag moet eens gesteld worden bij Alamo zelf, denk ik.
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

Ik kan zelf echt geen band vervangen - een cursus van twintig jaar geleden door mijn pa bij een oude Toyota Tercel tel ik dan effe niet mee - we hebben het hier toch over een SUV. Mede daarom heb ik tijdens mijn vorige trip road side assistance afgesloten. Dus als het klopt dat Alamo sowieso moet komen bij een lekke band, vind ik de verzekering ook overbodig...maar ik ben altijd wel onder de indruk bij zo'n balie, als ze zeggen dat je bij een lekke band alleen wordt geholpen als je die verzekering afsluit. Lees dus graag nog even mee - ik denk namelijk als je het Alamo zou vragen, dat ze toch verwijzen naar die extra verzekering?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb deze hele topic vandaag eens helemaal doorgenomen, want zelf had ik via eautohuur.be een wagen geboekt (Compact / Ford Focus + Premium pack (inclusief extra bestuurder 25+ & volle tank)).
Ook heb ik een reis + annulatieverzekering genomen via Delta, waar ik mijn vliegtickets geboekt had.

Ik denk & hoop dat ik dan via deze twee alle verzekeringen heb die ik nodig heb, want daar daar was ik toch over aan't twijfelen vandaag :mrgreen:

Die Road Side Assistance ga'k laten voor wat't is.
Meestal ga'k toch in vrij afgelegen gebieden zitten & moest er dan een band stuk gaan, dan vervang ik die zelf wel.
Als je ergens in de Canyonlands zit, dan ben je er meestal toch aan voor de moeite, want bellen zal niet lukken veronderstel ik :)
Ik heb't laatste jaar nogal pech gehad op dat vlak (+/- 10 platte banden gehad :p), dat dat lukt me nog wel :mrgreen:
Je sleutels in je wagen laten liggen of de verkeerde brandstof tanken kan je hier ook overkomen, het zou dan ook wel héél uitzonderlijk zijn moest je dat nét op vakantie gebeuren ;)
Reisblog: thisisfraa.be
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fraaa schreef: moest er dan een band stuk gaan, dan vervang ik die zelf wel.
Dan moet er wel eentje aanwezig zijn. Er zijn tegenwoordig automodellen die geen reserveband hebben, zelfs geen "thuiskomer."
Groet,

Old Faithful
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Old Faithful schreef:
Fraaa schreef: moest er dan een band stuk gaan, dan vervang ik die zelf wel.
Dan moet er wel eentje aanwezig zijn. Er zijn tegenwoordig automodellen die geen reserveband hebben, zelfs geen "thuiskomer."
Ik eis een reserveband als ik een wagen huur, zonder vertrek'k niet eens.
Maar de verhuurfirmas kennende zullen ze me in dat geval waarschijnlijk een Road Side Assistance willen aansmeren.

In ieder geval ga'k me niet laten doen in zo'n geval, als de wagen die ik krijg geen reservewiel heeft, dan moeten ze maar een wagen geven die't wel heeft.
Als je op voorhand weet dat je in vrij afgelegen gebieden zal moeten rondrijden, zonder mobiele ontvangst, dan moeten ze mij geen oplapkitje meegeven.
Laatst gewijzigd door Fraa op 18 apr 2012, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Fraaa schreef: Ik eis een reserveband als ik een wagen huur, zonder vertrek'k niet eens.
k'ga niet zozeer in op het onderwerp, maar jouw interpretatie van combineren persoonsvorm en werkwoord is best grappig :)
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Steve & Patty schreef:
Fraaa schreef: Ik eis een reserveband als ik een wagen huur, zonder vertrek'k niet eens.
k'ga niet zozeer in op het onderwerp, maar jouw interpretatie van combineren persoonsvorm en werkwoord is best grappig :)
Euhm, bedoel je "vertrek'k"?

Dat komt vooral omdat ik't gewoon ben om nogal veel dingen af te korten haha :mrgreen:
Ik weet dat het niet klopt, maar soms is't sterker dan mezelf :)
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Steve & Patty schreef:
Fraaa schreef: k'ga niet zozeer in op het onderwerp, maar jouw interpretatie van combineren persoonsvorm en werkwoord is best grappig :)
Euhm, bedoel je "vertrek'k"?

Dat komt vooral omdat ik't gewoon ben om nogal veel dingen af te korten haha :mrgreen:
Ik weet dat het niet klopt, maar soms is't sterker dan mezelf :)
t'was ook goed bedoeld :)
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Bibu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bibu »

Ik heb via usareisen.de een jeep liberty (of gelijkwaardig) gehuurd voor een week. We gaan de auto ophalen in San Francisco en leveren hem in Las Vegas weer in. Ik heb aangegeven dat ik de auto wil ophalen op het vliegveld. Maar nu heb ik uiteindelijk een appartement geboekt op Van Ness Avenue (het gedeelte tussen Cow Hollow en Russian Hill.

Ik wil de auto pas ophalen nadat we uit San Francisco vertrekken. De eerste paar dagen (als we in San Francisco zijn) hebben we dus geen auto (is ook geen optie, want je kan bij het appartement niet parkeren). De dag dat we naar yosemite gaan, halen we de auto op.

Ik vroeg me af of ik bij usareisen.de mijn reservering nog kan wijzigen. Ik wil de auto liever ophalen bij het San Francisco Convention Center (SFO1) of
San Francisco O Farell St. (SFO4). Het aantal dagen e.d. blijft gewoon hetzelfde. Dan hoeven we niet eerst naar het vliegveld. Weet iemand of dit kan? En welke locatie is het beste (meeste keuze?). Het gaat om Alamo.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt je reservering tot 72 voor aanvang zonder kosten wijzigen of annuleren en opnieuw boeken.
Alleen op het vliegveld is er een keuze, bij de stadslocaties krijg je een auto toegewezen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik zou bij Alamo zeker niet in het centrum ophalen. Wij hebben hem daar ooit afgeleverd (wat snel ging), maar de mensen stonden tot ver buiten aan te schuiven om hun wagen op te halen. Ik denk dat je daar een paar uur stond aan te schuiven. De mensen waren er in ieder geval niet mee opgezet dat wij de rij gewoon konden voorbijsteken omdat wij de auto enkel afleverden. :wink:
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat moet je eigenlijk doen bij een platte band? Ik bedoel niet het vervangen op zich, ookal heb ik da nog nooit gedaan, maar wel:
- Zelf vervangen en alamo onmiddellijk via telefoon verwittigen?
- Zelf vervangen en melden bij alamo tijdens het inleveren?
- Niet zelf vervangen (ookal is er een aanwezig) en alamo bellen om te laten vervangen?

En diezelfde situatie op een onverharde weg?
- Zelf vervangen, alles verzwijgen tov Alamo, en alle kosten (nieuwe band, reparatie, takelkosten, ...) gewoon zelf betalen
- Al dan niet zelf vervangen, maar wel alles onmiddellijk via telefoon opbiechten?

Iemand die trouwens meer uitsluitsel kan geven in de bovenstaande discussie, ivm Roadside Service Plan en het vervangen van een band?
Ik zie hier nu in een brochure van usareisen het volgende. Allemaal vrij verwarrend:
We have a new insurance available for you that can be purchased at the pickup location. The Roadside Service Plan can insure you even against rare occurrences.

Below you will find the difference between the “Roadside Service Plan” and the already included 24 hour “Roadside Assistance”.

Should your vehicle breakdown as the result of a technical/mechanical (not caused by the renter) failure, the 24 hour “Roadside Assistance” will certainly available to you at no cost.

However, the following cases are not included, and while they are rare, they may become pricey:
1. Loss of the keys to the car: US $100
2. Leaving the keys in the locked car: US $48
3. Receiving Gasoline after breaking down due to lack of fuel: US $48
4. Receiving a jump start due to a dead battery (due to leaving a light on, or other scenarios that are the result of customer neglect): US $48
5. Tire Change: US$ 48 (plus repair)
6. Possible towing charges as a result of one of the above mentioned scenarios

The new “Roadside Service Plan” is an optional product that will be offered to you at the rental counter. For US$ 6.99 you will receive:
Replacement Keys in case you lose the primary set.
Should you lock yourself out of your vehicle, we will send a locksmith to your location.
Enough Gasoline (up to 3 gallons), to get to the next gas station.
In case of a flat tire, we will replace it if the car has a spare, or tow you to the next repair station and replace/repair the tire.
Towing costs are included in this package, if there are no other solutions.
We will jump start you in case of a dead battery.
We will repair or replace any glass that may break due to various reasons.

We would like to thank you for choosing Alamo, and take this opportunity to wish a safe and wonderful trip!
Dus in tegenstelling tot wat sommigen beweren, zit het vervangen van een platte band NIET gratis in de standaard dienstverlening maar moet je er het Roadside Service Plan voor afsluiten... Dito voor takelkosten.

En dito voor glasbreuk. Als er een steen tegen je ruit vliegt, moet je er dus zelf voor betalen tenzij je Roadside Service Plan neemt.

Of zijn dit dan echt zo'n flagrante leugens om arme onwetende toeristjes als ons in de val te lokken?
Blog // Photo Album
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Q-BiC schreef:Dus in tegenstelling tot wat sommigen beweren, zit het vervangen van een platte band NIET gratis in de standaard dienstverlening maar moet je er het Roadside Service Plan voor afsluiten... Dito voor takelkosten.

En dito voor glasbreuk. Als er een steen tegen je ruit vliegt, moet je er dus zelf voor betalen tenzij je Roadside Service Plan neemt.

Of zijn dit dan echt zo'n flagrante leugens om arme onwetende toeristjes als ons in de val te lokken?
Ik heb hier nog nooit iemand horen beweren dat het vervangen van een lekke band door de verhuurder vergoed wordt, dat zul je gewoon zelf moeten kunnen. En als je dat niet kunt is het misschien handig om het road-side plan af te sluiten, of de eventuele extra kosten voor je rekening nemen, ik denk dat zeker bij wat langere huurperiodes het voordeliger is om de kosten van het vervangen van een band voor eigen rekening te nemen. (mijn laatste lekke band was meer dan 20 jaar geleden, en bij auto huur in de VS nog nooit meegemaakt dus de kans op een lekke band is heel erg klein).

Voor wat betreft de takelkosten staat er toch heel duidelijk bij dat het om de kosten gaat als gevolg van bovenstaande gevallen, dus bij het verliezen van sleutels, lege tank, lekke band, lege accu bij eigen schuld. Voor alle duidelijkheid, mocht je huurauto kapot gaan om wat voor reden ook, dan worden er geen takelkosten in rekening gebracht.(in 2007 of 2008 kregen we pech door een gebroken waterslang van de radiateur, we kregen keurig een andere auto en de onze werd afgesleept, zonder ook maar 1 cent kosten in rekening te brengen)

Mijn man kwam in 2010 met de huurauto in een klein orkaantje terecht met een hele heftige hagelbui met hagelstenen zo groot als golfballen, de hele auto zat onder de deuken en de voorruit was gebarsten, de voorruit is tijdens de huur vervangen zonder enige kosten. (en natuurlijk ook van de deuken nooit meer wat gehoord, maar dat valt dan ook onder de gewone verzekering)

Mijn conclusie is dat je geen roadside service plan nodig hebt, maar als iemand zich lekkerder voelt om het wel af te sluiten dan moet ieder dat voor zich weten.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer